Scudo Sports

Bisikleti ilk günkü haline döndürecek temizlik nasıl yapılır?

Scudo
büyük kazana çamarış suyu sök 2 gün beklet
bisiklet sıfırdan daha sıfır olur valla :koptum:
 
@cihan kırmızı
Hayran kaldığım yorumlar :D
 
@cihan kırmızı
Öneri için teşekkürler :) Ancak bisikletimi mümkün olan en kuru şekilde temizlemek istiyorum ve o kadar büyük bir kazanım da yok.

Yağ için önerdiğiniz bir marka var mı peki?
 
Temizleme için mazot içinde bulunduğunuz koşullara göre en etkili yol. Lakin mazotladıktan sonra zinciri yağlamanız gerekecek bunun için zincir spreyi almanız gerek. Bunuda büyük çaplı hırdavatçılardan ve nalburlardan temin edebilirsiniz. Wd-40 pas sökücüdür. Pası kiri alır ve ardında ince bir yağ katmanı bırakır. Daha sonraki paslanmayı engellemek için. Ama bu kesinlikle zincir yağı değildir tekrar kuru bezle temizleyip zincir yağıyla yağlamanız gerekir
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
@Kübra C.
Yağ için @SerkanH abinin önerisi olan, zefal prolub veya drylub. Etkili olduğunu söyledi daha deneyemedim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
ben kendi temizleme yöntemimi söyleyeyim ozaman. belki yazılmıştır okumaya zamanım yok. (şuan bir animenin en heyecanlı yerindeyim.)
yağ sökücü al ve 1 liraya cam spreyi al yağ sökücüyü cam spreyin içine boşalt
2 liraya boya fırçası al sprey ile zinciri bi güzel yağ sökücüle ve minik boya fırçası ile fırçala ve su dök kir pas gitsin.
bisikletin geri kalan yerlerini wd40 ile bez yarımı kullanarak temizle ovala cilala parlat falan fıstık
sonra üzerinden kuru bezle geçebilirsin de.
her halükarda yağları fren mekanizmasına değdirtmemeye çalış
 
@cihan kırmızı

Sadece zincir yağlanacak yani, disklere değmemeli mi demek istiyorsunuz? (Pardon, anime keyfinizi bölmek istemem ama...)
 
tabiki disklere değerse extra uğratırır seni. extra masraf gibi bişey düşün.
yağ sökücüyü arka ve ön aktarıcıya da bol bol sıkıp fırça ile fırçalayabilirsin oda temizlikten nasibini alsın.
( bölüm aralarında bakıyorum keyfimi bömüyon merak etma :koptum::komik::cool: )
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
@cihan kırmızı

Kabaca ne yapmam gerektiğini anladım sanırım. Ancak mazot mu almalıyım yağ sökücü mü ondan tam emin değilim? Ama mazot zararsız ve etkili ve de bulunması daha kolay gibi bu yüzden mazot alacağım sanırım yağı temizlemek için. Bir de siz wd-40 la bisikletin kadrosunu falan parlatmamı önermişsiniz ancak bazı arkadaşlar onu yağ sökücü olarak önermişti zaten. Siz yağ sökücü olarak ayrı bir şey kullanıyorsunuz ve wd-40 la kadroyu falan temizliyorsunuz galiba.
 
farketmez wd 40 olmasada olur var dır diye düşündüm sende. mazotla da temizleyebilirsin kadroyu falan. bende wd40 olduğu için onunla temizliyorum.
gerçekten çok güzel parlatıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
Öncelikle malzemeler;
1 WD-40
2 Balata Temizleyici (olmasa da olur ama güzel bir ürün)
3 Kova, Büyükçe Bir Sünger, bulaşık deterjanı.
4 Ayakkabı parlatıcı sünger. ( Çok güzel lastik parlatır. )
5 Birkaç tane bez.
6 Eski Diş Fırçası veya benzeri bir temizlik fırçası
7 Zincir Yağı
Öncelikle bahçe gibi bir alan varsa bir de hortum varsa senin için harika olur. Öncelikle bisikletteki tüm aksesuarları sök. Bisikleti bir güzel ıslat. Çamurunu, kaba kirini bir at üstünden. Biraz da ıslak olması işimize yarar. Sonra o kovada mümkünse el yakmaya yakın sıcaklıkta suyla bulaşık detajanını iyice köpürt dursun biraz. Deterjandan yana cimrilik yapma :D Sonra WD-40 dikkatlice zincire, rubleye, vitese,vites dişililerine ön vitese aynakol dişlilerine bir güzel sık. Rotorlara kalipere gelmemesine dikkat et.
O yağı çözmeye dursun sen süngerle bisikleti en temiz yerlerinden başlayıp köpürtmeye başla. Gidonu seleyi kadroyu maşayı bir güzel köpürt, hafif bastırıp lekelerin çıkmasını sağlayacak şekilde. Elcikler epey kir tutar özen göstermen gereken noktalardan biridir. Bulaşık yıkar gibi süngerle her yeri. Süngerin girmediği noktalara diş fırçası gibi fırçalarla müdahale edebilirsin. Lastiklerle jantı sona doğru süngerle. Jant göbeklerine de özen göster gözden kaçıyorlar. Süngerle rotorları, kaliperleri de köpürt. Hatta süngeri sık kaliperden içeri deterjanlı su girsin. Sonra aynakolu bir güzel süngerle. Arka rubleye süngeri sıkmak suretiyle detarjanlı su sık. Sonra zinciri süngerin arasına al bir güzel köpükle yıka. Fırçayı al. Deterjanlı suya batır rubleyi bir güzel fırçala. Döndüre döndüre fırçala. Yağların aktığını rublenin ortaya çıktığını göreceksin. zinciri de fırçalayabilirsin. Vitesi, vites dişlilerini aynakolu da aynı işlemlerden geçir. Sonra bisikleti bir güzel durula. Kuru bir bezle bisikletin her yerini bir güzel kurula.
Tüm bu işlemleri üşenmeden özenerek yaptıysan kirli kalmiş çok az yere rastlarsın. Şimdi Jantları kadrodan ayır. Kadroyu kuruladığın bez hafif ıslanmış olur onunla tekrar elden geçir. Kir kalmış noktalar olabilir.
Eğer rublende hala yağ, kir kalıntısı varsa balata temizleyiciyi al eline. Çok güzel bir ürün sıktıkça sıkmak isteyeceksin. Hala yağlı gözüken bölgelere sık. Yağı kiri uçurur. Fırçanın sabunun ulaşmadığı noktalara sıkabilirsin. Vitese, dişlilerine ön vitese aynakola sık. Ama abartma zira insan bir kutu balata temizleyiciyi bitirebiliyor. Sıktıkça sıkası geliyor insanın :D
Rublenin dişlileri arasında hala kir varsa beze biraz wd40 sıkıp ince bir kat yaparak dişlilerin arasında gezdir kirleri çıkart. Biraz zahmetli ama çok iyi temizler. balata temizleyiciyi de aynı işlem için kullanabilirsin.
Sonra sıra jantları parlatmaya geldi. Eline kuru bir bez al. Beze biraz WD-40 sık. Jant çemberlerini silmeye başla. Bir güzel sil. Epey parladığını göreceksin. WD-40 kalıntısı kalmayana kadar sil. İlk günkü gibi parladığını göreceksin.
Sonra o ayakkabı süngerini al lastikleri ayakkabı parlatır gibi parlat. Islak bölgeler halinde parlatıcı kalıntısı kalmasın epey sil. Sonra kalıntılara çabuk toz yapışıyor.
Aynı süngeri plastik parçaları parlatmak için de kullanabilirsin.
Bisikletin önce ve sonra da fotoğraflarını çekmeyi unutma.

Sakarya'ya yolunuz düşerse temizlik benden. :D

Bunlar da benim temizliklerden fotoğraflar.
Bu arada zincir temizlemenin en iyi ve etkili yolu zinciri söküp temizlemektir. Zincirinde power link varsa bu işlem oldukça basit. Power linkten zinciri söküp bir yoğurt kabının dibine yayıyorsun. Üzerine mazot ya da benzinin döküp sadece zinciri geçecek kadar zira zinciri boğmaya gerek yok :) Kabı biraz sallıyorsun tüm kum yağ kir akıyor zincirden.

http://i.imgur.com/WnaizID.jpg
http://i.imgur.com/y4zX01F.jpg http://i.imgur.com/jmTRa4a.jpg http://i.imgur.com/MDUsknZ.jpg http://i.imgur.com/aj55HSk.jpg http://i.imgur.com/Zn87sbe.jpg
 
Wd@Kübra C.
Wd-40 genel kullanım amaçlı pas sökücüdür. Metal yuzeylerdeki pası ve kiri söker. Çözücü özelliktedir. Basit bileşenli ve etkili bir kimyasal. Pası, yağı, kiri, tortuları çözer. Ardında da uzun vadede etkili olabilmesi için ince yağa benzer bir tabaka bırakır kuru bez yahut ustübü ile temizlenmezse. Burada ki amaç koruyucu bir tabaka ile daha uzun süre koruma sağlamaktır. Lakin bunu fren disklerine, yahut v fren ise janta sıkarsanız fren tutunma performansını olumsuz etkiler
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
bisikletimi ilk aldığımda yağlaması için bisikletçime her götürdüğümde zift gibi rengi olan yanık yağ ile zincirleri yağlıyordu. (benzinlikten bedavaya alıyormuş sonradan anladım) aynakol, zincir ve rublenin üzerinde iğrenç bir tabaka yapmıştı. kumsaldan doğru işe gidip geldiğim için bütün kumu, tozu mıknatıs gibi çekiyordu. o zamanlar cahillik işte. sürdürmemek lazımmış. o zaman bir arkadaşım arabasının motor yağı sökücüsünü sıktık. o kadar kuvvetli ki kendiliğinden döküldü bütün kirler. ama şimdi onu kullanmıyorum. sırasıyla balata temizleyici veya klasik market işi yağ sökücü, bir süre bekleme, sıcak su ve bulaşık sabunu ile yıkama, kurulama, wd 40 ile yağlama. benim stilim de bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
Wd-40 gibi bir mucizenin tek kullanilmadigi yer yemektir heralde :) ,cozucu, yaglayici, koruyucu, parlatici,zart engelleyici zurt koruyucu. Ingiltere ekonomisinin amiralgemisi bence bu kimyasal :)
 
wd-40 gerçekten güzel temizleyip parlatıyor ama çok fena toz toprak topluyor kadro üzerine.Birde sorum olacak arkadaşlar mazotu benzinciden nasıl alıyorsunuz açık olarak vermiyorlar diye biliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
@semihaydin

Çok güzel ve ayrıntılı açıklamışsınız gerçekten teşekkür ederim :) Sakarya'ya yolum düşmeyecek ne yazık ki ama ben elimden geleni yapacağım sağolun.
 
  • Beğen
Tepkiler: semihaydin
@Birtan Kolburan

Herseferinde soruyorlar, biskleti gosterip zinciri temizlicem diyorum, yesillendiriyorum siseyi :)
 
WD40'a alternatif olarak Würth Balata Spreyi de kullanabilirsiniz. Yağlı parçaları kirden ve eski yağdan tamamen arındırır. Tabi sonrasında o parçaları tekrar yağmak gerekir.
Yağlayıcı olarak ta yine Würth HHS2000 kullanıyorum. Spreyin ucundaki ince hortum sayesinde yağlamak istediğim yere nokta atışı yapabiliyorum. Disk frenli bisikletleri yağlamak daha kolay oluyor.

Kadronun temizliği için ılık su, arap sabunu ve yumuşak bir sünger yeterlidir. Kadroda çamur çok ise önce ıslatıp çamurun yumuşamasını sağlayabilirsiniz. Sonrasında arap sabununu köpürtüp süngerle uygulayın ve suyla durulamanız yeterlidir. Kadronuz çelik ise sonrasında kurulamanız lazım ki paslanma yapmasın.

Ek bilgi: Würth balata spreyi 10 lira ve bir tanesiyle 2 sefer ağır temizlik yapılabiliyor.
Würth hhs2000 yağlayıcı da 20-25 lira civarıdır. Geçen sene aldığım yağlayıcı daha bitmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kübra C.
Geri