Scudo Sports

Bisikletim çok yavaş

Scudo
Hafifletmek ve hizlandirmak icin yapabilecegin çok seyler var ama hepsi madiyata dayanan seyler. Bisikletini satarak ve yapacagin masarafi üzerine katarak üst seviye bir bisiklet alabilirsin. Aksi takdire masaraf etmeye degmez ve ayrica bu islemleri yapmak icin tercübe ve bilgi lazim.
Budurmda yapabileceginiz tek şey kaslarinizi gelistirmek ve @ALi beyin dedigi gibi frensürtmesini kontroletmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: AdemCanDikmen
Hız karşılaştırmasını yaparken bana göre km sayacındaki ortalama hız baz alınmalı, hislere göre değil.

Ağırlık olayına girmene gerek yok. Desen ki çelik bisikletim var, o zaman alüye geç denir yani şu anki seviyende hissedilir bir hız farkı yaratabilir. İlla bir şey yapacağim diyorsan kilitli pedaldan başlayabilirsin.

Bisikletin yeni olduğu icin 2 3 sefer kullandıktan sonra ücretsiz bir bakım yaptırılır servis tarafindan. Arkadaslarin da dedigi gibi disk&Vfren ayarlarina bi bakiversinler.
 
Bisiklet sürerken yapılan olay pedalların döndürülmesi olduğu için futbol ve koşmayla tamamen farklıdır. Bisiklette sadece quadriceps femoris ve gastrocnemius kasları çalışır. Neyse bunları geçersek bisikletin 15 kg ve 29er onu daha da hantallaştırıyor. Mesela aynı modelin 26er'i yaklaşık 1 kg daha hafif. Ayrıca diğer arkadaşların tekrarı gibi olacak ama frenleri vs kontrol ettirmen ve kas çalışman faydalı olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: AdemCanDikmen
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim servisin bisiklete yaptığı bakım ne zaman arayla oluyor aldığım yer bana hiç bahsetmedi de

ayrıyetten arka frene basınca ses geliyor
 
@AdemCanDikmen
astro kaç arkadaşınınki Astro 20 - 30 veya Astro 50
 
@AdemCanDikmen fren sonuçta basınca bir sürtme sesi gelir :) önemli olan frene basmadığın halde ses geliyor olması
 
@chnkrmz
Aynen, lastikleri boş geçmeyin. Hem basıncı hem de yuvarlanma direnci önemli. Bisiklet yeniyse lastik değiştirmek istemezsiniz şimdi ama ilk değişimde piyasadaki lastikleri çok iyi araştırıp ona göre almanızı öneririm. Basınç konusu da genelde atlanılan ama çok önemli bir etken. Üst limiti geçmeyecek şekilde fazla şişirmek iyidir performans açısından.
 
daha ince lastikler, bol, sağlıklı, mantıklı antreman ile hatırı sayılır bir hız elde edebilirisn diye düşünüyorum.
 
Yol bisikletine gecis yap aradaki farki gor. Tani arazide biniyorum dersen o zaman lastikleri silik lastik modeliyle degis
 
Daha iyi ve pahalı bisikletlerden önce daha güçlü bacaklara ihtiyacımız var.
 
arazide biniyorum da dün o kadarda yavaş değilmiş onu anladım baya baya fark attım millete
 
@AdemCanDikmen Futbolcu olmanın mutlaka ama mutlaka çok katkısı olur ama bisiklete biner binmez acaip bir katkısı olmaz. 3-4 ay toplamda 3-5bin km yaparsınız o zaman o fayda görülür. Katkısı olmaz demek yanlış ama futbolcu kası, kondisyonu vs ile bisikletçinin çok farklı. Bisikletten inmeyen, günde 100-200km'ler yapabilen biri de 10km koşayım dese büyük ihtimal koşamaz yığılır. Ha yanında koşuculuk da yapıyorsa o ayrı, onu hariç tutuyorum.

Ek olarak, arkadaşların da söylediği gibi tekerleri inceltmen çok şey değiştirecektir. İnce ve düz tekerler. Eğer daha da hafifletmek istiyorsan ileride 2. el uygun fiyatlı daha hafif ve kaliteli jantlar bulursan değiştirebilirsin. Ön amortisörün varsa onun yerine hafif bir sabit maşa taktırabilirsin. 1-2 ay da haftada en az 100km yapman şartıyla bisiklet kendiliğinden hafifleyecek zaten :) Tabi 15km ortalamayla değil en az 20-25km ortlamayla veya rampalar çıkarak :)

Bir de baktım da NG650 16kg yuh. Bence sen jantları da değiştir ve disk frenelrden de kurtul V fren taktır. E bunları yapana kadar bir ton masraf. Bunu satsan 2. el Astro50 bile alsan en az 2 gömlek üste çıkarsın inan
 
  • Beğen
Tepkiler: AdemCanDikmen
gökmen barikanın bi videosu vardı.
bisiklet binen ve futbol oynayan çocukların karşılaştırmıştı.
ikiside 9-10 yaşlarında 2 çocuk.
eğil kalk yarışı yapıyolardı.
futbolcu belli bi süre sonra havlu attı ama bisiklet süren çocuk hala devam ediyordu.
yani futbolcu olman artısı olsada fazla bişey bekleme. çalışan kas grupları farklı çünkü.
 
Yazilanlarin hepsini okumadim ama yapabileceklerin:

Ilk ve masrafsiz olanlar
Lastik hava basincini max. degere getir
Kadans kullanarak hizlan ve en yuksek viteste kadansini koru
Zincir, ruble ve aynakol temiz tut, yagi kivaminda olsun.
Bisikletin akiciliginda sorun varsa - fren surtmesi var mi bak. Teker gobekleri akici degilse bakim ve yaglama yap
Bol antrenman, guclu bacaklar, uzun sure pedal cevirecegin kondisyon

Masraf gerektirenler
Daha hafif ve yuvarlanma direnci az lastikler
Lastigin kalinlik ve dis yapisinin kullanacagin yuzeye uygun secimi
Daha buyuk capli aynakol (surtunme ve agirlik avantaji icin hollowtec 2. Ayrica hafifligi arttirmak icin 2 li aynakol olabilir)
Daha akici ve kaliteli gobekler

Daha sonrasi ise daha hafif parcalar, ust model aktaricilar, hicbirisi kesmiyor ust seviye kadro - jant vb. seklinde uzar gider...
 
Psikolojiktir o ben sana söyleyeyim.Bisikleti hafifleteceğine kondüsyon yap. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: AdemCanDikmen
yol bisikletine geç :D :p
3 haftadır ben öyle yaptım piyasada alınacak muhtemelen en ucuz en dandik yol bisikletidir belki benimki 10 kg civarı. Bazı upgradeler yaptım pedal şu bu çanta şimdi 10-11 km arasıdır. Bu kadar dandiğinde bile o ne akıcılıktır ne hızlanma isteğidir. Üst düzey yol bisikletlerini düşünemiyorum bile.
Dün yedek iç lastiğim kalmadığı için risk almadım yolla çıkmadım , 13,75 kglık üstelik dişsiz tur lastikli crossway ile çıktım. Maşa kilitli düz asfalt yol... Allahım o ne hantallıktır öyle. Kağnı gibi geldi ..Ben yol'umu özledim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: AdemCanDikmen
Geri