Scudo Sports

Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

@atakan26

Bazı vites sistemlerinde buçuklu denilen (ya da sadece ben öyle diyorum :) ) durum söz konusu. Daha fazla opsiyon olsun diye sürtme yapmasını engellemek için yapılmış bi sistem. Genelde yol bisikletlerinde mevcut fakat böyle kullanımlar gene sisteminize zarar verir, zincir ve genel sistem ömrünü azaltır. Zorunda kalmadıkça kullanmamakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: atakan26
Scudo
Viteslerle ilgili kafama şu soru takıldı. Aşağıdaki şema 14 vites ya hesapta ama biz çapraza düşürmeden şemadaki kullanmamız gerek dimi? Yani bu nasıl 14 vites oluyor? Şemaya göre sadece 7 kombinasyon var, 14 değil. Bunu açıklayabilir misiniz rica etsem bana?
aynakol_2D00_ruble_2D00_pozisyonu.jpg
 
burada bilmeyenlere yardımcı olmak yerine çoğu kişinin kafasını karıştırıyorsunuz bilmiyorum farkında mısınız ? Formül basit arkadaşlar. Yuksek viteste, çok güç harcayıp yavaş çevirmek yerine, daha düşük viteste daha rahat ve daha çok çevirmelisiniz.

Araba gibi düşünün. Ne zaman vites atarsınız ? Devir çok yükselince. Uzun yolda hangi devirlerde kullanırsınız ? 2-3 arası. Yani arabanın en rahat edeceği, en rahat devir çevirebileceği aralıklarda. Bisiklette aynı şekilde. Çaprazmış ıvırmış zıvırmış pek takmayın bunları :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ATTy ve MAERKEK
@bisikletcicocuktaximmetro Profesyonel bisikletçiler bütün kombinasyonları kullanır. Çapraza düşmemeye çalışma sebebimiz parçaların ömrünü uzatmak. En basidinden çaprazda kullanırsanız sürekli kadro kulağı yamulur ve bi gün kırılır. Profesyoneller o hale gelmeden zaten kontrollerini bakımlarını yaptırırlar.
 
@Cem cm Anladım yani çapraza düşürmekte çok da büyük sakınca yok yani bundan sonra gönül rahatlığıyla daha yumuşak viteste turmanış yapabilrim.

Çapraza düşürmeden yokuş çıkmaya çalışmaktan bacaklarım futbolcu bacağı gibi oldu :cool:
 
@bisikletcicocuktaximmetro Ayarlar düzgünse kısa vadede bişey olmaz. Ama yokuş çıkarken zaten küçük aynakol dişlisi büyük ruble dişlisi kullanmalısınız ki bu da çapraz olmaz
 
doğru ben susayım, zinciri çapraz düşürün diyenler konuşsun
@Riverside
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Mustafa Zeybek sen neden alındın şimdi onu anlamadım ? kendi fikrini söyle sen yine. Herkes kendi fikrini söylesin.
 
@Riverside
Bilgi olmadan fikir sunulacak bir konu değil. 21 24 27 vites kullandım. 27 de çok çapraz düşmese bile 21 de be kadar düştüğünü biliyorum
 
(link)

Şemada gösterildiği şekilde aynakol en ufak dişlideyken, 1-2-3-4. viteslerde, en büyük dişlideyken 7-8-9-10. dişlilerde olmaya yani zincirin mümkün mertebe düz kalmasına özen gösterin. Viteslerde esas dikkat etmemiz gereken konu zincirin çapraz konuma düşmemesini sağlamaktır. Çapraz kullanılan zincirin ömrü kısalır, aynakol ve ruble dişlilerini aşındırır, gücü pedaldan tekerleğe aktarırken kayıp yaşanmasına neden olur.

pedal_gunlugu_vites_kullanimi.png
 
@BerkEvren bu tablo 10 için. 21 vites kullanmış biri olarak 1-1 1-2 1-3 2-3 2-4 2-5 3-5 3-6 3-7 öneririm
 
O zaman yine benim dediğime çıkıyor sonuç. 2x10 olunca 20 vites diyoruz ama (çapraza düşürmezsek) aslında 20 vites falan değil bildiğin 10 vites.
 
@Mustafa Zeybek Anlatamıyorum galiba. Kendi fikrini söyleyebilirsin, benim fikrime karışma ama. Atom parçalamıyoruz burada çoğu kişi neyin ne olduğunu biliyor. Benim tavsiyem yeni başlayanlar için. İşin tekniğine girmeden önce alışkanlıklarını kazanmaları için. 21. viteste rampa çıkmaya çalışan gördü bu gözler.

Bizim turlarımız genelde kalabalık olur. Sen vites değiştirmeyi bile bilmeyen insana bunları anlatmaya kalkarsan bisikletten soğur. Bırak önce el ayak alışsın, sonra teknik işin içine girer.
 
@Riverside
tavsiyeniz yüzünden aşınan zincir yokuş aşağı kopunca atom mu yoksa arkadaşın vücudu mu parçalanıyor görürüz. Fikir belirtilecek konu var, belirtilmeyecek konu var. Ülkenin başkenti Ankara diyorum, yok bence Konya diyorsunuz.
 
@Riverside

vites değiştirmeyi bile bilmeyen insanları tura çıkararak ciddi bir tehlikeye atıyorsunuz yalnız, hakikaten dramatize ettiğiniz kadar az bilmiyorlarsa cidden sıkıntı.
21. viteste yokuş çıkmaya çalışan adam varsa onu alıp parka götürüp önce vites değiştirmeyi öğreteceksiniz, lifi atsa, kramp girip devrilse ve hatta çok zorladığı için kriz geçirse "yeaa zaten bilmiyordu!" mu diyeceksiniz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Tek yapraklı aynakol:Çiçek,çiçek.
"3T" marka bir yol bisikleti olacaktı ne gúzel olurdu.Çapraz derdine son
 
Benim esas sorum bu mantığa göre sadece 7 kombinasyonda kullanmak doğru kullanımsa neden 14 vites yazıyorlar özelliklere. Bana göre bu bisiklet 7 vitestir.
 
Geri