Scudo Sports

Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

ben bi 16 jant çocuk bisikletiyle boyum 1.80 bu arada tam 220 km hız gördüm 16 lardaydım bi nitro verdim o gazla 220 oldu birden arkadan bi mobilet bana 300 km ile bi çarptı 1 km hava uçtuktan sonra yere burnum bile kanamadan indim



176 km hız çöp kamyonu arkası vay vbe ii sallıyolar ama benden daha iyi deil:D
 
Scudo
@secwoo

:ha: :ha: :ha:
HAHAHAHA gözlerimden yaşlar geldi artık okurken :ha:

helal olsun valla süper kurgu HAHAHAHA,

Allahım ya hala kopuyorum sinirlerim bozuldu burda :ha: :ha:

üzülsem bu kadar ağlamam valla (Allah nasip etmesin de aman Ya Rabbim) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Atakan Türkmen
21. viteste hava durgundu 78.2 kaydettim aynı yokusta hava baska bır zamanda rüzgarlıydı anca 70 e cıkabıldım!!!
 
ömerli yokuşunda yol bisikletiyle 84 daha fazla hızlanamadım rüzgar kontrolümü bozuyordu
 
arkadaşlar bazen km saatleri uyduruyor, ben inanmıyorum çünkü arabaylan da seyahate çıkıyorum bugün 93km yazıyo km saatimde ama hep yokuş çıktım hatta 20kmyi geçemedim doğru dürüst.
 
@eYa

Kilometre saatinin yanlış ölçme olasılığı varmı?

Yani ben denemesini yaptım upuzun bir yokuştan aşağı daha bugun sallandım en fazla 65-70 goruyosun tabi rüzgar zaten öyle bi tutuyorki adamı sanki karşında görünmez bir dev var ve sana daha fazla hızlanamassın diyor :)))))

Kısaca bunun adı aerodinamizmdir.

Eğer bisikletin bir yol bisiketi olursa daha hızlı gitme ihtimali yükseliyor. Özellikle yarış bisikletleri bu konuda enfes :))

saygılar.
 
@gokhancan

Km saatin yanlış ölçme ihtimali yok. 90'a yavaş yavaş ulaştık. Kaç yıldır 70'i geçtiğim sayılıdır inişlerde bile. En son rekorum da 77 idi. 1000 rakım irtifa kaybederek inilen virajlı bir yolun bir kısmında kırmıştım. Ancak geçen günkü muhteşemdi. Kamyonun hava koridorundan kopmadan kamyonla birlikte hızlanabildiğimiz için bu kadar hıza ulaştık. Zaten o koridordan çıkınca bisikleti zaptetmek zordu. Rüzgar arkamızda olmasına rağmen...

70ten sonrasında hava akımı savuruyor bisikleti. Hele ki karşıdan rüzgar varsa uçurur adamı :)
 
@eYa

esasen bir bisikletli için 70 bile iyi bir rakkam. Kamyon havayı keser. Mantıklı dusunce olabilir.

Ama genede hız riskli :)

Olabilir daha önce kamyon lafını duymamıştım.

saygılar.
 
yani ben gerçekten 93km mi yaptım? yok artık ya, 70i aştığımda sarsılıp hatta hız küçültmeye karar verdim, ben 86kiloyum, hatta o 70 bile çok fazlaydı,

ben hatta o 72.2ye de inanmıyorum bile, çok samimiyim aynı.

ama 93le hiç ilgisi yoktu dün çamlıca turuna katıldım, tamamlayamadan yarıda bırakmak zorunda kaldım ama hep yokuş yukarı çıktım ve yokuş yukarı çıkarken en yüksek süratim 20yi asla geçmezken 93ün doğruluğunu savunamayız.

ben 90km nin de 70kmnin de ne olduğunu çok iyi biliyorum arabayla da gittim defalarca, araba da sürüyordum bir süre yani, km saatine bakmasam da kestirebiliyorum.

düz yolda 80-90 km gidebilen bisiklet olsa kebapçılar dürümcüler pizzacılar motor yerine birer tane 1.5milyarlık bisiklet alırdı, mazota vergi verir gibi para vermezdi.çünkü zaten ideal hızları da şehir içinde 40-50kmden fazla olmaz onların da.

bence en iyisi yanınıza arabası olan birini alın, hatta kamerayla çekmek için de co-pilotluk yapan bir başka arkadaş bulun o da arabanın göstergesini çeksin kamerayla siz yapabileceğiniz en yüksek hıza ulaşırken o sırada. gene artık kamyonmu bulursunuz nasıl yaparsınız bilmem artık ama düz yolda ben 90kmnin ne demek olduğunu çok iyi biliyorum yani, hemde bir bisiklet ile sıfır açılı dümdüz yolda asla ulaşılamayacak bir hız olduğunu çok çok iyi biliyorum.km saatinizde kayıtlı da olsa yetersiz, en iyisi arabalı bir arkadaş bulun sizi takip etsin en sağlıklı öyle ölçersiniz.

o km saatleri palavra yani, markası ya da menşeysi değil, mekanizması abuk bir şey, ufacık bir mıknatısın sensör etrafında dönmesiyle ölçüm yapan bir sistem alt tarafı, arabalardaki çok değişiktir, tekerlerdeki bilyeleri takip izleyen bir km saati olsa doğruluğu olabilir, yani saniye saniye her an takip edebileceğiniz bir km saati daha ideal olur. Yani hızlanırken 1er 2şer artan km saati olabilirse daha sağlıklı olur, o da tek mıknatısla olucak şey değil.


bence siz km saatlerinin şaşmayacağını sırf kendi düz yoldaki hızınızı burada 90km olduğunu da ıspatlama çabasına ıspatlamak için savunuyosunuz.

yani bi motorcunun motoruyla zaten trafikte zar zor çıkabildiği 90km'ye siz bisikletle çıktınız? hem de düz yolda?

ben bu ıspata dayalı bir kayıt veya video falan çekmedikçe inanmıyorum bu tür hikayelere..

koskoca konya-antalya yolcusu adamlar var konaklamalı uzun yollarda adamlar pedal çevirdi, onlar bile 62-63kmnin üstünde değillerdi.Adamlar bir de en yüksek hızlarını söylemişler, o yol içinde bayır aşağısı da var bunu unutmayın.

siz 90km diyorsunuz, ya da en kolay yolu bir taksiye binin adamdan 90km yapmasını isteyin bir yolda, siz bile inanmayacaksınız asla.ister kamyon arkası ister traktör arkası fark etmiyo, kamyon zaten 90km yapabiliyor mu ki? bari oldu olucak kamyonu durdurup adama kaç km ile gidiyor olduğunu sorsaydınız, da ben gene bunu yaptık deseniz de inanmam asla, yani imkansız bir şeyden bahsediyorsunuz, böyle bir şey olsa insanlar motor veya araba almazdı.
 
@celil.mayaoglu

70 km'yi sadece bir kaç kez geçebildim. Uludağ zirvesi (2540m) dahil bir çok yere tırmanıp indik ancak 77'yi geçememiştim.

Geçen günkü rekorun kırılışını gezi yazısında anlatmıştım; yukarıda linki var. Rekor düz yolda kırıldı ancak belirli bir hıza kadar kamyonla birlikte hızlanırken yol iniş yapıyorduk. Burayı kaçırmış olmalısınız. İniş bittiğinde zaten 60 km civarındaydı hızımız.

Kamyonun rampa çıkarken 16 km/sa hıza kadar düştüğünü yazmıştım. Son gazda 16 km/sa ile zor gidebilen yüklü bir kamyondu. İnişte o yükle hızlanması gayet normal. Bir kamyonun 90'la gideceğine inanmıyorsanız buna bir şey diyemem :D Teknoloji gelişeli çok oldu...

Km saatimin ayarı cm hassaslığında doğru. Çalışma mantığı bildiğinizi sanıyorum. Teker çevresini cm (örneğin 26x1,95 lastik için genelde 206 cm) olarak ayarlıyorsunuz. Mıktanısın göbeğe uzaklığı bir şey değiştirmiyor. Teker her tur dönüşünde mıknatısın oluşturduğu sinyal ile hesaplama yapılıyor. Her turda 206 cm gittiğiniz hesaba katılarak geçen sürenin de hesaba katılmasıyla hız hesaplanıyor. Doğru ayarlanmış, arızalı olmayan, kaliteli bir km saatin hesabının yanlış olma ihtimali çok düşük.

Düz yolda 80-90 ile giden bisikletler v.s. tarzı yazılarınıza ise diyecek birşey yok. Şehir içinde 40 bile yüksek bir hız. Düz yolda 42x11 dişli ile 50'yi kan ter içinde kalarak çok zor geçebiliyorsunuz zaten. Elma ile Armutu karıştırmayalım.

Bu arada 90 yaptığımızda yanımda Oktay (boreas_oti) abimiz de vardı. Rekoru birlikte kırdık. Hız hissini bilirim demişsiniz. Emin olun biz de en az sizin kadar o hisse biliyoruz ;)

Son olarak inanmak zorunda değilsiniz. İllaki kanıt istiyorsanız bulun bir araba gelin bir gün, en azından 77 km hız rekoru kırdığım yerde deneme yapalım :D

Sevgiler, saygılar...
 
  • Beğen
Tepkiler: oktay tiryakioğlu
@gokhancan

Kamyon hızınızdan dolayı oluşan karşı direnci tamamen kesiyor. Ayrıca kamyon arkasındaki hava akımı sizi çekiyor. Bu daha önce forumda bir yerlerde de konuşulmuştu...

Hız elbette riskli. Bir araç arkasında 60'dan fazla çıkmayı denememiştim. Genellikle yolun boş ve inişli olduğu yollarda hız denemesi yapıyorduk. Kask tabiki var ama yeterli sayılmaz. 90 hıza çıktığımızda rekor kırma amacı ile takılmamıştık kamyon ardına. Sadece rüzgarımızı kessin, biraz hızlı gidelimdi niyetimiz. Rekor sürpriz oldu. :)

ekleme:
Resimde bir araştırmada bir tırın, hava tünelindeki testlerinin bilgisayar analizi ile elde edilmiş görüntüleri. Yukarıda anlatmaya çalıştığım arkadaki hava akımı bariz görülüyor...
http://www.tecplot.com/images/showcase/studies/old_dominion/truck_backview.jpg

daha falzası için: (link)
 
Ben pek fazla denemem çünkü yaşım küçük ve istanbulda malesef bisiklet sürecek yer yok bendede bu korku oldu. birkere 43 gitmiştim yokuş aşağı ondan sonra denemedim :)
 
Dogru mu okudum ? düz yolda 90 km/h mi? imkansiz bu.. ancak yokus asagi mümkün bu sürat (MTB icin konusuyorum.. yol bisikleti icin bisey diyemem).
 
@gokdaltercume

Bence sadece hızı okudunuz. Nasıl olduğunu değil.
Gezi yazısından hız rekoru bölümünü aktarıyorum...
@eya

Rekor düz yolda kırıldı ama kamyonla birlikte hızlanmak için inişin çok büyük etkisi oldu.
 
anladim, özel bir durum bu.. olabilir. etkenler inisin kazandirdigi ivme ve kamyon deryali.
 
  • Beğen
Tepkiler: eYa
düz yolda 43 Yokuş aşağı 55(artar zamanla:D) bisiklet sd 711 2007 model ön lastik jimmy arka lastik little albert ve 85 kiliyom bacak olmasad kilom işe yarıyor hızda:D ama 90 ları hiç göremeceğime eminim
 
nasıl bi konudur ki bu 2006 dan bu yana devam ediyor. :) Neyse.... ben Şimdilik Max. Spd. 65 km/s. Yalnız burada insanlara güvenmekten ya da güvenmemekten başka seçenek yok. Hız göstergesi falan hikaye, şöyle ki, birisi şu kadar hız yaptım diye sallayıp hız göstergesi resmi yollayabilmek için, eliyle bedalları çevirip fotoyu çeker yollar. 80-90-100 vs... Bir de mıknatısı eline alıp alıcının önünden seri bi şekilde geçirmek var ki 178km/s olayını görebiliriz böylece sanırım :) Ben düz yolda 55i çok rahat görüyorum. Çok güzel bi yokuş bulamadım şimdiye kadar, normal bi yokuşta da 65 km/s i geçtim
 
1:Hız göstergelerin okuyucular öne takılır çünkü kabloları kısadır.Kablosuz olanlarında sinyal gücü fazla değildir.
2:Güvenmek veya güvenmemek bu doğanın kanunudur.Forumda da olması doğaldır.
3:Kamyonarkası yapmamış insana kamyon arkasında 100 yaptığınıza inandıramazsınız ki daha yüksek yapılabileceğine inanıyorum.Çünkü tahmin edemeyeceğiniz kadar çekim kuvveti oluşuyor.
bkz: Discovery channel,mythbusters programı
 
65 km/h hız yaptım..Yokuş aşşağı göstergeye bakmadanda anlaşılabiliyordu , gözlerimden gelen yaştan..Bisikletin aerodinemiği ve ağırlığı pek olmadığından hız kazanamıyorum belli bir süreden sonra..
 
Geri