Scudo Sports

Bisiklette powermetre ve watt bazlı antrenman (FTP, NP, IF, TSS)

Kaan bey çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Paylaşımınız için tesekkurler
 
Scudo
Powermetre olmadan ölçüm yapılamaz stravanın verdiği şey sadece tahminden ibaret, özellikle segmentlerde baktığımda aynı değerlere sahip kişilerde 800-900 w civarında tahmin görürken powermetre kullanan bir kullanıcıda 300-350w civarında rakamlar oluyor gerçek ile tahmin edilenler bazen çok alakasız o yüzden oradaki değerleri baz alıp bir ölçüt olarak değerlendirmeyin.
 
Powermetre olmadan ölçüm yapılamaz stravanın verdiği şey sadece tahminden ibaret, özellikle segmentlerde baktığımda aynı değerlere sahip kişilerde 800-900 w civarında tahmin görürken powermetre kullanan bir kullanıcıda 300-350w civarında rakamlar oluyor gerçek ile tahmin edilenler bazen çok alakasız o yüzden oradaki değerleri baz alıp bir ölçüt olarak değerlendirmeyin.
Sekil A-1 de goruldugu uzere 2-3 kata varan sapmalar olabiliyor
Screenshot 2019-09-17 at 17.27.56.png
 
Bu tabloyu nereden bulabiliriz. Aktivite segmentlerinden mi gözüküyor*?
evet, strava'da segment'e tiklarsaniz sayfanin altinda var. Benim ornek verdigim segment buydu

(link)

evet, strava'da segment'e tiklarsaniz sayfanin altinda var. Benim ornek verdigim segment buydu

(link)

Bu arada merak ettim, kartepe segmentine de baktim

(link)

Kartepe'de power meter kullanan ile kullanmayanlar arasindaki sapma cok yuksek degil. Bu durumda benim ornek gosterdigim segment'te bu kadar farki olmasinin tek aciklamasi ruzgar olabilir diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Patlamış mısırımı hazırladım, 2000W ve fazlasını basanların gelmesini bekliyorum...

Kartepe'de power meter kullanan ile kullanmayanlar arasindaki sapma cok yuksek degil. Bu durumda benim ornek gosterdigim segment'te bu kadar farki olmasinin tek aciklamasi ruzgar olabilir diye tahmin ediyorum.
Rüzgarın yanı sıra grubun içinde veya motorlu aracın arkasında gidiyor olmak da Strava'nın verdiği tahminin gerçek değerden aşırı sapmasına sebep olabilir.

Dik yokuşlarda eforun neredeyse tamamı yerçekimine karşı olduğu için, sürücü kilosunu doğru girdiyse dış etkenler çok hataya yol açmıyor.
 
Patlamış mısırımı hazırladım, 2000W ve fazlasını basanların gelmesini bekliyorum...


Rüzgarın yanı sıra grubun içinde veya motorlu aracın arkasında gidiyor olmak da Strava'nın verdiği tahminin gerçek değerden aşırı sapmasına sebep olabilir.

Dik yokuşlarda eforun neredeyse tamamı yerçekimine karşı olduğu için, sürücü kilosunu doğru girdiyse dış etkenler çok hataya yol açmıyor.

Bunu koyalim suraya da boyle gelecek arkadaslar 700W'in nasil bir sey oldugunu iyice gorsunler



Usenmedim verdigim segmentteki suruslerin yorumlarina baktim ( gecmise yonelik ruzgar verisi vardir kesin bir yerlerde aslinda ) 50-60 km/s ruzgardan bahsetmisler yorumlarda.
Segment cok populer bir rota ustunde ( 33645 kisi gecmis simdilik ) cok iyi pelotonlar kurulup kom hedefli surusler de yapilmistir.
 
Bunu koyalim suraya da boyle gelecek arkadaslar 700W'in nasil bir sey oldugunu iyice gorsunler



Usenmedim verdigim segmentteki suruslerin yorumlarina baktim ( gecmise yonelik ruzgar verisi vardir kesin bir yerlerde aslinda ) 50-60 km/s ruzgardan bahsetmisler yorumlarda.
Segment cok populer bir rota ustunde ( 33645 kisi gecmis simdilik ) cok iyi pelotonlar kurulup kom hedefli surusler de yapilmistir.
Evet bu adamı bende izlemiştim. Rüzgarsız bir şekilde 700 wattı bu adam bu bacaklarla 170-180 bpi ile basıyorsa düşünün ki rüzgarlı ortamda ne kadar zor . ayrıyeten buu adam bisikletin yanında bacakda çalışıyor olmalı..

Buda bugün ki izledigim bir video.. Son 200 metrede , 200 metre boyunca 1000 üstü watt yapmayı başarabiliriyor ve max174 nabız ile..
 
Büyük ihtimalle gördüğüm en yüksek watt budur. Bir arkadaşım 112 km hıza ulaştığını söyleyince sürüşünü incelemiştim, 900 watt a yakın bir değer gözüküyordu sonra kendisi itiraf etti arabayla yaptığını. :D


Untitled.jpg
 
Daha önce yazıldı mı bilmiyorum ama bu kadar abartı farkları olmasının asıl sebebi buradaki Strava kullanıcılarının kendi ve bisikletin kütlelerini yanlış (fazla) yazmaları.
Strava'nın sadece matematiksel hesap yapması bu farkları oluşturuyor. Eğimi de pek hesaba katmıyor.
mesela şu segmentte,
(link)

-%3 eğim var. Powermetre olmayanlar 300w-500w (!!) arasında iniş yapmışlar.
powermetre olanlarda ise bu değer max. 158w gördüm ben.

Hız-kadans arasından hesap yapıp bu değerleri veriyor strava. Diğer değişkenlerin de hesaba katamıyor. Bazen de cidden inanılmaz farklar çıkıyor.

Bir de grup sürüşü ile solo sürüş arasındaki farkı da hesaplayamıyor. Arkadakilerin düşük hava direncini hesaba katamadığı için, doğal olarak da "o hıza çıktıysan bu kadar basman gerek" hesabı yapıp değerler yüksek çıkıyor.
Bunun da en güzel örneği, Veledrom 18k segmenti. Beraber sürüş yapan bir ekip var. Powermetre olanlar 220w, powermetre olmayanlar 340-350w ile sürmüşler 25 dakika. %50 fark çok ciddi bir fark.
(link)
 
Bence bu konu ara ara hortlatilmasi gereken bir konu. Forumda powermetre kullanimi, antreman teknikleri, gelisime katkilari, yaris planlamasi ve uygulamasi gibi konularda bizi aydinlatabilecek cok kisi vardir. Ozellikle krank kollu powermetrelerin 200 euro bandinda satin alinabilmesi euro 9 tl olmasina ragmen daha erisilebilir olmalarini sagladi diye dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErzincanLee
Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
@Murat B. Haaah! Hadi buyur açıkla. 🤪
 
Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
Strava onlarla bazi bilgiler veriyor ama cok tutarsizliklar oluyor bazi durumlarda. Bir de anladigim kadariyla power datasi surus ve antreman boyunca takip edilip uygulanmasi gereken bir durum. FTP ve power zone lari belirlenip bunlara uygun antreman programlari takip etmek ve yarislari da suresine ve parkuruna gore belirleyeceginiz tempo/threshold seviyelerinde gitmek performansı arttiriyor. Haftasonu kismetse Joe Friel in powermetre ile ilgili kitabina başlıyorum. Biraz teorimizi guclendirelim once.
 
Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?

Güç ölçerler bir bileşenin göbek, pedal mili, krank kolu vs üzerindeki kuvveti ölçerek çalışır. Bu saydıklarının hiç biri uygulanan kuvveti ölçmüyor dolayısıyla güç ölçer olmaları mümkün değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Aslında şunu merak ediyorum, Garmin + Sensörler+ di2 Garmin e tanımlı şekilde kullandığımızda = hız var eğim var ,hangi vitesde hangi kadansta olduğu bilgisi var benim ve bisikletin ağırlığı bile var ; tüm bu veriler powemetreye çok yakın bi Bilgi vermez mi ? Yada bunları harmanlayıp bi güç ölçer uygulaması var mıdır?
Anlık rüzgarı ve hava direncini ölçen bir sensör de varsa çok yakın bir bilgi gelecektir. Bisiklette duruş, rüzgar ve pelotonda sürmek gibi durumlar aynı hız, vites ve kadansta işleri çok değiştirecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Power Meter kullanimi ile ilgili;
(link)

Stages ve Favero modellerine de sitemizden ulasabilirsiniz.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: theGenius
Power Meter kullanimi ile ilgili;
(link)

Stages ve Favero modellerine de sitemizden ulasabilirsiniz.
(link)
Bu sadece krank kolu olan model normal pedal ve aynakol ile ölçüm yapabiliyor mu? Yani sadece kol mu değişiyor? 105 - 7000 olanı var mı ?
 
Geri