Scudo Sports

Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

Scudo
Bugün km saati taktırıcam eminim ben şehir içinde okadar yüksek hızlara çıkamam ama unutmassam geldiğimde düşükde olsa eklerim :)
 
Pazar günü Büyükada' da yarışlar öncesinde Küçük Tur Yolu' nda (hafif eğimli bir yol, sanırım rüzgâr arkamdaydı yoksa o kadar düşük eğimde o hız kolay yapılmaz) 60.5 km/h görerek kişisel rekorumu tazeledim.
 
Arkadaşlar melez bisikletle İzmir Limontepe inişinde 121,5 km yaptım.Yalan söylemiyorum.Rüzgar arkamdaydı.İniş dikti.Payamlı dan geliyordum zaten 10-15 km iniş yapmıştım pedal çevirmedim sadece bir kamyonetin rüzgarı çekti birazd rüzgar sertçe arkadan esiyordu bana yardım etti
Resimleri yollayacağım.....(Kamyonetin arkasına takılmadım sadece yavaş giderken yanımdan geçerek yardımcı oldu)
 
Allah bir daha göstermesin çok tehlikeli kimse denemesin..Şaka değil çünkü.Hiç bir şey göremiyorsunuz.Her şey yanınızdan çekiliyormuş hissine kapılıyorsunuz.Gözler rüzgardan yaşarıyor bir yandan bakamıyorsunuz ki.rüzgarın şiddeti öyleki öne yattığım halde sanki birisi beni ittiriyormuş gibi oluyor bisiklet zaptedilemiyor.
 
Arkadaşlar biz söylüyoruz da siz sakın denemeyin çünkü belli hızlardan sonrası artık çok tehlikeli bir hal alıyor.(Plastik topa hızla vurursanız top sağa sola yalpalıyarak hareket eder)
Bisiklet hava boşluklarında ve rüzgar dönmelerinde çok tehlikeli bir biçimde kendini sağa sola atma eğilimi gösteriyor.Siz gene de 90 km üzerine çıkmayın.İyi pedallamalar
 
Eskişehir Bozdağ inişi Trek 4300 disc, 42 aynakol, CST 26x1.95 hafif dişli lastik ile 75km/h. Her seferinde 72'de kalıyordum, bu sefer inat ettim pedal devrini abarttım 75'e çıktı. Cateye km saat ayarı düzgün yapılmış. Aynı yolda Bianchi Aspid, slick lastik 48 aynakol ile 72'ye çıkmıştım. 15-20 km boyunca virajlı iniştir Karaçoban-behçetiye-kavacık-emirce yolu. Tam Borabey göleti yakınlarında bir düzlük var trafik de yok denecek kadar azdır, orada bu hız.

Saniyede 20m eder, gerçekten ciddi bir rakam. 50-60'tan sonrası çok riskli.
 
bugun duz yol rekorumu kirdim.47 eski rekorum,bugun 56 ulasabildim
 
arkadaşlar, motosiklet kullanan birisi olarak 90 km ve üzerinde hız yaptığını söyleyen arkadaşlara inanamıyorum ne yazık ki..
ayrıca km saatinin algılayıcılarını tellerin üstüne taktığınız yer de öenmlidir (km saatleri hala böylemi bilmiyorum). çünkü jantın her noktasındaki açısal hız farklıdır ve o cihazlar açısal hıza göre bir ölçüm yapar. ne kadar dışa takarsanız o kadar hızlı gidiyormuşsunuz gibi okuma yapar.
km saatlerinin teknolojisi gelişti mi bilmiyorum, eskiden böyleydi.
ayrıca o hızlarda ben motorda giderken kaskımı zor zaptederken nasıl gözünüzü açıyorsunuz bilmiyorum.
kaldı ki gazdan elimi çekince anında yavaşlıyorum. siz nası oluyor da rüzgara bu kadar direnç gösteriyorsunuz bilmiyorum.
ayrıca o hızda giderken rüzgarın önden vaya arkadan esmesinin bi önemi yoktur.
çünkü arkadan da esse, rüzgarın hızı 100 km olamayacağına göre, rüzgarın hızını geçtikten sonra hep biraz sonra geçeceğiniz hava kütlesine karşı bir direnciniz olur!!

bilimsel olarak yaklaşıyorum, karar sizin..

bir de bu tip araçların km saati her zaman arabalara göre %10 daha fazla okur. bu bir güvenlik önlemidir. psikolojik olarak yüksek hızı görüp yavaşlamanız içindir. motosikletler de böyle. her zaman arabadan fazla ölçer.
saygılar..
 
@LesPaul

İnanmamak sizin de hakkınız tabi :) Ancak bi kapışalım isterseniz, yol sizin :D

Yeni km saatlerde teker çapı ayarını yapıyorsunuz. Tekerdeki alıcı her turda bir kez sinyal gönderiyor. (ister en alta ister en üste takın fark yok)

Gözümüzü açmanın en güzel yolu yüzünüze tam oturan bir gözlük takmak, yoksa 60 km/sa'dan sonra göz yaşından bişi göremiyorsunuz.

Motorbisikletin ağırlığı ile bisikletin ağırlığı heralde karşılaştırmaya gerek yok ? Freni bırakınca yavaşlıyorum diyorsunuz, bu aerodinamik dışında daha çok sürtünmeyle ilgili. O da ağırlıkla. 10-15 kglık bir bisiklet ile motorbisikletin sürtünmesi arasında dağlar kadar fark vardır kanımca. Sizin yavaşlamanız normal.

"ayrıca o hızda giderken rüzgarın önden vaya arkadan esmesinin bi önemi yoktur." demişsiniz. Nasıl olmaz ? Bi saatte 30 km hızla esen rüzgara karşı gidin bir de bu rüzgarı arkanıza alıp gidin bisikletle sonra konuşalım bu mevzuyu :D Birinde rüzgarın sizi yavaşlatması diğerinde size rüzgarın hızına ulaşana kadar desteği (ve en azından karşı direncin az olması) söz konusu. Karşıdan esen rüzgarın çok büyük yavaşlatıcı etkisi var özellikle 40-50km hızdan sonra.

"Bir de bu tip araçların km saati her zaman arabalara göre %10 daha fazla okur. bu bir güvenlik önlemidir. psikolojik olarak yüksek hızı görüp yavaşlamanız içindir. motosikletler de böyle. her zaman arabadan fazla ölçer."

Buna katılmıyorum. Araçların km saatleri bisikletlerinkine göre daha büyük oranlı ölçüyor. Bisikletlerdeki çok daha hassas. Km saat ayarını tekerin çapını cm cinsinden yapıyorsunuz, her turda sinyal sayılıyor ve saniyede bir güncelleniyor hız hesabı. Ayrıca dijital. Araçların analog saati ile karşılaştırılamaz bence hata payı çok az.

Bilimsel konuşuyorum diyorsunuz ama rüzgar, sürtünme konusunda çok yanılıyorsunuz. Hakkında bilginiz olmadığı bisiklet km saatleri ile ilgili de çok net konuşuyorsunuz. Bence yanılıyorsunuz. Yanılmak da hakkınız, saygılar ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: cazgır
53 ü gördüm bugun Ümraniye akdeniz caddesin de zavkliydi baya :D
 
Ben daha önceden 68,49 yaptığımı söylemiştim. O artık 73,43oldu:) Bu arada eYa nın her dediğinede katılıyorum. Gerçekten çok iyi açıklamış.;)
 
Önceki rekorum 71,0'dı.Bugün arkadaşımla çıktığımız İzmir gezimizde kendi rokorumuzu kırdık,yaklaşık 700 mt'lik bir inişte 80,1 gördük,çok süper oluyor arabaların yanından geçmek falan woww:)..İyi SürüşlER..
Deniz.
 
ben 76 km yaptım daha önce konya antalya yolunda 71 yapabilmiştim her halde lastiği değiştirince hız arttı
 
Dünkü Eskişehir - Sarıcakaya gezimizde Hekimdağ geçidinden sonra sarıcakayaya inişte ben 79 km/sa ile yeni rekorumu buldum :) Grupta 86 km/sa'ti bulan da vardı. Hemde frenle iniyoruz ve yol virajlı. 1290 metre rakımdan 200 metre iniyor yol. Düz olsa 100 km/sa kesin geçilir.
 
Evet Eya'nın da dediği gibi hzılı,virajlı ve zevkli bir inişti.

Yeni rekorum 85.94km/s,

Bilgi olsun diye yazıyorum; aslında 86.4km/s,
Çünkü tekerlek çevresi ölçülerim göstergemde biraz yanlışmış.

Lastiklerim 195 ve doğru ölçü 2101mm olmalıymış.Bendeki 2089mm ayarlıymış.
 
yyeni sahsi rekorum 85km/h Dikmen tepesindeki yokustan konya yoluna,26*2.1 lik arazi/yol lastigi ile rüzgar sartları elverse o yolda 110 km/h yapılır.
 
benım rekorum kocaman bır yokusta çamlık selçuk arasında kocaman bir petrol ofısı arabasının arkasından 85,3 du yazmıstım ama 90 ustude adam cıksaydı bende cıkardım
arkadas ben elımı gazdan cekınce hemen yavaslıyorum dıyor ama motordakı zincir sisemi direk pistonlara baglı olduğu ıcın tabıykı yawaslar hatta bazen vıtes kucultulerek bıle yavaslanır frenlerde sorun olduğu zaman keskın frne gerektığı zaman ben katılmıyorum ama bısıkletle hıcbırseyın arkasında durmadan 90 yapmak gercekten cok zor olur ozellıklede mtb ler ve kalın lastıkllerle:)
 
Dün akşam elde ettiğim yeni rekorum:71,65 km/s.
 
Geri