Scudo Sports

Bisikletle 90, 100km/h hiz yapmak imkansiz, Tour de France yariscilari ispat etmis.

Mudanya dan Bursa ya gelirken o rampada 60 ı gördüm korkudan fren yaptım abim aynı yerde 80 yaptı rahat biraz cesaret ve bisikletinine güvenme meselesi o hizlar da parcalanirsa altında bisiklet kask bile kurtaramaz adamı.
 
Scudo
@Fatih Çetin


İki motorlu taşıtın birbirine 5 metreden fazla yaklaşması yasak aslında. :)
 
ya o değilde hani 70 i geçersinde sonra yavaşlamaya başlarsın, bisikletin sesini dinlersin, inceden bir motor sesi gibi bir ses gelir tekerlerden, işte ben o sese hastayım :)
 
@Fatih Çetin

O ne öyle ya, adam resmen ucuyor. Helal olsun...
 
Bizim orada % 7 eğimli ve 2 km uzunluğunda dümdüz uzayan bir yokuş var. İlk önce bir deneme yapalım dedik, bir tecrübe edelim bakalım kaça çıkacağız. Gitti bizim Adem yaklaşık 7 kiloluk karpuzu aldı getirdi. Yokuşun başında saldık aşağıya doğru hakkatende dedikleri gibi karpuz 80 le 90 la yuvarlana yuvarlana aşağıya doğru indi. Sonra yokuşun sonunda yola saçılmış karpuzu topladık yemelik durumu kalmadığı için yakındaki sürüdeki ineklere yedirdik. Karpuzun bir şekilde boşa gitmediğini böylelikle tecrübe etmiş olduk bizim için bayağı iyi bir deneyim olmuştu. Artık o hızda insana ne olur boşa gidermi gitmezmi onu bilmem.
 
Arkadaşlar N gerek var. 100'ü görsek N olur 120 görsek N olur. Bence hayatınızdan daha önemli olmamalı. Ufak bir çukur hayatınızda birşeyi değiştirebilir.
 
Geçtiğimiz yaz Ordu Boztepe'den inerken bir arkadaşımız 60 km hızla fındık bahçesine fırlamıştı.Hafif sıyrıklarla olayı atlattı,bisiklet yol kenarındaki kuyuya takıldı kendiside bahçeye uçtu(Bisikleti Kron xc 150,bir kaç ufak çizik vardı).Ben o esnada arkadan geliyordum bisiklet 62 km'ye yaklaştı direksiyonu bozuk yolda zaptetmeyi bırakın yolda çakıllar,sağlı sollu virajlar bisikleti kısa yoldan nasıl durdurum hesabı yapıyordum.Birde insan psikolojikmen ya QR açılır lastik fırlarsa moduna giriyor.Kazayı gördükten sonra kendimi arkaya verdim ön frene biraz fazla asıldım bisiklet 15 20 metrede anca durdum,hatta arkadaşın kaza yaptığı çukura kadar giriyordum.
Bir abimde yol bisikletiyle fırtınalı havada biz 14 km hızla zor ilerlerken o bizim karşı şeritten 82 km hızla geçmiş pedal boşa dönüyormuydu diye sorduğumda yok cavabını verdi bassam az daha giderdi ama evi geçtiğim için gitmek istemedim dedi:D
Bir kaç kere kamyon arkasına girmiştim hız mükemmel şekilde artıyor 25 km hıza çıkamadığımız vakit bir kamyonun arkasından 55'e kadar çıktım arkadaş arkada kaldığı için bıraktım birazda korktum önümüzden ne çıkacağı hiç belli değil.Ama daha kamyon arkasına filan girmem yeni kamyonların fren teknolojileri baya ileri seviye:D
 

şimdi öndeki araç vakumluyor bisikleti,böylelikle bisiklet 124 km yi görüyor ,burada bi araçtan faydalanılmakta ,diyelimki arkanızda rüzgar 50 km ile sizi itiyor ve siz basıyorsunuz km hızınız fazla olur ,ama tersi ne olur çakılır kalırsınız olduğunuz yerde,,
 
Ben de kendi cektigim bir videoyu paylasmak istedim.
Bir elimle bisikleti kontrol etdim, diger elimle video cektim ve MTB 2,25 lastiklerle 61 km/h hiz yaptim.
Bu videoyu gerci, En yüksek süratiniz neydi? konusuna yüklemistim ama buraya da uyar diye düsündüm.

 
Videonun en sonunda şunu söylüyorlar:

"Doch wir haben bewiesen man kann 100 km pro Stunde mit einem Fahrrad schaffen. Das Internetvideo is echt."

Yani imkansız olduğunu değil, yapılabileceğini kanıtladıklarını söylüyorlar. Ayrıca son deneme kapalı bir hava alanında çekilmiş, yani eğim sıfır, hafif yokuş aşağı olan bir yerde daha sıradan bir bisikletçi de aynı hıza ulaşabilir, veya aynı seviye profesyonel daha yüksek hıza çıkabilir.
 
Merida fitness bisikletim ile arkadan rüzgar eşliğinde, çok uzun ve yüksek bir tepeden inişte (Çanakkale Erenköy eski ismi ile İntepe) gücümün yettiği kadar pedallayıp bisiklet üzerine kapanarak 86.4 km hıza ulaşmıştım. Max hıza ulaştığımda da yanımdan yol bisikletli arkadaşım yavaşça süzülüp beni geçmişti. Yaptığım hız değeri ne kadar doğrudur bilemem. Km sayacımın ayarları doğru idi, dijital sayaç ölçümde ne kadar hata yapabilir? Onu da işin içine katmak lazım. Ufak bir ayrıntı daha vereyim ağırlık olarak da 100 kilo civarıyım. Ha düşseydim @mehmetsunu arkadaşımın dediği gibi mundar olur muydum olmaz mıydım orası tamamen Allah' a kalmış. Şunu biliyorum tekrar denemek ürkütüyor desem yalan olmaz. Netice olarak öyle düz yolda falan normal şartlar altında imkansız bu süratler. Yokuş aşağı ise bütün elverişli şartlar sizinle olmalı, arkanızdan esen kuvvetli rüzgar, oldukça uzun ve eğimli bir iniş, azcık da ağırlık. Aksi takdirde yine zor bu süratler.
 
cavendish'in 102km/h tweet'i. bu seneki TDF'deydi sanırsam

(link)
 
Geri