Scudo Sports

Bisikleti A'sından Z'sine kendi tamir edenler

@Yetkin

@Yetkin Bende arka jantımın göbeğini başka bir çember ile değiştirmek için söktüm örmeye başladım ve sonuç 45 dk sonra hüsran. Çünkü göbek 32 çember 36 delik . Sonra aynı jantı tekrar geri ördüm çok da zor değil ama tam anlamıyla sabır.

Lenovo K3 Note cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

@aydin ozturk bir demirciye yada tornacıya git, orayı ısıtıp anında çıkartırlar ücretiyse işletme fiyat politikasına göre 0-20 tl arası değişir. Tabi boya işi başlamadan yakalayabildiysem ne mutlu.
 
Scudo
@Tuguj Ben ilk defa tekerlek ördüm bunu yaparken 4 kere başarısız oldum ve tekrar başa döndüm. @Anonim arkadaşımızın Youtube kanalından baktım tekerlek örümünü. Tellerin eskiyse değiştir bence. Tel boyunu ölçüp Doğa bisikletten tanesi 20 kuruşa alabilirsin.
 
@eberkol kapaklar plastik olduğundan ısıtmaya çekinmiştim ve artık boyaya da verdim zaten ilğiniz için teşekkürler.

ben bisikletimi a dan z ye kendim tamir edebilen birisi değilim (henüz çabalıyorum sadece). arka aktarıcım paslanmış durumda biraz zımpara ile pası alayım dedim ancak parçanın kaplama olduğunu fark ettim yani zımpara ile ne yazık ki kaplamayı da alıyorum. daha fazla zamanınızı almadan size danışmak istediğim konu arka aktarıcımı tamamen söküp yaylarına kadar parçalarına ayırıp zımpara sonrasında da kaplama yaptırıp toplaya bilirmiyim sizce yoksa uğraşmaya deymez yenisini al yada sadece wd 40 ile temizle yeter mi dersiniz.

20160518_164007.jpg 20160518_164019.jpg
 
@aydin ozturk
Bence buna senin karar vermen gerek. Birii tamamen senin yapımın olacak diğeri hazır alınmış. Benim bu gibi konularda fikrim şudur, malzeme kaliteliyse sonuna kadar uğraş, yok değilse yenisini yada kullanmında sıkıntı yaratmayacak bir ikinci el parça almak.
 
tekeri sökmeye bile korkuyorum takamam diye :D halbuki her yerini söküp temizleyebilmeyi çok isterdim.elimle temizleyemediğim yağlı kirli yerleri gördükçe sinir oluyorum hortumla yıkamak istiyorum ama zararlı diye yapmıyorum.
 
sabır gösterip uzun süreler bisikletini tamir eden takıldığı yerde tamiri erteleyip doğrusunu öğrenip uygulayan insanlara gıpta ediyorum lakin çoğu tamiri kendim uygulasamda çabuk sıkılan biriyim bisikletimdeki çekiç vuruklarıda bunun kanıtı ornegin bugun saatlerce ugrastigim halde disli atlayan arka arttırıcım ne hikmetse 2 cekic darbesinden sonra saat gibi calismaya basladi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
ön-arka farketmez, iç lastik patlarsa değiştiririm.. fren pabuçlarını değiştiririm..
bir de zincir temizleme yağlama gibi basit şeyler işte.. zaten başka da birşey kalmıyor.. araba mı bu :D
 
@Gencyüz Murat

Selam,

Stuttgartin neresindesin?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@aydin ozturk
Bütçene göre başka bir aktarıcı almak daha mantıklı gibi, hatta bulabilirsen aynı aktarıcının sıfırını al. Çok birşey tutmaz.

Lenovo K3 Note cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhaba. Normal civatalı göbekler QR a çevrilebilir mi? Eğer çevrilebilir ise biraz bilgi verebilir misiniz?
Göbeklerini QR a çevirmek istediğim bisiklet bu. umit-velocity-m-28-bisiklet.jpg
 
Qr için aynı kalınlık ve dişte olan ortası delik bir mil aman gerek. Yada git bir sanayi sitesine milletinin ortasını uygun genişlikte deldir. O da olur

Lenovo K3 Note cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Gargenchua
jant örme hariç hepsini yapıyorum ;) onuda öğrenicem yakında
 
@darkmuezzn
Bence Jant örme %70 sabır %30 yetenek, sende hangisinden yoksa onu göze alarak giriş :)

@illaz
Yukarıda eklemeyi unutmuşum, mil uzunluklarının da kısaltılması, ön ve arka teker geçme yerlerinden taşma yapmaması gerek. Tornacı halleder ücreti de max 20-30 tl olur.
 
arkadaşlar selam,
Bir konuda desteğinize ihtiyacım var. Geçen gün yol bisikletimin ön lastiği patladı ve kendim tamir etmek istiyorum. Bunun için temel olarak hangi malzemelere ihtiyacım olacak, bunları nereden temin edebilirim ve nasıl tamir ederim. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
@politikos

Yama yapacaksanız yama kitine , lastiği değiştirecekseniz yeni iç lastiğe ihtiyacınız var.

Birde janttan lastiği kolay ve zarar vermeden ayırmak için lastik levyesine.

Bekleyin linkler geliyor...

@politikos

Levyeler : (link)

İki adet iç lastik : (link)

Birde bundan alıp jant ve iç lastik arasına koyarak iç lastiği korumuş olursunuz : (link)
 
Herkese merhaba ve bisiklet tamiri konusunda başarılar :). Arkadaşlarım, ablalarım( Varsa), ağabeylerim bisikletin ön göbeği artık yalvarıyor beni çevirmeyin diye. Ben bunun orta göbeği değiştireceğim örmesine örerim, akort ayarını da tanıdık çok sanayide hem sehpası var güzel bir şekilde yapar ancak size sorum şu benim şimdi ki göbek 6 köşeli standart civatalı ama benim almak istediğim göbek bu kenarında bir mandal var açıyorsunuz gevşetip söküyorsunuz uyar mı?
 
Geri