Scudo Sports

Bisikletin şehiriçi kullanımının arttırılması için öneriler

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Ben Karşıyaka'nın bisiklet için hiç de uygun olmayan, bir metre bile bisiklet yolu bulunmayan, özellikle minibüs, otobüs, kamyon sürücülerinin başka araçlara asla şans tanımadığı yoğun trafikli bir yerinde inatla bisiklete binen birisiyim. Doktor olan oğlumun "Bisiklet yüzünden bir gün başına bir şey gelecek, binme şu bisiklete." uyarılarına karşın bir türlü bisikletten vazgeçemeyen birisiyim. Bulabildiğim her fırsatta bisiklet üzerindeyim. Pazar alışverişi hariç birçok alışverişimi de bisikletimle yapıyorum. Durum böyle olunca da başta belediyeler olmak üzere birçok kamu kurumuna çeşitli yazılar yazdım, önerilerde bulundum, ancak henüz standart cevaplar dışında herhangi bir karşılık alamadım. Acaba sizler nerelere, hangi kurumlara ne tür önerilerde bulundunuz ve sonuç ne oldu? Ayrıca bisikletin şehiriçi kullanımının arttırılabilmesi için neler yapılabilir, önerileriniz nelerdir? Forum yönetiminden de ufak bir ricam olacak, eğer sizce de öneriler değerli bulunursa bu önerileri başta belediyeler olmak üzere icra makamlarına yazabilir misiniz. Malum olduğu üzere hepimizin ortak derdi şehiriçi trafikte bisiklete binebilmek, bu konuda zerre kadar yol alabilsek, tek bir yetkiliye bile ulaşabilsek güzel olmaz mı? Hem böylece bu değerli forum da yalnızca buza yazılan yazıların ötesine geçmiş olur.
 
Scudo
kısaca arz-talep meselesi. normal trafik akışını rahatsız edecek kalabalıklara ulaşamadığımız sürece bisiklet yollarının gelmesi zor, gelenler de eğer yoğun trafiğin olduğu bölgedeyse kısa bir süre sonra iptal ediliyor. bir ihtimal de devletin bu konuda ciddi bir proje ortaya koyması gerekir ama onlar da kamu spotu yayınlatmaktan başka bir şey bilmiyorlar. cumhurbaşkanı (ne kadar samimiydi bilemem) bisiklet yolları yapılması konusunda yakın zamanda esti gürledi ama görünürde bir değişiklik yok.

aklıma gelen diğer bir seçenek ise ne kadar bisiklet topluluğu varsa bir araya gelip mümkün olan en kalabalık platformu oluşturarak devletten bunu talep etmemiz olabilir. ciddi bir sosyal medya baskısı oluşturmamız ve düzenli protesto turları düzenlememiz, mevcut trafik düzenine çomak sokmamız gerekiyor. bunları söylerken kulağa hoş geliyor da böyle bir topluluğun oluşabileceğinden şüpheliyim. istanbul'daki bisikletçiler için konuşacak olursak bisikleti ulaşımda kullanan insan sayısı çok ama çok az, dolayısıyla böyle bir platformda aktif yer alacak kişi sayısının çok olacağını düşünmüyorum.
 
Yapılacak şeyler o kadar basitki aslında taşın altına eli koymak lazım ama herkesin koyması lazım mesela sağdan gidiyoruz kural gereği doğrumu? peki hangi akla hizmet bisiklet yolu solda özellikle fenerbahçe ordu evin'den pendik ve ilersine kadar vb niye solda??? yap yolu sağa deniz kenarına al yolu cadde tarafındada yolu al sağa sol tarafda banklar ve yayalar ister piknik ister mangal yapsın o zaman sıkıntı olmaz pat diye önümüze atlayan çocuklar,yayalar patenliler vb en azından kesilir.bu en basit bir örnek yada ana yollarda bisiklet yolunu yolun orta şeridine koy araya'da belirli aralıklarla yüksek çelik bariyer koy yayalara geçmek için üst geçit yada alt geçit yap sağdan soldan araçlarda sıkıştırmasın yolun belli noktalarına'da araçlar için ışıklı geçiş noktaları koy vatandaşda aracını park etsin restoranamı girecek,belturda'mı takılacak denizemi girecek mesut,mutlu olsun vatandaş ama nerde!
 
Ben Ankara'da tozu toprağı silindikten, lastiği şişirildikten sonra şehir içi ulaşımda kullanılabilecek en az 500.000 bisiklet olduğunu düşünüyorum.
Bu 500.000'in zekatı trafiğe çıksa (12.500 eder ki) yeter bize ama olmuyor.

En azından forum üyelerimizin yarısı haftada bir gün ulaşım amacı ile bisikletini kullansa. İmkansız mı? Olmaz mı? Ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
@Alihan Geroğlu,, Alihan Bey.. Yaş olarak gördüğüm kadarı ile çok yakınız. Ben ilk okuldayken öğretmenlerimiz bize genel geçer kuralları anlatırlardı. ;

Ülkemizde trafik sağdan akar,
Araçlar gibi insanlar da bu trafiğe uymalıdır,
Yaya geçidinde veya ışıklarda beklerken yolun sağında bekleyin ışık yandığında herkes yolun sağından yürüsün. Bu ve benzeri uyarıları çok dinlemişimdir.

Bunları dün gibi hatırlar ve uygularım. Gel gör ki şimdiki öğretmenlerin uzunca bir süredir bunları anlattığını düşünmüyorum (istisnalar hariç) Ben İstanbul'da yolun sağından geçmek için beklerken hep karşımda bir ordu buluyorum ve yolun ortasında kafa kafaya birbirimize giriyoruz. Güçlü olan geçiyor. :) Keza metroda veya Marmaray da durum farklı değil..

Özetle karşıdan, karşıya geçmeyi beceremezken bu söyledikleriniz nasıl olacak açıkçası çok ümitli değilim... Dilerim yanılırım.
 
Saglik bakaninin soyle bir konusmasi var ama bu dikkate alinmiyor sanirim halbu ki hem belediyeler icin cuz i de olsa bir gelir kapisi olacak hemde halk ulasimda rahatlayacak
Ama biz arabalarimizdan belediyelerimiz de monoton yapilarindan kurtulamiyor....
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Murat bey, bir Öğretmen Lisesi mezunu olarak size canı gönülden katılıyorum. Cem Yılmaz EĞİTİM ŞART dediğinde gülüp geçtik ama, gerçekten de eğitim şart. Etrafımız okumuş cahillerle çevrilmiş durumda, üstelik çok da terbiyesizler. Yine de bir yerlerden başlamak zorundayız. Ben her gördüğüme bisikleti sevdirmeye çalışıyorum. Bir kişi bir kişidir.
 
Şu anda İlkokul 4. sınıf öğrencilerine trafik dersi veriliyor. Verilsin iyi birşey.

Ayrıca özellikle büyükşehirlerde yeterince bisiklet var. Bisiklet ihtiyacı yok insanların. Ya da çok rahat gelirleri ile bisiklet alabilecek vaziyetteler vatandaşlar. Büyükşehirlerde kaza riskimiz çok fazla.

Ama yine özellikle büyükşehirlerde bisiklet yoluna çok ihtiyaç var. Atıyorum Gaziantep'in 5.000 nüfuslu ilçesinde bisikleti dağıt ancak orada bisiklet yolu elzem değil. Kaza riski çok az.

Büyükşehirlerde bence bisiklet dağıtılmasın. Onun yerine yol yapılsın. Bir bisikletin maliyeti ile belki 10 metre bisiklet yolu yapılır bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: kambucca2
kar,aşırı yağmur olmadığı sürece şahsen işime bisikletle gidip geliyorum...millet olarak bu kültüre biraz uzak olsak da umuyorum ki bir gün bu sorunlar ortadan kalkacaktır..ama bugün ama yarın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gjankrow ve dgntkn
1) Önce yol kenarlarına bisikletli ile yolu paylaşın levhaları asılmalı. Yeni dikilecek bu levhalar dikkat çeker.
2) Bu levhalardan 3 ay sonra sağlı sollu birer metrelik şeritler halinde yol kenarlarına yol hattı çizilmeli.
3) Mavi hattan 3 ay sonra bisiklet işareti mavi hat boyunca yol üstüne boyanmalı.
4) Bisiklet yolu çizgisinden 3 ay sonra bu yollara hafta sonu bisiklet yolu özelliği kazandırılmalı.
5) 3 ay sonra yollar ayrılmalı. :)

Alıştıra alıştıra yapılmalı. Bakın sonra hergün yavaş yavaş trafiğe çıkacak adamları görün.
Bir sene sonra Ankara'da en az 1.000 bisikletli her gün ulaşımda olur. :)
 
İlk önce bisiklete önyargılı yaklaşan, bisikleti kendine düşman bellemiş, bisiklet sürene zerre kadar saygısı olmayan ve sadece kendi beyinlerinde ki düşünceleri doğru kabul eden, o düşüncelerden farklı bütün düşünceleri reddeden insan zihniyetini ne zaman değiştirebilirsek, bu zor yolu zaman aşarsak işte o zaman şehiriçi veya genel olarak bisiklet kullanımında ülke olarak çok mesafe katetmiş oluruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: kumuşi
@hogutmen

Hocam trafik dersleri bizim zamanimizda da vardi ama ici bos hala da oyledir eminim ;) guluyorum ama aglanacak halimize guluyorum maalesef....
İnsanlarin bisiklet alabilecek maddi yeterliligine de katiliyorum, ama cocuk isi olarak goruyoruz toplum olarak o yuzden buyuklerimiz kendilerine yakistiramiyor bu sebeple 10-15 yastan snra o defter kapaniyor....
Buyuksehirlerde bisiklet ihtiyaci olmayabilir dagitilmasa da depozitolu bisiklet park alanlari yapilabilir izmir gibi...
Ayrica kucuk belediyeler icin bisiklet yolu elzem olmayabilir ama olmasi kultur olusumu icin olumlu bir etki olacaktir. Buyuk kucuk ayirt edilmeden her tarafa yayilmaya calisilmali bence. ihtiyaci olanlara oncelik verilerek bisiklet dagitilip ozendirilmeli, ha sadece ihtiyaci olanlara dagitilirak fakir isi olarak algilanmasina da sebep olunmamali toplumun deger verdigi belediye bask,ogretmen, doktor v.b. sahislarinda haftada bir, ayda bir kac kez de olsa sehir icinde kullanarak ozendirilmesi gerek....
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg ve hogutmen
@mhmmddgntkn


Belediyeye nasıl faydası olur onu düşünüyorum. Yani Sağlık Bakanlığı'nın vereceği bisikletin marjinal faydası yok gibi. Ekonomik yada oy yönünden bir faydası olmaz belediyeye.

Ama şu yapılabilir. Bisiklet yolu yapılır. Dünyada olmayacak bir şeyi öneriyorum yani. Bisiklet yolu kullanıcıları, belediyeden kartla abonelik alır. Ben bu yolu kullanacağım diye.

Ben yılda 500 TL veririm. Belediye bana kart verir. Kartımı kontrolden geçirtirim. Denetlemeler olsun. Bisiklet yolu olan yerlerde, bisiklet yolu harici kullanımların müeyyidesi olsun.

Hatta park yerleri bile olsun kart sahiplerinin bedava kullanabileceği. Kızılay'a, Sıhhiye'ye, Ulus'a geliyoruz. Gözümüz arkada kalıyor. Biz işimizi hallederken bisikletimiz çalınacak mı diye?
 
Bisikletforum olarak bir tişört bastıramaz mıyız? Hep beraber giyelim. Maliyeti de ucuz olabilir.

" Bu araçta dünya'nın en ucuz canı taşınmaktadır!" gibisinden. Yada " bu bisiklette " diyelim. Vatandaş anlamaz. Bisiklet araç değil ya. :)

Şunun gibi birşeyden aklıma geldi. Arabaların arka camlarında görmüşsünüzdür. en ucuz can.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Ben de Kayseri'de okula giderken ve genel olarak işlerimi halletmek üzere bisiklet kullanıyorum. İki aydır trafikte bisiklet sürmeye başlamama rağmen kendimi görünmez hissetmeye başladım. Çünkü siz yokmuşsunuz gibi davranıyorlar. Önünüze kırıyorlar, tali yoldan önünüze atlıyorlar. Bisiklet yollarına gelince gerçek anlamda tek bisiklet yolu 3 kilometrelik güzel ve bakımlı bir yol var. Onun dışında bazı ana caddelerin en sağ taraflarından yaklaşık 1.5-2 metre kadarını beyaz bir çizgiyle ayırmışlar ve ayrılan kısma on metrede bir bisiklet işareti çizmişler. Bütün bisiklet yolu Kayseri adına bundan ibaret. Yıl 2015 olmuş bisiklet hala bu kadar tehlikeli bir araç olmamalı ülkemizde. Kayseri için değil bütün ülkenin durumu aynı. Tek yapılabilecek şey birlik olmak, daha kalabalık olmak. Böylece bisikletin sesi daha gür çıkacak ve şehirler bisiklet için daha uygun hale getirilebilecek diye düşünüyorum.
 
@hogutmen En güzeli hatta kıyıda köşede bisiklet yolu yapan belediyeler ile selamı sabahı keselim ne o kardeşim alsana yol yaptık kenarda oyna der gibi bütün yollar bisikletlilerin de kullanabileceği bir şekle sokulmalı zor mu evet zor 5-10-20 yada 30 km yolu balık istifi araçlarda saatlerce yolculuk eden yurdum insanı görmeli bisikletin konforunu asaletini değilse sahil kenarına bisiklet yolu yaptım al magalcılarla paylaş olmaz öyle
 
Bu konu açılmışken şu yolu bir hatırlayalım istedim.Güneş panellerinin altı bisiklet yolu :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg ve yunus50
Bugünden yarına değişim beklemek umut ışığı görmek fazla iyimser bir tutum olur . Ama kendi kendine hiçbir şey olmayacaktır. Yapabileceğimizin en azı mümkün olduğunca bisiklete binmek ,görünür olmak ,bisiklet kültürü oluşmasında bir nebze yer almaktır. İlk başlarda küçümseme ,yok sayma ve en yakınlarımızın bile durumu kavrayamama durumu zamanla geçecek ve bu olguya alışacaklar . (link)
Böyle bir talep ve petrol krizi gibi bir şansı belki biz göremeyeceğiz ama bizimde kendi yolumuz olacak ,farklı bize özgü (umarım insana yaraşır bir yol olur)

Aklımı bayadır kurcalayan bir konu var ama başvuracak muhatap kim bilemiyorum. Malum belediyelerimiz kaldırımlara göstermelik bisiklet yolları yapıyor ve yoldan çok eziyet şeridine dönüşüyor. Bir bütünlük ,plan ,istek olmadığı için boşa giden yatırım olarak görüyorum.Şehiriçi ulaşımda bisiklet yollarının kısa-orta vadede başarılı olmayacağını düşünüyorum. Fakat bir gayretle şehirlerimizi birbirine bağlayan otoyollar -hızlıtren yolları köprüler yapıyoruz. Mesela içim gidiyor istanbul -izmir otoyolu yapılırken planlı bir şekilde bir şeritte bisiklet yolu eklenmiş olsaydı .Hadi otoban tur bisikletçileri için cezbedici değil ama bu büyüklükte inşaa gücümüz varken yakın illeri bisiklet yolu ile birbirine bağlasak . En başta Edirne-İstanbul olsa da eurovelo da Türkiye geçiyor ama girdiğinizde gördüğünüz şu sahneden kurtulsak (link) (sadece ismimiz geçsin diye yapılmış gibi duruyor )
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Geri