Scudo Sports

Bisiklette hedef 'Kopenhag' sistemi

Şu cuvaldızı birazda kendimize dürtsekmi acaba diyorum. Bisiklet kullanıcılarının ne kadarı aktif bisiklet kullanıyor. Bu soruya bir cevap verelim. Haber bisikletin tamamen ulaşım amaçlı kullanımından bahsediyor. Kac kişi veya hangi oranda bisiklet sürücüsü herhangibir mazeretin arkasına sığınmadan bunu yapabiliyor. Bisiklet yolu ise bizede yok, saygısız otomobil sürücüsü ise hergün gırla, yokussa yokuş. Gördüğüm şu ki bisiklet kullanıcıları için bisiklet denilen alet ya haftasonu yol bisikleti ile form tutma yada turlarla ortam yapma aracı olarak kullanılıyor. Ben mtb ciler arasında kızlar çok oluyor diye 40 yıllık yol bisikletini satan, yatarken bile üzerinden çıkarmadığı taytı çıkaranları gördüm. Bisiklet bisikletçiler arasında bile bir ulaşım aracı olarak (ise gidiş geliş, alışveriş vs) değer görmüyorki.
 
Scudo
Sağlıklı, stres atmaya yarayan, ekonomik ulaşım şekli olan, doğa dostu bir aletin bu zamana kadar yaygınlaşmaması hata. Özellikle bizim kültürümüzde, bisiklet çocuk işi, koskoca adamın bisiklet sürmesi nedir, anlayışı var. Öncelerden daha fazla olan bu anlayış giderek azalıyor ama halen toplumda.Kendimde bir bisiklet sevdalısı olmama rağmen bazen yaşlı kişileri (65 üstü) kişilerileri bisiklet üzerinde görünce şaşırıyorum, imreniyorum.Acaba o yaşlarda bizlerde halen bisiklet sürebilecek durumda olabilecek miyiz.. Halbuki bu işin yaşla, cinsiyetle ilişkisi yok işte...Diğer yandan, araçlar daha motorları benimseyememişken, bizlerin onların arasında gitmesi, şiddetli akan bir bir nehirde, taşların üzerinde zıplayarak karşıdan karşıya geçmeye benziyor. Kaldırımlar desen, yaya trafiğinden ilerleyemiyorsun bile.Harici bir yol yapılana kadar, en azından mevcut yollar biraz genişletilse ve anayoldan ayrılsa,bizde orada sürsek çok güzel olur ama zor.Diğer yandan bu seferde bizim yola, motorcular dadanır..Kısacası bu iş zor bence. Trafikte tavşan gibi sekmedikçe başka yol yok gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Hadi şehir içlerini değiştirmek çok kolay değil ve değişiklikler çok maliyetli yatırım istiyor diyelim. Önce şu yılan hikayesine dönen, EuroVelo rotalarının Türkiye ayağını yapsalar?! Şehirler arası yollara yakın birer bisiklet şeridi eklemek çok mu zor? Edirne - İzmir - Muğla, Edirne - Artvin rotaları bağlansa, çok şey mi istiyorum
 
Umutlanmak isterdim ama sadece istanbulda gunde 300 kusur arac sifirdan trafige katiliyor.
Yilda yaklasik 10.000 arac eder.
Ben bisiklet yollarini degil, istanbul trafiginin artik durdugu ve hareket edemedigi, akamadığı o gunu bekliyorum. Bu gidisle uzak degil.
 
@mehmetsunu haklısın ben mesela üniversitemden dersten çıkıp 7-8 km sürüyorum inan kafam dağılıyo stres atıyorum iyi geliyor bana bunu her gün yapıyorum hemen hemen birkaç gün aksayabiliyor bazen

@shooter06 aynen hocam kendim bisikleti kullanmayı seviyorum bu sayede biraz da spor yapmış oluyoruz ancak bisikletli olarak kendimiz kendimize zarar veriyoruz.hadi mini çocuklar ne trafikten anlar ne yoldan ancak 15 yaştaki yetişkin insan adayları da bunu yapıyor yolda ters gitme,altında çok pahalı bisiklet kask yok, vs vs kendim küçük bir ildeyim mümkün oldugunca trafiğin az oldugu yolları seçiyorum gerekirse 2 şerit gidişte sağ şeridi kapatarak gidiyorum kimse de korna basmıyor şıkıştırmıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
pilot il konya ve sakarya'ymış. sakarya olması kaçınılmazdı, 2020'de uci dağ yarışı var.

umarım en kısa zamanda şehirlerimiz elektrikli araçlar ve bisikletlerle dolar. egzoz gazı solunmayan araç gürültüsü dinlenmeyen şehirlerimiz olur.
 
@cem_filiz aynen şehirlerarası yollarda bisiklet gidecek yollar yapılabilir banket bile yeter
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisnev99
Ben ilimde bisiklet yolu olmadığı için mutluyum açıkçası yollarda hiç kalabalık değil bu sebeple asla olmaması lazım hem yaya ve araç tacizine uğrayacağından birde beni kısıtlıyor gibi geliyor.Yanlız babaeski yolu çok müsait bisiklet için ama çok sıkıcı dümdüz yol yapmış adamlar 35 km:) ciddi ciddi hiç kıvrım birşey yok
yakın yer olarak artık bulgar yolu favorim hem bisiklete çok müsait hem de manzara falan hoş tabi müsait oldukça (haftasonları hem kamp için vs.)Demirköy tarafınada gitmiyor değilim.Hey ulu kayınlar:) güzel ıstrancalar bizim için büyük nimet...

Türkiyede hep böyle projeler askıda kaldı bakalım çok ümitli değilim ama yapçakları varsa da sistemi düzgün oturtsunlar.
 
Hele bir bıçak kemiğe dayansın o zaman bisiklete de binerler, yol da yaparlar..
Kopenhag model alınacaksa önce Kopenhag'dakiler gibi ana yolları kapatıp bisiklet yolu isteyen insanlara ihtiyacımız olacak..


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
Tabi tabi, yapsınlar da görelim, anca palavra mavra. Sen kim? kopenhag kim?
 
  • Beğen
Tepkiler: bacobaba39
@Decsan
Çok haklısınız durum bu noktaya geldi.
geçen gün pastaneye girdim kan şekerim düştü profetrol falan yemek istedim dükkana girdiğim anda bütün gözler bende hiç mi güvenliğini sağlamış sağlığına önem veren bisikletçi görmediniz? Sonra biraz bekledim belki bu bakışlar değişir diye değişmeyince: beyefendi profetrol istemiştim uzaylı gibi bakmayı kesip sioarişimi getirir misiniz ? Deyince siz türk müydünüz deyip gülmeye başladılar ve nihayet profetrole ulaştım:)
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E ve venom09
@televole2 Vergi gelmemi... Aybettin. Vallahi çok güzel vergi ismi bulmuşsunuz, hayırlı uğurlu olsun. Zaten fırsatını kolluyorlar bisiklet piyasada dillenince yol'unu yapıp vergiyi koyarlar.
@can onur O kadar doğru söylediniz ki.
Yolu yetersiz olan yerler elbette vardır lakin genel olarak ülkemizde yeterince yol var. Yeni yol hem gereksiz masraf hem de doğaya gereksiz zarar olur. Trafikte bu kadar aracın bir anlamı yok. 100 metre ilerideki iş yerine gitmek için arabada tek başına yolda 4 kişilik yer kaplayanlar var. 1 km ötedeki lisesine servisle giden binlerce öğrenci var. Ben öğrenciyken kışın ayazında okula 7 km bisiklet sürüyordum. O soğukta hiç terlediğimi hatırlamıyorum. Önlemini alınca da ıslanmıyorsun. Bahane üretmek isteyene bahane çok. Neyse bunun gibi bir sürü şey. Araç sayısı azalıp bisikletle trafik başarılı bir şekilde kaynaşırsa yeni yola gerek kalmaz.

Neyse ki Türkiye de bu proje de bir hayal. Hep söylenir. Bir şey olur, birisi anlık çıkar ve uzay mekiği dikeceğiz ihtiyacımız var. Dünyada sadece 4 tane var der herkes alkışlar. 3-5 gün sonra unutulur. Eğer yaparlarsa ve vergi almazlarsa benim kalbim bu şoku kaldıramaz.
 
@kadir karakaya Sonuna kadar katılıyorum yazdıklarınıza. Ben de tüm ulaşımını bisikletle sağlayanlardanım. Yollarda çok fazla boş otomobil görüyorum. Tek kişi için bu kadar fosil yakıt kullanmak çok yanlış. Ülkemizde otomobil hala bir statü sembolüdür. Bu değişmeden bisiklet yollarından, Danimarka'dan falan bahsetmenin bir anlamı yok.
 
@can onur Maalesef. En basidinden ülkemizdeki çoğu anne çocuğuna nasıl bir gelecek aşılıyor. Okuyacaksın doktor olacaksın, hakim olacaksın evin kapısına çekeceksin son model lüküs arabanı. Sonra daire alıcaksın onu kiraya vereceksin.:D Neyse mentalite bu kadar. Anaları bilinçlendirmek aslında enn çok işe yarayan şey olacak. O bilinçlenmiş nesili biz göremeyeceğiz belki ama temeller sağlam oturmuş olur.
 
Konya'da yaklaşık 450km bisiklet yolu var fakat özellikle şehir merkezlerinde bisiklet yolları araç parkı olarak kullanılıyor. Bir gün gopro ile parkurun tamamını kaydedip tek tek bisiklet yoluna park eden araçların fotoğraflarını EGM ye göndereceğim. Bunu yapacağım.
 
@goldengear
Aslında sadece bisiklet yolu için değil, engelli parklarına park eden, kaldırım girişine park edenler vs onların fotoları çekilip egm atılmalı.Herkeste zaten fotoğraf çeken telefon var.Zor olmasa gerek, bir ara bu tarzda trafik kurallarını çiğneyenlerin fotolarını çekip bize gönderin diyordu emniyet, halen devam ediyor mu o kanun?:)
 
@shooter06 evet devam ediyor. Bir dostum bu dediğimi EGM mobil uygulaması ile yaptı ve "belirtmiş olduğunuz plaka Trafik Denetleme Şube Müdürlüğümüzce değerlendirmeye alınmıştır." şeklince cevap geldi. Muhtemelen fotoğraflı şikayetlere ceza uyguluyorlar. Tüm bisiklet kullanıcıları bu şekilde şikayet yağdırsa muhtemelen büyük faydası olur.
 
@goldengear Aydin efelerde hic bisiklet yolu yok. Ben sadece kural ihlali yapanlari hergun egm ye atiyordum. Ayni arac ayni seyi yapmaya devam etti. Her gun belki 10-15 tane yaya gecidine engelli gecidine park edenlerin resmini atiyordum bir tanesinin davranisini degistirdigini gormedim. Ayni arac bunlar genelde. Arsizlasmislar sanirim.
 
@goldengear
İnternetten nasıl bu şekilde şikayet ediliyor?Özellikle kask kamerası olan bisikletliler, böyle kural ihlali yapan kişileri kayıtta yakalar ve şikayet ederse, en azından araç sürücüleri biraz daha kurallara uymaya dikkat eder.Geçende tek şeritli yolda gidiyorum, yol dar. Arkadan gelen aracı göremem diye geliş istikametinde yol kenarından gidiyorum.İçin rahat, araç gelirken iyice kenara giderim diyorum, ileriye odaklanmışım.Bir kamyonet sağ yanımda bir geçtiki sorma bana dokunmadı ama beklemediğimden,irkildim.Ani fren yaptım arka teker yoldan tarafa kaydı toplayım derken iyice yoldan çıktım, yolun kenarındaki otların arasına girdim anca durdum.Adam, önündeki aracı nasıl etmişse benimle aynı hizadayken sollamış, bana iyice yaklaşmış.Hani madem sollayacaksın bir kornaya bas, bir işaret ver, otluk alan değilde dere kenarı olsa dereye uçacağız! Go pro tarzı bir şey olsa direk şikayet edecektim, en azından bir kanıt oluyor.

@kadir karakaya
Egm sizi aradı mı hiç, karşı tarafa ceza yazılması, karşı tarafın itirazı, olay mahkemey taşınması vs gibi durumlarda şikayet edenler uğraşıyor mu?Çünkü genelde insanalar bundan çekindiği için hiç uğraşmıyorlar, hatalı hatasız kim ne halt yerse yesin diyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisnev99
Geri