Scudo Sports

Bisikletin yasak olduğu yerler

Biz 2 arkadaş lüleburgaz gişelerden cıkarak istanbula yol almıştık istanbul gişelerinden geçerken polisler nerden gençler böyle demişti lüleburgazdan dedik oradan buraya bisikletle mi geldiniz diye sordular evet dedik su verdiler :D yola devam ettik eğer yasak olsaydı su yerine elinde makbuz ve elimizde ceza kağıdı olurdu gerçi türk polisinin ne yapacağı belli olmaz yasak değildir yasak der yasaktır yasak değil der belli olmuyor sağları solları :D
 
Scudo
@KIVANC YILMAZTURK

Polisler takdir etmiş ve size biraz kıyak geçmiş bence; pek sık rastlanan bir durum değil sonuçta :)
Ancak yine de dediğiniz gibi, memurun ne yapacağı pek belli olmaz.

Düşük cc'li bir motosikletle bile risk unsuruyken, bisikletle otoyollara çıkmak büyük cesaret ama gerçekten.
 
Bisikletle uzun turlara çıkıp böyle bir durumla karşılaşan yok mu ya hiç soruma cevap verebilecek?
 
Arkadaşlar Karayolları Trafik Kanunu ve ilgili Yönetmeliğinde bu konu düzenlenmiş bulunuyor. Bisikletlerin Otoyollara ve Çevre Yollarına girmesi yasaktır. Onun dışındaki karayollarında ise belirli hız sınırlarına uymaları şartıyla diğer araçlar gibi, gidiş yönünde yolun sağında trafik içerisinde yerlerini alırlar. Ayrıca bisikletlerin yaya yollarında (Kaldırımlar vs.) kullanılması da yasaktır. İki bisikletin yanyana kullanılması da yasaktır. Çok can sıkıcı, değil mi?
 
2 değil 2'den fazla bisikletin yanyana kullanılması yasaktı en son. Daha sonra değiştiyse bilemiyorum tabii.

E5'te bisiklet kullanımı ile ilgili herhangi bir yasak yok, sürekli kullanıyorum zaten.
TEM'de ise bisiklet kullanmak yasak, zaten girişte tabela ile de gösteriliyor. Benim evime ters olduğu için hiç kullanmadım o yolu bisikletle fakat kullanan arkadaşlar E5'ten çok daha rahat olduğunu söylüyorlar.
 
@Murat Çetinkale

Eskiden E-5 olarak nitelendirdiğimiz yol daha sonra bölünmüştür ve sadece Kadıköy-Bakırköy arası otoyol ger kalan kısmı ise(Gebze-Tuzla'nın da dahil olduğu) karayolu olarak nitelik kazanır. Bkz: (link)

Sanırım aradığım sorunun cevabı; ''evet, kurallara uyman şartıyla yolun en sağından makul hızla istediğin yere gidebilirsin.'' Peki ya; Şehirler arası turlar için(mesela İstanbul'dan Eskişehir'e) otoyolunu kullanmak zorundayız. Ama otoyola bisiklet giremez diye de bir kanun var. İçimizde bu gibi uzun turlara çıkanınız var, otoyola girmek için emniyetten ve ya başka bir merciden yazılı bir belge alma gibi bir koşul var mı o yasağı kendimizi için kaldırmak için?
 
İstanbuldan Eskişehir'e D100 ve D650 izlenerek-Gebze-Derince-İzmit-Sapanca-Adapazarı Bilecik yol ayrımı-Bilecik- Eskişehir-Kullanarak Otoyol'a girmeden gidilebilir.Bir önceki mesajımda E5'i anlatmıştım.Artık ona D100 diyelim.Yolların kodlarına baktığınızda D'kodlular girebileceğiniz,E kodlular da giremeyeceğiniz yolları ifade ediyor.Bu gün itibarıyla X noktasından Y noktasına gitmek için Mecburen kullanmak zorunda kalabileceğiniz hiç bir otoyol yoktur.Yani her otoyol un bir alternatifi var.
 
Ben de E-5'in otoyoldan çıktığını biliyorum ve E-5 yani Europe-5 diye biliyorum çünkü o yol dümdüz gidildiğinde fransaya kadar giden yol diye biliyorum ve bu yol değişik ülkelerde değişik isimler almakta bizde de sanırım o yüzden D-100 adını almış ama otoban değildir, wikipediada zaten gerekli açıklaması da yapılmış. Ve Taner, her yolun bir de parasız olanı da mevcuttur, eski istanbul yolu ve anadolu otoyolu gibi, ya da eski çeşme yolu ile çeşme otobanı gibi şekillerde yani illa ki otoyola girmeden de gidilmesi mümkündür :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Güllü
Ben ankara'da eryaman'dan çevre yoluna girip, hem güney hem de kuzey yönünde turluyorum. giriş bölgelerinde bisiklet giremez ya da otoyol da olduğu gibi yaya, hayvan ve motorsuz taşıtın giremeyeceğine dair bir bilgilendirme levhası yok. oysa istanbul yolundan otoyol geçisinde böyle bir erişim kontrolü levhası var. karayolları trafik yönetmeliğine ve kanununa baktım. çevre yolu ile ilgili bir tanımlama bulamadığım gibi çevre yolunun otoyol statüsünde olup olmadığına dair bir düzenlemeye de rastlamadım. yönetmelikte otoyol şöyle tanımlanıyor:
Erişme Kontrollü Karayolu (Otoyol): Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrole tabi tutulduğu karayoludur.

otoyollar için temel şart erişimin kontrollü olması..oysa eryaman da çevre yolu, yerleşim yerinin ortasında kaldığı yani etaplar arasında kaldığı için bir çok noktadan giriş ve çıkış verilmiş. yani fiili olarak erişim kontrollü bir karayolu -otoyol olmaktan çıkmış durumda. kaldı ki anayol olan ayaş yolundan çevre yoluna girişte de erişimi sınırlandırmaya yönelik bir levha konmamış. buradan çevre yolunun otoyol statüsünde olmadığını çıkarıyorum. Hukukta özgürlük esas, yasaklamala istisna olduğundan, çevre yolunu, kendi güvenliğimi tehlikeye atmayacak şekilde kullanıyorum. umarım bu yorumum, bir yasal boşluk olarak değerlendirilmez ve çevre yolunu rahatça kullanmaya devam ederim. zira bence şehir içinden daha güvenli yollar..güvenlik şeridinde dikkatli kullanmak kaydıyla tabi...
 
Ben de çevre yolundan bazen gidiyorum, fakat havaalanı yönünde cevreyolu girişinde bisiklet traktör giremez levhası var, demek her girişe koymuyorlar
 
Pes! Geçen gün bir başlıkta yolun sağından mı solundan mı gidilir tartışması yapıldı.Anlatabildiğimiz kadar anlattık.Kanun dedik,kural dedik,insan hayatı dedik...Olmadı...Birileri ikna olmadı.Klasik bir "Kanun benim" vakası yaşandı.Onlarca başlık vardır forumda ve yüzlerce cevap.Son değişiklikle( KYK) önceden otoyollarla sınırlı olan,motorsuz araçların giremeyeceği alanlar'a,çevre yolları da eklenmiştir.Şimdi yok efendim polis görüp "Naber" demiş,şöyle olmuş böyle olmuş.Yasak! Bunun başka bir izahı var mı.Bu gün biri ilgilenmez,yarın bir başka polis başına dert olur.Trafik polisleri acaba bisiklet'in trafikteki yeri konusunda bilgili mi? Hayır.Herhangi bir kaza halinde ne yapacakları konusunda bile ortak bir davranışları yok.Geçen gün bunu da anlattım bir yazımda.Belirtmemiştim ayıp olmasın diye:Trafik dersleri vermiş bir ağabeyiniz olarak.Forum yöneticileri,kıdemli üyeler ve sevgili deneyimli arkadaşlar lütfen kanunlarla yasaklanmış konularla ilgili ısrarla yazanları uyarsınlar ve forumda bu yönde bir bilinç oluşsun.Olumsuz örnek örnek olmaz.Örnek tutarlı olmalıdır.Ricam şudur.Otoyol'u tarif ettik,çevre yolları dahil girmek yasak dedik.Bisikletle ters yönden gitmek yasaktır dedik.Şimdi bazı arkadaşlar nerede yazıyor bu yasak diye sorabilirler ancak kanunlar uyulması zorunlu kurallardan çıkartılacak sonuçlardır.Yani adam öldürmek yasaktır,şeklinde bir uyarı var mı? Yok ama öldürürseniz bir yaptırımı var.Bu konularda biraz daha özenli olup,gereksiz ve gençleri yanlış yönlendirebilecek kişileri topluca uyarabilirsek faydalı olabiliriz,değilse 50 yaşında,bilgisayar başında bir forumda ne işimiz var?
 
@Derya Keçeci

Derya ağabey eğer bu altını özellikle çizdiğim cümlen %100 doğru dersek( ki ben sana bundan sonra güveniyorum) sorduğum soruyu sormadım farzediyorum alternatifi varsa o kadar uğraşmaya gerek yok. :) Ayrıca İstanbul-Eskişehir örneğini misalen verdim oraya takılmanızı istemiyorum... Bu konu sayesinde doğru bildiğim yanlışlarımı görmüş oldum sayenizde tekrar teşekkür ederim o yüzden... :)
 
Merhaba derya abi yazınızı okudum kurallara uyarım ve kuralcıyımdır fakat buradan bir yere giderken her yer otoyol oldu cevre yolu otobandan beter acıkcası köylerden gitme gibi bir şansımızda olmuyor cünkü köy yollarından gene cevre yollarına cıkıyoruz fakat cıktığımız yollarda emniyet şeridi diye bişi yok o kadar az bi cizgi var ki o cizgide gitmek neredeyse imkansız birde bunun yanında kamyonların geçtiğini düşünün hafif bisikletler kullanıyoruz ve kamyonun o hızla yanımızdan geçtiğindeki hava akımından dolayı bisikletiniz cok az da olsa savruluyor buda kazaya sebeb olması büyük bir ihtimal yani kısaca kurallara uymayı severim fakat otoban varsa gideceğim yol üzerinde kesinlikle otobana girip en azından arabalara ayrılan yol kadar geniş bir yolda kamyonların rüzgarından savrulmadan ve daha güvenli bir şekilde seyahat etmiş oluyorum bu benim kendi şahsi düşüncemdir bilmiyorum başına böyle bişi gelmiş olan var mı fakan o ince emniyet şeritlerinde yanınızdan 100 - 120 ile bir kamyon yada tır geçtiğinde bisikletinizin nasıl savrulduğunu ve sizi birazda olsa ileriye doğru fırlattığını gayet iyi bilirsiniz ona bakarsan türkiye de bisiklet diye bişi olmasın hiç kullanılmasın zihniyeti var polisler bile emin olun bizlere manyak ve salak gözüyle bakıyorlar ve bizi trafikte ciddiye almıyorlar yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim bu konuda daha fazla bilgi almak isterim gerekirse bir ara trafik şubeye gidi bu konu hakkında bir memur ile konuşmayı düşünüyorum fakat 1 - 2 kişiyle olacak bişi değil bunlar türkiyede daha doğru düzgün bir bisiklet yolu bile yok bu bisikletlerle nerelere giricez nerelerde sürücez biz bu bisikletleri carsıya gidip gelmek için mi aldık biz bunları sadece...
 
bu forumda olan yada olmayan pek çok bisikletli şehirler arası binlerce km uzunluktaki turlara çıkıyor. hadi otobanı geçtim mutlaka başka alternatifi olur (eski yollar vs.) ama çevre yoluna çıkmadan nasıl bulunduğu şehirden çıkabilirsin ki? demekki tur yapan bütün bisikletliler bu yasağı ucundan kulağından deliyorlar yanılıyor muyum? yada bisikletiyle otobüse biniyor ve çevre yolundan çıkıp otobana girmeden kenarda iniyorlar ki buna pek ihtimal vermiyorum. açıkçası sonbaharda Eskişehir'den başlayıp güneye uzanan uzunca bir tur planlıyorduk arkadaşlarımla ama çevre yoluna çıkamadığımızı öğrenince hayal kırıklığına uğradım. sanırım tur planını yaparken elime bir harita alıp trafik şubede bir memurdan rota planı için yardım isteyeceğim. tabi önce bizi çevre yolunu kullanmadan eskişehirden çıkarması gerekiyor... bulmacalardaki labirent oyununa benzeyecek bence. çok merak ediyorum memurun bana çizeceği rotayı. olurda çizebilirse burada resimli olarak paylaşacağım örnek oluşturması için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Yamalı
soruyu şöyle değiştirelim;

yasak olduğu halde, otoyolda bisiklete binmenin cezası kaç liradır?
yasak olduğu halde, boğaz köprüsünden geçmenin cezası kaç liradır?
her iki soru içinde geçerli olan bir başka soru, bu tür durumlarda, sadece para cezası ile mi cezai işlem tamamlanır; yoksa bisiklete süresiz ya da belli bir müddet(1 hafta gibi) el konması gibi bir durum var mıdır?

son bir soru daha ekleyeyim;
yönetmelik ya da adı her neyse, o şeyler içerisinde bisiklete binerken kask takmayla ilgili bir kural, zorunluluk ya da buna benzer bir madde var mıdır? forumda geçmiş mesajlar tarandığında, kask takmadığı için para cezası ödeyen kimi arkadaşların açtığı başlıklar mevcut?
 
ayrıca bir de şöyle bir durum var;

bir aktivist olarak, farzı misal nüklerr enerjiye hayır gibisinden bir eyleme, bisiklet ile katılırsak ve altımızdaki bisiklet, o esnada bir ulaşım aracı olmaktan çıkıp, bir söz söyleme, tavır koyma aracı haline dönüşürse, polis tarafından bisiklete süresiz ya da süreli olarak el konur mu?

sanırım 1 haftta ya da 15 gün gibi bir süre el konulması gerekiyor. peki bu sürenin sonunda, emniyete gidip, bisikleti teslim almak istediğimizi söylediğimizde, teslim alma aşamasında herhangi bir ücret öder miyiz?

sonuçta, bir eyleme katıldığımızda, atıyorum rengareknk giysiler giyip kendinizi meclisin önüne kelepçelediniz. polis tarafından göz altına alındığınızda, eylemde kullandığınız elbise ve tüm alet edevat, polis tarafından zapta geçirilerek sizden alınır. aynı şeyi bisiklet içinde yaparlar mı? yaparlarsa bunun sonucunda ne olur?

Örneğin bir ciritical mass eyleminde(ki kendisi anarşist bir eylemdir) polisin birinin çıkıp da, orada sesi fazla çıkan bir kaç bisikletliyi(hepsini içeri alacak halleri yok herhalde) tutuklaması durumunda, olabilecekler üzerine tartışalım diyorum, bunu şimdiden yaparsak daha sağlıklı olacaktır.
 
@SametAksuoğlu
Yanıtlayayım Samet bey;
Yasaların işleyişi ve kanunların uygulanışı ile ilgili esasları yazmıştım.Buna göre,kanun yönetmelik ve mevzuat hükümleri vardır.Şöyle söyleyelim.Bisikletle otoyol a girmenin cezası şudur diye bir madde olmaz zira otoyol'a girebilecek araçlar belirtilmiştir.Buna aykırı hareket eden bir kişiye en az,47/1-C'den işlem yapılır ki 47 1J trafik levha ve işaretlerine riayet etmemek 60 tl' den az olmamak kaydıyla cezalandırılır.Bu işlem esnasında trafik polisinin canını sıkarsanız buna "Trafik güvenliğini tehlikeye düşürmek "dahil en az 5 madde bile ekleyebilir.
Soru 2,köprüye gişelere gelebilecek kadar girene bravo.Girişteki kameralar sayesinde 100 mt gitmeden enselenirsiniz.İşletme şefliğindeki karakol'a gider ifade verirsiniz.Hukuken henüz geçmediğiniz için geçiş ücretinin 11 katını ödemezsiniz ancak bisikletle köprüde ne işinizin olduğunu polislere anlatmak hayli zor olacaktır.
Son sorunuza gelince Otoyollarda güvenlik KGM 'ce sağlanır.Otoyollarda devriye gezen Karayolları görevlilerinin,at arabasını kamyona,at'ı da sahibiyle yol kenarına hangi yetkiye dayanarak koyduğu meçhul ancak mevzuat he yerde yazmaz ve öğrendiğimiz kadarıyla trafik otoyollarla çok fazla ilgilenmiyor.Sebepleri karmaşık ve uzun bir konu,biraz da kurumlararası sürtüşme.Araç parkına götürülen bisikletinizi en az 60 tl ödeyerek almanız mümkün tabi.
Sonuç olarak yanıtını bilmediğim,veremediğim yüzlerce konu var ancak emin olun bu soruların yanıtlarını trafikten sorumlu emniyet müdürü bile veremez.Bisikletle yaşanan kazalar bu konuda başı çekiyor.Caza davalarından yargıtay'a intikal edip "İçtahat" oluşturabilecek kararlara bakmak lazım.Hepsinden önemlisi bisiklet dostu bir hukukçuya tabi.
 
@Taner Yamalı

E5'in Hasanpaşa-Topkapı arası kısmıyla Hasanpaşa-Kızıltoprak arasındaki E5 bağlantı yolu gerçekten otoyol ama onun dışında gerçek anlamda şehirlerarası yol niteliğinde.
 
@Murat Çetinkale

Hadi otoyollara, 2 bisikletin yan yana gitmenin yasak olmasını anladım. Ama kaldırımların bisikletlere yasak olması bence saçma. Çünkü minibüs yolunda bisikletlilere saygısı olmayan minibüsler ve taksilerle, sahil yolunun Bostancı-Kızıltoprak arasındaki dolmuş ve normal araçların neden olduğu tehlikeden bir nebze olsun koruyor kaldırımlar. Çünkü yolun en sağına park eden araçları ve en sağda sürmene karşın seni sıkıştıran araçları unutuyorsun herhalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Yamalı
Geri