Scudo Sports

Bisiklette hafiflik...

"Clenbuterol vakası"
Avrupa Birliği ülkelerinde 2000 li yılları başında çiftçilerin hayvanları semirtmek için clenbuterol kullanımı yasaklanmıştı,ama olay 2010 da gerçekleşmişti.Contador da buna karşılık etin geldiği ispanya da illegal olarak clenbuterol kullanıldığını iddia etmişti.
Çok muallakta kalınıldı o olayda.
Aslında steroid kimyası ergo-log.com'cu olduğum için ilgimi çekiyor. Siteyi kuran kimyager anabolik steroidlerin de mucidi. Çok ilginç makaleler var, vücutçular kendilerine çok pis zarar veriyorlar. Heralde sitenin kendisi de, mucidimizin vicdâni bir muhasebesi.
 
Scudo
Bu konuda çok titiz davranılıyor. Ama gram hesapları yapılırken kendi kilosuna çoğu insan dikkat etmiyor. Bu konuda kafama takılan bir şey var. Ben biraz garantici bir insanım. Bisiklette pompa, alyan, yedek lastik, levye, yama seti, bant, tornavida vs ihtiyaç olacak her şeyi bisiklet çantasında taşıyorum. Sonra bakıyorum gramların hesabı yapılıyor. Bunlardan kurtulmam mı gerek? En basitinden ufak şişe su alsak o bile yarım kilo :)
Bende hepsi var 2 yıldır tasıyom zararı yok. Dünya turu yapanlar tasıyosa sorun yok. Ztn performans arasay gravel A bınmezdık :D
Belirli bir yokuşu, süre tutarak çıkın sonra daha hafif bir bisiklet ile aynı yokuşu çıkın ve aldığınız süre yanında yorgunluk farkını hissettiğinizde bisiklette kilonun ne kadar önemli olduğunu anlarsınız. Kilo konusunda da örneğin 95 kg sunuz ve fazlanız olduğunu düşündüğünüz 10 kg ınız var. Siz yatağa, okula, eve, pazara giderken de bu kiloyu yanınızda, dizlerinizde, omuzlarınızda 10 kg taşıyorsunuz. Kemik, kas, eklem bölgeleriniz de olumsuz etkilenecektir. Prof bisiklet çilere bakıyorum, adamlar standart 1,75 cm ve 65 kg genelde.. Bu adamlar ne yapacak? Bisikletteki ağırlıkta kazanacaklar, ağırlık farkı için tercihleri olacak. Adamlar 28 yerine 24 jant teli tercih ederken bile bir bildikleri vardır 😁
Standart bısıkletcıymısım yeni öğrendim :D yarından tezi yok yarışlara hazırlanıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuq81
@selim82 Tırmanıştan konuştuğumuzda mütabık mıyız? Kan ter içinde bırakan bir tırmanışta, yani yavaş bir tırmanışta, hoodlardan tuttuğun, gövdenin yaklaşık 45 derece açı yaptığı relax pozisyon ile; droplardan tuttuğun, gövdenin zemine paralel olduğu aero pozisyon arasında 1 kilo hafiflemeye denk bir avantaj olacağını hiç sanmıyorum. Rüzgar önden geliyo arkadan geliyo denkleme başka şeyler eklemeye gerek yok. Normal rüzgarsız hava için konuşuyoruz. Sen de ben de sezgisel olarak konuşuyoruz. Elimizde somut veri yok. Hangi hızda aero kayıp ne kadar bir watt kaybına sebep olur bunu araştırmak lazım.
Ağırlık güç ilişkisi
Aerodinami güç ilişkisi

Biri diğerinden üstün değil... İyi bir bisikletçi iki hususada dikkat etmek zorunda
 
bisiklette hafiflik elbette önemli. işe giderken kullandığım bagajlı, çantalı, çamurluklu ve kalın lastikli trek fx'imi tüm bunlardan kurtardım ve 700x28 dış lastikler ile maxxis 700x23-32 iç lastikler taktım. kuş gibi hafifledi. gidon yükseltme aparatını da söktüm. hatta matara kafeslerinin birini bile söktüm. bisiklet o kadar seri bir hale dönüştü ki. rampaları bile inanılmaz rahatlıkla çıkıyorum.
sadece ufak bir sırt çantası kullanıyorum ve yanımda çok az şey taşıyorum. hem daha çabuk varıyorum, hem de daha az yoruluyorum.

ama kış gelince o çamurluklar ve kalın lastikler mecbur yine takılacak :(
 
@Ahmet TOPAL çok güzel bir içerik olmuş, teşekkürler paylaşım için.. Bisiklet buluşmaları ya da forum içinde zaman zaman tartıştığımız konulardır avantaj getiren %2 lik hafifletmeler, %3 lük aero kompenentler vs vs hatta aşağılamalar ezmeler çok olur. Derler aero tel aldın da artık seneye de tour a koşarsın 😁 gibi ya da jant mandalından ya da göbeğinden alınan +70-80 gr lık hafifletmeler için, sürüş ten önce tuvalete git daha iyi gibi yüzeysel espriler yapılır ama, çoğumuzun gözden kaçırdığı şey bu %2 likleri, %3 lükleri topladığımızda, aslında %10 lara varan avantajlar söz konusu.. 100 km de ort 35 km/sa ile giderken, %10 luk bir aero katkı (örn jant teli+kadro+jant+gidon vs) belki bize +3,5km/sa daha hızlı gitmemiz için katkı getirecek. Ya da yokuşlarda, bisikletimizdeki 1 kg lık hafifletme, bir büyük vitesle, yokuşu almamızı sağlayacak. Bir deney vardı, 500 gr ağırlığı yere paralel ve sabit bir şekilde tutarken ilk bir kaç dk ağrı sızı olmaz iken aradan geçen 5-6dk nın ardından o 500gr ağırlık, kolumuz için olur 5 kg 😅
 
@Ahmet TOPAL çok güzel bir içerik olmuş, teşekkürler paylaşım için.. Bisiklet buluşmaları ya da forum içinde zaman zaman tartıştığımız konulardır avantaj getiren %2 lik hafifletmeler, %3 lük aero kompenentler vs vs hatta aşağılamalar ezmeler çok olur. Derler aero tel aldın da artık seneye de tour a koşarsın 😁 gibi ya da jant mandalından ya da göbeğinden alınan +70-80 gr lık hafifletmeler için, sürüş ten önce tuvalete git daha iyi gibi yüzeysel espriler yapılır ama, çoğumuzun gözden kaçırdığı şey bu %2 likleri, %3 lükleri topladığımızda, aslında %10 lara varan avantajlar söz konusu.. 100 km de ort 35 km/sa ile giderken, %10 luk bir aero katkı (örn jant teli+kadro+jant+gidon vs) belki bize +3,5km/sa daha hızlı gitmemiz için katkı getirecek. Ya da yokuşlarda, bisikletimizdeki 1 kg lık hafifletme, bir büyük vitesle, yokuşu almamızı sağlayacak. Bir deney vardı, 500 gr ağırlığı yere paralel ve sabit bir şekilde tutarken ilk bir kaç dk ağrı sızı olmaz iken aradan geçen 5-6dk nın ardından o 500gr ağırlık, kolumuz için olur 5 kg 😅
Haklısınız da o şakalara, eğlenmelere maruz kalmamak için öyle ufak tefek değişiklikler yapıp, hatırı sayılır şekilde bisiklet üzerinde olmamız gerekir.
Yani özetlersek "aletin hakkını ver hakkını" demek gibi oluyor. 😅
 
4w/kg yapanlar mı konuşsun diyorsun? Bir de dayılar🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

Evet, bir hafiflik konusu daha. Beş dakika 4 w/kg yapamayan dayılardan, yüz gramın bile önemli olduğunu dinleyeceğiz...
Abi rüyanda falan da tırmanıyor musun sen, endişeleniyorum bazen 🙋🏼‍♂️🙋🏼‍♂️

kol saatimi asla çıkarmam kolumdan. Ama yarış sabahı unutmayayım diye ilk iş saati kolumdan çıkarmak olur. Gram önemli tırmanırken. Hatta saniyelik kazanımlar.
 
Normal bir bisikletliye göre kilolu biriyim. Yol bisikleti kullanırken önceler de bir kaç defa sahip olmuştum kullanmayı beceremeyip hep satmıştım . " ulan bu gitmiyor anasını satayım " - " ne biçim yol bisikleti bu " gibi söylemlerde bulunup satmıştım.

Sonra biraz daha iyi ortalama olarak bir yol bisikleti aldım ki hafifti . Yokuşlar neden bu kadar hafif geliyor bana dedim. 110 kiloluk bir adam için çok kolaydı çıkması. Yine de önce ben hafifleyeyim ki bisiklet hafiflesin .
 
Benim watt'ım kaç acaba fakir fakir fat bike ile her gün tırmanıyorum şehirde dağlar uzun yollar da cabası hiçte zorlanmadan sonradan çıksa da acısı koymuyor pek🤠 şöyle hayal ettim de ince teker 10 kilo yada altı bir velespitle neler yapardım acaba...
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Konuyla ilgili diye söylemek lazım diye düşündüm bu arada.. İlk bisikletlerin ağırlıkları 25 kg ı geçiyormuş zamanında.. Şimdi bazı çok bilmiş abilerimiz, Daha doğrusu önemli olan bacak gerisi teferruattır diyen bisiklet duayenlerimiz, herhalde 20-25 k g lık bisikletlerle de KOM yapıp segmentten segmente koşturacak kudreti ve kabiliyeti kendilerinde buluyorlardır. 😁 Biz daha çok işin bodoslama ya da kara düzen değil de biraz daha teknik boyutuna bakmalıyız diye düşünüyorum kişisel olarak. Ha, işin maddi boyutuyla da doğru orantılı olarak bu işler lükse kaçıyor artık 😩
 
Bisiklette ve vücutta hafifliğin önemli olduğunu söylemek için süper amatörler olmamıza gerek yok ki 🤷‍♂️ 4 watt/kg üretmesen de hafiflik önemli. Üretebilmek için daha da önemli🤣

Çok doğru tespit.
 
Toroslara yakın olunca mecburen tırmanıyorum. Bu arada 5 dakika 4w/kg gidebilen bir dayıyım :)))
Abi 5 dk 6w/kg bile çıkıyor senin bacaklar dan maşallah 👍😉
Benim watt'ım kaç acaba fakir fakir fat bike ile her gün tırmanıyorum şehirde dağlar uzun yollar da cabası hiçte zorlanmadan sonradan çıksa da acısı koymuyor pek🤠 şöyle hayal ettim de ince teker 10 kilo yada altı bir velespitle neler yapardım acaba...
(link)

Bu siteden değerleri doğru bir şekilde doldurup yaklaşık ürettiğiniz gücü öğrenebilirsiniz...
Örneğin 20 dk lık bir Strava tırmanış segmenti deki ortalama hızınızı kullanarak elde ettiğiniz gücün %91-105 i sizin ftp niz...
Tabiki bunlar sadece yaklaşık /tahmini değerler olur...
En doğru ölçüm smart trainer ya da powermetre olan bir bisikletle ftp testi yapmak...
 
Bisiklette ve vücutta hafifliğin önemli olduğunu söylemek için süper amatörler olmamıza gerek yok ki 🤷‍♂️ 4 watt/kg üretmesen de hafiflik önemli. Üretebilmek için daha da önemli🤣
Minumum kazançlar üzerinde debelenmektense gücünü 20 watt arttırmak çok daha mantıklı. Önce limitlerine yaklaşıp daha sonra bu modifikasyon Lara gitmek bence çok daha mantıklı.
Ekonomik durum süperse herşeyi almak mantıklı😁 sadece ekipmandan beklentiye girmek ise gereksiz
 
4w/kg yapanlar mı konuşsun diyorsun? Bir de dayılar🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️


Abi rüyanda falan da tırmanıyor musun sen, endişeleniyorum bazen 🙋🏼‍♂️🙋🏼‍♂️

Estağfurullah, pek tabii herkes konuşabilir. Benim anlatmak istediğim, bedensel potansiyeline erişmemiş insanları yanlış yönlendirip gereksiz meta fetişizmine ön ayak olmamanız gerektiği. Hali vakti yerinde, belli yaşın üstündeki bisikletçiler gençlere daha fazla harcama yapması için sürekli telkinlerde bulunuyor. Hep daha fazlasını istemelerini öğütlüyor. Onlar da eksiklik hissediyorlar ve bisikletten zevk alamamaya başlıyorlar, şevkleri kırılıyor.
 
Geri