Scudo Sports

Bisikletin yasak olduğu yerler

@PaPerOX
Çapada bir işim var ondan gidiyorum.Yoksa bizim gibi gezicilere çokta çekici bi yer değil çapa :hihi:
Sonrasında eminönünde bi balık yer öyle dönerim belki eğlenceli ve leziz olur:D
 
Scudo
@PaPerOX emniyet seridi olmayan bolgeler cok cok tehlikeli hocam. Allah kaza bela vermesin
 
@delann o bölümlere gelindiğinde biraz daha vitesi yükseltip ben hızlanıyorum. O bölgeler kısa oluyor zaten şeridi sola sinyal verip kapatıyorum araçlar yavaşlıyor zaten. Bunu yapmamın sebebide benimle aynı şeride sığmaya çalışmasınlar diye kaza bundan olur diye düşünüyorum. Şöförlerin bir çoğu anlayışlı bence. Amin bu arada.
 
@ajajya bugün sabah 9.45'de yola çıktım 2 kere başakşehire gidp geldim ama farklı yolları kullandığımız için sizi haliyle göremedim. Sular vadisinde takıldık tüm gün sonra burger king'e girdik sizi baya aradım doğrusu etrafta :D
 
@Murat Çetinkale
İki bisikletin ikiden fazla değil tek sıra olmak zorunda
 
@The Best konuyu hortlatmissiniz ama yanlış bilgiyle maalesef. Karayolunun en sağ şeridinde iki bisiklet yan yana gidebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: appendix
Ben de merak ettim nerede yazıyor bu tek sıra zorunluluğu? ?
 
otoyollara kanunen bisiklet giremez bu net. ben istanbulluyum. e-5 / e-6 her türlü kullanıyorum. tabi bu bir şeyleri göze almak demek. birincisi can güvenliği, ikincisi polis. ne kadar geniş emniyet şeritleri de olsa yol ayrımlarında, sapaklarda, kavşaklarda şayet trafik yoksa 90-100 km den aşağı düşülmüyor dolayısıyla sizde düz devam edecekseniz tehlikeli bir işe kalkışmış oluyorsunuz. ben bir sapakta(avcılar-esenyurt) tam yirmi dakika beklediğimi biliyorum. adam geliyor ama siz geçene kadar sizi ortada yakalar mı diye hesaplar yapıyorsunuz ve en garanti olduğunu düşündüğünüz an geçmek istiyorsunuz. o yüzden yol yordam biliyorsanız e-5 / e-6 çokta fark etmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: akunal ve K-Pax
Tam bir laf salatası ve karmaşa yaşanmış, ona da açıklık getirelim:

E5, yani şimdiki yerel koduyla D100 karayolu, otoyol değildir, devlet yoludur. Bu yolu bisikletinizle kullanmakta hiçbir sakınca yoktur. Türkiye'de sadece tüneller ve boğaz köprüleri otoyol statüsünde olduğundan, bu yolları kullanamazsınız.

(link)
(link)

Devlet yollarının kodları D ile, otoyolların kodları O ile başlar. Ayırmak için de renk kodlarını kullanabilirsiniz. Mavi tabelalı bütün yollar, bisiklete uygundur. Yeşil tabelalı yollar ise, otoyollardır, bisikletle giremezsiniz. Çoğunda, bağlantı yolu girişinde bisiklet ve 40 km/s ortalama altındaki araçların giremeyeceğine dair uyarı levhası bulunur.

(link)
(link)

Yine bunun haricinde başka bir örnek harita: (link)

Başka bir konu, şerit kullanımı. Öncelikle (link)'nu buraya ekleyeyim:

Madde 66'ya göre;

a) Ayrı bisiklet yolu varsa, taşıt yolunda,
b) yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,
c) iki bisikletten fazlasının bir şeritte yanyana,

sürülmesi yasaktır. Yani iki bisiklet bir şeritte yan yana gidebilirsiniz.

Gelelim kişisel tavsiyelere:

E5'i ulaşım amaçlı kullanmak zorunda kalan birisi olarak, her zaman yan yollarını kullanıyorum. Yan yoldaki araçlar, ana yola nazaran daha yavaş ve daha dikkatli gitmek zorundalar. Yasak olmasına rağmen, kendimi riskte hissettiğim ve müsait olduğu zaman kaldırımları kullanıyorum.(Kaldırım kullanırken de araç yoluna nazaran cam vs. gibi engellerin ve çukurların daha çok olabileceğini unutmayın.) Zaten merkeze yaklaştıkça bu yol üzerinde bisiklet yolları da mevcut.

Özellikle köprülü kavşaklarda ve benzer dönüşlerde, kesinlikle bisikletten iniyor, dönüş kısmını yaya olarak geçiyorum. En çok yaşanan kaza sebebi, dönüş şeridinden gelmeyip birden, sinyal vermeden dönüş şeridine kıran sürücüler. Bunları görme ihtimaliniz bisiklet üzerinde sıfıra iniyor.

Bazı köprülü kavşaklarda ise, trafik yoğunluğundan kaçınmak adına şu şekilde geçiyorum. En fazla 1-2 dakikama mâl oluyor: (link)

Yaklaşık bir yıldır kullandığım kask aynası da bu durumlarda hayat kurtarıyor. Arkanızda riskli, hızlı, tehlikeli gelen biri varsa daha korumacı davranabiliyorsunuz. Arkanızı görmeden şerit değiştirmek büyük risk. Yoğun trafikte kask/gidon rahat kullandığınız bir ayna şart.
 
Bazı başlık altlarında sıkça tartışılan bir konuya açıklık getireyim dedim. Bu resim bisikletin girmesinin yasak olduğu yollar. Belki aramızda girip ceza almayan olabilir.
Fakat ceza alan varsa bizimle paylaşırsa daha çok bilgilenebiliriz...
En önemlisi (Köprüden geçmek yasak!) Screenshot_20190621-091008.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Devenez ce que
İşyerinde açılmıyor resim eve geçince inceleyim.
 
Bu haritaya göre 3.köprüden geçebiliyoruz ?
 
Dün kardeşimden şehirler arası yollarda bisiklet kullanmanın yasak olduğunu (ilk defa) duydum. Örneğin Yozgat<-> Sivas<->Kayseri, Tokat<->Amasya arası kullanılan çevre yollarına bisikletle çıkmak yasakmış (hız sınırını düşünüce bana bir an mantıklı geldi)! Hatta çalıştığı fabrikada Sivas <-> Hafik (ilçe, yaklaşık 35 KM) arası yolu kullanan bazı iş arkadaşlarını önceki yıllarda polis araca alıp şehir merkezine kadar bırakmış. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba? Çünkü birçoğunuz gibi yazın benimde uzun soluklu planlarım var.
 
@Voltaire Otoban haricinde problem değil bisiklet ile seyahat etmek. (link)

Teşekkürler, okudum. Peki, çevre yollarında bisiklet için ayrılmış yol var mı?

Otoban/otoyol haritası (2020 (link)) aşağıdaki şekilde; bu haritaya göre örneğin Kayseri-Sivas arası yolculuk yapılabilir anlamı çıkıyor sanki. Tam ayılamadım sanırım.

otoyollarharitasi.jpg
 
@Voltaire Otoban dediğimiz girişinde gişe olan paralı yol. Şehirlerarası yol dediğimiz bildiğiniz iki şehiri birbirine bağlayan beleş yol. Yol beleşse bisiklete serbest.
 
Geri