Scudo Sports

Bisiklette Aero Devrimi

Aslında verdiğim örnekler saçma değil,siz anlamadiginiz için konuyu , size saçma geliyor :) size söylemeye çalıştığım aslında kadro dışındaki değişkenleri sabit kılıp, MTB ve aero kadro ile bu testleri yapsaydiniz diye sormamdi tek tek buraya lastik kalınlığı/inceliği,rulmanlarin seramiği/çeliği,tellerin aero olması/profilli/peofilsiz jantları ve vs yazmak istemedim...Sizin saçma dediğiniz ama aklınızin muhtemelen almayacağı bir örnek daha vereyim, mesela keskin nisancilarin, bir mermiyi 1.5 km ve üstü hedeflerde , net vurabilmeleri için hesaba katmaları gereken değişkenlere, dünyanın dönüş hızı ve yer çekimi kuvvetleri de dahil,rüzgar şiddeti ve yönü gibi hesaplar eklenir.. Bu şu demek, 1 cm değil, 1 mm değil, 1 milyem sapma olduğunda mermide, hedefe varana kadar, istikametinden 50 metreye kadar çıktığıdir. Siz diyorsunuz ki saçma örnekler ... Makalenin birinde, bisikletler için, 12.7 km/sa hızdan itibaren aero kazanımlar etkinlesmeye başlar diyordu.. bulursam atarım ... Uçakları örnek vereyim, mesela inisleri kısıtlı alanlara sahip , örneğin uçak gemilerine inerlerken, direnç oluşturması için, kat kat fren halatları yanında , belki pilot hacmi kadar paraşüt açılır, yani jet motorunu bile etkili şekilde hızını kesmek için paraşüt çok iş görüyor,.drag araclarinda da mesela kullanılır hatta lastikleri enine boyuna büyüterek sürtünmeyi arttırmak ancak bir yandan da davlumbaz boşluklarındaki turbulansi en aza indirmek için araçta dışarıdan direnç oluşturacak herhangi bir boşluk istenmez..

Neticede; büyük turlarda, bisikletçilerin zaman zaman 100 km/sa hızların üstüne çıktığı anlar olur ya da TT bisiklet veya aero bisikletler ile tercihte bulunan yarışçılar, boşa pedal çeviriyormus, onu ogrettiniz, sağolun.. Bir mail atmanız iyi olur bu firmalara, boşuna uğraşmasinlar, kapasinlar aero departmanlarini..
Sacma dediğim MTB ve yok bisikleti ile yokuş aşağı inince yok bisikletinin daha hızlı olma örneği.

MTB de lastik en büyük faktör bu hızda. Aero olmaması 2. Planda. Demek istediğim buydu. Aynı şeyi savunuyoruz geri kalan şeylerde
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Scudo
Aslında aerodinami(k); üniversitelerde , mühendislik bölümlerinde özellikle, alanına göre en az 3-4 kredilik, havada, karada ya da denizde seyir eden araçlar dahil, silah mermileri, Uzay teknolojisi, dalgıçlar ya da madencilerin kullandığı pek çok materyalde hem de materyalin sekillendirilmesinde, kendisine geniş yer bulan bir ana başlık.. Haliyle biraz fazla biraz eksik ama kesinlikle bisikletin de içinde yer almak zorunda olduğu bir şey.. biri zamana karşı bir TT bisikleti , diğeri de 2 ya da daha fazla amortisörlü, kum (plaj) bisikleti A noktasından, B noktasına, ön 30 km % 0 eğimle max hizlariyla gidecek olsalar, hatta onu da geçtim, %10 eğimli bir yerden pedal çevirmeden inecek olsalar, sence hangisi kazanırdı? Senin için sürücüleri de kiyafetleri de farklı olmamak şartıyla diyelim..Hatta bunu kendiniz bile deneyebilirsiniz. Eviniz yakinlarindaki bir yokuştan, MTB ile aero sürüşe geçerek pedal çevirmeden inin.. Aynı testi, yol bisikleti olan bir arkadaşınizdan, bisikletini rica ederek deneyin. Pedal çevirmeden inin ve sure alın. Karşılaştırın.. Belki kucumsuyorsunuz ancak , her büyük turun her etabında , takımlar eğim ya da düzlük oranlarina göre bisiklet, jant seçerler. Hatta etaplar içinde, bazen zirve bitişine kalmayı hedefleyen takımların domestikleri, zirveye çıkacak takım arkadaşlarını en önde yokuş başına getirmek için daha yüksek profilli ve aero bisikletlerle domestiklik yaparken, tırmanışa başlayan sürücüler daha düşük profilli jantlar ve kadrolarla yarışı koşar. Hatta bike fitlerini bile dik oturuş ya da öne egilerek yarış şeklinde degistirebilirler..Şimdi bizler de, 150 km'lik suruslerimizde , sırf aero ekipmanların faydasından, 5 saatlik turumuzu, belki 20 dk erken bitireceğiz.. Hatta yılda 50 tur böyle 20 dk erken bitirecek olmak demek, 1000 dk aktiviteyi erken tamamlamak demek, yaklasik 16 saat + boş zaman demek . Siz %1 i kucumsuyorsunuz ancak,

#Lastik- aero Jant-aero Teller den + %1,
#kıyafet ve kasklardan +%1,
#aero sürüş pozisyonundan +%1,
#kadro ve ekipmanlarından +1,
#.....

%4 ya da %5 oranında daha hızlı olmak demektir. Sadece 100 km de , 3 dk kadar erken bitirmek demek ..
%1 pro seviyede olan biri icin onemlidir, ancak amator biri icin onemsizdir. Herkes konuya farkli yerden baktigi icin anlasamiyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Aslında aerodinami(k); üniversitelerde , mühendislik bölümlerinde özellikle, alanına göre en az 3-4 kredilik, havada, karada ya da denizde seyir eden araçlar dahil, silah mermileri, Uzay teknolojisi, dalgıçlar ya da madencilerin kullandığı pek çok materyalde hem de materyalin sekillendirilmesinde, kendisine geniş yer bulan bir ana başlık.. Haliyle biraz fazla biraz eksik ama kesinlikle bisikletin de içinde yer almak zorunda olduğu bir şey.. biri zamana karşı bir TT bisikleti , diğeri de 2 ya da daha fazla amortisörlü, kum (plaj) bisikleti A noktasından, B noktasına, ön 30 km % 0 eğimle max hizlariyla gidecek olsalar, hatta onu da geçtim, %10 eğimli bir yerden pedal çevirmeden inecek olsalar, sence hangisi kazanırdı? Senin için sürücüleri de kiyafetleri de farklı olmamak şartıyla diyelim..Hatta bunu kendiniz bile deneyebilirsiniz. Eviniz yakinlarindaki bir yokuştan, MTB ile aero sürüşe geçerek pedal çevirmeden inin.. Aynı testi, yol bisikleti olan bir arkadaşınizdan, bisikletini rica ederek deneyin. Pedal çevirmeden inin ve sure alın. Karşılaştırın.. Belki kucumsuyorsunuz ancak , her büyük turun her etabında , takımlar eğim ya da düzlük oranlarina göre bisiklet, jant seçerler. Hatta etaplar içinde, bazen zirve bitişine kalmayı hedefleyen takımların domestikleri, zirveye çıkacak takım arkadaşlarını en önde yokuş başına getirmek için daha yüksek profilli ve aero bisikletlerle domestiklik yaparken, tırmanışa başlayan sürücüler daha düşük profilli jantlar ve kadrolarla yarışı koşar. Hatta bike fitlerini bile dik oturuş ya da öne egilerek yarış şeklinde degistirebilirler..Şimdi bizler de, 150 km'lik suruslerimizde , sırf aero ekipmanların faydasından, 5 saatlik turumuzu, belki 20 dk erken bitireceğiz.. Hatta yılda 50 tur böyle 20 dk erken bitirecek olmak demek, 1000 dk aktiviteyi erken tamamlamak demek, yaklasik 16 saat + boş zaman demek . Siz %1 i kucumsuyorsunuz ancak,

#Lastik- aero Jant-aero Teller den + %1,
#kıyafet ve kasklardan +%1,
#aero sürüş pozisyonundan +%1,
#kadro ve ekipmanlarından +1,
#.....

%4 ya da %5 oranında daha hızlı olmak demektir. Sadece 100 km de , 3 dk kadar erken bitirmek demek ..
hocam lastik ve jantlarda aero önemli burası zaten tartışmaya kapalı. bisiklet aksamında aeronun önemli olduğu iki nokta varsa bunlardır. devamı tamamen bisiklet geometrisinde biter.
bunu anca aynı geometride yapılmış titan vs karbon bi bisikletle ölçebiliriz. bu seferde rijitlik farkı devreye girer vs... ama yapılan hız belli. 50 km de ip gibi dizilmiş 4-5 borunun yarım cm kalın veya ince olması ne kadar fark yapar? belki titan borular daha ince diye teorik açıdan daha da aero olabilir bilmiyorum... zaten ucinin çizdiği belli bi standart var. çok aero arayan aha aşağıdaki gibi recumbent sürsün lol.
bu kadar aero arayan adamın stravasına baktım. selenin altına çanta takmışsın. bütün aeroya halel geldi. suluklar aero değil burdan da eksi yazdım. hatta bi fotoda yana pompa bile takmışsın woaw. aslında bütün teknik malzemeler bi suluğa konabilir...
---------
şimdi en başta alt borudaki ovallikten dolayı daha aero olduğuna dair inanca geri dönmek istiyorum. aeronun en önemli olduğu alan track bisikletler ve alt boru şekilleri aşağıdaki gibi. çıkan sonuç ise alt boru ovalliği çok önemli bi detay değil ve italyanlar oval tasarımları seviyorlar.
bisiklet dünyası kaç yılda ince lastik mi kalın lastik mi daha hızlı gider ona karar verememiş aeroya daha çok var.
bu arada v fren devrinde ne güzel maşa arkasına fren koyup aero kazanıyolardı diskle o da kayboldu :(
bu işi centilmenler klubü seviyesinde yaptığınızı göz önüne alırsak @sahrana ya ben de katılıyorum. colnago cervelo varken canyon kimmiş.
zevkler renkler
Enzo Ferrari'nin şu sözüyle bitirelim:"L'aerodinamica è per quelle persone che non sanno costruire un motore."
"aerodinami motor yapmayı bilmeyenler için"

Screenshot 2025-08-17 214033.png
2024-Olympic-Bike-Prices.jpg



Pinarello-Bolide-F-HR-C-3D-scaled.png
V-IZU-TC-M1-scaled.png
 
Son düzenleme:
hocam lastik ve jantlarda aero önemli burası zaten tartışmaya kapalı. bisiklet aksamında aeronun önemli olduğu iki nokta varsa bunlardır. devamı tamamen bisiklet geometrisinde biter.
bunu anca aynı geometride yapılmış titan vs karbon bi bisikletle ölçebiliriz. bu seferde rijitlik farkı devreye girer vs... ama yapılan hız belli. 50 km de ip gibi dizilmiş 4-5 borunun yarım cm kalın veya ince olması ne kadar fark yapar? belki titan borular daha ince diye teorik açıdan daha da aero olabilir bilmiyorum... zaten ucinin çizdiği belli bi standart var. çok aero arayan aha aşağıdaki gibi recumbent sürsün lol.
bu kadar aero arayan adamın stravasına baktım. selenin altına çanta takmışsın. bütün aeroya halel geldi. suluklar aero değil burdan da eksi yazdım. hatta bi fotoda yana pompa bile takmışsın woaw. aslında bütün teknik malzemeler bi suluğa konabilir...
---------
şimdi en başta alt borudaki ovallikten dolayı daha aero olduğuna dair inanca geri dönmek istiyorum. aeronun en önemli olduğu alan track bisikletler ve alt boru şekilleri aşağıdaki gibi. çıkan sonuç ise alt boru ovalliği çok önemli bi detay değil ve italyanlar oval tasarımları seviyorlar.
bisiklet dünyası kaç yılda ince lastik mi kalın lastik mi daha hızlı gider ona karar verememiş aeroya daha çok var.
bu arada v fren devrinde ne güzel maşa arkasına fren koyup aero kazanıyolardı diskle o da kayboldu :(
bu işi centilmenler klubü seviyesinde yaptığınızı göz önüne alırsak @sahrana ya ben de katılıyorum. colnago cervelo varken canyon kimmiş.
zevkler renkler
329652 dosyayı görüntüle
329653 dosyayı görüntüle



329654 dosyayı görüntüle
329655 dosyayı görüntüle
Valla ben aero kadro 062 ye sele arasina eşşek kadar çanta taktım, pompa suluk taktım, gidona ışık taktım, arkaya ışık taktım. Nasılım şimdi 100 km yerine 99 km gidebileceğim dimi
 
Ben; genelden çok özele, tamdan çok kusurlere, detaylara daha çok kafa yoran biriyim. Yılda 15-20 bin km suruslerim olur. Grup set alırken, lastik seçerken, kask, gidon bandi secerken, çok kez düşünürüm. Kendimce arastirmasini yapar , akil alacagim kişilere fikirlerini danisir, öyle tercihte bulunurum... Bisiklete bineyim de, amaaan, ister krank kolu 167.5 mm, isterse 175 mm olsun ya da 8 kg imis, 11.2 kg imis , hiç dert değil, yok boğaz uzunlugu 90 mm olması gerekirken 120 mm takılmış,. profesyonel takımda da yarismiyorum, işime gidip geliyorum , yılda 1000-1500 km anca yapıyorum gibi kafada biri için elbette bu yazılan yorumlar , zerre anlamlı olamıyor... Zaten bu kafada birine benim kötü ya da hakaret içerecek bir yorumda bulunmam da doğru olmaz ancak aynı şeyi ben de beklerim.. Bir melodiyi anlamlı kılan, tek tek notalardir. 3 milyon TL lik bir para transferi yapacaksınız ancak hesabınızda 2.999 milyon var. Bu durumda yolda görüp almadiginiz o eksik 1 TL belki her şeyden değerli olur.. gunde 8 değil de, 7 saat uyku uyuyan bir insan, 80 yıllık ömrü var diye kabul edersek, yaklaşık 66 gün daha fazla aktif olarak yaşamıştır.

Özetle, kısa vadede anlamsız ya da kıymetsiz gibi görünen bu değerler, resmin bütününde anlamlı oluyor...Bisiklet denilen şey de parça parca şeylerden oluşan bir bütündür. Bu bütünün değeri , parçalardan gelir. Örneğin, bisiklet Salcanodur ancak üzerindeki grup set, jant ve lastik seti, fursundan orta göbeğine , jant göbeklerine her rulmanı seramiktir, nice marka bisiklet modelinden daha akıcı , daha iyi sonuçlar verebilir..
 
Valla ben aero kadro 062 ye sele arasina eşşek kadar çanta taktım, pompa suluk taktım, gidona ışık taktım, arkaya ışık taktım. Nasılım şimdi 100 km yerine 99 km gidebileceğim dimi
Araştırmacılara göre aero özellikler 40+km/s hızdan sonra ortaya çıkıyormuş. Foruma yazdığınız mesajlara bakarsak sizin zaten aero gibi bir sıkıntımız yok, boşuna kafa yormayın bu işler bizim gibi amatörleri yorar. Yaptığınız sürüşün keyfini çıkartmaya bakın 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: Victor Osimhen
Araştırmacılara göre aero özellikler 40+km/s hızdan sonra ortaya çıkıyormuş. Foruma yazdığınız mesajlara bakarsak sizin zaten aero gibi bir sıkıntımız yok, boşuna kafa yormayın bu işler bizim gibi amatörleri yorar. Yaptığınız sürüşün keyfini çıkartmaya bakın 😀
40 üzerine çıkıyorum arada biz de deriniz bak haaa😀😀. Gaza gelirsem yokuş yikari 55 basmışlığım bile var. Tanı çok çok az eğimde😂. Yeterki önümde basan biri olsun hemen gaza gelirim
 
Ben; genelden çok özele, tamdan çok kusurlere, detaylara daha çok kafa yoran biriyim. Yılda 15-20 bin km suruslerim olur. Grup set alırken, lastik seçerken, kask, gidon bandi secerken, çok kez düşünürüm. Kendimce arastirmasini yapar , akil alacagim kişilere fikirlerini danisir, öyle tercihte bulunurum... Bisiklete bineyim de, amaaan, ister krank kolu 167.5 mm, isterse 175 mm olsun ya da 8 kg imis, 11.2 kg imis , hiç dert değil, yok boğaz uzunlugu 90 mm olması gerekirken 120 mm takılmış,. profesyonel takımda da yarismiyorum, işime gidip geliyorum , yılda 1000-1500 km anca yapıyorum gibi kafada biri için elbette bu yazılan yorumlar , zerre anlamlı olamıyor... Zaten bu kafada birine benim kötü ya da hakaret içerecek bir yorumda bulunmam da doğru olmaz ancak aynı şeyi ben de beklerim.. Bir melodiyi anlamlı kılan, tek tek notalardir. 3 milyon TL lik bir para transferi yapacaksınız ancak hesabınızda 2.999 milyon var. Bu durumda yolda görüp almadiginiz o eksik 1 TL belki her şeyden değerli olur.. gunde 8 değil de, 7 saat uyku uyuyan bir insan, 80 yıllık ömrü var diye kabul edersek, yaklaşık 66 gün daha fazla aktif olarak yaşamıştır.

Özetle, kısa vadede anlamsız ya da kıymetsiz gibi görünen bu değerler, resmin bütününde anlamlı oluyor...Bisiklet denilen şey de parça parca şeylerden oluşan bir bütündür. Bu bütünün değeri , parçalardan gelir. Örneğin, bisiklet Salcanodur ancak üzerindeki grup set, jant ve lastik seti, fursundan orta göbeğine , jant göbeklerine her rulmanı seramiktir, nice marka bisiklet modelinden daha akıcı , daha iyi sonuçlar verebilir..

Atomik alışkanlıklar kitabında James Clear, küçük iyileştirmelerin gücünü İngiliz bisikletçiliği üzerinden örnekler. %1'lik iyileştirmeler toplamının sonuca nasıl etki ettiğini aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz. Küçük iyileştirmelerin gücünü hafife aldığımız için hayattaki pek çok konuda da hayal kırıklığına uğruyoruz aslında. Bir ayda 10 kilo verdirecek diyet peşinde koşup sürdüremeyince de başarısız oluyoruz. Halbuki belki de her biri ayda 100 gr-200gr vermemizi sağlayacak birkaç küçük değişiklikle hiç zorlanmadan 1 sene sonra istediğimiz kiloya ulaşabilecekken, büyük kazanımlar peşinde koştuğumuz için ertesi sene yine o 10 kiloyu hemen verdirecek diyeti aramaya devam ediyoruz. küçük kazanımlar toplamını asla hafife almayın derim.

(link)
 
Ah "placebo etkisi" nelere kadirdir bilir misiniz?
Aero etkiler 40 kmh'dan sonra başlar, 100 kmlik yolda 3 dakika avantajınız olur. Bunlar prolar ve iyi sporcular içindir.
Ama acemiler için bir etki vardır ki hiçbir şeye benzemez:"pacebo etkisi"
Acemiye ya da vasat sporcuya ultegra di2 lu BMC, Cervelo, Pinarello gibi kalbur üstü aero bisikletler (isterse aerodinamik olarak kötü isterse açıları aero diye endurance verin) altlarına verin çok daha uzun mesafelere, daha kısa sürede gitmiyorlar mı?
Diğer bütün şartları sabit bıraktık, kontrollü deney yapıyoruz dersiniz ama yok mu o placebo etkisi herşeyi değiştiriverir.
 
Ah "placebo etkisi" nelere kadirdir bilir misiniz?
Aero etkiler 40 kmh'dan sonra başlar, 100 kmlik yolda 3 dakika avantajınız olur. Bunlar prolar ve iyi sporcular içindir.
Ama acemiler için bir etki vardır ki hiçbir şeye benzemez:"pacebo etkisi"
Acemiye ya da vasat sporcuya ultegra di2 lu BMC, Cervelo, Pinarello gibi kalbur üstü aero bisikletler (isterse aerodinamik olarak kötü isterse açıları aero diye endurance verin) altlarına verin çok daha uzun mesafelere, daha kısa sürede gitmiyorlar mı?
Diğer bütün şartları sabit bıraktık, kontrollü deney yapıyoruz dersiniz ama yok mu o placebo etkisi herşeyi değiştiriverir.
Evet bu konuya katılıyorum. Psikoloji de bir etken kesinlikle. Ben İzmir'e giderken sabuncubelini zar zor çıktım. 500 metre tırmanış.

Bir sonraki hafta bilmediğimiz bir yola gittik, 1000 metre tirmanmişiz. İnanamadım kendime. Yolu bilseydim onu da gözümde buyutecektim mesela
 
Bakın bu makalede

(link)

15 km/sa hızdan itibaren aero etkilerle seyir almaya başladığımızi ispatlamislar.. özellikle ağırlık ile aerodinamiklik arasında bile, doğru aerodinami ile çok daha fazla kazanç elde etmek mümkün denmiş.. "....Yüzde beşlik aerodinamik iyileştirme 3 dakika 30 saniye, yüzde beşlik ağırlık iyileştirmesi ise 20 saniye kazandırıyor..." Bu gayet açık bir fark ..
 
BU bisikletlerin herturlusunu kullanmis biri olarak. Aero olmaya kadro tarafinda etki eden en önemli kisim geometridir. Aero kadro diye satilan kadrolarin cogu agresif geometride oldugu icin özellikle yuksek hizlarda enerjiyi daha iyi koruyorlar. Boru kesitlerinin aero sekilde tasarlanmasinin etkisinin minimal oldugunu dusunuyorum.
Eskiden aero kadrolar agirliklarindan dolayi yokuslarda falan hantal kalirdi günümüz teknolojisinde agirliklar nerdeyse esitlendi yokus bisikletleri ile. Ondan dolayi artik yariscilar dag etaplarinda bile aero bisiklet kullaniyorlar.

Amatör bir bisikletci eger granfondo kovalamayacaksa ve goruntu olarak bir kaygisi yoksa aero kadro kullanmamali. Cunku bu bisikletler geometriden ve boru kesitlerinden dolayi degiller çok rijitler ve yanal ruzgarlari çok hissediyorlar. Çanta kullanimida sikintili oluyor.
 
329603 dosyayı görüntüle
329604 dosyayı görüntüle

Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, bu iki bisiklet de aero olarak geçiyor ama aklıma takılan bir konuyu sizlere sormak istedim... Seveniniz var sevmeyeniniz var ama aero gerçekliği de var. Bu iki bisikletin kadrolarını karşılaştırdığımızda, arka lastiğe yakın bölgeler hemen hemen aynı iken, cervelo bana daha fazla aero olarak geliyor. Bir kere ön maşası, arkaya daha fazla yelken gibi uzanıyor ve orta göbeği, fursa bağlayan kadro borusu, on lastikle hemen hemen boşluksuz gibi kavuşurken , Canyon'da bu çok fazla acik.. Sanki ön maşa , canyon un endurance ya da tırmanış kadrosunun masası da, buna takmışlar, tam oturmamış gibi duruyor. Ama anlamadığım şey de, pek çok incelemede, cervélo dan daha hızlı olduğu .. Bu arada jantlar , göbekler , kıyafet vs gibi parametreleri hesaba katmadan, sadece kadro olarak kiyasladigimda, hala ikna olamıyorum. Bu iki kadrodan birini almak var niyetimde ancak , cervélo teknik olarak daha yetenekli duruyor olsa da canyon daha çekici geliyor :)
Dostum , vermis oldugun ornekteki bisikletlerin ayni kadro boyu oldugunu dusunerek yaziyorum ; her ikisinde bariz geometri farki var. Cervélo cok daha agresif ve ustune daha fazla yatilacak sekilde planlanmis , ust boru acisina da dikkat etmissinizdir. belirttigin gibi de on masa Canyonda cok daha acik. Aero geometrisi disinda diger kullanilacak jant kalinliklari ve lastik secimleri bile bisikletin yoldaki aerosuna katki vermektedir. Keza , seramik alt yapilar ve arka aktaricidaki makaralarin buyutulmesi , akiciliga ve aeroya bile katkisi oldugunu dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
BU bisikletlerin herturlusunu kullanmis biri olarak. Aero olmaya kadro tarafinda etki eden en önemli kisim geometridir. Aero kadro diye satilan kadrolarin cogu agresif geometride oldugu icin özellikle yuksek hizlarda enerjiyi daha iyi koruyorlar. Boru kesitlerinin aero sekilde tasarlanmasinin etkisinin minimal oldugunu dusunuyorum.
Eskiden aero kadrolar agirliklarindan dolayi yokuslarda falan hantal kalirdi günümüz teknolojisinde agirliklar nerdeyse esitlendi yokus bisikletleri ile. Ondan dolayi artik yariscilar dag etaplarinda bile aero bisiklet kullaniyorlar.

Amatör bir bisikletci eger granfondo kovalamayacaksa ve goruntu olarak bir kaygisi yoksa aero kadro kullanmamali. Cunku bu bisikletler geometriden ve boru kesitlerinden dolayi degiller çok rijitler ve yanal ruzgarlari çok hissediyorlar. Çanta kullanimida sikintili oluyor.
Evet aero kadro kullanıyorum ama büyük kadro kullanınca çok agresif olmuyor. Bisikletin kendisini sevdiğim için aldım. Sevdiklerinize harfiyen katılıyorum
 
Evet aero kadro kullanıyorum ama büyük kadro kullanınca çok agresif olmuyor. Bisikletin kendisini sevdiğim için aldım. Sevdiklerinize harfiyen katılıyorum
Hevesinizi kirmak gibi olmasinda carraro 062 kullaniyorsaniz o bisiklet aero gorunumlu bisiklet sinifinda. Trek madone ,canyon aeroad cervelo s5 colnago y1rs vb modeller bunlar gercek aero bisikletlerdir.
 
Hevesinizi kirmak gibi olmasinda carraro 062 kullaniyorsaniz o bisiklet aero gorunumlu bisiklet sinifinda. Trek madone ,canyon aeroad cervelo s5 colnago y1rs vb modeller bunlar gercek aero bisikletlerdir.
Biliyorum. Yine de biraz farkediyor. Zaten kadro büyük aero pozisyona geçmiyorum çok

Aero yapcaz diye eşek kadar sele borusu yapmışlar bisikletten ağır mübarek
 
Geri