Scudo Sports

Bisikletlerde Pilsiz Işık Üretmek

Fatih.acar

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Mart 2016
Mesaj
487
Tepki
1.114
Yaş
40
Şehir
Düzce
İsim
Fatih
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Pil Yok, Sürtünme Yok: Bisikletlerde Pilsiz Işık Üretmek İçin Yeni Bir Ürün Geliştirildi


pil-yok-surtunme-yok-bisikletlerde-pilsiz-isik-uretmek-icin-yeni-bir-urun-gelistirildi-1514535825.jpg


Bisikletlerde hiçbir sürtünme olmadan elektrik üretip bu elektriği ışığa çevirebilecek yeni bir proje şu anda Kickstarter’da. Bisiklet kullanıcıları, ışık için iki seçenekten birini kullanıyorlar. Ya çıkartılabilir bir pille çalışan ışıklar, ya da bisikletinizin tekerleğinden dinamo yardımı ile güç elde edilerek oluşturulan ışık. İkincisi çok güzel bir şeymiş gibi gözükse de, enerjisini sürtünmeden aldığı için özellikle yokuş yerlerde sizlere büyük sıkıntılar çıkartabilir. Bu yüzden bu iki formül dışında yeni bir formül geliştirildi. Bu üçüncü formüle göre herhangi bir pile veya dinamoya ihtiyaç duyulmuyor. Fren pabuçlarının olduğu yere eklenen manyetik pabuçlar sayesinde tamamen temassız bir dinamo yaratılıyor.

6f73c1505f781f59dfa22699e3138e17f08f6822.gif


Şu anda Magnic Microlights ismiyle (link)olarak karşımıza çıkan bu proje, manyetik alanı kullanarak oluşturulan girdap akımlarıyla son derece üst düzey bir ışık sunabiliyor.
Mucit Dirk Strothmann’ın Digital Trends’e yaptığı açıklamada, “Magnic Light ile ilk kez karşılaştığınızda muhtemelen bunun sahte ya da sürtünme destekli bir dinamo olduğuna inandınız. Her ikisi de doğru değil. Altta yatan girdap akımı o kadar büyüleyici ki, manyetik alanlar yalnızca hareket olduğunda bile ortaya çıkıyor. Dönen bir mıknatıs çarkını kara bir kutunun içine saklayarak, sürekli hareket illüzyonu yaratmak mükemmel, ancak bizim durumumuzda bu sihirli bir illüzyondan daha fazlasıdır, çünkü bu konsept standart dinamolar karşısında birkaç avantaja sahiptir: Tekerler ve jeneratör arasında hava boşluğu; kir, yağmur veya kar ile ilgili herhangi bir sorun oluşturmaz ve harici kablolar olmadan kapsüllenmiş bir birim çok daha iyi korunur. Bisikletinizin arkasında asla boşalmayan bir pil varmış gibi hissedeceksiniz” dedi.


Strothmann, icadının mükemmel aydınlatmanın yanı sıra, akıllı telefonla kontrol edilebilen navigasyon sinyalleri ve sensörsüz hız izleme gibi özellikler sunduğunu açıkladı. Araba veya motorlarda olan sinyal verme işini, dönmek istediğiniz bölgedeki fren pedalına iki sefer basarak yapmanızı sağlayan bu ışıklar, trafikte karşınızdaki kişilere yapmak istediğiniz şeyi daha iyi belli edecek.

Ürünün fiyatına baktığımızda ise birazcık pahalı olduğunu görüyoruz. Yine de eğer bir profesyonel bisikletçiyseniz çok daha pahalı değil. Ön ve arka olacak şekilde toplamda 4 akıllı farın toplam fiyatı 99 Euro. Yine de, bunun farklı paketleri de bulunuyor. Kickstarter’a girerek bu ürüne siz de destek verebilirsiniz. Ürüne ilgi şimdiden 1000 kişiyi geçmiş durumda. Ürünler, Kasım 2018’de satın alan kişilere gönderilmeye başlayacak.

Kaynak: (link)
 
Scudo
Güzel düşünülmüş
 
Oo girdap akımları güzel satış stratejisi
 
Abi alırım ben bunu yalnız akordumuz düzgün olmalı
 
Disk firenliler ne yapsın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Girdap akım da olsa bir şekilde bisikleti yavaşlatan bir etkisi olur diye düşündüm, sonuçta oraya koyulan mıknatıslar bir şekilde janta etki ediyor. Hitap edeceği kitle muhtemelen bisikleti ulaşım için kullanan insanlar olacak ve bu fiyat onlara biraz pahalı gelecek. Tabi ben türkiyeyi gözönüne alarak yazdım, avrupa gibi yerlerde ilgi görmesi olası
 
kısa sürede seri üretime geçerler umarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Pahali buldum bisikleti güzel yapan sadelik ve basitlik bu abartili
 
Değişik ve faydalı bir buluş fren koluyla dönmek istediğin yere sinyal vermesi de güzelmiş.
 
Resmen hayalimdeki ürün :)
bende disk fren var ona olmuyor tabi :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Hayal kirikligina ugratmak istemem ama tum motosikletlerda, kucuk dizel ve benzinli motorlarda elektrik bu sekilde uretilir. Bisikletlerde ilk olabilir elbette.
Vermeden almak henuz insanlik icin gecerli degil. Karsiliginda yine manyetik alana karsi pedal cevirerek is yapma var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Benim ruzgar gülüne dinamo takma fikrim var , ne dersiniz tutar mi :D
 
İşin diğer güzel bir tarafı hız sayacı olarak kullanılması . Hız sayaçlarının bir çoğuda bu prensip ile çalıştığından herhangi bir yavaşlatma söz konusu yapmayacağına eminim .
 
@MAERKEK hız sayaçları pilsiz/şarjsız çalışsaydı haklı olabilirdiniz fakat hız sayaçları yalnızca dakikada kaç tur atıldığını öğrenmek için o manyetik alanı kullanıyor. Bahsettiğim yöntem hesaba katılmayacak kadar düşük bir seviyede direnç yaratır ki bu yüzden profesyoneller dahil hepimizin tercih ettiği yöntemdir. Bu alet hiçbir pilden destek almadan bu ışıkları yaktığı için km sayaçlarından çok daha fazlasına mal olacaktır. Tabi diğer pilsiz çalışan sistemlere göre manyetik alan fikri çok daha verimlidir.

Dinamo'da tekere sürten kısım dahil olmak üzere bir çok parça hareketlidir ve bu hareket sürtünme enerjisiyle tekerden gelen enerjinin azalmasına neden olur. Fakat siz aradaki sürtünmeyi azaltacak bir sistem bulursanız, ışığı yakmak için çok daha düşük dirençlerden faydalanabilirsiniz ki eminim bu da bu sistemi tasarlayan kişilerin zihnindekidir. Daha verimli bir alet ile daha düşük direnç yaratan bir ışık yapmak.
 
Bir ara tekere takılarak dış lastiğe sürten silindirden dinamo ile elektrik üreten aletler vardı.Bilemiyorum halende var mı.İlk çıktığı zamanlarda kullanmıştım,ortalama bir ışık sunuyordu, bize direk "BELEŞ" enerji cazip gelmişti.Lakin kadro üzerinde dinamoyu takmaktan oluşan aşırı çizilmeler mi dersin, bisikletin performansının düşmesi mi, dış lastiğin yanal alanın deforme olması vs.Bayı bir götürüsüde olmuştu. Bence hiç bunlara gerek yok.Piyasada şarj edilebilen,lümeni yüksek bisiklet fenerleri var.Onlardan alın, kullanacağınız zaman şarj edip bisiklete takarsınız.
 
Geri