Scudo Sports

GTS 1/2: Tubeless Rehberi

Scudo
Otomobil kullanan birçok insanın, hatta ve hatta profesyonellerin (otobüs, tır, kamyon, dolmuş, taksi şoförü, vb.) "Dubleks" diye tabir etmiş olduğu sistem, aslen ve esasen "Tubeless" sistemdir. Burada bahsi geçen "Tube", Türkçe'deki "tüp" kelimesine tesadüfen benziyor olmayıp, aslanlar gibi "İç Lastik" manasına da gelmektedir. O dubleks lafını uyduran, veya "Tubeless"'i yanlış anlayıp bilinçsizce "dubleks" olarak kabullenen kişinin ise o lafı uydurduğu yeri her neresi ise, büyük olasılıkla bir eşşek arısı tarafından sokulmuş olduğu tahmin edilmektedir. Saygılarımla... :brutal324
 
  • Beğen
Tepkiler: MeTaLioNs
Selam.

(link)

Link te verdiğim bu janta; dt swiss veya diğerleri uygulanırmı? Bilginiz varsa öğrenmek isterim.
Birde bu patlak önleyici sıvılar yerine'' protection'' modeli lastikler kullansam başarılı olurmu? (Continental RaceKing Protection gibi). İlla bu yama sıvılarından kullanmak mı gerekiyor?
Bu uygulama bir hafiflik sağlıyormu? Şimdiden teşekkürler.
 
Bu janta dtswiss kit tavsite etmem. Joes veya stans kit uygulanabilir. GTS evyapimi sistem uygulanabilir. Continental RaceKing Protection hakkinda bir bilgim yok malesef.
 
Teşşekürler yeni başlıyanlar için birde dış lastik çeşitlerinden bahsetseniz misal tellinin avantajları gibi
 
Stans kit için yol bisikleti opsiyonu yok görünüyor. Yol bisikleti için uygulanabilecek bir hazır kit çeşidi varmıdır?
 
@Demir C.

Lastiği ilk kez şişiriyorsanız, hayır. Tubeless lastiklerde, lastiğin yanak kısmının, jantın iç çeperinde bulunan kanallara oturması için ilk şişirmede ani ve yüksek basınçlı hava verilmesi gerekir. Her ne kadar bir ayak pompası ile de bunu yapmak mümkün ise, tercihen bir kompresör kullanılması işi kolaylaştırır.
 
Lütfen Fotoğrafları yenileyebilirmisiniz? 'GTS' yi denemek istiyorum.
 
Hortlatalım abi hortlatalım. Bende yapacağım sonucu yazarım buraya
 
Forumdan okuyarak geçiş yaptığım tubeless sistem ile ilgili ilk deneyimim ;)
Ekipman olarak:
DT Swiss XR 331 Jant Rim
Joe's Eco Sealent
DT Swiss Tubeless Ready Kit
Schwalbe Big One 60-622 (29 x 2.35) Tire
1x1x1 cm U Zımba :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@mbsahan
İlk defa big one görüyorum. Gidişi nasıl tutuşu nasıl ?
 
@Yusuf !!WOW!!
Schwalbe big one 2016 yılıda üretmine başlanmış bir lastik, hedef olarak plaj yarışları olarak düşünülmüş bir tasarım. Sanırım bu sebeble hedef piyasası Avrupadan çok Amerika olacak gb Türkiye piyasasına giriş yapmaz diye düşünüyorum.
Schwalbenin dünyada mtb için üretilmiş tüm lastikler içerisinde rolling direnci en az olan lastik oldugu yönünde iddiası var ki kendi kullanımındada öyle gördüm lastik resmen yuvarlanma şampiyonu akıyor akıyor akıyor ;)
Bisikleti günlük işe gidip gelirken kullanıyorum dişli ve off road için üretilmiş bir lastikle asfaltta mücadele etmek istemedim. Bisiklet kullanımımın %99 u asfaltta olunca doğru tercihin bu lastik olduğuna karar verdim. Tabi şu sorulabilir işe gidip gelmek için neden MTB aldınız? Şehir bisikletide doğru tercih olabilir ancak Türkiye yolları kısmen offroad parkuru oldugu için MTB nin bu konudaki dayanıklılık, hareket esnekliğini (trafikte sıkıştığında kaldırama zıplayıp geçmesi) tercih ettim diyebilirim.
Lastiğin asfalt tutuşu yol tutuşu çok üst seviyede toprak parkurda sıkıntısız off road performansı haliyle kötü ;)
29x2,35 olduğu için yanak kalınlığı sebebiyle konfor olarak mükemmel diyebilirim.
Yuvarlanma ve akışta 10 üzerinden 10 puan alır yukarıdada deiğim gb billur tuz gb akar akar akar ;) Pedalı bıraktığınız zaman daha uzun süre hızınızı koruyabiliyorsunuz. Hızlanma konusundada çok iyi size direnç göstermiyor.
Tubeless uyumlu bir lastik tubeless ve patlak önleyici sıvı ile 40 psi basınçla 200 km dir sıkıntısız kullanıyorum ki eklediğim videoda lastiğe giren zımba da sorun çıkartamadı ;)
Almanyadan Türkiyeye gelecek bir tanıdık aracılığı ile tanesi 60 eurodan 4 tek (2 çift) olarak 2 si bisikletimde 2 side yedekte dursun diye satın aldım ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@mbsahan
Bilgilendirme için teşekkürler, güle güle kullanın :)
 
Arkadaşlar merhaba, yaklaşık 6 ay önce 2. el bir XC150 aldım eski tip 26 jant, V fren. Lastikleri değiştirdim, orijinalinden biraz daha geniş lastik taktım. Lastik patlama sorunu çok yaşamadım ama tubeless lastik kullanmak istiyorum, bunu kitlerle yapabilir miyim? Bir de bisikleti genellikle şehir içinde (ev-iş) kullanıyorum ama hafta sonu araziye de giriyorum. Bu uygulama faydalı olur mu?
 
@tarikipek
Tubeless için gerekenler bisikletinizden pahalı. Tubeless uyumlu lastik, jant, jant şeridi, sibop, bazı sıvılar vs. Zaten lastik patlamasın diye yapacaksan boşa yapma. Patlak önleyici, korumalı lastik falan kullan.
 
Gördüğüm en faydalı içeriklerden biri. Hortlatayım da okunsun :)Başlığın sahibi forumda aktif olmasa da teşekkürlerimi sunuyorum.

Finallerden sonra ben de denemeyi düsünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: kallone
@Mustafa Zeybek
Tubeless lastik varsa aslında gerisi kolay ama uğraştırıcı biraz. Sistemin bir kez oturttunmu gayet güzel oluyor. Bant olarak patexin gri bir bandı var, onu ortadan keserek kullandım. Sibobları hazır tubeless sibob aldım, çifti 35 tl civarı bişeydi. Sıvı olarak (link) sıvısını kullandım, onuda 500 mm olanı arkadaşla ortak aldık. Bunun dışında başka bir masraf yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@kallone
Gece gece kendimi çok vererek okumadım ama benim jant zaten schrader olduğu için ilave sibop almama gerek kalmayacak sanırım. Dış lastiği zaten alacaktım, kararımı da vermiştim ama seçtiğim lastik tubeless değil. :acpsnr: konuyu kafam yerindeyken okuyup lastik mevzusunu tekrar düşüneceğim artık.
 
Geri