@LesPaul
İnanmamak sizin de hakkınız tabi

Ancak bi kapışalım isterseniz, yol sizin
Yeni km saatlerde teker çapı ayarını yapıyorsunuz. Tekerdeki alıcı her turda bir kez sinyal gönderiyor. (ister en alta ister en üste takın fark yok)
Gözümüzü açmanın en güzel yolu yüzünüze tam oturan bir gözlük takmak, yoksa 60 km/sa'dan sonra göz yaşından bişi göremiyorsunuz.
Motorbisikletin ağırlığı ile bisikletin ağırlığı heralde karşılaştırmaya gerek yok ? Freni bırakınca yavaşlıyorum diyorsunuz, bu aerodinamik dışında daha çok sürtünmeyle ilgili. O da ağırlıkla. 10-15 kglık bir bisiklet ile motorbisikletin sürtünmesi arasında dağlar kadar fark vardır kanımca. Sizin yavaşlamanız normal.
"ayrıca o hızda giderken rüzgarın önden vaya arkadan esmesinin bi önemi yoktur." demişsiniz. Nasıl olmaz ? Bi saatte 30 km hızla esen rüzgara karşı gidin bir de bu rüzgarı arkanıza alıp gidin bisikletle sonra konuşalım bu mevzuyu

Birinde rüzgarın sizi yavaşlatması diğerinde size rüzgarın hızına ulaşana kadar desteği (ve en azından karşı direncin az olması) söz konusu. Karşıdan esen rüzgarın çok büyük yavaşlatıcı etkisi var özellikle 40-50km hızdan sonra.
"Bir de bu tip araçların km saati her zaman arabalara göre %10 daha fazla okur. bu bir güvenlik önlemidir. psikolojik olarak yüksek hızı görüp yavaşlamanız içindir. motosikletler de böyle. her zaman arabadan fazla ölçer."
Buna katılmıyorum. Araçların km saatleri bisikletlerinkine göre daha büyük oranlı ölçüyor. Bisikletlerdeki çok daha hassas. Km saat ayarını tekerin çapını cm cinsinden yapıyorsunuz, her turda sinyal sayılıyor ve saniyede bir güncelleniyor hız hesabı. Ayrıca dijital. Araçların analog saati ile karşılaştırılamaz bence hata payı çok az.
Bilimsel konuşuyorum diyorsunuz ama rüzgar, sürtünme konusunda çok yanılıyorsunuz. Hakkında bilginiz olmadığı bisiklet km saatleri ile ilgili de çok net konuşuyorsunuz. Bence yanılıyorsunuz. Yanılmak da hakkınız, saygılar
