Basaksayar
Üye
- Kayıt
- 17 Aralık 2017
- Mesaj
- 1
- Tepki
- 0
- Yaş
- 34
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Başak Sayar
Sekil A-1 de goruldugu uzere 2-3 kata varan sapmalar olabiliyorPowermetre olmadan ölçüm yapılamaz stravanın verdiği şey sadece tahminden ibaret, özellikle segmentlerde baktığımda aynı değerlere sahip kişilerde 800-900 w civarında tahmin görürken powermetre kullanan bir kullanıcıda 300-350w civarında rakamlar oluyor gerçek ile tahmin edilenler bazen çok alakasız o yüzden oradaki değerleri baz alıp bir ölçüt olarak değerlendirmeyin.
Bu tabloyu nereden bulabiliriz. Aktivite segmentlerinden mi gözüküyor*?Sekil A-1 de goruldugu uzere 2-3 kata varan sapmalar olabiliyor
209284 dosyayı görüntüle
evet, strava'da segment'e tiklarsaniz sayfanin altinda var. Benim ornek verdigim segment buyduBu tabloyu nereden bulabiliriz. Aktivite segmentlerinden mi gözüküyor*?
evet, strava'da segment'e tiklarsaniz sayfanin altinda var. Benim ornek verdigim segment buydu
(link)
Rüzgarın yanı sıra grubun içinde veya motorlu aracın arkasında gidiyor olmak da Strava'nın verdiği tahminin gerçek değerden aşırı sapmasına sebep olabilir.Kartepe'de power meter kullanan ile kullanmayanlar arasindaki sapma cok yuksek degil. Bu durumda benim ornek gosterdigim segment'te bu kadar farki olmasinin tek aciklamasi ruzgar olabilir diye tahmin ediyorum.
Patlamış mısırımı hazırladım, 2000W ve fazlasını basanların gelmesini bekliyorum...
Rüzgarın yanı sıra grubun içinde veya motorlu aracın arkasında gidiyor olmak da Strava'nın verdiği tahminin gerçek değerden aşırı sapmasına sebep olabilir.
Dik yokuşlarda eforun neredeyse tamamı yerçekimine karşı olduğu için, sürücü kilosunu doğru girdiyse dış etkenler çok hataya yol açmıyor.
Evet bu adamı bende izlemiştim. Rüzgarsız bir şekilde 700 wattı bu adam bu bacaklarla 170-180 bpi ile basıyorsa düşünün ki rüzgarlı ortamda ne kadar zor . ayrıyeten buu adam bisikletin yanında bacakda çalışıyor olmalı..Bunu koyalim suraya da boyle gelecek arkadaslar 700W'in nasil bir sey oldugunu iyice gorsunler
Usenmedim verdigim segmentteki suruslerin yorumlarina baktim ( gecmise yonelik ruzgar verisi vardir kesin bir yerlerde aslinda ) 50-60 km/s ruzgardan bahsetmisler yorumlarda.
Segment cok populer bir rota ustunde ( 33645 kisi gecmis simdilik ) cok iyi pelotonlar kurulup kom hedefli surusler de yapilmistir.
Daha önce yazıldı mı bilmiyorum ama bu kadar abartı farkları olmasının asıl sebebi buradaki Strava kullanıcılarının kendi ve bisikletin kütlelerini yanlış (fazla) yazmaları.Sekil A-1 de goruldugu uzere 2-3 kata varan sapmalar olabiliyor
209284 dosyayı görüntüle
Strava'nın sadece matematiksel hesap yapması bu farkları oluşturuyor. Eğimi de pek hesaba katmıyor.Daha önce yazıldı mı bilmiyorum ama bu kadar abartı farkları olmasının asıl sebebi buradaki Strava kullanıcılarının kendi ve bisikletin kütlelerini yanlış (fazla) yazmaları.
@Murat B. Haaah! Hadi buyur açıkla. 🤪Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
Strava onlarla bazi bilgiler veriyor ama cok tutarsizliklar oluyor bazi durumlarda. Bir de anladigim kadariyla power datasi surus ve antreman boyunca takip edilip uygulanmasi gereken bir durum. FTP ve power zone lari belirlenip bunlara uygun antreman programlari takip etmek ve yarislari da suresine ve parkuruna gore belirleyeceginiz tempo/threshold seviyelerinde gitmek performansı arttiriyor. Haftasonu kismetse Joe Friel in powermetre ile ilgili kitabina başlıyorum. Biraz teorimizi guclendirelim once.Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
Anlık rüzgarı ve hava direncini ölçen bir sensör de varsa çok yakın bir bilgi gelecektir. Bisiklette duruş, rüzgar ve pelotonda sürmek gibi durumlar aynı hız, vites ve kadansta işleri çok değiştirecektir.Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
Bu sadece krank kolu olan model normal pedal ve aynakol ile ölçüm yapabiliyor mu? Yani sadece kol mu değişiyor? 105 - 7000 olanı var mı ?Power Meter kullanimi ile ilgili;
(link)
Stages ve Favero modellerine de sitemizden ulasabilirsiniz.
(link)

