Scudo Sports

Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

@egebey3461 Teknik olarak doğru ama ben bir şey fark ettim, aynakol 2 de iken rubleyi 2 ye de aldığım oldu 5 hatta 6 ya da. İncelememe rağmen çaprazlık göremedim :) Tabi ki bu şekilde kullanmamaya özen göstermeye çalışıyorum ama bazen müziğin ritmiyle insan kaptırıyor kendini:D
 
Scudo
@Ceyhun Özkan Çarprazlık yoksa sıkıntı yok demektir.Ben bu şekilde rahat ettiğim ve yıllardır kullanıp bu düzene alıştığım için böyle benimkisi. :)))))
 
2x3 ve 3x5 çok da uygun değil tabi aktarıcının modeline göre değişiklik gösterebilir. üst model aktarıcılar daha esnek vites kullanımına olanak sağlıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@egebey3461 Aynen aynen yeni başladığımda ben de baya bir araştırmıştım bu doğru vites kullanımını.Arada bir küçük kaçamaklar oluyor öyle işte :D İyi pedallar.
 
@ilkerfidan54 Arka attırıcımdan Tourney olmasına rağmen memnunum.Bu yaz almayı düşündüğüm modellerden birinde arka attırıcı SLX ön ise Deore birinde ise full Deore.Onlar esnektir herhalde :)))
 
@Ceyhun Özkan hocam bisiklet sürerken müzik mi dinliyorsunuz? Aman dikkat!! Bi arkadaşım da dinliyor onu da uyarıyorum. Son ses dinleyene zaten yorum yapmıyorum da ben kısık sesle dinliyorum çevremi duyuyorum diyenleri de ikaz ediyorum çünkü farkındalığı azaltıyor. Kendiniz de demişsiniz kendimi kaptırıyorum diye. Fazla kaptırmayın. :)

@egebey3461 Ben de geçen sene Tourney kullanıyordum sonra değiştirmek istedim.2010 model full deore bi bisiklete bindim. İnanın 6 yıllık bisikletin vitesleri benim 7 aylıktan daha sağlam çalışıyordu. Şu an yine deore kullanıyorum 3x10 vites ve 3x6da kullanabiliyorum gayet güzel. Viteslerarası devir farkı gayet düşük :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@ilkerfidan54 Hocam siz beni yanlış anladınız sadece sağ kulaklık takılı ve yüksek olmayacak şekilde dinliyorum.Bu konu benim içinde önemli tabi, ama müziksiz yapamayanlardanım :) Yine de uyarınız için teşekkürler.
Kaptırmak genelde sahil yolunda oluyor sıkıntı yok,trafikte kurallara gerekli ciddiyet ve özeni göstermeye çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkerfidan54
24 vites kullanıyorum,
1-1
1-2
1-3
2-3
2-4
2-5
2-6
3-6
3-7
3-8
Şeklinde kullanıyorum.Fakat şöyle bir sorunum var ön vitesi 1,2,3 olarak attığımda nerdeyse sorunsuz geçiyor fakat 3-2-1 attığımda sanki 5 vites varmış gibi 5 defa geçiş yapıyor
örnek 3 - 2.5 - 2 - 1.5 - 1
 
Altus kullanıyorum
1-1 1-2 1-3 yeri geldiginde çok nadir 1-4
2-4 2-5 2-6
3-6 3-7 3-8 yeri geldiğinde 3-5 olarak kullanıyorum
 
@egebey3461
Benim ön taraf Alivio arka taraf Deore ve memnunum:harika::harika:
 
Arkadaşlar konu biraz karışık . Yeni başlayan kişiler ki ben pazar başlayacağım :) ...İlk zamanlarda doğru vites kullanımını beceremeyecekler . Sorum şu : Vites sistemini doğru kullanmayı öğrenene kadar ki zaman diliminde çok ciddi sıkıntılar yaşanır mı ? Çok ciddi zararlar verebilir mi ? Yolda bırakır mı ?
 
@tunç şenel
tunç şenel beyefendi,
bir sayfa arkada sualinizin yanıtı var.yine de anlamadım derseniz tekrar sorun yazalım
selamlar saygılar
 
@mesutmutlu Teşekkürler ... Sorumun cevabını aldım . Zincir kopması yada kadro kulağı kopması ...Dikkat etmek lazım ....
 
Merhaba

bugün Dikimevi - Antares Avm gidiş geliş 15 km yaptım. Vites kullanımında bazen sorun yaşıyorum.
1-1 1-2 1-3 (bazen 1-4)sorun yok
2-3 2-4 2-5 hızlanıyorum 3-4 3-5 3-6 yokuş inerken iyice basıyorum
Fakat yokuş yukarı veya yavaşlarken vites düşürüreceğimde
ön 3-5 den 2-5 e veya ön 2-1 den 1-1 e vites düşüremiyorum.
Tıkır tıkır ses geliyor. Fakat zincire bakınca Çapraz değil. Neden olabilir ?

VİTES KOLU
Shimano ST-EF40
ARKA ARTTIRICIShimano TY-21
RUBLEShimano TZ-21
AYNAKOLProwhell MA-P503
 
Biz yeni başlayanlar için önemli bir konu. Bilgilendirme için teşekkürler.
 
https://s11.postimg.org/yo0lkf4z7/Screenshot_2016_10_18_19_42_12.png
Yukarıdaki açıklamalar 27 vites için (3*9)
 
@hasanmustafa
ön vites teliniz gergin biraz gevşetin(çalışana kadar) düzelecektir
en kolay yolu sol vites kolunun tel çıkışındaki makarayı saat yönüne çevirin yani sıkın o sıkılınca kablo ile kol arasındaki mesafe kısalacak o kısalınca tel gevşeyecek tel gevşeyince ön attırıcı sizin ayarladığınız oranda alt dişlilere doğru inecektir

Benim de kullanım tarzım şu şekilde
1x1 rampa ve çok yavaş yerlerde 4-8 km/s
1x2 yavaş yerlerden hızlanmak için geçiş vitesi
1x3 ışıklardan kalkmak veya şehir içinde yavaş dolanmak için 8-12km/s

2x2 genelde pek kullanmam geçiş ve hızlanma vitesi
2x3 bozuk veya rüzgarlı yol normal seyir vitesi 14-16km/s
2x4 normal seyir vitesi hafif zorlandığım zaman yüksek kadans 18-22 km/s
2x5 herşey yolunda vitesi 21-28 km/s

3x4 yüksek tempo yüksek kadans vitesi 27-32 km/s
3x5 yüksek tempo normal kadans vitesi 28-38 km/s
3x6 yüksek hız vitesi sadece inişli çıkışlı yollarda nadir kullanırım 40-52km/s
3x7 max hız deneme vitesi çok çok nadir kullandığım 55-67km/s
 
  • Beğen
Tepkiler: ento_ag
Nası yani aynakol 2 de iken arka rublenin hepsinde kullanılıyor mu. 3*8vites benim alet.

1-123
2-345
3-678 şeklinde kullanıyorum ben

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Ceyhun Özkan hocam bugün carraro 225 aldım vites ayarlamalarını yaptınızmı diye sordugumda yaptık dediler arkadaşımla beraber aldıgım için yolun %80ini yürüyerek döndük sonra bindim falan vites geçişi yapıyordum ön 3 deyken 2 ye inmiyordu bi türlü arka dişlilerden küçültme yapınca indrebildim bide arkayı 8 e alıp ön ü 3 e aldıgımda tırık tırık ses geliyodu sizce neden kaynaklıdır bu yarın bidaha bi deniyecem olmadı götürüp baktıracam
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürcan Güler
Geri