Scudo Sports

Bisikletlerin zinciri neden hep sağ taraftadır?

Güzel bir konu. Aklıma bununla ilgili olmayan başka bir konuyu çağrıştırdı...

Uzay mekiğini atmosferden dışarı fırlatan kat yakıt roketlerinin maksimum çapını etkileyen hiç akla gelmeyecek bir faktör... Aşağıdaki orjinal ingilizce metin. Bir okuyun :)

(link)

Bu da çevirisi; Türkçe karakterlere takılmayın
(link)
 
Scudo
Delinin birisi kuyuya taş atmış hesabı. Çılgın adamın birisi sağ tarafa tutturmuş zinciri. Ötekileri de kopyalamış. :D
 
Tamamen ilk yapan adamin tercihi ve daha sonrasinda sanayilesme ile oturmus standart. Eger tersine cevirirseniz, uretim bandi, urun gami tamamen karisacak!
Sol taraf uyumlu cekis sistemi ve donanimlari (aynakol, pedal, ruble, teker gobegi, saga uyumlu disk fren sistemleri vb)
Sag taraf uyumlu cekis sistemi ve donanimlari (aynakol, pedal, ruble, teker gobegi, saga uyumlu disk fren sistemleri vb)

Kisacasi uretim maliyeti ve dagitim kanallarinda, son tuketici arayislarinda ekstra problemler!
Acikcasi bir solak olarak sanayi uretimi ve tasarimi pek cok esyanin, aracin saglak cogunluga uygun olmasina donem donem sinirlensem de aliskanlik faktoru var.
Bu hem uretim ve son tuketicinin tercihini kolaylastiriyor, hem de yeni fakat ayni sinif urunlerde adaptasyon ve kullanim kolayligi sagliyor ;)

Ornegin arabaya bindiginizde vitesin gaz-fren-debriyaj pedalinin yeri bellidir.
Motorsiklette sol arka frendir.
Bisiklette sag elcik arka fren ve vitese, sol elcik on fren ve vitese hukmeder.
Hemen hemen tum kavanoz sise kapaklari, vanali musluklar sola acilir, saga kapanir vesaire vesaire...

Kisacasi boyle gelmis boyle gidiyor bence :D
 
Bence motosikletten farklı olması için sağdan devam edilmiş. Soldan olsaydı, motorlarda (güç kaynağı) soldan gelen krank bisikletlerede uyumlu olurdu, az elinden iş gelen aklı çalışanda bu motorları bisikletlere daha kolay takardı, böylece bisikletten pahalı olan motorsiklet sektörü bir nebze sekteye uğrardı. Veya bisiklet bisklet kılığından çıkar, tuhaf makinalarla karşılaşabilirdik.
Sonuç olarak, piramitin üstündekilerin ortak yürüttükleri, kapital bağıntılı bir numara olduğunu düşünüyorum.
 
bence bunu yapan adam sağlakmıs,en cok kullanılan fren arka olduğundan.Daha iyi kullandıgı sağ eline göre tasarım yapmıs..Salladım sadece adam solaksa :D
 
Çünkü bisiklete ve motosiklete sol taraftan binilir, genel kuraldır. Bu yüzden sol tarafın sade ve boş olması istenir.
 
"Bisikletle yaptığınız hız" başlığında yokuş yukarı 40 km ile çıkan cengaver gençliğin burada da faaliyete geçip işin ucunu piramitlere, uzaylılara falan bağlamasını bekliyordum, olmadı.

Destekli sallamaya müsait bir başlık olmuş, bakalım rekoru kim kıracak.

Aslında cevap az yukarıda, endüstri standardı olarak vidaların saat sönüne (sağa) doğru sıkılıyor oluşunda. Tamam sola doğru sıkılan dişler de mevcut, ancak sadece özel durumlarda kullanılıyor.

Bisikleti seri üretim haline getiren vatandaşlar ise o zamanın teknolojisi olan vidalı kaset sisteminin sıkma yönüne uygun olarak sistemi sağa koymuşlar. Sonradan da kimse değiştirmeye gerek görmemiş.

Vidalar normalde niye saat yönüne sıkılır diye sorsa biri, o zaman renklenir işte konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengizözyurt
Ben sürerim gerisine karışmam.
 
Ben basit düşünürüm. Bisiklet bizi taşıdığı gibi, yeri geldiğinde biz de bisikleti taşırız. Sağlak insanların sol taraflarında bisikleti taşıması pratik değil. Bisikleti sağ tarafınızda taşıyacaksanız çekiş sistemi de sağda olmalı derim. Bence birşey üretilirken önce insan için kullanışlılık ön plana alınır, sonra zorunluluklar devreye girer.
 
Geri