Scudo Sports

Bisiklette hafiflik...

Bisiklette hafiflik derken ben kendi kilomuzu da dahil ediyorum. Watt/kg ı yüksek üretebilmek için hafiflik de önemi bir etken.
Üretilen watt'ın bisikletin ağırlığıyla bir ilgisi yok yalnız.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
hazır hafiflik konusu gündemdeyken ben de sorumu sorayım :)

7 kg’lık alüminyum bisiklet mi, 8 kg’lık karbon bisiklet mi? ikisinin de fiyatı aynıyken hangisini tercih ederdiniz?

(7 kg’lik olanın seti ultegra ve üst düzey jant setine sahip)
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
hazır hafiflik konusu gündemdeyken ben de sorumu sorayım :)

7 kg’lık alüminyum bisiklet mi, 8 kg’lık karbon bisiklet mi? ikisinin de fiyatı aynıyken hangisini tercih ederdiniz?

(7 kg’lik olanın seti ultegra ve üst düzey jant setine sahip)
Full ultegra setli alüminyum kadrolu bisikleti alırım.

Daha sonra denk gelirse karbon kadro alırım 6 kilonun aşağısına indiririm. Bulamazsam da 7kg üst segment bisikletim olur.
 
@Efe ÇEPEL Devir ekonomi devri, alü fiyatına karbon varken karbonu alırdım. Karbon olan bileşenlerden dolayı ağırdır, sonra zamanla bileşenleri hafif olanlarla değiştirirdim. Karbonun kadrosu alü ile aynı ağırlıkta ise bile karbon almak daha mantıklı. Aynı ağırlıktaki karbon kadro, alüye kıyasla daha rijittir, gücü daha verimli aktarır muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Bisikletim alü kadro. Ön maşa ve sele borusu karbon. sanırsam 8.7 kg falandır. Belki de 9 kg. Bilemiyorum. Karbonmuş alüminyummuş, bilmem'kaç kiloymuş çok kafaya takmam. Her zaman g..üme güvenirim.

1655064279549.png
 
@Efe ÇEPEL Devir ekonomi devri, alü fiyatına karbon varken karbonu alırdım. Karbon olan bileşenlerden dolayı ağırdır, sonra zamanla bileşenleri hafif olanlarla değiştirirdim. Karbonun kadrosu alü ile aynı ağırlıkta ise bile karbon almak daha mantıklı. Aynı ağırlıktaki karbon kadro, alüye kıyasla daha rijittir, gücü daha verimli aktarır muhtemelen.
Yalnız kadrolar aynı para demiyor, karbon olan düşük setli 105 ya da tiagra, alü olan full ultegra, bisikletler aynı para ise, yalnızca grupset ve jant seti 2000$ eder alü olanın 😇
 
@Burak Uğurlu Tamam da, alü'deki bileşenlere sahip bir karbon bisiklet kaça patlar bu devirde?
 
Elbette karbonu alırım.
hazır hafiflik konusu gündemdeyken ben de sorumu sorayım :)

7 kg’lık alüminyum bisiklet mi, 8 kg’lık karbon bisiklet mi? ikisinin de fiyatı aynıyken hangisini tercih ederdiniz?

(7 kg’lik olanın seti ultegra ve üst düzey jant setine sahip)
Elbette 8 kg karbon bisiklet alırım.
Hatta tüm geyikleri cevaplandırayım. Giriş seviyesi karbon mu hafif alü. Mü elbette karbon😁
İkisini kullandım efecim en kral alü bisiklet pedala asıldığın zaman karbon gibi hızlı tepki vermiyor.karbon kadronun Virajlarda dururken basarken her zaman çok daha iyi iletişimi var.
Rijit kadro hafif kadrodan her zaman daha iyidir.
Bu işin tepe noktası karbondur sarım kalitesi ne olursa olsun.
 
@Burak Uğurlu Tamam da, alü'deki bileşenlere sahip bir karbon bisiklet kaça patlar bu devirde?
Ultegra full set 2.el en az 1200$ eder, hatta yeni seri olursa 2.000$ işten bile değil.
2. El alü kadro 200$ max bana göre. Karbon da 350-450$ arası eder herhalde. Aşağı yukarı 6-7 yaşında düşündüm her ikisini de.

Jantlar için de 2. El 500$ düşündüm.
 
Ultegra full set 2.el en az 1200$ eder, hatta yeni seri olursa 2.000$ işten bile değil.
2. El alü kadro 200$ max bana göre. Karbon da 350-450$ arası eder herhalde. Aşağı yukarı 6-7 yaşında düşündüm her ikisini de.

Jantlar için de 2. El 500$ düşündüm.
Sadece meraktan soruyorum, ultegra setin full grubu nerede 2000$? DI2 den bahst ediyorsanız tamam.
 
Sadece meraktan soruyorum, ultegra setin full grubu nerede 2000$? DI2 den bahst ediyorsanız tamam.
Evet yeni seri diye kast etmek istediğim Dİ2 olanları idi, ₺ olarak 25.000₺ ve yukarısı fiyatlara Dİ2 ve farklı bir kaç model bulunuyor.
 
Az zayıflasan ne güzel olur bu rakamlar 👌
Bisikletim alü kadro. Ön maşa ve sele borusu karbon. sanırsam 8.7 kg falandır. Belki de 9 kg. Bilemiyorum. Karbonmuş alüminyummuş, bilmem'kaç kiloymuş çok kafaya takmam. Her zaman g..üme güvenirim.

289647 dosyayı görüntüle
Full ultegra setli alüminyum kadrolu bisikleti alırım.

Daha sonra denk gelirse karbon kadro alırım 6 kilonun aşağısına indiririm. Bulamazsam da 7kg üst segment bisikletim olur.
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Bisikletin daha hafif olması mı önemli yoksa kişinin daha hafif olması mı? Benim bisikletim yaklaşık 18kg ve ben 60 kg. Kendimi avutmak için 8kg bisikletli 70 kg birisiyle eşitmişim gibi düşünüyorum :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Bisikletin daha hafif olması mı önemli yoksa kişinin daha hafif olması mı? Benim bisikletim yaklaşık 18kg ve ben 60 kg. Kendimi avutmak için 8kg bisikletli 70 kg birisiyle eşitmişim gibi düşünüyorum :D
Ben de 79 kiloyum, bisikletim 8kg.

Bisikletleri değişsek ne olur acaba 😁

Bu konuyu çok tartışmıştık eskiden, bisiklette bulunan ağırlık vücutta bulunan ağırlığa göre daha fazla etki ediyor sonucuna varmıştık. Hatta hareketli parçalar jant gibi, daha da fazla etki ediyor.

Sonuç, bisikletin hafif olmadı bir yere kadar etkili. Sürücünün hafif olması ya da fit olması çok daha önemli. Unutmamak gerekir 60kg birisi de fit, 90kg birisi de fit olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Az zayıflasan ne güzel olur bu rakamlar 👌

Ayhancım;

Bu satırları okurken 4. biramı içiyorum. Ben alkolü bıraksam kısa süre sonra kendi yaş segmentimde bütün dengeler değişir. Durduk yere insanları huzursuz etmenin hiç alemi yok.
 
Son düzenleme:
Karbon gevriyor derler.. 10. Yılda karbon pul pul ayrılıyor derler..






(geyik yaptım aman saldırmayın)
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
hazır hafiflik konusu gündemdeyken ben de sorumu sorayım :)

7 kg’lık alüminyum bisiklet mi, 8 kg’lık karbon bisiklet mi? ikisinin de fiyatı aynıyken hangisini tercih ederdiniz?

(7 kg’lik olanın seti ultegra ve üst düzey jant setine sahip)
olay sadece hafiflik değil ki. kadronun sert olması uyguladığın kuvvetin kayıpsız yola geçmesi önemli olan bunun için de karbon kadro tabi ki.
 
hazır hafiflik konusu gündemdeyken ben de sorumu sorayım :)

7 kg’lık alüminyum bisiklet mi, 8 kg’lık karbon bisiklet mi? ikisinin de fiyatı aynıyken hangisini tercih ederdiniz?

(7 kg’lik olanın seti ultegra ve üst düzey jant setine sahip)

Ben okuduğum gördüğüm kadarıyla bir bisiklet değiştirilmeyecek ancak güncellenecek ise önce hareketli aksamlardan, (jant, grupset, lastik seti gbi) ardından sabit ve en son kadro olayına doğru giden bir süreç belirleniyor. Sen eğer üst düzey kompenentli bir aliminyuma sahipsen sadece kadroyu karbon yapmak kalır. (ihtiyacına ya da beklentin göre ileride) Bu nispeten kullanacaklarına göre daha makul gibi dursa da malesef değil. Bir karbon kadro şu sıralar 2ooo$ dan başlıyor. Yani bütçeni hayli yükseltmen lazım Ancak kadro karbon diğer kompenentler orta seviye ise güncellemen gereken çok şey olacaktır. Bu noktada üst düzey grup ve jant setli bir aliminyum daha mantıklı oluyor.. Çünkü jant ve grupset artık ciddi pahalılıktalar. Karbon kadroda aynı vites oranlarına ve dişlilere sahip 105 ya da mekanik bir dura ace ile ayıran tek şey gramajdır aliminyum kadroda da aynı opsiyonlar için aynı şeyleri söyleyebiliriz fakat bunu yola güç olarak aktama konusuna girersek, bisikletle daha bütünleşik bir sürüş ancak karbon kadro ile mümkün..
 
hazır hafiflik konusu gündemdeyken ben de sorumu sorayım :)

7 kg’lık alüminyum bisiklet mi, 8 kg’lık karbon bisiklet mi? ikisinin de fiyatı aynıyken hangisini tercih ederdiniz?

(7 kg’lik olanın seti ultegra ve üst düzey jant setine sahip)
Tokluk ve sertlik hissi için karbon alırdım. 7 kg alüminyum kadro çok esnektir, üzerindeki komponentler ne kadar hafif olsa da... Üst seviye komponentleri (görece) kötü kadro ile kullanmaktansa, orta seviye komponentleri iyi kadro ile kullanmayı tercih ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
Geri