Scudo Sports

Bisikletle dünya hız rekoru: 268.831 km/saat

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.267
Tepki
762
Şehir
Eskişehir & Didim
Daha önce kısa bir bilgi şeklinde bu rekoru yayınlamıştım. Ancak fotoğraflar ve daha detaylı bilgilere ulaştığım için yeni bir konu açalım istedim. Bisiklet ile yapılan max hız guinness rekoru 268.831 km/sa. Saniyede 74.4 metre. Fred Rompelberg, 3 Ekim 1995 te, Bonnieville Salt Flats, Utah, USA da, bu rekoru kırmış. Bu adam 11 tane dünya rekoruna sahipmiş ayrıca.

İşte rekorun nasıl kırıldığını anlatan, Rekoru kırdığı günden bir fotoğraf.

Hız rekorunu da Strasburg Drag Racing Takımının bir Drag aracının arkasındaki tünelde, Amerika'da Utah bölgesinde, Salt Lake şehri kanınındaki Bonneville'de Salt Flats, kurumuş tuz gölü üzerinde kırmış.

Sponsor hatırı sayılır bir para ödülü koymuş rekorun ucuna. Tabi işin ucunda para olmasa bu rekor zor zaten. Bu da rekorun kırıldığı 12.000$ değerindeki bisiklet ve özellikleri (Özellikleri dikkatle inceleyin.

Ekleme:
3'lü çark sistemi kullanılmış. 70-13 ve 60-15. Yani bu üçlü kombinasyon ile bir pedal ile 34,8 metre gidebiliyor Normal bir bisikletin 4 katı... Bir de öndeki drag aracının rüzgar tünelini hesaba katarsanız normal bir rekor yani.

Ağırlığı: 19,5 kg

Bisikletin Özellikleri
Rider: Fred Rompelberg, Maastricht, The Netherlands;
age 50 (1995), height 6 ft, weight 170 lb;
married, two children;
current holder of 10 various bicycle world records.
Design: Dave Tesch, San Diego, San Marcas CA.
Built by: Dave Tesch, San Diego, San Marcas CA.
Cost: US $ 12,000
Gears: Double reduction gearing,
primary built by Cook Brothers,
70 / 13 teeth - 60 / 15 teeth,
covering 114,2 ft distance with one pedal system rotation
(fourfold of a normal 10-speed gearing).
Wheelbase: 57 in (average of a normal race bike is about 40 in).
Saddle: Leather, manufactured by Brooks.
Brake: Shimano "Cantilever" type on rear wheel only.
Fork: Special Italian racing fork,
designed to provide suspension travel at high speeds.
Steering
dampener: Motorcycle type.
Wheels: Special aluminium rims, - hubs and - spokes;
18 in diameter for lower centre of gravity
(average of a normal race bike is 27 in).
Tires: V-rated motorcycle road racing slicks,
capable for more than 150 mph.
Weight: Total of 43 lb.

Öndeki Drag aracının özellikleri

Crew: Strasburg Racing / Strasburg Brothers.
Driver: Jeff Strasburg, Jeff set a record of 255.985 mph
at the Bonneville Salt Flats with a race car.
Body: Lakester, converted from a 1990 fuel dragster.
Engine: 476 in3 V8-cylinder "big-block" fuel-injected Chevrolet
fuelled by methanol, with approximately 800 hp,
approximately 6,000 rpm at 175 mph.
Tires: The car has been equipped with Bonneville land speed tires.
Wheelbase: 262 in.
Transmission: By PRTC Transmissions with a 3.25 rear axle ratio.
Fairing: Designed and built to exacting aerodynamic specifications
by Strasburg and Burkland Builders
for the purpose of creating a slipstream.
Paint: The paint shown on the photo by Brett Gilbert.
Testing: Bonneville Salt Flats, summer 1994,
Doug Mayor - USFRA timer -
¼ mile 131.81 mph; 1st mile 139.41 mph;
2nd mile 166.711 mph; 3rd mile 173.756 mph;
course exit speed 174.79 mph,
Compulink 3 timing system.


1936'dan bu rekora kadar araç arkasındaki tüm rekorların dökümü

Hız rekoru sahibinin web sitesi : (link)
 
Scudo
vay be kuzi gavur yapıyo :D ama bunlar reklam kokan hareketler :D

şaka bi yana ben hala anlamış deilim o hızda ne kadar pedal çevirio nasıl denge yuh yani tebrik ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür!
Bisikletin özelliklerine bakarsan çift vitesli bir alet.


Gears: Double reduction gearing,
primary built by Cook Brothers,
70 / 13 teeth - 60 / 15 teeth,
covering 114,2 ft distance with one pedal system rotation
(fourfold of a normal 10-speed gearing).


Yani 3 dişlili. 70-13 ve 60-15. Yani bu ikili kombinasyon ile bir pedal ile 34.80816 metre gidebiliyor :eek: Normal bir bisikletin 4 katı... Bir de öndeki drag aracının rüzgar tünelini hesaba katarsan normal yani.
 
kaç km ye kadar tutunmuş belli mi:confused: ... bir de bu ayna kol insan gücüyle çevirilmez ki yaw :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür!
@SeRHaT_

Tutunma yok Serhat. Bir pedal çevirme ile 34 metre gidebiliyor. Saniyede 2 pedal çevirse zaten bu 259,2 km'ye ulaşmış oluyor. E o drag aracının arkasındaki hava tünelinde de yavaş yavaş bu pedal çevirme hızına ulaşılır. :)

Bu arada senin Bursa yolundaki kamyon arkası 76 km ile listeye girebiliyorsun haberin olsun :D :p
 
yaw iyide bu arkadaş bisikleti olduğu yerden nasıl kaldırmış:eek: ? tek vites değilmi bu alet:rolleyes: ?
 
@SeRHaT_

Tek vites ama üçlü çark sistemi. Sanırım ikinci aynakolda da pedal var. Yani önce 60-15 le hızlanıyor. Sonra 70-13 ve 60-15 ile turboluyor :D

Ayrıca Bisikletin ağırlığı 43 lb yani 19.5 kg , Ümit bisikletlerden bile hafif :D
 
o hıza bu kadar çabadan sonra ulaşacağına inanırımda o kadar hızlanacak kadar uzun bir göl varmıymış.vay canınaa
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür!
uçtun mu yaw? ben24. viteste bisikleti zar zor hareket ettiriyom.... bu adam kesin 150 200 arası bi hızda giderken padallamaya başlamıştır..
 
@SeRHaT_

Serhat 60-15 yol bisikletlerinin dişli oranına yakın. Ben bile 48-13 kullandım bir ara dağ bisikletinde. Düz yolda 55'i buluyordum. Tabi kasların halini sorma, bir yanmadır gitsin :D

İlk hıza kadar 60 dişli aynakol 15 dişli ruble zor ama mümkün. Asıl iş sonra. 70'lik aynakoldan 60'lık aynakolun 13 dişli küçük kısmına geliyor. Sonra buna 60-15 oranı da eklenince bir pedal devri ile 34 metre gitmem mümkün ama dediğin gibi pedalı çevirmek mesele :rolleyes:

@ergin

121 km^2 lik dümdüz, bembeyaz, 1896'dan beri hız denemeleri ve yarışlarda kullanılan ünlü bir arazi.

Jet motorlu araç ile 966.572 km/sa'lık rekor bile kırılmış mekanda :eek:

Düzeltme : 1970'te Gary Gabolich, roket aracı ile 1001.6 km/sa hız rekorunu bu kurumuş gölde kırmış :eek:

kaynak : (link)

Yahu bu bisiklet ufakmış :D Zere drag aracının arkasına nasıl sığıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Hakan Koç
way be, burdan bakınca gerçektende insana benziyo:D
 
11 dünya rekoru, 1 avrupa rekoru, 7 yol bisikleti zaferi bulunan dünyanın halen aktif en yaşlı bisiklet sporcusu olarak yaşıyor :D Çok da güler yüzlü biri her fotoğrafında gülümsemiş :)

Unutmuşum koymayı. Belki inanmayan çıkabilir.
 
Ben teşekkür ederim. Her şey tamam bir video eksik diyor ve arıyordum :) Discovery'deki programın adını hatırlıyor musun?
 
Eyacım pilot :) maşayı kitlemişmidir, kitlemişse sonra açmışmıdır acaba. İstemek, başaracak ekipmana, donanıma zamana, maddi manevi desteğe sahip olmak ve sonunda da başarmak harika bir duygudur herhalde. Biz ise bura da ayan koldan gelen her seste acaba dişliden bir tanesi gitti mi diye bir sonrakine ürkek basıyoruz. inerken gözlerimizi kapatıp açtıktan sonra dişleri tam sayarsak derin bir ohh çektikten sonra tam da yarış öncesi bir şey olmadığı için Allaha şükrediyoruz. Biz hayatı onlar kadar uçlarda yaşayamıyoruz malesef, onlar istiyor ve yaşayabiliyorlar, biz ise durumu idare ediyoruz.. Hayal etmek ve hayalinizi gerçekleştirmek...:rolleyes: anlamlı yaşamak bu olsa gerek.
Teşekkürler Efraimcim :D
 
Malasef..En az 1-1.5 yıl önce seyretmiştim...Aynı adammıydı hatırlamıyorum bile...
Videoya ben de bir bakayım...;)
 
Maşayı kitlemediği kesin abi... :) Yüksek hız için özel üretim bir italyan maşa. :D

Special Italian racing fork,
designed to provide suspension travel at high speeds.


Abi ben halimden memnunum, boşver onlarınki de akıllı insan işi değil :D Boş vakit, bol para, adamlar ne yapacağını şaşırıyor. O da iyi değil yani

Ben teşekkür ederim
 
Geri