Scudo Sports

Bisikletimi viteslerinden kurtarmak istiyorum :)

NightHawk

Aktif Üye
Kayıt
2 Mayıs 2008
Mesaj
186
Tepki
124
Şehir
Ankara 100.Yıl
Merhaba, geçenlerde bacanağım gazeteden kuponla aldığı ve hiç kullanmadığı :) 18 vitesli peugeot mosaique bisikletini bana verdi. İlk işim üzerine maxxis detonator takmak oldu, güzel bir göbek bakımı ve deneme sürüşünden sonra, yanıma gelen bmx li bir çocuk kafamda şimşek çakmasına neden oldu :) Çocukken BMX im ile ne mutluydum. Sonra forumda bu sayfayı buldum. Şimdi ise bu bisikleti tutmayan fren ve ağırlık yapan viteslerinden kurtarmak istiyorum ... Fixed Gear a nasıl çevirebileceğim hakkında bana yardım edebilecek kişiler olursa çok sevinirim. Yakında (belki bugün) 80 li yıllardan bir cromoly tubular ! lastikli belki campy donanımlı bir yol bisikleti alacağım. Onu da belki çeviririm. Şimdi bisikletten bahsedeyim , üzerinde 6x3 18 vites var . aynakolu yakından incelemedim. Bisikletin geometrisi yolları andırıyor. Tam bir dağ değil. Güzel bir fixie olacağına inanıyorum :D

Yardımcı olabilecek arkadaşlar ayrıntılı resim ve mevcut olan parçaların teknik özelliklerini sorarlarsa, hem resimli olarak hem de ölçerek burada yazabilirim.

Kafadan frensiz fixie ye geçmek sorun yaratır mı :D
 
Scudo
Heyecanımdan okuduğum bir kaç bilgiden sonra direk bu olaya girişmeye karar verdim. Cevap vermek istemeyen olursa anlayışla karşılarım. Çünkü yeterince araştırma yapma fırsatı bulamadım. Acelemi mazur görün :D
 
Bugün yol bisikletini de aldım, biraz hayal kırıklığına uğrasam da size üzerindeki malzemeleri söyleyeyim, belki de iyi bir fixie adayı olabilir. Bisikleti üzerindeki gazetede yazdığına göre 1991 yılında sarıp kaldırmışlar, evde sarılı vaziyette durduğu için paslanma yok. Üzerinde 5 li maillard heliomatic,beyaz simplex derailleur ler, ön göbek maillard, 3 lü aynakol, peugeot st.bernard HLE (Magnalloy) Beyaz renk kadro var. CLB frenler ve CTA gidon var. biraz toparlayım resimlerini de eklerim. Şimdi yapım yılını araştırıyorum.
 
Selam, dağ bisikletini fixed yapmak için seçenekler daha az ve pahalı, Arka aks genişlikleri genelde 135mm oluyor ve sadece MTB için üretilen fixed göbek kullanmak zorunda kalıyorsunuz ki yaygın olmadığı için pahalı. Yol bisikletinde arka göbek seçenekleri daha yaygın. MTB ile fixed gitmek ekstra yorucu olacaktır, arazi koşullarında ise tehlikeli diyebilirim. Singlespeed daha mantıklı olacaktır.

Yol bisikletini fixed yapmak istiyorsanız şunlardan yola çıkmanız gerekiyor:

Arka aks genişliği kaç mm? (110/120/126/130)

Arka tekeri yerine taktığınız çatal yuvasının şekli (dropout). Eğer alttan yukarı doğru takıyorsanız zincir gerginliğini ayarlayamazsınız, bu durumda tek seçenek White Industries ENO Hub. Eğer önden arkaya ya da arkadan öne doğru sürerek gerginliği ayarlayabildiğiniz bir modelse işiniz kolay.

120 mm akslara hem pist hem de daha ucuz olan fixed göbekler uyuyor.

126/130 mm için Surly'nin göbekleri var. Bir de gayet kaliteli ve hesaplı olan Formula göbek var ki 120/126/130 mm uyumlu. 120 dışındaki seçenekler için flanş kullanmanız gerekiyor, bunlar da hazır satılmakta.

Arka tarafı çözdükten sonra ayna dişlisinin göbekten uzaklığını çözmek gerekiyor, mükemmel zincir hizası için belki krank göbeğini değiştirmek gerekebilir, belki de 3'lü kransetinizi 2'li ya da tekli ile değiştirmek... Basit bir hesap işi...
 
10 yıl olmadı mı o bisiklet verileli? :D
 
Dün biraz bisikletlerle uğraştım. Dağ bisikleti gayet iyi duruma geldi çünkü elimde diğer bisikletimden çıkma Shimano LX v brake ler vardı, bir de 6lı kullanılmamış gripshift buldum. Zaten bisiklet de yeni. Geyet keyifli oldu ona şimdilik elleşemem. Diğer bisiklete gelince tam bir enkaz durumunda, ne yapacağıma karar veremedim. Üzerinde kadro ve aynakol dışında pek sağlam birşey kalmamış. Jant çemberleri hasarlı, göbeklerde çok boşluk var ve sanıyorum maillard heliomatic 6 lıymış ve 1 dişlisi kayıp :) ama zaten arka göbeğin değişmesi gerekiyordu. Bisikletin üzerindeki donanımları soydum sadece aynakol kaldı. Üzerinden çıkan sağlam frenin birini ön fren olarak kullanabilirim. Ama bana hem göbek hem çember lazım, ön ve arka olarak. Arka açıklığı ölçmedim ama 126 olması gerek, olmadı biraz da açabiliriz. Ucu geriye bakıyor yani fixed e uygun. Gidon sağlam. Üzerinde maillard pedallar var ama kalpiyeleri yok, göbeklerinde boşluk var, aynakol milinde boşluk var ama dönüşü güzel sorun olmadan yapılır sanıyorum. Ön maşada sanki hafif geriye eğiklik var sanıyorum bir yere çarpmışlar kafadan. Yapacağım masrafa değmeyeceğini düşünmeye başladım. Sizden ricam ön ve arka göbekler dahil çemberlerle akorduyla bana ne kadar masraf çıkar, artı chainline ı 3 lü aynakolda zorlanmadan ayarlayabilecek miyim. İlginiz için çok teşekkür ederim.

Kadro ve aynakol resimlerini ekliyorum. Alıcı gözüyle bir bakın girişmeye değer mi :D

http://img13.imageshack.us/img13/2456/img1953s.jpg
http://img181.imageshack.us/img181/4978/img1952.jpg
 
Şimdi ölçüm yaptım arka açıklık 126mm, dıştaki ayna dişlinin göbeğin ortasına uzaklığı 50mm orta dişliden ölçülünce 45mm, ön maşanın açıklığı 95mm.
 
Bu konuda pek bilgi sahibi değilim,yapılır yapılmasına ama bana uğraştıracak gibi geldi.Zaten kaliteli fixie parçaları buralarda pek yok,sürekli dışarıya bakman lazım.Maşa konusunda haklısın galiba,bana da biraz yamuk geldi.Eğer yaparsan da arka jant tellerinin arasına kartpostal ya da iskambil kağıdı koymayı unutma.
 
Bugün mevcut göbekleri söküp bir bakacağım, eğer ön göbeği kurtarabilirsem bir jant örme parasından kurtarmış olurum. arka çember de kurtulabilecek gibi olursa sadece arka göbek, örme parası ve yeni zincir masrafıyla kurtarmış olurum. Elimde uygun anahtar olmadığından aynakolu sökemedim, onu sökersem chainline 'ı düzeltebilecek miyim mil ortalı mı ona bakıcam. Eğer sağ tarafı uzunsa ters çevirip ayna dişliyi içe alma imkanım olur. ayrıca küçük dişlileri de bir sökeceğim. Bu biraz benim için ilk deneme mahiyetinde olacağından arka çemberi yeni de takabilirim ki eğer ileride daha güzel bir kadro elime düşerse değişme imkanım olur. Bununla uğraşma sebebim şimdiye kadar 0 TL ye malolması :) 200-300 liraya fixed e çevirebilirsem bu işe girişmeyi düşünebilirim. Pedalları da sanıyorum kurtarma imkanım olur zamanında çok kullanmıştım çok akıcı ve güzel bir pedal, ona göre de dediğin gibi yurt dışına bakınca yeni clip bulmak mümkün. Ben şöyle bir site buldum sanıyorum sizler de biliyorsunuzdur. Fazla başınızı ağrıtmadan çoğu sorumun cevabını buradan buldum. Hepinize iyi hafta sonları dilerim.

(link)
 
126 mm arka göbek ile orta ayna hizaya gelebilir.

Bende

120 mm arka göbek ve pist standardı 42 mm ayna var. Tek taraftan 3mm ilerleyeceği için aynakol çok uygun görünüyor. Orta göbek değiştireceksen mutlaka aynı mil uzunluğunu tercih etmen gerekiyor. Fransız göbek bulmak gerekcek tabi...

Kadro tertemiz görünüyor, beyaz bir çatal bulup kullanabilirsin, diğer boruları bir kontrol etmekte fayda var, hasar var mı yok mu... Tabi furş yatağını da kontrol etmek lazım, ezilmiş olabilir.

126 mm için Suzue ya da Formula göbek almak gerekecek, arka çatal fixed için gayet uygun. Sağa ve sola 3'er milimetrelik pul gerekecek, tornacı yapabilir, arka göbekle birlikte sipariş edilebilir... Jant çemberleri değişecekse önce bunları alıp sonra tel sayısına göre göbek siparişi verilmeli.

BMX zincirini buradan bulabilirsin.

Önce bisikletin sorunlu parçalarını düzeltmenin maliyetini öğrenmek lazım, maliyetler ondan sonra netleşir.
 
Cevabınız için tekrar teşekkür ederim. Bugün öğleden sonramı biraz bu işe ayırdım. Ön göbeği söktüm, çok ufak bir kızmında yatakta bozukluk var, yeniden gresleyip bağladım, çok akıcı dönmüyor ama idare edebilir. Akordunda büyük sorunlar var, telin bir tanesi hasarlı, jantta darbe var, maşa resimde gidon dönük durduğu için çok eğik gibi durmuş heralde ama çok büyük birşey yok. Önceden göbeklerde boşluk olduğu için boşluğun tam yerini anlayamıyor furş yatağından da şüpheleniyordum ama furşta problem yok. Yeni jant ördüreceksem cemberi değiştirmeyi tabii olarak isterim. Kadro senelerce sarılı durmuş va çok aşırı yarası pası yok, genel durumu gayet güzel. Sadece aynakolun milinde hafif bir boşluk var, belli belirsiz. dönüşü çok düzgün darbesi yok. Pedalları elden geçirdim, güzel oldular. selesini gidonunu ön frenini kullanabilirim, şimdilik onlara girmeye gerek yok. Bu hafta içi ben bir maliyet çıkartayım. Gördüğüm kadarıyle 35 dolar posta, 25 fixed dişli,10 kilit halkası, 45 arka göbek (suzue 30) , 40 ön göbek , çift taraflı göbek olduğundan diğer tarafını da single speed düşünsek 25$ ön arka çember ve tel 40 ardan 80 (ya da sizin daha önce aldığınız gibi set , ama gümrüğü de hesaba katmak gerek artı yolda yamulabilir 220 $) yani toplamda lastikleri de katarsak 60$ da lastik desek :)

parça parça alınırsa shippingle 260 dolar 400 lira bütçe lazım en az.
O zaman çemberleri akortla falan idare edip sadece göbek ve dişli alabilirim. Eski lastikleri de paralanana kadar kullanırım desem göbeği de suzue alsam ucuz yollu :)

suzue arka göbek, dişli ve dişli kilidi, artı kargo 82 dolar , jantı dizdirmesiyle birlikte 150 liraya malolur. eski ziniciri de kopana kadar kullanırız :D
 
Suzue göbek 126 mm destekliyor mu?
 
@Miura

suzue 120 lik, araya 3 er mm lik 2 pul koyup halledemiyor muyuz ? mili kısa mıdır?
 
Yazışmayı yeni fark ettim.Girişiminizi destekliyorum.Eski bisikletlerin fixie ye dönüştürülmüş hallerini internette çok takip ettim.Hoşuma gitti.Ama kendi kafamda çözemediğim bir sorunu gündeme getirmek istiyorum.Sizler çözdüyseniz harika, sizlerden öğrenmek isterim.Orjinal fixie lerin arka çatal açıklığı tam yatay olarak arkaya bakıyor.Anladığım kadarı ile zincirin gerginliği için bu konu çok önemli.Oysa bizlerin elindeki bisikletlerde arka çatal diyagonal.Kimi sitelerde arka çatalları kesip, değiştirenler olduğunu gördüm. Bu bir sorun teşkil etmiyor mu acaba?Çatalları olduğu halleri ile bırakınca ortaya çıkan fixie ler işlevsel değil mi acaba?Benimde 1989 Peugeot Tourmalet bisikletim var,Nighthawk'ınkine benziyor, fiziksel olarak daha iyi durumda, bozmaya kıyamıyorum.Benimde amacım eski bir kadroyu ele alıp benzer bir proje yapmak..Fikirlerimizi birleştirirsek sevinirim. Teşekkürler
 
@tatata

1989 model Peugeot'da muhtemelen arka aks bağlantısı yataydır. Önden arkaya doğru sürülen teker göbeği ile aynı pist bisikletlerinde olduğu gibi zincir gerginliği ayarlanabiliyor. Eğer jantı alttan taktığımız güncel kadrolar gibiyse de çözüm White Industries ENO Hub. İncelerseniz çok akıllıca çözülmüş, harika bir göbek.
 
  • Beğen
Tepkiler: tatata
Ben konuya ortasından girmiş gibi oldum..Özür diliyorum..Belirsiz konular diğer yazıları da okuyunca birbirini tamamlar hale gelmeye başladı..Parça isimleri, fiyatları, teknik konular hakkında önerisi olan herkese teşekkürler..
 
Arkadaşım ben bu kadroyu kullanmaktan ve projeden vazgeçtim. Kadroyu sana bedelsiz verebilirim ankaradaysan. Ama arada bir bindirirsin :) Tourmalet de uzun süre kullandığım ilk göz ağrımdı diyebileceğim bir bisikletti fakat bir kaza sonucu pert oldu.
 
Geri