Scudo Sports

Bisikletle kilo verir miyim?

Dostlar tavsiyeler için teşekkür ederim ancak ben zaten kilo vermek için profesyonel olarak yardım alıyorum, zaten öyle olmazsa hrm sigarayı bırakıp hemde kilo veremezdim.
Ben benim şartlarımda birisi için bisiklet tavsiyesi istiyorum.
 
Scudo
@MrBeyaz
Ankara'dasınız..Orada Decathlon var..Birisine gidin..Triban 500-520-540 modellerinden birini alın..Sonra aynı yerden bir ruble alın..12-32 olanından..Taktırın rubleyi..İstediğiniz yere gidersiniz..Çok memnun kalırsınız..Bütçe azsa 500,bütçe çoksa 900 var;onu alabilirsiniz ama ilk etapta 500 ya da 520 size yeter..
 
Bisiklet kilo vermek için sağdece bir destek aracıdır ashıl işe yarayan kişiye özel diyettir ben kendimden örnek vermek istiyorum bir aralar baya kiloliydum profesyonel yardıma baş vurdum özel diyet falan baya bir kilo verdim spordur bisikletti onlar sağdece dediğim gibi destekleyici etken yine kendimden örnek vereyim diyetisyenin yazdığı programı bir aralar bırakmıştım yaklaşık 3-4hafta bisiklete de kısa işler için binmiştim (market alışverişi) sonra tartıya çıktığımda nerdeyse 1.5 kg almışım tabi bunu görünce hemen eski düzene döndüm :)yani işin en temelinde diyet var sonra bisiklet sonra spor :)
 
@MrBeyaz selam dostum verirsın kılo valla bende verıyorum 74 kg yum 69 lara ınmeye calısıyorum her gun bısıklet bınıyorum. yol bısıkletı al bence. sonra yemeyı kes fazla , abur subur asla yeme , meyve ye muz ye :)
 
@MrBeyaz size fitness bike tavsiye ederim. Sehir yol bisikleti arasi hem de adından da anlaşılacağı uzere yuksek nabızla kullanabileceğiniz keyifli bisikletlerdir. Yol bisikletinden daha rahat sehir bisikletinden daha sportif. Butcenize gore modelleri inceleyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MrBeyaz
@MrBeyaz

Kilonuzu baz alırsak yol bisikleti doğru tercih olmaz sizin için. Ayrıca amaç kilo vermek ve spor ise yol bisikleti neden olsun ki?

Size uygun olarak şehir-tur bisiklet ve fitness bisikleti.

Kilo verme konusuna dönersek, kilo vermek kısa süreçli bir şey değildir. Zaten hızlı kilo verilirse sağlık açısından iyi değildir. Tıbbı açıdan yardım alıyorsanız diyet vb. uyguluyorsunuz sanırım. Diyet programının dışına çıkmamaya çalışın.

Öncelikle bisiklete başlar başlamaz uzun turlar yapmayın. İlk zamanlar küçük turlar yapın. Her gün bisiklete binecekseniz hafta 1-2 gün dinlenmeye ayırın. İlk zamanlar vücudunuzu zorlamayın, muhtemelen ilk dönemler zaten kas ağrılarınız olacak. Merak etmeyin zamanla bu ağrılar azalacak. Belli bir hafta sonra tur sürelerinizin üzerine çıkın, kendinize bir hedef koyun, atıyorum 60 dk. bineceğim. Sonraki hedefiniz +10 dk. vb.

Sürüşlerde bol bol sıvı tüketmeye özen gösterin. Bir arkadaş karbonhidratı kesin demiş, karbonhidratsız enerji olmaz. Burada önemli olan doğru beslenme ve doğru karbonhidrat tüketimi.
Glisemik indeksi düşük karbonhidratları tüketebilirsiniz. (örneğin yulaf ezmesi) Bunun yanında proteinli gıdaları da tüketin.

Her hafta tur sürenizi arttırın ama hedefiniz her zaman olmalıdır. Tabi bunun yanında da diyet programı çok önemli, bir yandan bisiklete binip kalori harcarken, diğer yandan baklavaları götürürseniz boşuna uğraşmayın :)

Kısa sürede kilo vermeyi beklemeyin ve kafanıza takmayın. Durmadan tartıya çıkıp kaç gram, kaç kilo verdim diye bakmayın. Acele yok... Vücut robot değildir, yıllardan beri aldığınız kiloları birden veremez... Sabır ve azim...

Başarılar :)
 
günlük hayatınızda bisikleti kullanın kilo verirmisiniz bilemem ama alamazsınız.Ben yıllardır alamıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@öğretmen1642

Kusura bakmayın ama Decathlon'daki arkadaş biraz halt etmiş. İnsan sattığı malı bilmeli, esnaflığı iyice öldürüyor bu endüstriyel ticaret.

Oradaki Tilt500 95kg'yi tartar. Tilt120'nin ise sele borusu yamulur, bizzat denedim biliyorum. Aradaki fark Tilt500'ün sele borusunun kadrodan çıktığı yerin Tilt120'e göre en az 10cm daha yüksekte olması, dolayısıyla boru üzerine binen moment düşüyor. Eğer 100+ kg gibi ağırlıktan bahsediyorsak mecburi istikamet Tern veya Dahon, bunların hem sele boruları çok daha kalın hem de kadro çıkış yeri yüksek.

Katlanırda ağırlık tartmakta sele borusundan sonra en önemli husus jant ve lastikler. Özellikle arka jant çift katlı sağlam birşey olmalı. Bisikletin üstünde gelen jantı kullanabildiğiniz kadar kullanın, işi bitince biraz daha paraya kıyıp lüks jant alın, emin olun verdiğiniz paraya değecektir. Lüks jantın daha dayanıklı olmasının yanında daha az akora ihtiyaç duyduğunu zamanla göreceksiniz.

Ve gelelim en önemli hususa: Lastik.
Ağırlığnız arttıkça lastiğin yuvarlak şekli bozularak yere temas eden yüzeyi büyür, Bu durum "rolling resistance" diye ifade edilen sürtünmeyi azdırır. Lastiğin yuvarlak şeklini alması için lastik basıncını arttırmanız gerekir. Kısacası 60-70 psı basınca dayanıklı lastik almanız gerekir. Yüksek basınçlı lastik sizin yağ gibi akmanızı sağlayacaktır ama çivi,cam, diken şeylerle temas halinde kolayca patlayacaktır. Bunun için hem yüksek basınçlı hem de zırhlı lastik tercih edin (örneğin Schwalbe). Bunlar sıradan lastiklerden 2-3 kez daha pahalıdır, ama emin olun her kuruşuna değer. Bizzat bu yollardan geçmiş biri olarak söylüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: öğretmen1642
@ahlaksız
Sen bu mesajı yazarken bende Decathlon'daydım :) Evet 520 her açıdan istediğim gibi, ancak oradaki arkadaş ondan ziyade bana amortisörlü şehir bisikleti tavsiye etti, hatta katlanır bisiklet almam konusunda ısrar etti, bende biraz düşüneyim dedim ve çıktım.

@ErayHayta2304
Eyv, tavsiyelerini dikkate alıcam.

@mertznc
Evet ilk gittiğim dükkandaki arkadaşta aynı tavsiyede bulundu, cube markaydı ama modelini bilmiyorum, o da amortisörlüydü, lastikleri ne ince ne kalındı, sanırım dönüp dolaşıp gidip onu alıcam.

@Taner James
Tavsiyeleriniz tam kafamdaki sorulara cevap niteliğinde, teşekkür ederim.
 
İnsülin direncim var. Zor kilo veriyorum. Bisiklete binmek yerine yürümeyi tercih ediyorum şimdilik. Tabi diyetle beraber. Sadece haftasonları eşimle biniyorum bisiklete. Boyum 177 cm, 120 kiloyum ve Dahon Mariner D8 sahibiyim. Evet katlanır bisiklet üzerinde ufak bisikete binmiş sirk ayısı misali görünüyorum ama kimse umrumda değil :D Ben keyfime bakarım. Şimdilik bisiklet beni taşıyor ama ben yinede zayıflayana kadar az binmeyi tercih ediyorum ;)
 
@öğretmen1642 hocam ben katlanır kullanıyorum, boy 1,85 kilo 101. hiç bir sıkıntı yok..gayet memnunum.. haftalık toplam 60-70 km yapıyorum.. kendinize uygun bir marka ve model seçerseniz arabanızın bagajında istediğiniz yere de götürüp keyifle pedallayabilirsiniz....:)
 
@antika Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Bana satış görevlisi arkadaş dürüstçe söyledi; ömür boyu garantisi varmış, kadro kırılırmış, sonra başlarına iş çıkarırmışım falan...:)Peki katlanır bisikleti başlangıç için tavsiye eder misiniz?
 
@parathoner en iyisini yapıyorsun hocam, ben de Mariner D8 kullanıyorum 1,85 boy 101 kilo...ilk aldığımda sitedeki komşular da bana olumsuz bildirimde bulunmuştu hiç takmadım hatta gidip eşime de aldım bir katlanır daha, akşam iş dönüşü çıkıp pedallıyoruz keyifle... iyiki de almışım diyorum.. herkese keyifli sürüşler...
 
  • Beğen
Tepkiler: parathoner
@alseecbu

Kesinlikle iyi ki almışız diyoruz bizde. Eşimde de Geotech 18 vitesli katlanır versiyonu var.
Haftasonu arabayla hiç bir yere gidilmez. Göztepe de oturuyoruz. Bagajlarımıza sandalyelerimizi bağlıyoruz mis gibi trafik derdi yok park derdi yok, kendimizi sahile atıyoruz valla. Allah olmayanlara da versin. Bisiklet kesinlikle özgürlük.
 
Boyum 178 cm, kilom da 85'di. Ekim 2017'den bu yana özel bir diyet uygulamadan (sadece abur cuburu azalttım) 10 kilo verdim. Şu an 75 kiloyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@parathoner

0a80d92b-8de5-4590-ab51-e190780a2bc8-jpeg.162213


bizde sapanca gölü çevresine takılıyoruz... akşam güneşin batışı filan... gerçekten bisikletin tadı keyfi çok güzel.. size de tekrar iyi keyifler.....
 
  • Beğen
Tepkiler: parathoner
Harikasınız. Manzara da muhteşem bu arada. İyi gezmeler.
 
  • Beğen
Tepkiler: alseecbu
Bir sene önce yol bisikletine geçerken 1,74 Boy / 88 Kiloydum. Formalarım / Taytalarım XL idi.
Ayda ortalama 400 km sürüş, ortalama 3500m tırmanış ile 74 kiloya indim. Hafta içleri işe gidip geliyorum. 600/800 Kalorilik bir tasarrufum oluyor günlük ve kondisyon tutmuş oluyorum. Hafta sonları ise en az 3000 kalori ve üstü yakacak sürüşler yapıyorum. Bu noktada nabız takibi çok önemli. Özellikle yağ yakmak istiyorsanız orta tempoda uzun sürüşler yapmanız hızlı ve etkili sonuç veriyor. (Detaylı bir yazı var şurada; Nabız takibine dayalı antrenman )
Bisikletin dışında yaptığım ise hazır gıdaları kesmek, beyaz şekerle vedalaşmak (Çaya - kahveye atardım), sabahları ofiste poğaça - kahve olan kahvaltımı - yulaf / kuru kayısı / süt üçlüsüne çevirmek oldu.
Zayıflama ve egzersiz bir aradayken dikkat edilmesi gereken bilinçsizce yemeği azaltıp, egzersizle kas kütlenizi kaybetmemek olmalı. Yağ - karbonhidrat - protein - lif dengesini iyi ayarlamak, az değil iyi besin almak çok önemli.
Bisiklet kısmına gelirsek, hangi bisiklet olursa olsun tavsiyem nabız takibi yapmanız olur. Kilo + Yanlış nabız özellikle 30 yaş sonrası için (Kilo vermesi zor yaşlar) sakıncalı durumlar yaratır :harika:
 
Geri