Scudo Sports

Bisiklette hafifliğin önemi ve ağırlık tabloları (mtb ve yol)

Scudo
IMG_20190423_173410.jpg
Merhaba bisiklet forum sakinleri
2017 yılında bir hevesle aldıgım ve sonra bir tutkaya dönüşen bisiklet maceramı devam etmekteyim.
Başlangıç seviyesi tourney vites setinden deore sete geçiş yaptım,keza v fren setini deore lx ile güncelledim
Gelelim ağırlık mevzusuna
güncelleme yapmadan önce ağırlıgı 14,5 kg (sürücü 57 kg gayet hafifim o yönden sıkıntı yok :) ) olan bisikletin ağır aynakoldan kurtulmamla ve daha hafif bir lastik zırhlı lastik setine geçmemle 13,5-14 kg arası bir ağırlıga düşmüş durumda
gelelim bisiklette ağır olan 2 parçaya:Maşa ve jant seti ne yazıkki
maşa 1300 gr yaklaşık olarak normal bir aliminyum sabit maşaya göre 500 gr daha ağır ne yazıkki
jant setine geldiğimizde ön jant 2000 gr gelmekte (640 gr zırhlı lastik+200 gr iç lastik) jant setinin ağırlıgı 2300-2400 gr arasına tekbaül etmekte

---maşanın değişmesi ya da kadro+maşa değişimi (maşa değişimi 500 gr +hafiflik,belki kadro+maşa değişimi daha fazla hafiflik sağlayacak)
---jant değişimi (daha hafif bir yol jantı yaklaşık 2400-1900 500 gr+hafiflik)

Maşa fiyatları 100-300 tl arasında,beğendiğim kadro 1000 tl civarı,jant seti+lastik yaklaşık 700-800 tl lik bir maliyete geliyor

Aklımdan sürekli geçen soru 500 gr-1 kg lık hafiflik için bu kadar paralar harcamaya değer mi? 1 kg lık hafifleme benim şu anda şehiriçi 16-18 km ortalama hızımı ne kadar yükseltebilir? Bu ağırlık kazancı sizce harcanacak paraya göre değer mi? Bana ne kazandırır? Ne yazıkki satıp daha hafif bir bisiklet alma düşüncem yok,öyle olsaydı fren ve vites setine harcamazdım paramı
 
@Desert Fox
Jant seti daha akıcı olacağı için daha faydalı olacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca ortalama hızınızı motor takviyesi hariç upgradeler değil bacaklar arttırır :D
 
@CeRKeZ
hocam günlük 10 km şehiriçi tur yapıyorum genelde 16-18 km saat ortalama hızla tamamlayıp evime geliyorum,Bisikleti genelde şehiriçi ulaşım,spor amaçlı kullanmaktayım şu haliyle bana yetiyor ama daha hafif bisiklet fikri kafamda sürekli dolaşmakta :)
 
@Desert Fox

Ya çok yoğun bir trafikte kullanıyorsunuz ya da kondisyonunuz vasat.
-Eğer yoğun trafikte bisiklet kullanıyorsanız yaptığınız yükseltmeler hiçbir işe yaramaz,çünkü sizi sınırlandıran trafiktir.

-Eğer kondisyonunuz vasat ise en büyük potansiyel bisikletinizde değil gerçekten de sizde.İnanın düşük kondisyon ile 9 kiloluk yol bisikletine(hem daha hafif hem daha aerodinamik,hem daha düşük yuvarlanma dirençli lastikleri olduğu halde) bile geçseniz ortalamanız sadece ve sadece 1-2 km/sa artacaktır.
 
@hamlet2006
ne yazıkki şehiriçi trafikte yavaşlama,dur kalk,ışıklarda beklemekten dolayı ort hız düşüyor haliyle
biraz şehir dışına çıktıgım zaman 7 km lik yolu 20 km saat ortalama ile tamamlıyorum
-evet kondisyon önemli ama kondisyonumun sınırına dayandıgımı hissediyorum 25 km hızdan sonra çevirmeye çalışınca bir süre sonra kalbime aşırı yük biniyor ve sürdürelbilir bir şekilde o hızımı koruyamıyorum
 
@Desert Fox
Kafaya takmışsanız geçmiş olsun, o para o cepten bi şekilde çıkacak. ? şimdi vazgeçseniz bi 10 gün sonra yine aklınıza düşecek. Nerden mi biliyorum. Tabii ki kendimden. O nedenle alın güzel bi jant seti rahatlayın. Jant setinde yapılan iyileştirme bisikletin hem statiğini hem de dinamiğini etkiliyor. Göbekler de otomatikman yükseleceği için sürüş zevkinizi artıracaktır zannımca
 
  • Beğen
Tepkiler: erleg
@öner gazi
vazgeçtim hocam :) kafam baya rahatladı yani :))) 1-2 km ortalama hız için o kadar para vermek pek akıl karı değil zaten öğrenciyim başka şeylere yatırım yaparım daha iyi
 
@Desert Fox
Upgrade sizi çok çok değiştirmez bisikletiniz çok da kötü değil. Sizin uzun süreli ve uzun mesafeli sürüşler yapmanız gerek. Çok hıza ihtiyacınız yok öncelikle süreyi uzatıp dayanımı ben genel kondisyonu yükseltmek lazım
 
@mhtozel
haklısınız hocam
çok küçük bir ilde yaşadıgımdan şehrin bir ucundan bir ucuna gidip gelsem 10 km anca yapıyor bu şehir beni çok kısıtlıyor :) tek başına 10 km bile çok sıkıcı geçiyor,sürüş yaparken etrafı kesiyorum sürekli :)
Şehrimde bulunan bisiklet klübu resmi olmasa da başkan tarafından dağıtılmış durumunda,grup sürüşlerini özledim.Uzun yol tek başına çok sıkıcı oluyor.
 
@Desert Fox
Bence acilen komşu illere bir ziyarete gitmelisiniz. Ne bileyim, hatta bir günde iki, üç, beş il geçmelisiniz. Oturun geçtiğiniz illerde bir çay, kahve için. Kuru kuru sürmekten daha iyi gelir. Bir halka belirleyin ve dönün. Geçtiğiniz yerden ikinci defa geçmemek sizi daha fazla teker çevirmeye itecektir. Ben genelde kendi kendime konuşur, güler, şarkı söyler, tartışır hatta bazen kavga ederim ?.
 
@CmlCLK katılıyorum.

çıkıp bi gezeyip diye değil de şuraya gidip şunu yapayım şeklinde daha kesin bir amaç koyarak sürerseniz çok daha keyifli bir hal alır. sonrasında ufak/basit de olsa bu amacı gerçekleştirmiş olmak da başka keyif verir.

mesela ben bazen kemerburgazdaki kahve dünyasının fabrika satış mağazasına naneli frozen içmeye giderim. oradaki tat başka hiç birinde yok.

yaz akşamları ortaköye kumpir ve dondurma yemeye giderim. bazen arkadaş buluşmalarına bisikletle giderim.

bazen küçük küçük performans artırma hedefleri koyarım kendime. dün bir tane yaptım bundan. her zaman ort. 45 dk da aldığım yolu hem gece hem de serin hava sebebiyle 40dk civarında almak istedim. 38 dk da bitirdim. çok keyif aldım.
 
@hamlet2006
hocam aynı parkuru hırslanarak 21 km saat ortalama ile bitirdim ama şehiriçinde 20 km saatten fazla hız yapmak tehlikeliymiş onu anladım
biraz kan ter içinde kaldım,aslında ortalama hızımı bu şekilde her gün sürsem arttırmam gayet mümkün ama benim merak ettiğim daha hafif bir kadro daha hafif bir jantın bana ne katacağı?
 
@Desert Fox
Biliyorsun Kondisyonun vasat dediğimde kullandığım ''vasat'' kelimesinin anlamı ''ortalama'' idi.Şehir bisikleti ile 20 km/sa ortalama hız yapıyor olmanız kondisyonuzun ortalama olduğu anlamına geliyor.

Kendimden örnek vererek söylemem gerekirse (ortalama trafikte)
13 kg lık Merida Crossway 300 bisiklet ve vasat yani ortalama performansım ile ortalama hızım sizinki gibi 20 km/sa idi.
Yol bisikletine geçtikten sonra kondisyonum değişmeden ortalama hızım 22 km/sa civarına çıktı.
Bildiğin gibi yol bisikletinin şöyle avantajları bulunuyor:
-Yol bisikletim 9,4 kg olduğu için çok daha hafif
-Aerodinamik olarak yol bisikleti çok daha verimli
-Lastikleri daha ince ve yuvarlanma direnci daha düşük
-Jant seti çok daha akıcı
Tüm bu avantajlarına rağmen yol bisikletim ile kazancım ortalama trafikte sadece ve sadece 2 km/sa artabildi..Sizin yapmak istediğiniz yaklaşık 1 kglık hafifletme ve daha akıcı jant seti olacak,bu da size 2 km/sa bile kazandırmayacak,bundan %100 eminim.Burada beni sınırlandıran seni de sınırlandıracak olan ortalama olan kondisyonumuz.Eğer kondisyonumuz daha iyi olursa kazancımız daha fazla olacaktı.

Ben yol bisikletine geçince 2 km/sa ortalamam artmış olabilir ancak aldığım keyif yüzde 1000 arttı.Sayısal yani objektif kazancım sadece %10 düzeyinde iken subjektif kazancım çok ama çok fazla.Ama dikkat edilecek nokta sadece bisiklet hafifletme ile bu keyif artmadı.Yol bisikleti birçok avantajı olan çok daha büyülü bir şey
Şimdi size tavsiyem şu;
Bisikletinize daha fazla yatırım yaparak para kaybetmeyin.Bu haliyle bisikletinize binin,düzenli antrenmanlarla kondisyonunuzu yükseltin.Bu sırada biraz daha para biriktirin ve yol bisikleti dünyasına adım atın, İnanın çok daha fazla keyif alacaksınız.
 
Selamün aleyküm. Mesela 100 kiloluk birisi ultra hafif yol bisikleti kullansa ne tür sıkıntılar olur. Bisikletin kendisi mi zarar görür yoksa kullanıcı mı sıkıntı yaşar, ya da her ikisi mi?
 
@Yunus Emre küçük
A. Selam. Söz konusu kişi yarışlarda derece yapmaya çalışmıyorsa hiç bir sıkıntı olmaz. Muhtemelen de kilo verir.
 
@hamlet2006
Butun bu tantana sadece %2 icinniydi yani yillardir forumda. ? :D E kapatiyoruz o halde dukkani ahahah
Ahgbi şaka bi yana % lerle degil bu isin özü daha cok surus keyfi, rahatligi ve ataklik , akicilik gibi seylerle alakali. Akici olmayan, agir bir bisikletle katettigin 40 km ile tersi bir bisiklerle katettigin mesafe asla ayni degil.
Birinde damat yorgunlugu , digerinde agustos sicaginda tuğla taşiyan amele yorgunlugu oluyor :D @Desert Fox a deore seti ben ayarladim ama cigerimi çürüttü harbiden. Smdi jantlar ve kadro var sirada demek solacak gülümüz :D

@Desert Fox
Ah be abicim bunlari dusunecegine evreni ve yildizlarin kuantum fizigini dusunsen ,mesela guzel bir yaz gunu kumsala uzanmisin, elinde Elif Şafak kitabi, hatunlar seni kesiyor, yada bir aksam Giresun'da yada Artvin'de yayladasin, kuzu cevirmis adamlar sana ikram ediyor yada yada neyse dusunme la olm bunlari yav beşyuz kere dedim girme bu kafalara diye
 
Son düzenleme:
Yine bi sürü boş konuşma, arkadaşlar bisiklete binme keyfinizi maximum düzeyde arttırmak istiyorsanız kesinlikle hafif bisiklet alın veya bisikletinizi hafifletmeye çalışın. Daha az yorulacaksınız. Buda sizin aslında istediğiniz tek şey birçoğunuz bunun farkında değil. O keyfi sadece süren bilir. İnanın her kuruşa değiyor. Gücünüzü korumanızı sağlıyor. En idmansız kişi için de bu böyle, O yüzden gerisini boşverin. Matematik yalan söylemez edebiyata benzemez.
 
Görece bir durum. Şöyleki bisiklete ilk başladığım yıllardan bu zamana geçen süreçte her bisikletlinin bir dönem yaşamış olduğu gibi bende de ağırlık takıntısı vardı. Buna göre parçalar alıyor yükseltmeler yapıyor ağırlık hesapları yapıyordum. Yaşın kemale ermesiyle birlikte yapacağın hız veya verimlilikten ziyade gideceğin yol görebileceğin yer ve her koşulda yolda olmak düşüncesi öncelik sıralamasında baskın çıkmaya başladı. Hal böyleyken daha sağlam ve akordu bozulmayacak bir jant seti, seni yolda koyabilme ihtimali minimum düzeyde olan ama bir o kadar da ağır lastikler, uzun bir gidon, daha geniş bir varyasyonu sunacak olan vites sistemine geçtim. En azından ulaşacağım yere ortalama beş km daha az sürat yaparak gidiyorum ama kafam da rahat. Bisiklette ağırlığın düşürülmesinin önemli olduğunun farkındayım ama bunu öncelikler sıralamasının ilk sırasına da koymuyorum.
 
Geri