Scudo Sports

Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

21 Viteste şaşıyo durum biraz sanki

bendeki 21 vites, ne önerirsiniz?

1 1-2-3-4
2 3-4-5-6
3 5-6-7 gibi mi ?

yoksa

1 1-2-3
2 3-4-5
3 5-6-7 bu uygun gibi görünüyo bence. Fikriniz nedir? hem bu şekilde dizilince rakamlar bir uyum var gibi,

satırdaki en son sayı, alttaki ilk sayı oluyor, yani ön artırıcı 1deyken en fazla 3e getirildiğinde, arıtıcı 2ye gelince 3ten başlaması 5te bitmesi, ve 3. ön artırıcı dişliye gelince de arka artırıcının 5ten başlaması gibi.....
 
Scudo
@NKORHANK


----------------
mtb zinciri ,kontra göbek dişlisine uyum sağlayabiliyor ama bmx zinciri ,mtb ye uyum sağlamıyor.kalın geliyor.
20 inch bmx göbeğiydi ise taktığınız 28 deliklidir, mtb de 36 delik olduğundan
janttaki 8 adet delik boş kalır ,bu durum da jantı tam olarak akort edemezsiniz
salgılı dönmesine sebep olur.kontra göbekli bisikletlerde ,pabuçlu fren
kullanılmadığı için jant yamuk olsada frene deyme riski bulunmadığından pek fazla rahatsız etmez yeter ki maşalara deymesin :)
zincir kırma hatalı vites değişimlerinde zincir atıp dolanıp sıkışmalarda tekerin
ön ve arka dişlilerin yamukluklarında dişlilerin çok çok aşınmış olarak kullanımlarında oluyor :)
 
bilgini paylaştığın için sağol.insan nekadar bilsede temel bilgilerin güncellenmesi her zaman çok iyidir.
 
@PROCYCLİST

teşekkürler.
mantığı nedir ? hiç yaklaşım gösteremedim
 
@encralis

Hangisini iyi çeviriyorsan onu kullan.Ben yol bisikleti yarışlarında öyle yaptım hep.Bazen ayakta iken büyük ayna alıyorun ve üstten ikinci dişilde oluyo mecburen.Eğer küçük ayna alt dişlilerde kullanırsan zincir ayakta iken çok fazla sallanıyo
 
@jef

sanırım böyle yaparak arka vites yayının zaman içinde bozulmasını engelleyebiliyorsunuz.çünkü bu vites kombinasyonunda arka vites yayı gergin kalmıyor..
 
Deore 9'lu sistem kullanıyorum.
Göstergelerde 3'lü haneler var;

http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/images/510l.jpg

Ön vites göstergesi en sağ bölme içindeyken (yani küçük dişli), arkayı da göstergedeki en sağ bölmede tutuyorum (yani 1,2,3,4).

Ön orta bölmedeyken (2), arkayı da göstergenin orta bölmesinde tutuyorum (4,5,6,7).

Ön en soldayken (3), arkayı da en sol gösterge bölmesinde tutuyorum (7,8,9).


Sanırım makul vites oranlarıdır??
 
3x7 (21 vitesli) ve 3x8 (24 vitesli) bisikletler için en doğru vites değiştirme nasıl olmalıdır.
 
ön ve arka dişliyi ortadaki çarklarda kullanman zincirin ömrü açısından daha iyi olur, böylece çapraz kalmaz ve en sessiz şekilde gidersin. vites değiştirirken de pedala asılman yanlış olur, hafif pedal çevirirken vitesi atıp vites geçtikten sonra pedala istediğin gibi yüklenebilirsin. pedala asılırken vites değiştirirsen zincir atabilir ya da çok gürültü yaparak geçer çatır çutur sesler duyarsın
 
ben şöyle bir şey okudum. ama umarım aklımda yanlış kalmamıştır.

diyelim ki solda 3 sağda 7 vites var. soldaki 1-2-3 vitesleri sağdaki 1-2-3 vites ile sorunsuz kullanabiliyoruz. örneğin 3-1 ile bayır aşağı gidiyorum hatta biraz daha hızlanmak istedim sonra 3-2 daha sonra düz yola geldim 2-2'ye attım vitesi gibi. sonra 4-7 arası viteslere geçmek için hep sol 2.vites kullanılıyor. örneğin 3-4 vitese geçmek istiyorum. sırayla 2-1 2-2 2-3 2-4 ve 3-4 yapıyorum. yani 2-1 sonra 3-1 3-2 3-3 3-4 yapamıyorum. anladığım kadarıyla 1 ve 3 arasında ilk üç vites arasında geçiş yapabiliyorum. ya da 4-7 arasında isteğim gibi geçiş yapabiliyorum.

ama yukarıdaki örnekte sırayla 2-1 2-2 2-3 2-4 ve 3-4 yaptıktan sonra sağdaki 4-7 vites grubunda istediğim gibi dolaşıyorum. örneğin 3-4'ten sonra 3-5 3-6 ama burada 3-4'ten 3-3'e geçiş yapabilmek için 3-4 sonra 2-4 2-3 ve sonra 3-3 yapmamız gerekiyor galiba.

bir de bunu 24 vitesli bisikletlere uygulayınca nasıl olur. o zaman da sağdaki 1-4 ve 5-8 grubunu bir grup kabul edeceğiz galiba..

yorumlarınızı bekliyorum :)
 
bende aynı şekilde çaprazlama yapmanın zincir ömrüne zararını biliyorum yani ön 1 deyken arka 7-8-9 olursa sürtme yapabilir veya ön 3 deyken arka 1-2 gibi ise de sorun çıkartabilir
 
Bende çapraz olmiyacak şekilde kullanıyorum bide ön 3 deyken arkayı 1-2 gibi kullanınca zincir yetmiyebilir ve arka aktarıcı kırılabilir dikkatli olmak gerekir vites kullanırken en iyisi vitesi değiştirdikten sonra arkaya bakıp çapraz olup olmiyadığını kontrol etmek sonra zaten alışınca hep çapraz olmiycak şekilde kullanılıyor umarım anlatabilmişimdir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Neris
Tepe çıkacaksanız ,tepeye varmadan yavaş yavaş vitesi düşürün, çıkarken vites değiştirmek uygun olmuyor.
İkinci olarak da bisiklete binmediğiniz zamanlarda zinciri en küçük dişlide bırakmaya özen gösterin.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrulboraerkil
@Kadir Özen

İlk başta garip geldi ama dügün düşününce gayette mantıklı geLdi ben nasıl rahat ediyorsam öyle sürerdim 1-1 1-2 1-3 1-4 1-5 1-6 1-7 Ama baktım da bu daha mantıklı .Teşekkürler.
 
Şanzımanlı vites sistemlerinde pedalı çevirmeye gerek kalmadan bisiklet durmuş haldeyken bile vites değiştirilebiliyor, ruble olmadığından çapraz zincir gibi dertler de yok. Ama pek kullanılmıyor, herhalde çok pahalı olduklarından veya başka bir sorunları var.
 
Geri