Scudo Sports

Bisikletin sekerek gitmesi

Ne yaptin yahu? 50-34 aynakol, 11-28 ruble ile 90km hiza ulasicak nasil bi yokus var orda? :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Scudo
Yeni konu açmak istemedim burdan sorayım dedim. Benim aluminyum yol bisikletimin üzerinde yamasız iç lastik, yeni sayılabilecek continental gp 4000SII lastik, Mavic Ksriyum EliteS jant var. Jant akordu düzgün. Hızım 60 km üstüne çıktığında pedala basmaya devam ettiğimde selede zıplama başlıyorum (tabiki inişte), pedala basmayı kesince zıplama olmuyor, yani bisiklet değilde ben zıplıyorum sanki. Bu sorun normal mi? Değilse Bisiklette mi, ben de mi bir sorun var acaba? Ha bir de bana normalde büyük olan 175 mm lik aynakol kullanıyorum boyum 1.71 (iç bacak hatırlamıyorum) normalde 170mm kullanmam lazım, belki sorun burdadır diye sahibindene ilan koydum takas düşünüyorum.
Jant zıplaması deniyor . Jant akordu ile alakalı . Jant sabit bir çizgide dönmediğinden zıplıyorsunuz. Jantı boşta döndürün , dönüş çizgisine dikkat edin.
 
Ne yaptin yahu? 50-34 aynakol, 11-28 ruble ile 90km hiza ulasicak nasil bi yokus var orda? :D

Aynı özelliklere sahip bisikletimle bu sene hedefim 90'ı görmek (yokuş aşağı tabi ki :) ). %5, 1453 rakım, yaklaşık 1 km uzunluk, olmaz mı?
 
Aynı özelliklere sahip bisikletimle bu sene hedefim 90'ı görmek (yokuş aşağı tabi ki :) ). %5, 1453 rakım, yaklaşık 1 km uzunluk, olmaz mı?

90'a ulaşamadan yol biter. Çok tehlikeli ayrıca. Denemeyin bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Yeni konu açmak istemedim burdan sorayım dedim. Benim aluminyum yol bisikletimin üzerinde yamasız iç lastik, yeni sayılabilecek continental gp 4000SII lastik, Mavic Ksriyum EliteS jant var. Jant akordu düzgün. Hızım 60 km üstüne çıktığında pedala basmaya devam ettiğimde selede zıplama başlıyorum (tabiki inişte), pedala basmayı kesince zıplama olmuyor, yani bisiklet değilde ben zıplıyorum sanki. Bu sorun normal mi? Değilse Bisiklette mi, ben de mi bir sorun var acaba? Ha bir de bana normalde büyük olan 175 mm lik aynakol kullanıyorum boyum 1.71 (iç bacak hatırlamıyorum) normalde 170mm kullanmam lazım, belki sorun burdadır diye sahibindene ilan koydum takas düşünüyorum.

Teşekkür ederim. Kadansın zirvesi yani, belki de 12-28olan rubleyi 11-28 yada 50-34 olan aynakolu 52-36 aynakola geçirmek lazım.

zıplamak.png

Mevcut dişlilerinizle 60 km/h hızda zıplamamak için 120 kadansın üzerine çıkmanız lazım ki pedal boşa dönmemiş olsun :snzdglsn: Zıplamanız normal, bisiklette bir şey yok
(link)
 
@vatanamillete Süperman pozisyona geçmen lazım anca.. Sipermana geçene kadar yol biter, normal pozisyona geçene kadar...
 
@vatanamillete Önce tedbir sonra tevekkül. Yarışta değilim neticede elbette hızlı giderim ama max hızım 2 km fazla olacak diye proflar gibi üst boruya oturmaya çalışmam.

Tevekkül nedir bilmem ama tedbir konusunda katılıyorum. Siz, uygun koşullar olduğunda ne kadar hız yapabildiğinizi hiç merak etmediniz mi ve gerçekten denemediniz mi?
 
@trainspotting35 Üst boruya 1 kere oturdum oda nasıl bir tecrube diye :) kısacık yokuşta (tahmini 500-600metre var) eğim oranını unuttum 13 olması lazımdı. 68km/s'ye ulaşti tarmac. Gidon hassasıyeti oldukça artıyor, tüm agırlık one biniyor nerdeyse. Bi kez daha yaparmıyım? Giriş çıkışı olmadan, bildiğim kaymak asfalt ise yaparım. Onun rüzgarı, adrenalini çok farklı :)
 
@vatanamillete Denedim elbette ama her yokuş aşağı yol gördüğümde üst boruya oturarak değil. Uzun bir iniş vardı orada 72 km yi gördükten sonra yolun kenarları ağaçlarla kapanmaya ve virajlı olmaya başladığında frene basmam gerektiğini anladım. Bundan sonrasında devam etseydim belki 80 km yi görecektim, belki başıma birşey gelmeyecekti ama sadece kendim için yaşamıyorum sorumlu olduğum eşim ve çocuğum var.
@Burak B. Bende denedim elbette insan merak ediyor ama bir daha yaparmıyım belki evet belki hayır.
 
@trainspotting35 Anca düz inişlerde güvenli, virajlarda üst boru çok riskli, droplara yatmak en güvenlisi..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Sevgili arkadaşlar belanızı aramayın. Bir iki kere yarışın içinde olmak kaydıyla -%12 eğim ve arkadan rüzgarda 81 km hıza çıkmış bulundum, bir daha tövbe ettim. Fren tutmuyor, hakimiyet sıfıra yakın ve en ufak bir aksilikte öldün...Bisiklet, zevk işi, ortalama bir hızda tadını çıkara çıkara gitmek varken, ne gerek var diyorum...belki de ihtiyarladım...:D
 
@Süper Dede Yokuş aşağı 80 ile gitmek mi düz yolda bacaklarından ateş çıkarak 35-40 km / h mı derseniz (Kendi adıma söyledim çok daha hızlı gidenler olacaktır. ). Düz yolu tercih ederim. Bisiklet kullandığınızı anlıyorsunuz en azından.
 
Sevgili arkadaşlar belanızı aramayın. Bir iki kere yarışın içinde olmak kaydıyla -%12 eğim ve arkadan rüzgarda 81 km hıza çıkmış bulundum, bir daha tövbe ettim. Fren tutmuyor, hakimiyet sıfıra yakın ve en ufak bir aksilikte öldün...Bisiklet, zevk işi, ortalama bir hızda tadını çıkara çıkara gitmek varken, ne gerek var diyorum...belki de ihtiyarladım...:D

İhtiyar ya da genç, başlıkta da denildiği gibi en fazla seke seke gideriz ölüme 🙈 ama en azından bunu zevkli olarak yapmış oluruz (şaka tabi). Ben yaklaşık 23 yıl öncesi, o zamanın klasik yarış bisikleti ile %7 eğimde iniyorum ama son hızda yardırıyorum. Tepenin ardında, tamda ilerideki virajda (bayat bir Amerikan film senaryosu gibi) iki araç karşılıklı yolu kapamış camdan cama konuşuyorlardı. Görür görmez frenlere asıldım tabi ama çok hızlıyım, işe yaramadı. Dağ bisikletli arkadaş pozisyona şahit olduğunda (o kağnı gibi dağ bisikletiyle olaylara tanık olduğu sırada, ben çoktan ölümle pazarlık ediyordum) arkamdan feryat figan nasıl bağırıyor ama... Hemen seleden kalkarak pedalların üzerine bastım; seleyi bacaklarımın arasına kıstırdım, ağırlığımı arkaya attım ama nafile. Bisiklet komple altımda yalpalıyor, tir tir titriyordu. Yeminle en net hatırladığım şey, kadronun yampiri halde yalpamaktan, titremekten bacaklarıma çarpmasıydı. Neyse, ön arka frenleri kökledim ama durmuyor canavar; normalde daha az hızda ön freni o şekilde köklesem, tepetaklak uçacağıma eminim ama bazen hızlı olmak işe yarıyormuş. Yaklaşık 25-30 metre kadar mesafe kalmışken son çare olarak aklıma ayağımın birini (eskiden çok yapardık) ön teker ile maşa (çatal) arasına sıkıştırmak geldi. Bunu yapıp yapmadığımı şu an hatırlamıyorum ama araçlara çok yakın bir mesafede durdum (ki şu an yazabilmemi durabilmeme borçluyum). İnip bir süre kenarda oturup korku ve heyecandan titrediğimi hatırlıyorum. Korkunçtu kabul ediyorum ama güzeldi :) Şimdi arkadaşlar diyor ya, sorumluluğumuz var ailemiz var, bakmamız gereken çocuklarımız var, katılıyorum, bende yetişkin (40 yaş) bir insan olarak çoğu kimseyle eşit şartlardayız... ama yine denemek istiyorum.
 
@vatanamillete Denemek istemekle, yapmak arasındaki o ince çizgiyi sorumluluklarınız belirliyor zaten. Ben de denemek isterim elbette ama dediğim gibi o yaşta bir çocuğu babasız bırakmaya hakkım yok. Belki 70 e kadar yaşarsam 70 ten sonra bir denerim. 😀 😀
 
Üst boru çok riskli denemeyin derim deniyceksenizde gidonun 5 kat daha hassas olucaginin farkinda olun.
hızınız 2 km artarken risk 10 kat artıyor
 
Geri