Scudo Sports

Bisikletim çok yoruyor

Kayıt
7 Ocak 2013
Mesaj
37
Tepki
1
Şehir
istanbul
Bisiklet
Bisan
S.a sedona 701 marka bisikletim var şehir ici kullanmıyorum dağa ovaya yaylaya yani sürekli dağda taşta çamurda kullanıyorum şehirde merkezde oturuyorum ve doğaya dağa gidebilmek için uzun bi ana yol var onumde bu kısım beni çok yoruyor duz yolda nedense hic yol alamadıgimi hissediyorum acayip şekilde yoruluyorum dağa çıkacak hal kalmıyor tabi. D normal asfalt yollarda da kullanıyorum yani gezi amaçli cok değil 60 80 km yollara çıkıyorum düz olmasına rağmen aynı şekilde yoruluyorum rampalar hele en büyük belam .d bunun sebebi nedir yol yada yaris bisikleti tarzi biseymi almalıyım bütün mtb ler bu sekilde mi
 
  • Beğen
Tepkiler: mr. Miste
Scudo
@abdullah toprak



Yol lastiği alın şöyle 1,50'lik o zaman yormaz.
 
a.s.
ön amortisörünü kitlenebilir alırsan düz-asfalt yolda hızlanırsın. kötü-toprak yolda da açıverirsin olur biter.
bisikletin bakımı gelmiş olabilir. bisikletçiye götür göbeklerini falan kontrol etsin, yağlasın
senin model giriş seviyesi. bütçen rahatsa orta seviye daha hafif bir modele yönelebilirsin
bir seçeneğin daha var: şu cyclocross bisikletleri bir incele bakalım. sana uyacak mı?
@abdullah toprak
yazında ''uzun bir ana yol var'' demişsin. orası nasıl bir yer, muğlak kalmış, tarif edersen daha iyi olur
 
Isınmadan hemen bisiklet'e binip yola çıkıyorsanız bu yanlış bir hareket, kondisyonun durumunuzu bilmediğim için pek fazla yardımcı olamıyorum ama bisiklet ile pek alâkalı değil bence, tamamen sizle alakalı bir durum.
 
Bisikleti askıya alıp, elinizle ön v ark tekerleri tek tek hızlıca döndürün ve ne kadar süre dönmeye devam ettiğini gözlemleyin. Gerekirse saniye cinsinden durana kadar kaydedin ve buraya yazın. Belki tekerin normal dönüşünü engelleyen bir sorun vardır ve sizi yoran da budur. Onda bir sorun yoksa, sorun kaslarınızdadır...
 
@MehmetAli07
evet masamda sadece sertlik ayarı var bayır yukarı ayakta cıkmaya çalışırken resmen sonuna kadar iniyor amortisör:) bisikletim yani daha iki aylık anca oldu düz yolda genelde köyler arası sahil yolları gayet duz ve asvalt yol

@Halil EROĞLU

denedim ve hiçbir sorun yok gayet akıcı bir şekilde dönüyor bendenmi kaynaklı bilmiyorum ama yaklasık 3 senedir bisiklet kullanıyorum bu bisikleti alalı 2 ay oldu önceki toplama bisikletimde bunu hiç yasamadım o daha hafif ve duz tekerliydi tabi

@BF Okuru

acaba bisiklet secimindemi yanlışlık yaptım diyorum durmadan 5 6 saat pedalladıgım oldu yani yeni başlamıs ham sayılmam
 
Lastiklere alabilecegi maksimum PSI'da hava basip araziye girmeden önce tutusu geri kazanmak icin biraz indirebilirsiniz. Bu asfalt yol direncini bir miktar azaltir. Ayrica kadans degerinizi de 60'in üzerinde ve rahat hissettiginiz bir tempoda olacak sekilde sürekli sabit tutmaniz yorucu olmayan bir sürüs saglayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan Y.
Kondisyon eksikliği ve kasların zayıf olabilir. Kadrosu boyuna tam uygun mu acaba?
İnce lastik takıp test etmeyi dene kalın lastik yorucu oluyor.

"Daha hafif, daha pahalı bisiklet değil daha güçlü bacaklara ihtiyaç vardır" :)
 
Bu konu hakkında bende bir kaç kelime söylemek istiyorum.Öncelikle sürekli uzun yolları çıkıcak iseniz antreman yapmanız gerekecek.Mesela ben hafta sonları 200 kmlik rotalarda sürüyorum.Hafta içi en az 4 gün 50 km yol alıyorumki kondisyonum eksilmesin sizede hafif antremanlarla başlamınızı tavsiye ederim.Günde 20-30 bir süre sonra alışacaksınız zaten ve mutlaka uzun yola çıkmadan önce ısınmadan sakın ve sakın çıkmayın.Kazasız belasız keyifli pedallamalar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Halil EROĞLU

Daha önce yine sizden böyle bir mesaj yer almıştı galiba. Bundan sonra gelebilecek sorulara da cevap olması amacıyla sn. cinsinden teker dönüş performanslarının bir değerlendirmesini yapar mısınız? Yani Mükemmelden>çok kötüye veya ters yönde gibi.
 
kondüsyonunu geliştir. hemen gaza basma. sürekli çevirebileceğin(80-120 kadans arası) viteste git. o zaman yorulmazsın
 
Bisikletin aşırı yormasında en önemli sebeplerden biri sele boyunun yanlış ayarlanmasından oluyor.

(link)

Linkteki gibi selenizi ayarlayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mtmecax
Pek cok etkenden bahsetmek olasi ve bunlarin bir kismi bisikletiniz, bir kismi bisiklet ayarlariniz, bir kismi da sizin teknik ve kondisyonunuza bagli. Pek cok arkadas konulara deginmis. Ben de kendimce birkac oneride bulunmak isterim.
Oncelikle "dagda ovada camurda suruyorum" dediginiz kismi asiri hardtail olmayan ortamlar olarak varsayiyorum.
Bisiklet sele ve gidon ayarlariniz duzgunse, bel - eklem agrilariniz yoksa buna dair konuyu atlayabiliriz.
Duzenli biniyorsaniz kadans sayinizi sabit tutmaya calisin. Profesyonel olmayanlar icin degisik kaynaklarda degisik araliklar verilse de kadansinizi duz yol, rampa, arazi vb. her turlu kosulda uygun vites araligi ile 60 - 80 devir dakikada tutmaya calisin. Boylece kaslariniz zorlanmadan belli bir ritmi yakalarsiniz. Boylesi diz eklemleriniz icinde daha sagliklidir.
80 - 100 km turlayacaginiz zaman su takviyenizi duzenli olarak ve abartmadan, susadiginizi hissetmeden yapin. Yaninizda enerji veren meyve ve kuruyemisler bulundurun (muz, kuru uzum vb.). Kaybettiginiz mineraller icin maden suyu icebilirsiniz. Asiri yorulmaya basladiginiz zamanlar icin enerji bar bulundurun. Ama enerji bar tarzi yiyeceklere fazla yonelirseniz etkisi gectiginde daha fazla yorgunluk hissedebilirsiniz.
Bisikletinizin lastik ve aynakolundan bahsetmemissiniz. Uzun asfalt ve arazi surusu icin 46 - 34 - 24 aynakol daha verimli olacaktir. Ozellikle 46'lik disli duz yolda uygun kadansla daha verimli bir hiz ortalamasi saglayacaktir. Lastiklerinizide cross country tarzi 1,75 iyi tutuslu modellerden secerseniz, asfaltta 60 psi basar arazideyse bir parca basinc dusururseniz her ortamda verim alabilirsiniz.
Elbette cok sert arazi kosullarinda kullanacaksaniz 1,75 lastik onerisi gecersiz kalacaktir.

Bir alternatifte katlanir 1,50 ve katlanir 2,00 lastikler alarak duruma gore degistirmek ancak bu cogu kisi icin sıkıntı veren ve pek tutulmayan bir uygulama.

Yanlislarim varsa tecrubeli arkadaslar duzeltsin lutfen...

NOT: Ilk gunluk 100 km tecrubemi gecen hafta yasadim ve esas problemi yanlis beslenme nedeni ile yasadigimi dusunuyorum. Rotamda market vb. de olmadigi icin pek takviye yapamadim. Ilk cikista niyetim 60 km bir parkurdu. Sabah protein ve karbonhidrat acisindan doyurucu olmayan bir kahvalti ile ciktim. Yanimda mineralli maden suyu, enerji bar, kuru uzum vb. seyler yoktu. Su ve az miktar meyve almistim. 80 km de kesilmeye basladim ve 100 km de tamamen bittim. Ozellikle oncesinde ve tur sirasinda dogru beslenmenin, saydigim diger faktorlerle birlikte yorgunluga cok buyuk etkisi oldugunu dusunuyorum.
 
Bir çok şeye bağlı olabilir bisikletin yorması ama bana göre en büyük etken lastiğin kalın olması.
 
Tek gidiyorsanız pisikolojik etkide olabilir elbet.Rota değişikliğine gidin,kendinize çevrenizden bi bisiklet grubu edinin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@K. Benli
Göbek kalitesinin yanında tekerin serbest dönüşünü etkileyen diğer iki önemli faktör jant setinin(teller ve lastikler dâhil) toplam ağırlığı ile jantın çapıdır. Uluslararası standart bir tablo olmamakla beraber, genel ölçümlerle şu süreleri dikkate alıp kıyaslama yapabiliriz:
(26" ve toplam ağırlığı 900gr. tekere 10 newtonluk bir kuvvet uygulandığında)
Mükemmel: 80 sn ve üzeri
Çok İyi : 55 - 79 sn
İyi : 40- 54 sn
Vasat : 25 - 39 sn
Kötü : 10 - 24 sn
Çok Kötü : 1 - 9 sn
Tekerin dönmeye başladığı andan itibaren tamamen durana kadar(0m/sn hareket) yapılan ölçüme göre dikkate alınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC
@Halil EROĞLU

Abi peki 10 N'luk kuvvet uyguladığımızı nasıl anlayabiliriz ki?
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC
1 Kg'lık bir metal düşünün. Bunun ağırlığının yere uyguladığı kuvveti de 10 Newton olaran düşünün. Yani tekere var gücünüzle abanarak değilde 1 kiloluk bir nesneyi kaldırmak için uygulayacağınız kuvvete yakın bir şekilde hafif-orta miktarda bir güçle döndürmek yeterli. Zaten bir sınır var. Mesela bu sınır 80 newton diyelim. Bu kuvvetten fazla kuvvet uygulasanız da tekeriniz yine 80 newton kuvvet uygulandığı zamanki dönüş süresini aşamayacaktır. Detaya girmeyeyim. Kısaca işaret ve orta parmağınızı birleştirerek jan teline yaslayıp güzelce bir yarım tur attırmanız yeterli...
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC ve Berke
Beyler bu arkadaşımız belki içki ve sigara kullanan bir arkadaşımız olabilir bu kimsenin aklına gelmedimi?en azından sigara denen illeti bırakın arkadaşım kullanıyorsanız elbet.
 
Geri