mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.665
- Tepki
- 13.464
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bisikletle tırmanışlar uzun uzun yazıldı. Handiyse söz etmedik kelam kalmadı. Tecrübelerden bahsedildi, teknik tüyolar verildi. Ama nedense yokuşu tırmandık sonrası karpuzu salsan da yokuş aşağı iner düşüncesiyle iniş ve teknik iniş üzerine çok fazla yazıya rastlamadım. Bu başlığı, bu boşluğu sizlerden gelen yorumlar ile konu hakkında yeterli bilgiye sahip olalım diye açtım. Bence tırmanış kadar hatta güvenlik açısından ondanda önemli bir konu bu. Bisikletforumda yaşanan kazaların büyük bir kısmının iniş esnasında gerçekleştiğini görüyorum. Tecrübesizlik, bir gaza gelme, bir kısa yoldan rekor kırma, bir acelecilik nedeniyle istenmeyen olaylar yaşanıyor, hayati tehlikeler atlatılıyor. Bende bisikletin istikrarlı duruşunun hızla değişebileceğini pek bilmeden bir hız rekoru denemesini inişte yaşamak istemiş, belli bir hızdan sonra herşeyin bir anda kontrolünüzden çıkabileceğini bu denemede yaşayarak görmüştüm. Tur programlarının açıldığı bu günlerde zorlu yollar bisikletçileri bekliyor, her çıkışın bir inişide var. Önemli olan inişi sağ salim tek parça halinde gerçekleştirmek.
Tecrübelerimden edindiğim kadarıyla özellikle uzun bir inişte bütün aksilikleri olabilecekler listesine dahil etmek gerek. Bu nedenle hızı belli bir seviyenin üzerine çıkarmamak gerekiyor. Bu hızda hani arabalarda özellikle ağır vasıtalarda geçerli bir ilke vardır: Hangi vitesle çıktıysan o vitesle in şeklinde. Bisikletle iniş esnasında frenleri çok geç hatırlarsan bu tehlikeyi büyütüyor. Ben eğimin daha başlangıcında frenli inişi tercih ediyorum ve hızı yüksek tutmuyorum.
Birde v frenin, kumpas frenin frenleme alanına göre disk frene göre inişte daha bir avantajı var gibi geliyor. Disk frende lastikler daha erken kilitlenme durumuna giriyor. Birde V frenli inişlerde jantın fren alanının ısındığının bununda lastiği patlattığı söylenir şimdiye kadar böyle bir durumu yaşayanı görmedim.
Emniyet şeridi olmayan stabilize yollarda dar bir alanda inişe geçilirken eğer eğim oranı yüksek ise ağırlığı geriye vermek faydalı oluyor. Bisiklet zaten öne doğru bir yığılma içerisinde birde frenlere kapandığınızda takla atma durumu ortaya çıkabiliyor.
Grup halinde inişe geçerken belli bir ara veriyoruz en azından bir 10 saniye fark ile iniyoruz ve inişte sollama yapmıyoruz.
Birde ağırlık merkezini düşürmek için bazen uzun inişlerde seleyi alçaltıyoruz, yanımızda pompa varsa lastik basıncını düşürmekte diğer bir önlem oluyor.
Stabilize inişlerde iyi şoför yol seçmez prensibi ile gitmeye gayret gösteriyoruz. Önümüzde hızla beliren bir engeli ani bir hareketle geçmektense onun üzerinden geçmek daha az riskli görünüyor. En doğrusu tabiki bu gibi olasılıkları düşünerek belli bir hızın üzerine çıkmamak.
Bir noktayı daha eklemem gerekiyor sanırım. Bazen tırmanışlarda hız nede olsa düşük denilerek kask ya çıkarılıyor ya gevşetiliyor. İnişe maksimum güvenlik şartları yerine getirilmeden geçilmemesi gerekiyor. Eldiven, bozuk yollardaki inişlerde titreşimi azaltmak, ellerin terlemesini önleyerek kontrolün sağlanabilmesi açısından diğer bir gereklilik.
Şimdilik benden bu kadar. Hepinize kazasız belasız inişler diliyorum.
Tecrübelerimden edindiğim kadarıyla özellikle uzun bir inişte bütün aksilikleri olabilecekler listesine dahil etmek gerek. Bu nedenle hızı belli bir seviyenin üzerine çıkarmamak gerekiyor. Bu hızda hani arabalarda özellikle ağır vasıtalarda geçerli bir ilke vardır: Hangi vitesle çıktıysan o vitesle in şeklinde. Bisikletle iniş esnasında frenleri çok geç hatırlarsan bu tehlikeyi büyütüyor. Ben eğimin daha başlangıcında frenli inişi tercih ediyorum ve hızı yüksek tutmuyorum.
Birde v frenin, kumpas frenin frenleme alanına göre disk frene göre inişte daha bir avantajı var gibi geliyor. Disk frende lastikler daha erken kilitlenme durumuna giriyor. Birde V frenli inişlerde jantın fren alanının ısındığının bununda lastiği patlattığı söylenir şimdiye kadar böyle bir durumu yaşayanı görmedim.
Emniyet şeridi olmayan stabilize yollarda dar bir alanda inişe geçilirken eğer eğim oranı yüksek ise ağırlığı geriye vermek faydalı oluyor. Bisiklet zaten öne doğru bir yığılma içerisinde birde frenlere kapandığınızda takla atma durumu ortaya çıkabiliyor.
Grup halinde inişe geçerken belli bir ara veriyoruz en azından bir 10 saniye fark ile iniyoruz ve inişte sollama yapmıyoruz.
Birde ağırlık merkezini düşürmek için bazen uzun inişlerde seleyi alçaltıyoruz, yanımızda pompa varsa lastik basıncını düşürmekte diğer bir önlem oluyor.
Stabilize inişlerde iyi şoför yol seçmez prensibi ile gitmeye gayret gösteriyoruz. Önümüzde hızla beliren bir engeli ani bir hareketle geçmektense onun üzerinden geçmek daha az riskli görünüyor. En doğrusu tabiki bu gibi olasılıkları düşünerek belli bir hızın üzerine çıkmamak.
Bir noktayı daha eklemem gerekiyor sanırım. Bazen tırmanışlarda hız nede olsa düşük denilerek kask ya çıkarılıyor ya gevşetiliyor. İnişe maksimum güvenlik şartları yerine getirilmeden geçilmemesi gerekiyor. Eldiven, bozuk yollardaki inişlerde titreşimi azaltmak, ellerin terlemesini önleyerek kontrolün sağlanabilmesi açısından diğer bir gereklilik.
Şimdilik benden bu kadar. Hepinize kazasız belasız inişler diliyorum.