Scudo Sports

Bisikletli ulaşımdan alınan ücrete hayır kampanyası

@serkanoz87 tüm bisikletler için geçerli uygulama, sadece katlanır olanlar değil. Ben az önce İzmir Metro ile görüştüm, başlangıç tarihi henüz duyurulmamış, yarın kullanabilir miyiz bilemiyorum, sabah göreceğiz. :)
 
Scudo
İzmir'de ikamet etmiyorum ama imzalamıştım. Çabalarınızın sonuç vermesinden memnuniyet duydum. Bu sonucun tüm şehirlerde, bisikletli ulaşım adına farklı ve daha fazla kazanımlara örnek ve öncü olmasını ümit ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soz_K ve dufpanla
canavar keşiftenin bütün izban ile olan maceralarınının hepsini izlemiştim. gerçekten çok sorunlu bir sistem
 
@serkanoz87 bazi kaynaklar katlanir diyor ama bu kirmizi resimde katlanir belirtilmemis.

Komplo teorim bisikletlileri halkla carpistirip, yogun saatlerde bisikletleri ile binenlere mahalle baskisi yasatmaya calisiyorlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: serkanoz87
@Tolga Uşaklı valla umarım tüm bisikletler içindir ama sabah ola hayrola

@Atacan çok mantıklı mahalle baskısı kesin çözüm :))
Bu arada sahil güvenlik turan köprü açılmış ben yeni gördüm
 
Selam arkadaşlar,

Bu sabah 6.52'de evden çıktım, 7.32'de vagondaydım.
F. Altay - Çankaya arası kullandım, girişlerde en ufak bir sorun olmadı, güvenlik nereye kardeşim demedi, sadece Çankaya'da inerken sabah kalabalığı olduğu için biraz zahmetli oldu ama zamanla insanlarımız da alışır. Biz dağlarda bindiğimiz için bisikleti elde indirip / çıkarmak konusunda bir sorunum yok ama bayan kullanıcının 12 - 15 kg arasında bir bisikleti o kadar basamaktan indirip çıkarması çok kolay bir durum değil. Yine de özgürce bisikletle gezebilmek çok büyük bir konfor, emeği geçenlere teşekkürler.

Aslında en güzeli katlanır bisiklet, şu anda 26" bir MTB benimle birlikte 5 kişilik bir alanı kaplıyor, katlanır bir bisiklet olsa iniş / biniş süreleri çok daha kısa olur.

Lastikler 2.0 Michelin Country Rock olunca 21.5 km ortalama ile gelebildim, 90 - 100 arası bir kadans ile. Maxxis 1.50 ile daha iyi bir ortalama olabilir. Ben evden 7.45'te çıktığımda 8.30'da ancak Alsancak'ta olabiliyordum arabayla, Pazartesi günleri Sahil yolu çok yoğun oluyor, özellikle şimdi şeritte kapanacak, daha da zor olacak gitmek, ondan sonra park yeri bul falan dertli işlerdi, bu şekilde daha verimli oldu. Sık sık gidip gelmeye çalışacağım sabahları.

IMG_20151113_080527.jpg
 
Merhaba Bisiklet dostları.

Bizler aynı zamanda doğa dostuyuz. Motosiklet ise pek değil.
Aynı zamanda sağlığımıza da yatırım yapıyoruz.
Bisikletle işe, markete, süpermarkete, semt pazarına gidenlere bence de Türkiye de para ödenmeli.
Bisikletimin arkasında bagaj ve heybe var. Bunların hepsini yapabiliyorum.
Sadece işe gidemiyorum. Çünkü bisiklet yolu olmayan bölümler, trafikte ölümcül risk içeriyor.

Bizler, Bisiklet kullanımını arttırdıkça petrol ithalatına, dış cari açığa olumlu katkı sağlıyoruz. Trafikteki araç sayısı azalacağı için yolların trafik yükünü azaltıyoruz.

Kamunun görevi bunun altyapısını sağlamak, vatandaşı teşvik etmek.. Yani ek ücret alarak caydırmak değil.!!!

Son birkaç sayfayı okudum ve yazılanları imzalıyorum..:):):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Imlampre
@Tolga Çelebi

Hocam şöyle düşünebiliriz:.. :)
Bir araba 100 km de 7-8 lt benzin ya da 6 lt civarı mazot yakıyor. Ayrıca arabayı üretmeyip çoğunu da ithal ediyoruz ve döviz ödüyoruz. Onu aşağıda hiç hesaba katmadım:

7 lt*4,5 tl/100= 0.315 TL yani kabaca km de 30 kuruş. Hadi bunun yarıdan fazlası vergi diyelim.
Bir arabanın katettiği 1 km de yurtdışına 10-15 kuruş karşılığı döviz ödüyoruz.

Devlet bisiklet kullanana km başı 5-10 kuruş verse bu ülkeye kayıp değil, kazanç getirir.
Kabaca her 100 km ye 5 TL teşvik verse, bence Türkiye'nin cari açığı azalır.
Elektrikli bisiklet kullanana da bunun yarısı kadar 2-3 TL verse çok mu yani?

3-4 şeritli yolların 1 şeridini de bisikletlilere ayırmak gerek tabii.
Şu kaldırımlara yapılan bisiklet yolları çok sık kesintiye uğruyor. Pek kullanışlı değil. İşe gidip gelmek için düzgün yol lazım. Hız 15-20 km/h olması lazım.
Kaldırımdaki bisiklet yolları bu hızlara uygun değil. Zaten yayalarla yan yana kullanıldığı için 10-12 km/h geçemiyorum ben. Ve sadece vaktin bol olduğu mesai sonrası market alışverişi, hafta sonu semt pazarına gidiyorum..:):):)

Birde trafikten azalan her arabanın, daha temiz bir şehir havası demek olduğunu düşünürsek...:):)
 
@anti panik Bu durumda araba satılmayacak. Devletin araç satışlarından aldığı KDV Ve ÖTV yi de hesaba katın. Paralı yollar, İsparklar para basıyor devlete bu durumda bu gelirler de sekteye uğrayacak. Mesele sadece yakıt meselesi değil. Kapitalizm gölgesini satamayacağı ağacı keser. Bisiklette kapitalizm için gölgesi satılamayan bir ağaç bana göre.
 
@trainspotting35

Hocam hesabı iyi yapmak lazım. Acaba toplanan KDV ÖTV araplara ödediğimiz petrole yetiyor mu?
Türkiyenin enerji dış açığı 60 milyar dolar.... Dersem ne demek istediğim daha iyi anlaşılır.
 
@anti panik Aslına bakarsanız 1 TL ye alınan petrol vergileriyle (link) bu bilgide burada kalsın. Haberde yazan fiyatlara geliyor. Devlet akan bu çeşmeyi kesmek istermi. Kaçağı olmayan gelir. Yaklaş pompaya hooppp 2,5 kat vergi devletin cebine benim anlatmak istediğim bu. Ödediğimiz yakıt paralarının 1 tl si araba geriye kalan 2,5 tl si devlete.
 
@trainspotting35

Devletin normal yoldan vergi toplamayı beceremeyip, açığını akaryakıttan aldığı vergiyle kapatmaya çalıştığı çok doğru tesbit.
Devlet gelir ve vergi için akayakıt satışına değil, hortum bağlayacak başka yer ve çözüm bulması lazım...:D:D:D

Çin'e giden tanıdık birisi resimler paylaşmıştı. Her yer iki tekerlekliyle dolu..
Ama son zamanlarda şehir kirliliği nedeniyle benzinlileri (!) yasaklamışlar.;);)
 
@anti panik Çin de gelir akaryakıt değil ucuz iş gücüyle sağlanan sanayii kullandığımız ürünlerin çoğu Çin malı adamlara yurtdışından döviz yağıyor. Biz de tam tersi bir durum söz konusu ne yazık ki. Devlet gelirinin çoğunu vergiler oluşturuyor. Maaş cebimize girmeden vergi. Bitti mi tabiki bitmedi alışveriş yaparken vergi , bisiklet alırken vergi, yakıt alırken vergi. Bisiklet yolu için vergi almalarına ben razıyım. Geçen gün bisiklet grubumuz daki arkadaşlarla konuştuk. Ayda 50 TL vergi alsınlar bizden ama bisiklet yolları yapıp kontrolünü sağlasınlar. İnsanlar, arabalar elini kolunu sallayarak giremesinler.
 
@trainspotting35

Mantıklı... bisiklet yolunu kullanandan taşıt pulu benzeri vergi alsın. ama yolları da yapsın..:):)

Ayrıca bisikleti bol kullanandan km başı taşıt pulu benzeri vergiyi azaltsın..:)

Böylece devlette vergi toplamaya devam etmiş olur..:D:D:D

Artık Cube benim eski heybeyle donatıldı.
Sadece dağ dere..tepe yol gitmeyecek..
Markete ve semt pazarına da gidecek..:):)

https://i.hizliresim.com/1draaj.jpg

Bugün işyeri otoparkından tam arabayla çıkıyordum ki..
Karşıdan kafasında bisiklet kasklı biri yürüyor ve içimden dedim ki..hahhh bak memleket adam olacak ve adam araba yerine işe bisikletle gelmiş..:):)

Dedim tanışayım şu vatandaşla..
"Bravo bisikletle işe gelmişsiniz" dedim.
"Sorry........." deyip..ingilizce devam etti..:komik::komik::komik:

O da yabancı çıktı ve beni anlamamış......

Neyse motoru stop ettim. Sohbet ettik biraz..
Bi tane bisikletli de yabancı çıktı iyi mi:mad::mad::mad:
 
@trainspotting35
Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum.Hükümet halkı sömürüyor ama böyle halka da böyle hükümet mübah(evet olan kurunun yanında biz yaşlara da oluyor maalesef)
Şöyle bir fıkra var durumumuzu özetleyen:
Vezirler huzura çıkmışlar:
- Padişahım, hazinede para kalmadı. Yeni vergilere ihtiyacımız var, diyerekten.. . Padişah, kavuğunun altından kafasını kaşımış,
- Eeee! Ne vergisi koyalım?, demiş..
- Köprülere adam koyalım, geçenden bir akçe alsınlar! Padişah,
- Tamam, demiş. Aradan bir süre geçtikten sonra sormuş vezirlerine:
- Tepki var mı?
- Hiç bir tepki yok!
- İyi o zaman köprünün diğer tarafına adam koyun, çıkandan da bir akçe alsın! Aradan bir süre geçmiş, Padişah:
- Var mı şikayet?
- Yok! Halkının tepkisizliğine kızan Padişah, gürlemiş:
- Köprülerin ortasına da adam koyun, gelip geçeni becersin! Aradan birkaç gün geçmiş, halktan bir tepkinin olmamasına içerleyen Padişah, çağırmış vezirlerini,
-Halkı dinleyelim hele bir, demiş gitmişler köye, Padişah sormuş:
- Var mı şikayet? Ses yok. Padişah tekrar :
-Var mı şikayet ? Şikayeti olan söylesin! diye gürleyince arkalardan cılız bir ses duyulmuş:
-Padişahım, o köprünün ortasındaki adam var ya!..
- Eeee!, demiş Padişah bir umutla...
- Aksamları çok kalabalık oluyor, sıra uzuyor, eve geç kalıyoruz, bir adam daha koysanız...
Fıkranın gerçek halini her gün yaşıyorum.Misal 1-2 ay önce abim babamın da desteğiyle sıfır model Dacia duster aldı.Araç güzel,alacak durumu da vardı eyvallah ama gel gelelim şimdi duster'a bo* atıp(bence beklentilerimizi gayet iyi karşılıyor) bmw x5 bakıyo.Peki neden?Duster gaza basınca zıplamıyormuş![Hey Allah'ım adamın derdine bak]O bunları söylediği vakit içimden birçok kombinasyonla sevgi(!) sözleri söylüyorum;tabiiki de yüzüne karşı saygı çerçevesinde olayı anlatmaya çalışıyorum.Hayır çok paran vardır 300-400 bin liralık araç almak seni zorlamaz alırsın eyvallah neden hep gözümüz daha fazlasında?
Ailem bisiklet aldığımdan habersiz,onlara söyleyebilmek için kendimce yol yapıyorum ama nafile.Neymiş efendim doktor olup bisiklete mi binecekmişim,artık çocuk değilmişim vs. vs.Halk otobüsüne binen doktoru överler(vay şu ... doktor bey de otobüse biniyor) amma iş kendilerine gelince hor görürler.
Yok arkadaş bu kafayla bizden ek ücret de alırlar,bisiklet çalındı mı umurlarına da takmazlar,hele bi ölüp kaza yapalım bisikletlinin yolda ne işi varmış deyip ölümü de bize hak görürler.
 
Bence çok irdelemeyelim... Vallahi ben korkuyorum bizden de vergi alacaklar...
 
@o.kucuk

Becerebilseler alırlar daa..
Sokakta çocuk bisikletle dolaşıyor..
Vergi memuru geldi diyelim..
Oğlum sen buralarda dolaşıyon..şu gadar vergi borcun var mı desinnn..:koptum::koptum::komik:
 
Bisikletin en yaygın olduğu Hollanda bize de örnek model olabilir.

Okullarda bisiklet eğitim dersi vererek işe başlayabiliriz mesela..:):):)

**************
Başbakan da bisikletle işe gidip geliyor

Bisiklet Hollanda'da günlük yaşamın vazgeçilmezidir. Hollandalılar neredeyse bisiklet üzerinde doğar. Çok küçük yaştan itibaren bisiklet kullanmasını öğrenirler.
İlkokuldan üniversiteye kadar hemen hemen bütün öğrenciler okula bisikletle gidip gelir.
Sadece öğrenciler mi? Memurlar, işçiler, işadamları hatta bakanlar ve başbakan işe gidip gelmek için çoğunlukla bisikleti tercih eder.

Lahey'de sabah saatlerinde çantasını bisikletinin arkasına bağlamış, takım elbisesiyle pedal çeviren Başbakan Mark Rutte'ye rastlamak sıradan olaylardan biridir.
Zaman zaman ülkeye gelen resmi konuklarla görüşmeye de bisikletle giden Başbakan Rutte, bu nedenle sık sık uluslararası medyada haber olur.
Trene binerken katladığı bisikletini Lahey Merkez İstasyonu'na inince açıp parlamentoya doğru ilerleyen milletvekili ya da bakanlar da başkentin değişmeyen görüntülerindendir.
Nüfus 16 milyon, bisiklet sayısı 20 milyon

Bisiklet hem ucuz, hem sağlıklı bir ulaşım aracı. Bu nedenle özellikle Avrupa'da kullanımı giderek yaygınlaşıyor.
Avrupa Bisiklet Federasyonu tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Danimarka ve Hollanda bisiklet kullanımı açısından ilk sıralarda.
Hollanda ve Danimarka, 2013 araştırmasında birinciliği paylaşmıştı. Bu kez Danimarka az farkla Hollanda'nın önüne geçmiş.


(link)

alıntı ve yazının devamı..:
(link)
 
Geri