Scudo Sports

Bisikletin sekerek gitmesi

@vatanamillete Denemek istemekle, yapmak arasındaki o ince çizgiyi sorumluluklarınız belirliyor zaten. Ben de denemek isterim elbette ama dediğim gibi o yaşta bir çocuğu babasız bırakmaya hakkım yok. Belki 70 e kadar yaşarsam 70 ten sonra bir denerim. 😀 😀

Çok iyi anlıyorum... Benim bu yaz Sivas-Kayseri (olursa oradan) Nevşehir tur planım var ve arkadaşlardan kime tura katılmaları için teklif götürsem ya bacaklarından sakatlar ya da sorumlulukları var. Herkes haklı bence...

Benim en büyük korkum köpekler. Bu yolculuk hakkında başkalarından fikir istediğimde, hemen herkesin korkusu lastik patlaması, araba çarpması, güneş geçmesi vs. Diyorum ki, eğer bir sorumluluğumuz olmasaydı, yoldaki tehlikeler hiç olmasaydı, o halde bu yolculuğu katlanabilir kılan ne olurdu? Bence sorumluluklar insanı hapsetmemeli; hız konusu da öyle...
 
Scudo
@vatanamillete Ben sorumluluklarımın beni hapsettiğini düşünmüyor. Çok sevdiğim bir eşim, çok sevdiğim bir oğlum var. Sabahları saat 06.30 da turuma çıkıp, saat 10 da evde olmaya çalışırım. Kahvaltıda hepberaber olmak için. Kendimi hapis hayatında görseydim zaten mutlu bir evlilik yürütme şansım olmazdı. Yeri gelir eşim uzun turlara gitmemi teşvik eder. Yeri gelir bisikletimi yenilerken destekler ki son bisikletimi onun gazı olmasaydı hayatta almazdım. Sorumluluk sahibiyim ve bu sorumluluklar beni hapsediyor diye düşünürseniz ne yazık ki mutlu olamazsınız. Ben sorumluluk sahibiyim çünkü bu sorumluluklarımı seviyorum diye düşünüyorum. 😀 😀
 
@vatanamillete Ben sorumluluklarımın beni hapsettiğini düşünmüyor. Çok sevdiğim bir eşim, çok sevdiğim bir oğlum var. Sabahları saat 06.30 da turuma çıkıp, saat 10 da evde olmaya çalışırım. Kahvaltıda hepberaber olmak için. Kendimi hapis hayatında görseydim zaten mutlu bir evlilik yürütme şansım olmazdı. Yeri gelir eşim uzun turlara gitmemi teşvik eder. Yeri gelir bisikletimi yenilerken destekler ki son bisikletimi onun gazı olmasaydı hayatta almazdım. Sorumluluk sahibiyim ve bu sorumluluklar beni hapsediyor diye düşünürseniz ne yazık ki mutlu olamazsınız. Ben sorumluluk sahibiyim çünkü bu sorumluluklarımı seviyorum diye düşünüyorum. 😀 😀

Lütfen yanlış anlamayın, kişisel değildi. Elbette insanların öncelik ve tercihlerine saygı duymamız gerekir (ki benim kızıma karşı olan sorumluluğum ölçülemez). Özgürlükten anlayışta bence görecelidir. Kimileri hapishanede avluya çıkmayı ve birkaç tur atmayı özgürlükten sayabilir, kimilerine de dünya dar gelir. Bu sanırım hayatın neresinde durduğumuza bağlı bir durum. Bu arada anlattığınız aile yapısı gerçekten çok güzel; uzunnnnnnnn mutluluklar dilerim.
@vatanamillete kafanıza yüksek kalibreli bir silahla ateş etmek(desert eagle tavsiyemdir özellikle 50 calibre olan model),fare zehiri içebilirsiniz tadını beğenmez iseniz içine tat katması açısından tuz ruhu katın tuz iyidir,yada yüksek bir binaya çıkın aşağı salın kendinizi (polat tower iyidir bu konu da) yani kusura bakmayın ölmek istiyor ve insanları meşgul ediyorsunuz bari bisikleti katmayın olurmu. yokuş aşağı hemde yol bisikleti ile zaten durmayan aletler bunlar 3-5 dk'lk zevk için değecekmi madalya felanmı alacaksınız paramı verecekler(zaten bu hızda gidince oda olsa olsa kefen parası olur)

Hız bisikleti alıp, hız yapmayı bir "intihar" olarak görmek için tam olarak hangi kimyasal deterjana ne kadar maruz kalmak gerekiyor; soruyorum çünkü bu konuda hayli bilgiye sahipsiniz gibi :)
 
@vatanamillete bir çocuğa sahip birinin hemde belli bir yaşa gelmiş birinin bir 17 yaşındaki genç gibi davranması ben yokuş aşağı 90 yapacağım belkide 100 yapacağım demesi nasıl bir mantık ? size biraz bu konuda latife ve kinaye ettim sadece ölmek için başka yollarda var;)
 
denerken ölmeye değermi.

O halde son olarak şöyle kendimi (kamu spotu tarzında) ifade edeyim: Başımdan geçen korkunç bir hız deneyimim oldu ve üst mesajlarda bunu detaylıca anlattım. Kendine güvenemeyen, yola güvenemeyen, trafiğe güvenemeyen en önemlisi tecrübe sahibi olmayan (başta gençler olmak üzere) kimseye asla hız yapmalarını tavsiye ETMİYORUM (ama ben seviyorum ve şartlar el verdiğinde bisikletimin hakkını vererek ibrenin sonunu görmek istiyorum).
 

Bu konu "Ölünce Görürsün"e kadar gider :) Zevkinize karışmak gibi olmasın ama :harika: Bi'düşünün ve lütfen en en sağdan gidin.

10473485959218.jpg
 
@Okan.1212 oldukca hassaslasiyor. Ust boruya oturup hizlanirken, gidon 2mm oynatinca tepkisi cok fazla oluyor, tank slapper denilen olaya donebilir. Bu yuzden dumduz yolda en guvenlisi..
 
Gidon borusu üzerinde giderken yön vermenin gidondan ziyade kendinizi hafif sağa veya sola doğru vererek yapılması gerektiği taraftarıyım. O pozisyonda gidon elden geldiğince sabit tutulmalı diye düşünüyorum ve uygulama kısmında söylediğim gibi yapıyorum.
 
Gidon borusu üzerinde giderken yön vermenin gidondan ziyade kendinizi hafif sağa veya sola doğru vererek yapılması gerektiği taraftarıyım. O pozisyonda gidon elden geldiğince sabit tutulmalı diye düşünüyorum ve uygulama kısmında söylediğim gibi yapıyorum.
80’le giderken gidon çeviren babayiğitler de varmış demek :D Ben de dikkat etmemiştim siz söylemeden önce, kesinlikle dediğiniz gibi
 
80’le giderken gidon çeviren babayiğitler de varmış demek :D Ben de dikkat etmemiştim siz söylemeden önce, kesinlikle dediğiniz gibi
Gidon çok hassaslaşıyor falan denilince ben azda olsa gidon kullanıldığı kanaatine vardım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@bsda9784
fizik kuralı ağır olan yokuş aşağı hızlı gider.
sürtünmesiz ortamda serbest düşmede kütle bir parametre değildir...😁...

kaynak: 50 yaşında 100 kg bir yol sürücüsü...1 eş üç dana..😉
 
@bsda9784 denemelerim o yönde..😁🤣...allah göstermesin..cidden yazmadan edemedim..kütle hızlı düşmeyi sağlamıyor..hava direnci göbek rulmanları ve teker kalınlığı değişken...bu bağlamda kırmızı canavara benide koy yinede yavaş kalırız yol a göre..
@vatanamillete sen haklısın arkadaşım..👍🤣
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@bsda9784
sürtünmesiz ortamda serbest düşmede kütle bir parametre değildir...😁...

kaynak: 50 yaşında 100 kg bir yol sürücüsü...1 eş üç dana..😉
Walla abim 38 yaşında bir sürücü olarak diyebilirim ki. 4 ay evvel bisikleti yeni almış 125 kiloluk bir adamken serbest bırakıp 68 e ulaştığım inişte geçtiğimiz hafta 110 kg agirligim ile düşüşün yarısına kadar pedal bastığım halde 53 den öteye hizlanamadim. Bende biliyorum fizik kurallarını ama neden böyle onu bilmiyorum. Belki ters rüzgar vardi.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@z_g_h bende carraro sportive vardı 67 yapmıştım inişte. yol a geçtikten sonra sanıyordumki uçacağım, yok 3 aşağı 5 yukarı aynı oldu..ne zamanki droplardan tutmayı öğrendim olay değişti..hava direnci çok tuhaf birşey...yokuş çıkarken karşıdan esmesiyle arkadan esmesi arasındaki farkı düşünün..basit deney vardır hatırlarsanız, havasız ortamda demiri ve tüyü bırakıyorlar, aynı anda yere düşüyorlar..
 
Screenshot_20200228-002720_Strava.jpg
bol rüzgarlı bir havada inişte arkadan denk gelince anca bu kadsr oldu, ben inişten çok çekinmiyorum, tabi kaza kaçınılmaz ama bisikletimin bakımlarını kendim yaparım, inerken mümkün olduğunca ağırlığımı pedal, sele, gidon üçlüsüne eşit dağıtırım, bazen de üst boruya oturduğum oluyor ama düz inişte, ayrıca virajlı yollara bayılıyorum. Umarım kaza yapmam şimdilik hiç riske girmedim ama zevk alarak biniyorum, belki bana hızlı iniyorum gibi geliyordur grupla sürmedim hiç.
 
Oğlumun bisikletin dış lastiğini değiştirirken fotoğrafta göstermeye çalıştığım sorunu yaşıyorum. Lastik çevresel olarak janta eşit oturmuyor. Bu konunun ilk sayfasında lastik damağının janta tam oturabilmesi için sabunlu su ve schwalbe easy fit öneriliyor ikisinde denedim ama halen ön lastiği düzgün oturtabilmiş değilim. Lastiğin üst sınırı olan 5 bar hava basıp deniyorum ama sonuç yine hüsran. Daha doğrusu oturtmayı başarmıştım ama denemeler sırasında iç lastiği hırpaladığım için siboptan hava kaçırmaya başladı. İç lastiği değiştirince yine tam başarılı olamadım. Sonucunda çevresel olarak salgı oluşuyor.
@Spartiat , @Can Çelik veya diğer bilgili arkadaşlardan sorunu çözebilecek bilgi gelirse sevinirim.
 

Dosyalar

  • IMG_4366.jpeg
    IMG_4366.jpeg
    122,4 KB · Okunma: 51
  • IMG_4367.jpeg
    IMG_4367.jpeg
    121,2 KB · Okunma: 51
  • IMG_4368.jpeg
    IMG_4368.jpeg
    112 KB · Okunma: 48
Geri