Scudo Sports

Bisiklette disk fren vs v fren tercihi

Hangisi?


  • Toplam katılım
    15
  • Anket kapanışı .
Kayıt
18 Nisan 2010
Mesaj
35
Tepki
4
Şehir
kuşadası
:) arkadaşlar cumartesi günü tur bisikleti alacağım fakat v fren mi yoksa disk fren mi daha zahmetlidir ve hangisi her koşulda daha iyi tutar
 
Scudo
Aynı araştırmayı bende yaptım. Herkes eğer hidrolik disk fren almıyorsan V frenden şaşma diyor. Mekanik disk frene vereceğin paraya çok kaliteli V fren alıp yanında da hem üstüne takacak hemde yedek duracak kadar balata alabilirsin.Benim görüşüm bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErkinS.
Turu nerde yapıcagın önemli.Şimdi tur diye şöyle 3 günlüğüne 300 km yol yapıcaksan al disc fren güle oynaya kullan.Ama ben çıkıcam 3 ay gidicem dünyanın balta girmemiş yerlerinde bisiklete binicem diyorsan v brake alıcaksın.Hoş türkiyede dünya turuna çıkan adam sayısı bir elin parmakları kadar :) o yüzden sen disc al.Yaz kış kullan bilhassa kışın inanılmaz bir güvenlik hissi veriyor hele yagmurda.Ve iyi bir mekanik disk fren alırsan hidrolik kadar iyide tutar.Herşeyde oldugu gibi ne kadar para o kadar kalite :)
Türkiyede city bikelar tur bisikleti diye satılıyor zaten gerçek bir tur bisikleti alıyor olsan direk vbrakeli gelir.
 
Fikrimi buradan söyleyeyim düşük seviyede mekanik işkencedir orta ve üst seviyeleri iyidir ama performans olarak mükemmel değildirler.
Hidrolik frenler çok hissiyatsız ama çok sağlam ve çok iyi tutarlar, kapalı sistem oldukları için arıza şansları yok neredeyse ama çıkars Ya Allah dört kolluya.hidrolik frenleri hiç sevmem çok hissiyatsız, kavrama noktaları çok kısa, yavaşlamak isterseniz çok kısa bir noktada yavaşlıyor onu aşarsanız direkt kesiyor. DH ciler için bire bir.Hidrolik frenler tehlikelidirler, çok serttirler öne aniden asılırsaniz refleks anıyla takla atmanız içten bile değil.
Gelelim hala favorim olana; v fren bu frenlerin düşüğü ile yükseği arasında uçurum var. Bu frenin iyisi hem hissiyat hen kavrama hem fren tutuşu ile sizi kendine aşık eder. Bu frendeki etkenler fren performansını çok etkiler, ayarı iyi yapılmış olacak ki fren kolu dip görmesin mesela deore xt v fren kullandığım kaliteli hidroliklere performans olarak yakın tabi çok iyi olanlarından bahs ediyorum. Bu frenlerin neden hidroliğe yenik düştüğü nedeni ; dış etkenlere göre performansı etkileniyor mesela hidrolik çamura girse bir problem olmaz ama bu girdimi performans kaybediyor
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Degisik bir anlatim teknigi. Manali birseye manasizlik yukleme acisindan basarili bir ornek. Sanatci burada neyi anlatmak istemis anladiysam frensiz rampadan asagi cosayim...

@DiyarBronzface
 
Noktalama işaretlerine dikkat edilmemişse ve şair de Attila İlhan değilse okumaya bile gerek duymam.

Attila İlhan gibi bazı usta şairler, şiirlerinde ''anlam kapalılığı'' istediklerinden noktalama işaretlerini kullanmaz.Bu şairler ,noktalama işaretleri ile sözcüklere vurgu ve tonlama yüklemekten çok okuyucunun şiiri kendince yorumlamasını ve herkesin kendince şiirden çıkarımlar yapmasını hedefler.Attila İlhan'ın ustalığı bu noktada kendini belli eder. Şiirlerinde noktalama işareti kullanmamasına rağmen sözcüklerin anlamı ve ahengi, vurguyu kendiliğinden ele verir. Bu durum ise okuyucuyu büyüler.

Attila İlhan gibi ustalar haricindeki biz ölümlüler ise noktalama işaretlerine azami ölçüde dikkat etmeliyiz.Çünkü biz; noktalama işaretleri ile duygu ve düşüncelerimizi daha açık ifade edebilir,okumayı ve anlamayı kolaylaştırabilir,vurgu ve tonlamayı ayarlayabiliriz.
 
Son düzenleme:
Hem v fren hem de disk fren kullandıktan sonra ben kaliteli bir v frenciyim sanırım. Her türlü ayarını kendin yapabiliyorsun ve bence uzun ömürlülük açısından v fren. Hangi parçası sorun çıkarırsa çıkarsın değiştirip yoluna devam edebilirsin. Hidroliği aylardır kullanıyorum daha düzene oturtamadık. Balata bitme problemi var sürekli bisiklet üstündeyim ve kaliteli aldığım pabuçlarla aynı süreyi elde edemedim ettik desem bile aradaki maaliyet çok fazla. V frende tek can sıkan şey jantın yamukluğu ama bu durum hidrolikte de var. Evet insan hidrolik kullanmak istiyor rahatlığı için teknolojisi için şıklığı için ama kaliteli bir v fren size bunları sunabilir. Benim yorumlamam bu şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Bildiklerimi paylaşayım. Bunlar aklımda kalandır, bilimsel geçerliliği yoktur.

V Fren

Avantajlar

Daha hafif: Günümüz teknolojisinde V frenli bir bisiklet, mualili HD frenliye göre yaklaşık 400 gram daha hafiftir.
Daha ucuz: HD frenli sisteme göre ciddi manada ucuzdur. Genelde HD fren uyumlu kadrolar ve jantlar da muadili V fren versiyonlarından daha pahalıdır. HD frenin oluşturduğu strese dayanabilmeleri daha sağlam üretilmek zorundadırlar ve bu maliyete yansır.


Dezavantajlar

Jant yüzeyini kullanması: V fren jant yüzeyini zamanla aşındır ve zamanla kullanılamaz hale getirir. Pahalı karbon jantlarınızın kullanılamaz hale gelmesi çoğu kullanıcı için moral bozucu olacaktır. İkinci dezavantaj ise jant yüzenin temizliği, ıslaklığı frenin durdurma mesafesini çok ciddi biçimde etkiler.
Modulasyon: Kaliteli bir V frenin modulasyonu oldukça iyidir. Hatta kötü bir HD frenden kaliteli bir V fren daha yüksek modulasyona sahiptir. Ancak yüksek seviye HD frenlerin modulasyonu gündüz ve gece kadar farklıdır.

HD Fren

Avantajlar

Fren yüzeyini yememesinden, iyi modulasyonundan bahsetmişim. Karbon jant kullacaklar için

Güvenilebilirik: HD fren yol koşullarından bağımsız olarak girdilerinize aynı tepkiyi verir. Disk yüzeyi yolda karşılacağınız yagmur, çamurdan pek etkilenmez. Böylece frenlerinize daha fazla güvenirsiniz.
Future-proof: Günümüzde firmalar bazı modellerini sadece disk fren uyumlu çıkarmaya başladı. HD frenli bir set alırsanız, ileride kadronuzu değiştirseniz bile eski seti ona taşıyabilirsiniz.

Dezavantajlar
Pahalı ve görece ağır olduğundan bahsetmiştim

Karmaşık yapısı: Benim gibi mekaniğe ilgi duyanlar haricinde HD freninizin bakımı için atölyelere uğramak zorunda kalabilirsiniz. Ancak HD fren pek bakım gerektiren bir sistem değildir. Disklerinizi korumaya özen gösterirseniz sorunsuz şekilde uzun bir sure kullanabilirsiniz.

Disk sürtmesi: Bence en can sıkıcı nokta bu... Disk ve balatalar birbirine çok yakın konumlandırıldığından dolayı eğer disk yüzeyi biraz yamulursa ya da balatalar yapışkan hale tam olarak geri çekilemezse bu sorunla karşılaşılabilir. Benim de başıma geldi, halletmesi zor değil fakat tecrübe istiyor. Yine atölye yolunu tutmanız gerekebilir.
 
Abiler nasıl yazmışsam düzelteceğim derken 10 dakikam gitti, ne deseniz haklısınız, bundan sonra pür dikkat yazarım.
 
Öncelikle belirtmek isterim iki sistemi de yeterince kullandım.
V fren sistemim Shimano Deore bacaklar ve Baradine 3 renk pabuçlardan oluşuyordu.Hidrolik sistemim ise Shimano Altus şuanda.
Eskiden kesinlikle V-Fren aşığı idim.Ta ki HD ile tanışana kadar.
Aşağıda yazacaklarım kendi kullanıcı yorumumdur.

V FREN
Bu sistemin güzel tarafı herkesin de dediği gibi tabi ki tüm ayarlarını bir tornavida ve alyan ile kendiniz yapabilmeniz.Aynı zaman da bir avantajı da telin çekme kuvveti ile bacaklara tepkime sağlandığı için daha hisli bir fren sistemidir,ama özellikle uzun inişlerde çok da yorar.Ama ucuzdur,bakımı kolaydır,parçası kolay bulunur bir sistemdir kendileri.
Kötü Yanları
Arazi de iken her şey(çamur,dal vb.) sıkışır o sistemin olduğu bölgeye ve teker dönmez.Teker dönse bile fren tutmaz.Sürekli orayı temizlemeniz lazım.Onun dışında ıslak hava koşulların da performansı %50 düşer.İstediğiniz kalite de pabuç kullanın farketmiyor.Ayrıca ayarlarını kendimiz yapabiliyoruz ama sürekli bir ayar kaçırma durumu oluyor.Bazen bıkıyorsun,elinde habire tornavida.Ayrıca yukarıda da belirtilmiş jant ömründen yiyor.
HD FREN
En güzel tarafı benim açımdan kar,yağmur,çamur da olsa performansını kaybetmemesidir.Onun dışında bakım gerektirmez.Hissiyat konusunda yukarıda baya eleştirilmiş fakat ben bunu doğru bulmuyorum.Tabi ki tel ile değil de bir hidrolik sıvının sağladığı basınç ile çalıştığı için hissiyatı v-fren kadar değil ama eliniz alıştıktan sonra v-fren de ki hissiyatı aramayacağınızdan emin olabilirsiniz.Bu arada sürtme ayarını da bir alyan yardımı ile v-fren de ki kadar basit bir şekil de yapabiliyorsunuz.Onun dışında bir kere ustanızı izleyin balataları değiştirirken onu da kendiniz yapabilirsiniz çok basit işlemler.
Kötü yanları
Ağırlık ve fiyat en büyük dezavantaj.Ağırlık kısmından gerçi tam emin değilim v-fren uyumlu jantlar da daha ağır olabilir.Fiyat parametresi için de tabi ki bakım masrafları da biraz daha fazla.Balataların fiyatları pabuçlardan daha çok(marka/modele göre değişir).Bakım konusu içerisinde kendinizin kolay yapamayacağı tek şey hidrolik sıvısını değiştirmek.Basit bir işlem değil ince bir işcilik gerektirebiliyor.Bir de disk fren akordunuzu daha kolay bozabiliyor.

Benim fikrim Dünya turuna çıkmadığım sürece v-fren bir daha almam.Çıkarsam alırım çünkü her parçasını her sorununu en dandik mahalle arası bisikletçi de yaptırabilirim ve yoluma devam ederim. :)
İyi Forumlar...
 
Bence ne v fren ne hidrolik disk fren. Ben olsam bakımı, tamiri v fren kadar kolay; durma performansı olarak da hd disk frene daha yakın olan, hava koşullarından hd fren kadar az etkilenen, yani her iki frenin de olumlu yanlarını kullanıcıya sunan mekanik disk alırdım ki zaten mekanik disk kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Snr U
Ben v fren fikrinize katılmıyorum, uzun inişleri bu fren ve xtr m900 kollar ile yaptım, eminim ki çoğu hidrolikten daha yumuşak ve daha iyi tutuyor.

 
Bu konular kullanılan parça kombinlerine göre değişebilir ki bahsettiğiniz ürün model grubunun en üst modellerinden biri.Ama ikisinin de avantajı dezavantajı ortada,alacak olan ihtiyaca göre en uygun seçimi eminim yapabilir.
 
@Berat Öztürk bende tam olarak ondan bahs ediyorum iyi seviye bir v fren orta seviye hd ya da mekanik ten daha iyi performans sağlar tani fiyatı da ona yakın olur.
 
Disk fren, yağ kaçırdı mı, nasıl tamir edeceğinizi bilmiyorsanız, geçmiş olsun. Uzun ve yalnız, tanımadığınız yerlerde v fren.
 
Bol yağışlı bir bölgede yaşıyorsam kesinlikle disk fren. Eğer kurak bir bölge ise kaliteli bir v-fren veya disk fren hiç fark etmez.
 
Geri