Öncelikle malzemeler;
1 WD-40
2 Balata Temizleyici (olmasa da olur ama güzel bir ürün)
3 Kova, Büyükçe Bir Sünger, bulaşık deterjanı.
4 Ayakkabı parlatıcı sünger. ( Çok güzel lastik parlatır. )
5 Birkaç tane bez.
6 Eski Diş Fırçası veya benzeri bir temizlik fırçası
7 Zincir Yağı
Öncelikle bahçe gibi bir alan varsa bir de hortum varsa senin için harika olur. Öncelikle bisikletteki tüm aksesuarları sök. Bisikleti bir güzel ıslat. Çamurunu, kaba kirini bir at üstünden. Biraz da ıslak olması işimize yarar. Sonra o kovada mümkünse el yakmaya yakın sıcaklıkta suyla bulaşık detajanını iyice köpürt dursun biraz. Deterjandan yana cimrilik yapma

Sonra WD-40 dikkatlice zincire, rubleye, vitese,vites dişililerine ön vitese aynakol dişlilerine bir güzel sık. Rotorlara kalipere gelmemesine dikkat et.
O yağı çözmeye dursun sen süngerle bisikleti en temiz yerlerinden başlayıp köpürtmeye başla. Gidonu seleyi kadroyu maşayı bir güzel köpürt, hafif bastırıp lekelerin çıkmasını sağlayacak şekilde. Elcikler epey kir tutar özen göstermen gereken noktalardan biridir. Bulaşık yıkar gibi süngerle her yeri. Süngerin girmediği noktalara diş fırçası gibi fırçalarla müdahale edebilirsin. Lastiklerle jantı sona doğru süngerle. Jant göbeklerine de özen göster gözden kaçıyorlar. Süngerle rotorları, kaliperleri de köpürt. Hatta süngeri sık kaliperden içeri deterjanlı su girsin. Sonra aynakolu bir güzel süngerle. Arka rubleye süngeri sıkmak suretiyle detarjanlı su sık. Sonra zinciri süngerin arasına al bir güzel köpükle yıka. Fırçayı al. Deterjanlı suya batır rubleyi bir güzel fırçala. Döndüre döndüre fırçala. Yağların aktığını rublenin ortaya çıktığını göreceksin. zinciri de fırçalayabilirsin. Vitesi, vites dişlilerini aynakolu da aynı işlemlerden geçir. Sonra bisikleti bir güzel durula. Kuru bir bezle bisikletin her yerini bir güzel kurula.
Tüm bu işlemleri üşenmeden özenerek yaptıysan kirli kalmiş çok az yere rastlarsın. Şimdi Jantları kadrodan ayır. Kadroyu kuruladığın bez hafif ıslanmış olur onunla tekrar elden geçir. Kir kalmış noktalar olabilir.
Eğer rublende hala yağ, kir kalıntısı varsa balata temizleyiciyi al eline. Çok güzel bir ürün sıktıkça sıkmak isteyeceksin. Hala yağlı gözüken bölgelere sık. Yağı kiri uçurur. Fırçanın sabunun ulaşmadığı noktalara sıkabilirsin. Vitese, dişlilerine ön vitese aynakola sık. Ama abartma zira insan bir kutu balata temizleyiciyi bitirebiliyor. Sıktıkça sıkası geliyor insanın

Rublenin dişlileri arasında hala kir varsa beze biraz wd40 sıkıp ince bir kat yaparak dişlilerin arasında gezdir kirleri çıkart. Biraz zahmetli ama çok iyi temizler. balata temizleyiciyi de aynı işlem için kullanabilirsin.
Sonra sıra jantları parlatmaya geldi. Eline kuru bir bez al. Beze biraz WD-40 sık. Jant çemberlerini silmeye başla. Bir güzel sil. Epey parladığını göreceksin. WD-40 kalıntısı kalmayana kadar sil. İlk günkü gibi parladığını göreceksin.
Sonra o ayakkabı süngerini al lastikleri ayakkabı parlatır gibi parlat. Islak bölgeler halinde parlatıcı kalıntısı kalmasın epey sil. Sonra kalıntılara çabuk toz yapışıyor.
Aynı süngeri plastik parçaları parlatmak için de kullanabilirsin.
Bisikletin önce ve sonra da fotoğraflarını çekmeyi unutma.
Sakarya'ya yolunuz düşerse temizlik benden.
Bunlar da benim temizliklerden fotoğraflar.
Bu arada zincir temizlemenin en iyi ve etkili yolu zinciri söküp temizlemektir. Zincirinde power link varsa bu işlem oldukça basit. Power linkten zinciri söküp bir yoğurt kabının dibine yayıyorsun. Üzerine mazot ya da benzinin döküp sadece zinciri geçecek kadar zira zinciri boğmaya gerek yok

Kabı biraz sallıyorsun tüm kum yağ kir akıyor zincirden.
http://i.imgur.com/WnaizID.jpg
http://i.imgur.com/y4zX01F.jpg http://i.imgur.com/jmTRa4a.jpg http://i.imgur.com/MDUsknZ.jpg http://i.imgur.com/aj55HSk.jpg http://i.imgur.com/Zn87sbe.jpg