Scudo Sports

Bisiklette hafiflik...

En önemli bileşen aerodinami komşu, 450 wattla gittiğiniz efor, triatlon bisikletinde bisikletçi formasıyla, bisikletçi çorabıyla 300 watta düşüyor. Tur çantası varsa kötü, sele çantası da kötü ama ağırlık o kadar kötü değil, önemli olan bisiklete yapışan pozisyonunuz.
Hafiflikten bahsetmiş, yani konumuz tırmanış. Tırmanışta aerodinamiden bahsetmek yersiz. Tırmanışta hava sürtünmesini düşünecek bir hıza ulaşamazsın zaten, Pantani değilsen. Rahmetli çatır çatır tırmandığı için droplardan tutardı gövdesinin tuttuğu hava azalsın diye. Ayrıca başka bir mesajda, bilya boşluğu var diye kötü göbek diye bir çıkarımda bulunmuşsunuz. Saçmalık kısacası...

Pazardan 15 kiloluk meyve sebze taşıdığınızı düşünün. Elinizdekilerden 5 kilo eksilmesiyle vücudunuzdan 5 kilo eksilmesi aynı etkiyi yapmaz. Ben bazen çanta almayıp kilidi bisiklete doluyorum o bile tek başına fark ediyor. Mataralardaki su miktarı bile hatta.
Ellerinizde 15 kilo yükle düz yolda yürümekten bahsettiniz sanırım. Burada örneğimiz düz yol değil ki, tırmanış.

İş yokuş tırmanmaya gelince tüm dengeler sarsılıyor. Göbekler ne kadar akışkan olabilir ki daha fazla? Keramik göbekler haricinde hepsi hemen hemen aynıdır diye düşünüyorum.
Çelik bilya ile de seramik bilya kadar akıcı göbek sağlanabilir. Ama akıcı olması için koyu kıvamlı yağ kullanamayacağı için yağı çabuk kaybeder ve bakımı sıklaşır. Fark o olur.

En önemlisi bence bisikletin akışını sağlayan ön ve arka göbeklerin iyi olmasıdır. Göbekler iyi değilse bakımsızsa tekeri döndürmek istersen de dönmek istemez. Boşa saldığında gitmek istemez. Hafiflikten önce göbeklerin akcılığı önemlidir.
Göbekler önemli tamam. Ama göbeklerin akıcılığının iyi olması zor bişey değil. Bir sonraki mesajında belirttiğin gibi "üst seviye" olarak satılan göbeklere ihtiyaç yoktur akıcı göbek için. Ayrıca, bahsettiğin kartuş tipi göbekler akıcılığı iyi göbekler değildir, rulmanlı orta göbekler var iken. Bir bisikletçi "hafiflik" lafını duyduğu anda aklına direkt tırmanış gelmelidir. Makinedeki mekanik kayıplardan bahsetmek ne alaka onu da anlamadım...

Bütün alakasız/yanlış bilgileri savuşturduğuma göre şimdi içim rahat şekilde çayımı yudumlayabilirim :huhuu:
 
Scudo
Ayrıca başka bir mesajda, bilya boşluğu var diye kötü göbek diye bir çıkarımda bulunmuşsunuz. Saçmalık kısacası...
Müsaadenizle ben demiyorum, siz de hep çıkarımda bulunurken peşin yargıya varıyorsunuz. İnternetteki tek bilgi kaynağı siz değilsiniz, sizin engin bilgilerinizi duyamadıysak şimdiye kadar azıcık anlayışlı olun.
 
Hafiflikten bahsetmiş, yani konumuz tırmanış. Tırmanışta aerodinamiden bahsetmek yersiz. Tırmanışta hava sürtünmesini düşünecek bir hıza ulaşamazsın zaten, Pantani değilsen. Rahmetli çatır çatır tırmandığı için droplardan tutardı gövdesinin tuttuğu hava azalsın diye. Ayrıca başka bir mesajda, bilya boşluğu var diye kötü göbek diye bir çıkarımda bulunmuşsunuz. Saçmalık kısacası...


Ellerinizde 15 kilo yükle düz yolda yürümekten bahsettiniz sanırım. Burada örneğimiz düz yol değil ki, tırmanış.


Çelik bilya ile de seramik bilya kadar akıcı göbek sağlanabilir. Ama akıcı olması için koyu kıvamlı yağ kullanamayacağı için yağı çabuk kaybeder ve bakımı sıklaşır. Fark o olur.


Göbekler önemli tamam. Ama göbeklerin akıcılığının iyi olması zor bişey değil. Bir sonraki mesajında belirttiğin gibi "üst seviye" olarak satılan göbeklere ihtiyaç yoktur akıcı göbek için. Ayrıca, bahsettiğin kartuş tipi göbekler akıcılığı iyi göbekler değildir, rulmanlı orta göbekler var iken. Bir bisikletçi "hafiflik" lafını duyduğu anda aklına direkt tırmanış gelmelidir. Makinedeki mekanik kayıplardan bahsetmek ne alaka onu da anlamadım...

Bütün alakasız/yanlış bilgileri savuşturduğuma göre şimdi içim rahat şekilde çayımı yudumlayabilirim :huhuu:
Aerodinami 12 km hızla giderken bile farkeder. Özellikle uzun tırmanışlarda . 120 mm eksi gidon boğazları sadece düz yol için değil.gidonun üstünden tutmak ile drop dan tutmak arasında bile ciddi fark oluşur. Tırmanırken fizik yasaları devam ediyor di mi
 
İnternette izledim eksenden iki yana oynatıp boşluk var mı milde ona bakıldığını anladım Ucuzu var pahalısı var, göbekler hakikaten önemli ama az bilindik aksamlar.
Benim bisikletin aynısını başka müşteride görmüştüm Delta'da. Göbekleri Deore XT ile değiştirmiş. Örnek biz de mi öyle yapmalıyız sağlam olsun diye?
Bu mesajdan, akıcılık ancak "üst seviye" olarak satılan göbeklerle sağlanabilir gibi bi anlam çıkıyor. Foruma bişey yazarken tam emin olmadan yazmamalı insan.

Evet, bir hafiflik konusu daha. Beş dakika 4 w/kg yapamayan dayılardan, yüz gramın bile önemli olduğunu dinleyeceğiz...
Çayı ekrana püskürttüm. O derece haklısın :koptum:

Aerodinami 12 km hızla giderken bile farkeder. Özellikle uzun tırmanışlarda . 120 mm eksi gidon boğazları sadece düz yol için değil.gidonun üstünden tutmak ile drop dan tutmak arasında bile ciddi fark oluşur. Tırmanırken fizik yasaları devam ediyor di mi
Farkeder de ne kadar farkeder? Bisikletin 1 kg hafif olması kadar bi fark yapar mı? Yapmaz.
 
Bu mesajdan, akıcılık ancak "üst seviye" olarak satılan göbeklerle sağlanabilir gibi bi anlam çıkıyor. Foruma bişey yazarken tam emin olmadan yazmamalı insan.


Çayı ekrana püskürttüm. O derece haklısın :koptum:


Farkeder de ne kadar farkeder? Bisikletin 1 kg hafif olması kadar bi fark yapar mı? Yapmaz.
Bisikletin 1 kg hafif olması hava direncinden hiçbir zaman daha fazla etki edemez. Birde kafadan rüzgar gelirse inan bisikletin 1 kg lık ağırlığı aklına bile gelmez. Bu azımsadığın gerçek ile insanlar okyanus aşıyorlar.
 
@selim82 Tırmanıştan konuştuğumuzda mütabık mıyız? Kan ter içinde bırakan bir tırmanışta, yani yavaş bir tırmanışta, hoodlardan tuttuğun, gövdenin yaklaşık 45 derece açı yaptığı relax pozisyon ile; droplardan tuttuğun, gövdenin zemine paralel olduğu aero pozisyon arasında 1 kilo hafiflemeye denk bir avantaj olacağını hiç sanmıyorum. Rüzgar önden geliyo arkadan geliyo denkleme başka şeyler eklemeye gerek yok. Normal rüzgarsız hava için konuşuyoruz. Sen de ben de sezgisel olarak konuşuyoruz. Elimizde somut veri yok. Hangi hızda aero kayıp ne kadar bir watt kaybına sebep olur bunu araştırmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
@selim82 Tırmanıştan konuştuğumuzda mütabık mıyız? Kan ter içinde bırakan bir tırmanışta, yani yavaş bir tırmanışta, hoodlardan tuttuğun, gövdenin yaklaşık 45 derece açı yaptığı relax pozisyon ile; droplardan tuttuğun, gövdenin zemine paralel olduğu aero pozisyon arasında 1 kilo hafiflemeye denk bir avantaj olacağını hiç sanmıyorum. Rüzgar önden geliyo arkadan geliyo denkleme başka şeyler eklemeye gerek yok. Normal rüzgarsız hava için konuşuyoruz. Sen de ben de sezgisel olarak konuşuyoruz. Elimizde somut veri yok. Hangi hızda aero kayıp ne kadar bir watt kaybına sebep olur bunu araştırmak lazım.
Bisikletin hafif olması elbette avantaj ama sürtünme kadar olamaz. Benim deneyimlerim tamamen bu yönde , hatta en büyük rahatsızlığım tüm spacer ları üste almama rağmen uzun alın borusu yüzünden yukarıda kalmak. Bu arada fenada yokuş çıkmam 😁
 
Bisikletin neyini tartisiyorsunuz anlamiyorum, altarafi bir bisiklet, agir olsa ne olur olmasa ne olur. Masarafi arabaya yapin bisikelete masaraf yapmayin, dün arabama aluminyum jant taktirdim ve 100km sonra en az 2 litre daha az yaktigini fark ettim cünkü en az 10kg hafifledi. Birdahaki hedefim 8 zsilindir motoru cikartip 3 silindir takmak en 100kg hafifleyecek ve daha hizli olarak daha az benzin yakacak.
 
Bisikletin neyini tartisiyorsunuz anlamiyorum, altarafi bir bisiklet, agir olsa ne olur olmasa ne olur. Masarafi arabaya yapin bisikelete masaraf yapmayin, dün arabama aluminyum jant taktirdim ve 100km sonra en az 2 litre daha az yaktigini fark ettim cünkü en az 10kg hafifledi. Birdahaki hedefim 8 zsilindir motoru cikartip 3 silindir takmak en 100kg hafifleyecek ve daha hizli olarak daha az benzin yakacak.
Sayın @Murat Cömez ailemde tek araba var. Orjinal ucuz yönlü bir araç . Araca binmek lükstür
 
Bisikletin neyini tartisiyorsunuz anlamiyorum, altarafi bir bisiklet, agir olsa ne olur olmasa ne olur. Masarafi arabaya yapin bisikelete masaraf yapmayin, dün arabama aluminyum jant taktirdim ve 100km sonra en az 2 litre daha az yaktigini fark ettim cünkü en az 10kg hafifledi. Birdahaki hedefim 8 zsilindir motoru cikartip 3 silindir takmak en 100kg hafifleyecek ve daha hizli olarak daha az benzin yakacak.
Zeki olduğun kadar komiksinde😁 genelde ikisi birada bulunmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Prestor
Ne güzel zamlarla eğleniyoruz. Ne demiştik; iki teker yeter, dörde çocuklar biner.
 
Bu bisiklet çantasını, bisikletin üzerine takmayıp kendi üzerinizde taşıyarak bisiklete binebilirsiniz.

Len kedi.
Bilir misin İtalyan efsanevi bisikletçi Fausto Coppi, tırmanıştan önce matarasını bisikletinin matara kafesinden çıkartıp formasının cebine koyarmış ve yokuşu öyle çıkarmış. Niye diye sorduklarında "Altımdaki bisiklet hafif olduğunda kontrolün arttığını düşünüyorum ya da her neyse iyi hissettiriyor işte" dermiş.
Son senelerde pro pelotonda çokça tercih edilen tırmanış şekli oturarak çıkmak.Bunun en meşhur temsilcilerinden birisi Vincenzo Nibali. Namı değer Messina Camgözü. Nibali oturararak çıktığında aerokuvvetlerden daha az etkilendiğini söylüyordu. 8 km/sa hızdan sonra aero sürüklemenin öneminin başladığını söylüyordu.Ayakta tırmanma alışkanlığından oturarak tırmanmaya doğru evrildi.
Alberto Contador da ayakta bir dansöz edasıyla yokuş çıkardı. O da o ekolde çok önemliydi. Contador Giro'daki bir dağlık etapta inanılmaz dik bir sektörde ayakta tırmanırken pedala güç aktardığında arka tekerleri tutunma kaybı yaşamıştı.
Ronde Van Vlaanderen gibi taşlı Klasiklerde "Berg" dediğimiz (Kopenberg, Tainberg vb) sert, kısa, taşlı yokuşlarda oturarak bergi tırmanmak lastiklerde tutunma kaybı yaşamamak adına çok daha makbuldür. Hatta elzemdir. Bana sorsalardı oturarak mı yokuş çıkan tırmanışçı olmak isterdin, yoksa ayakta mı diye. Ben oturarak işemek derdim, ayakta yapınca prostat yapıyormuş. Prostat konusunda kaynak istemeyin, bilmiyem.
 
@hamlet2006 Ne kadar hımbıl tatsubi olsam da, idolümdür Coppi. Kendisinin zamanında mataralar kocamandı ve gidona tutturuluyordu. Zihni Sinir Coppi matarayı sırtındaki cebe koyabilmek için kanyak şişesi şeklinde matara kullanmış olabilir. Reis suyunu içerken uzun süre gidon tutmadan giderdi, önüne bile bakmazdı :ssrtcbya:

20633e949fb901b0ed01f632b80b1217.jpg
 
Ne kadar hımbıl tatsubi olsam da, idolümdür Coppi. Kendisinin zamanında mataralar kocamandı ve gidona tutturuluyordu. Zihni Sinir Coppi matarayı sırtındaki cebe koyabilmek için kanyak şişesi şeklinde matara kullanmış olabilir. Reis suyunu içerken uzun süre gidon tutmadan giderdi, önüne bile bakmazdı :ssrtcbya:


Fausto Coppi doping hakkında şöyle der.O zamanlar bisikletçiler; amfitamin karışımından oluşan halk arasında ''la bomba'' denen doping maddesi kullanırlarmış.
Gazeteci sorar:Bisikletçiler la bomba kullanır mı?
Fausto Coppi:Evet.Aksini iddia edenler ile bisiklet konuşmayın.
Gazeteci: Peki ya sen kullanıyor musun?
Coppi:Evet,ne zaman gerekirse.
Gazeteci: Peki ne zaman gerekiyor?
Coppi:Hemen hemen her zaman
 
Fausto Coppi doping hakkında şöyle der.O zamanlar bisikletçiler; amfitamin karışımından oluşan halk arasında ''la bomba'' denen doping maddesi kullanırlarmış.
Gazeteci sorar:Bisikletçiler la bomba kullanır mı?
Fausto Coppi:Evet.Aksini iddia edenler ile bisiklet konuşmayın.
Gazeteci: Peki ya sen kullanıyor musun?
Coppi:Evet,ne zaman gerekirse.
Gazeteci: Peki ne zaman gerekiyor?
Coppi:Hemen hemen her zaman
Doping yapmanın ilk şartı uzun yıllar ilk kullanan olmaktı. Contador bile yakalandığında yediği biftekten aldığı besi yetiştiriciliği steroidinin doping oluşturduğunu bilmiyordu. Doping kontrolü oldukça geç adli tıbba geçti.
 
Contador bile yakalandığında yediği biftekten aldığı besi yetiştiriciliği steroidinin doping oluşturduğunu bilmiyordu. Doping kontrolü oldukça geç adli tıbba geçti.
"Clenbuterol vakası"
Avrupa Birliği ülkelerinde 2000 li yılları başında çiftçilerin hayvanları semirtmek için clenbuterol kullanımı yasaklanmıştı,ama olay 2010 da gerçekleşmişti.Contador da buna karşılık etin geldiği ispanya da illegal olarak clenbuterol kullanıldığını iddia etmişti.
Çok muallakta kalınıldı o olayda.
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
Geri