Scudo Sports

Bisikleti bakıma verdim ama geri aldığımda...

Bakımdan sonra fren tutmuyorsa muhtemelen balataya yağ bulaşmıştır. Bende olduğunda genellikle diskleri ıslak mendille siliyorum. Birkaç km. sürdükten sonra tekrar siliyorum. Böyle birkaç kez silince frenler bir miktar düzeliyor. Sonrası zamanla kendiliğinden normal performansa dönüyor. Ben bekleyemem hemen frenlerim tam olsun diyorsanız da diskleri güzelce yıkayıp balataları da söküp yakmak gerekli. Diskleri pudralamak da diğer basit bir yöntem. Pudra yağı çekip fren yaptıkça yere dökülüyor. Bu sayede hızlı biçimde balatalarınızdaki yağdan kurtulmuş oluyorsunuz. Bu da silmek gibi zamanla tam performansı veren bir yöntem. Paniğe gerek yok. Göbekleri yağlayınca oradaki yağ disklere ve balatalara kolaylıkla bulaşıyor. Olan büyük ihtimalle bu.
 
Scudo
Benim anlamadığım 28 yaşında genç bir adam hele ki bisikletle turlar yapan ve 1.000 km'yi devirmiş biri nasıl olurda kendi bakımını yapamaz ve o kadar km gittiği bisikletini bir başkasına emanet edebilir?
 
@Barış Şen
Ben dediğinizi pek anlamadım. Hadi diyelim bu arkadaşın bütün kontroller için gerekli tecrübesi ve ekipmanı var,peki zamanı olduğu ne mağlum. Uzun bir tur öncesi tepeden tırnağa kontrol edilmesini istemiş. Belli ki boş zamanını bisikletiyle uğraşarak değil, bisiklet üstünde geçirmeyi tercih etmiş.
Son olarak; insan her şeyin ustası,uzmanı olamaz.En basitinden jant merkezlenmesi ve hidrolik fren bakımı dikkat isteyen işlerdir. Elbette insan bunları kendi de yapabilir ama hem hataya çok açıktır hem de çokça pratik yapılamadığından zaman kaybına yol açar.
 
tekrar merhaba, sorun devam ediyor. ancak dün sabah yola çıkmadan önce eskiye göre bi değişikliği fark ettim.

bu değişimden kesin emin olmamakla birlikte, fark ettiğim bu değişiklik hidrolik ile ilgili. şöyle ki benim fren kolunda bir miktar boşluk vardı (400km kullandıktan sonra kendi yaptığım bi hata nedeniyle boşluk oluşmuştu, disk takılı değilken freni sıkmıştım) ancak frenleme esnasında bu boşluğu aldıktan sonra bir sorun yaşamıyordum. ancak artık boşluğun alınmış hali ile bile fren kolunu sıktığımda kolun halen geri geldiğini farkettim. şekille açıklamak istiyorum;

http://s26.postimg.org/cia9emsll/fren.jpg

burada fren kolunun normal konumunu A, sıkma esnasında balataların disklere temas ettiği noktayı B, ve balataların temasından sonra bile fren kolunun geri gelebildiği en gerideki konuma da C dedim.

önceki sorunsuz dediğim durumda freni sıkarken, boşluk kısmını geçtikten sonra (yani B konumuna ulaştığımda) balatalar disklere temas etmiş oluyor ve bu konumdan sonra kolu sıkarken kol neredeyse sabit kalıyor, yani çok az bir miktar geri geliyordu (esneme dediğim kısım) ve dolayısıyla benim uyguladığım sıkma kuvveti direkt olarak balatalara aktarılabiliyor ve kendimi hiç kasmadan çok düzgün ve sert frenleme sağlayabiliyordum.

işte tahminimce bu esneme dediğim mesafe açılmış durumda arkadaşlar. yani sağdaki şekilde de görüldüğü gibi balatalar disklere temas ettikten sonra bile (yani boşluk alındıktan sonra bile) fren koluna uyguladığım sıkma kuvveti ile kol geri geliyor (esneme arttı) ve kol geri geldiği için benim sıkma kuvvetim balatalara yeterince iletilemiyor.

bu benim tahminim. eğer sorun bu ise, basit bir yağ müdahalesi ile sorun çözülebilir diye umuyorum. yani böyle bir şeyin olması mümkün mü bilmiyorum ama eğer hidroliğin içine hava kaçtı ise hava böyle bir sorun çıkarabilir. çünkü akışkanlar sıkıştırılamaz olsa da hava sıkışan bi madde ve içeride hava olması durumunda benim frenleme için uyguladığım kuvvet içerideki o havayı sıkıştırmaya harcanır, bu da frenlemenin zorlaşmasına direkt olarak neden olur.

dün iş çıkışı gürsel akay a gittim, ve bunları aynen ona anlattım. kendisi her ne kadar bakımdan önceki durumu bilmese de şu anki fren durumunun çok vahim olmadığını, bisikletin çok yeni olduğunu ve hidrolikle ilgili bi sorun olma ihtimalindense bakım esnasında disklere bulaşmış bir maddenin bu sorunu ortaya çıkarma ihtimalinin daha yüksek olduğunu söyledi. bisikleti bakımdan bir gün sonra kuru halde teslim almış olmama rağmen ilk frenlemelerde disklerden ses gelmiş olmasını da disklere madde bulaşmasına bağladı ve: "madem kaçkardaki kişi 100-150km kullanmanı söyledi, o zaman şu an için hidroliklere el atmayalım en azından bi dene belki eski haline döner" dedi. gerçi o sırada dükkanı kapatacağı için zaten hidrolik bakımı yapamayacaktı artık ondan mı böyle demiştir bilmem.

şu anda kullanmaya devam ediyorum, bakımdan sonra 80km yol yaptım şu ana kadar. bugün ve yarını böyle geçirip cumartesi sorunun halen devam etmesi durumunda tekrar bisikletçilere gidip hidroliğe yağ takviyesi yaptırmayı düşünüyorum.

@Barış Şen
konunun ilk mesajında resimlerini koyduğum off road turundan sonra zincir ve dişliler baya kirlenmişti. kendim yıkadım ancak tabiki yıkama konusunda uzman değilim ve yeterli aparata da sahip değilim. bu yüzden zincir ve dişlilerin tam temizlenmesi için bakıma vermiştim. bu yönden bi sıkıntı yok, baya iyi temizlenmiş.

ama bundan sonra artık biraz zor veririm bakıma, fren olayı hakkaten iyi olmadı.
 
Almış bisikleti, ters çevirmiş yere yatırmış. O ara kollar sıkılmış. Bir iki sık bırak sık bırak, hoop piston bölgesinden minik kabarcıklar oluşup bisikleti düzeltine kola kadar çıkmış. Sonra da asıl kollara ki dursun frencikler. Azıcık shimano mineral yağ ile işi çözebilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Halil beyin yazdiklarinin altini imzalarim. Hidrolik frenler genelde bu sekilde hava yapiyor.

GT-I9500 cihazımdan tapatalk ile gönderildi. Bu nedenle Türkçe imla hataları içerebilir. Kusura bakmayın.
 
@Halil EROĞLU

Bu disk frenli bisikletleri ters çeviremeyecek miyiz hiç? Gerçi hiç çevirmek de istemiyorum ama ustaya verince çevirmeye çalışıyor felan pimpirikli deniyor ondan sonra:)
 
Ben benimkini ters çevirdim arabada da taşıdım bi sıkıntı olmadı. Tecrübeli arkadaşların dediği şuydu rotar yerinde değilken freni sıkma. Bisiklet tesrken veya yatıkken sıkma. Bir de tekerleği çıkartıp taşıyacaksan araya karton koyabilirsin demişlerdi.
 
Dostlarım en basitinden yol bisikletine gidon bandı çekmek bile bir ustalık ister. Öyle bir saracaksınızki yığılma olmayacak, topaklanma olmayacak, kaymayacak, tutuş istikametinde olacak, rahatsız etmeyecek. Ben çevreme bakıyorumda en basitinden bu işi bile yapabilecek tamirci sayısı bir elin parmakları kadar bile değil. gerçi adamlarda haklı kırk yılda bir market bisikleti dışında bir bisiklet gelecekte...İnanın şu sitede bisiklete olan merakından ustalık kesbetmiş bisikletçilerin ustalığı bile onları cebinden çıkarır. Ben şahsen bir yağlı maşayı söküp, temizleyip takacak ve balans verecek bir usta tanımıyorum ama böyle bir bisiklet kullanıcısı var. En iyi doktor kişinin kendisidir, sizde bir an önce bisikletin en iyi tamirinin siz tarafından yapılacağını bilerek öğrenmeye bakın.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihaydın
Serkan, gözüm kapalı bisikletimi bırakabileceğim ustalardandır.

Düşük bir ihtimal temizlik malzemesi kaldı padlerde, zamanla geçeceği doğrudur.
Bir diğer sözüne, bilgisine güvendiğim kişi Gürsel de bu şekilde yorum belirtmiş.
Dükkan kapanma saatini düşünmez, gerekli ise kesin müdahale ederdi.

Gönlünüz rahat olsun.
 
Disk frende ne cok dikkat gerektiriyor :) v fren candir dag bisikletinde cok mu iddali oldu :D

Samsung Galaxy S2 Telefonumdan Tapatalk Kullanarak Gönderildi.
 
@Homer
tam olarak öyle değil, yukarıda biraz özet geçmeye çalışmıştım. işin aslı gürsel bey bisikleti bırakmamı istedi ancak ben bırakmak istemedim. yarın akşam iş çıkışı 6 da tekrar geleyim dedim ama bu saatlerde bakım yapamayacağını söyledi. ya bisikleti bırakmam gerektiğini ya da hafta içi gündüz gelmem gerektiğini söyledi. ben de hafta içi gündüz gelemeyeceğimi söyleyince: "o zaman arkadaşın dediğini yap yani kullanmaya devam et, görelim bakalım eski haline dönecek mi, yoksa müdahale ederiz artık" dedi.


açıkçası bence hidrolik sıkıntısı var ve gerçekten hava var ise o havayı aldığımda anında eski haline döneceğine eminim diyebilirim.
 
@Muaz Ş.

Yeni nesil hidroliklerin hava alması da kolay değil, sonucu merak ediyorum.
Burada da paylaşır mısınız?

@Onur Gunes

V-Fren candır da piyasa diske zorluyor adamı, yeni ürünler hep sadece disk uyumlu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: onur güneş
Simdi :

Dogal olarak buradaki tum arkadaslar fikirlerini soyluyorlar. Bisikleti ters cevirmislerdir , Yan yatirmislardir , Camura batirmislardir.........

Istanbuldaki ust duzey yol ve dag bisikletlerinin en zor ve dikkat isteyen montajlarini yapan ve bu iste 12 yillik gecmisi olan bir mekanisyenden bahsederken biraz dikkatli olmak gerekiyor.

Bagimsiz bir platformda konu acip karsi tarafin cevap verme hakki olmadan konusmak dunyanin en kolay seyi.

Konusmak disinda suclamak dahada kolay !!!

Lafi fazla uzatmadan olaya tanik olmus birisi olarak bagimsiz yorumumu soylemek isterim.

Freninde sorun yasayan arkadas turkiyede bisiklet mekaniginden anlayan kime giderse gitsin ( Burada magazalari saymama gerek yok zaten saysamda toplam 4 magaza ve 4 mekanisyen yapar )

Fren performansinin %40 - 50 - 60 herseyse dusme ihtimali - ihtimal dagilinde bile degil.

balataniz bitmis yada yaginizin azalmis olmasi gerekiyor ki mevcut fren kollari Shimano serisinin en stabil kollarindan birisi.

Sonuc olarak dedigim gibi isinin ehli herhangi bisiklet mekanisyenine bile goturseniz kollarda sorun olmadigini soyleyecektir.

Kimseyi kirmak ve suclamak istemem , Tum sorunlarin cozumu vardir.

Saygi ve Sevgilerimle....
 
@Yunus Emree

Hocam yağ kapasitesi frenlerde %98in üstünde olursa , ters çevirseniz dahi hava yapmaz.Yağ tankını ağzına kadar doldurup ara ara pompalayarak hava kabarcıklarını atıp o yağın üstüne contayı koyup kapağı kapatırsanız hava olayından kurtulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerim BEŞER
@Barış Şen

Ben de zaten o şekilde yapıyorum shimano da öyle diyor zaten. Ama yine de hava yapar diye endişeleniyor insan.
Geçenlerde balata sürtüyordu ayar tutmadı ne yaptıysam, en sonunda yönünü değiştirdim düzeldi. Tabi o arada pistonun biri çok fazla geldiği için onu ittiğimden hava yapmıştı. Bazen rampa aşağı inerken hidrolik v fren karışımını yaşıyorum:)
 
@Yunus Emree

malesef dediğiniz gibi hava yapınca ne kadar sıkarsan o kadar duruyor yağ özelliği bitiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus Emree
@Mert E.

bisikletevim var bence her açıdan yaşar abi 10 numara.
 
@Halil Uygun
İyi hoş diyorsunuz da olaya tanık olmuş biri olarak sizce sorun nerede? Ya konuyu açan arkadaş yalan söylüyor frenlerinde sorun yok, ya da işlem esnasında olmaması gereken bir durum olmuş. Bunun dışında başka bir seçenek var mı? Bakımı yapan kişi bilmem kaç yılını bu işe vermiş bir elin parmaklarını geçmeyen kaliteli ve bilgili insanlar arasındaysa ve sorun onda değilse konu sahibi bizi aldatıyor demeniz gerekiyor. Ben de bunu anlamıyorum...
 
tekrar merhaba.

olay sonuçlandı arkadaşlar. normalde bu mesajı sevinçli olarak dün gece yazacaktım ama yorgunluktan direk uyuduğum için bu gün yazıyorum ama hiç de sevinçli değilim.

olaya gelirsek, son mesajımdan sonra cuma ve c.tesi bisikleti kullanmadım, pazar günü de bagaj taktırmak için bisiklet gezgini ne gittim. aynı zamanda fren olayını da tamir ettirmek istedim. bisiklet gezginindeki rahman arkadaşım hidrolik sorunu olduğunu kendi de doğruladı bisikleti kullanarak, ama tamir etmedi, aldığın yere servise götür garanti kapsamında yapsınlar para ödeme dedi.

aldığım yere götürüp, bakım yaptırdığımı söylemeden sorunu anlattım. bisikleti denediler ve dener denemez buna bişey bulaşmış dediler. ben bulaşma olayı yok dedim, sadece hidroliğin havasını alın dedim, tamam dediler. herneyse hidroliğin havasının alınması kısa sürede olmayacağı için bıraktım bisikleti. onarımı üretsiz yaptılar. almaya gittiğimde hidrolikteki esneme olayı tamamen giderilmişti. zımba gibi yani, kolu sıkarken boşluğu aldığın anda kol daha da geri gitmiyor.

ama, her ne kadar ön fren eski süper haline geri dönmüş olsa da arka frenin cenaze namazının kılındığını anladım. çünkü arka fren hidroliği düzelmiş olmasına rağmen sıkmıyor. ölmüş resmen. dün teslim aldığımda hava yağmurlu idi, eve ıslanarak geldim ve yağmurdandır dedim arka frenin karın ağrısı. ama bugün kuru havada işe gidip gelirken kesin olarak gördüm ki arka fren gitmiş.

bilirsiniz normalde arka freni azcık sıkayım desen kilitlenip kaydırır (frenlemede ağırlık öne bindiği için) ama bu arka freni ne kadar sıkarsam sıkayım kolay kolay asla kilitlenmiyor. zaten fren neredeyse etkisiz.

hidrolik bakımıyla düzelir demiştim, heraldi madde bulaştırmamışlardır demiştim ama artık acı gerçek ortada gibi. sanırım paramla rezil oldum.

perşembe sabahı bursa ya gideceğim. buyüzden yarın işyerinden izin aldım, gidip balata mı değişecek disk mi değişecek ne gerekiyosa yaptırmayı düşünüyorum.

ön fren düzeldi ama bu bakımı yapan kişi sprey yap kullandığı için arka dişlilerin orayı yağlarken diske yağ mı bulaştırdı bilmiyorum ama sonuç olarak frenlerim gitti. ne yazık ki gitti.
 
Geri