Scudo Sports

Bisikletçiler neden var?

Yarın tam bir aylık bisiklet kullanıcısı olacağım hocam, birde insan bilmediği konuda karşısındaki insana ister istemez güvenmek zorunda kalıyor, ya haklılarsa ve zincirimde yada arka aktarıcıda arıza varsa diye düşünüyorsunuz, hatta ilk gittiğim bisikletçi, ön dişlilerimin çok kötü eğildiğini, arka dişlilerin ölmek üzere olduğunuda söylemişti. İkincisi, ilk gittiğim bisikletçinin beni kazıklamak istediğini çünkü dişlilerin sağlam olduğunu ama arka aktarıcının arızalı olduğunu ve bunun dışında lastiklerimin ölmek üzere olduğunu, seleminde ilerde rahatsızlık vermemesi için değiştirmem gerektiğini söylemişti. işe gidip gelirken kullandığım için riske girmek istemiyordum, önümüzde uzın bir bayram tatili var ve tatil bitene kadar vites ayarını çözebileceğimi sanıyorum.
 
Scudo
Ben her zaman diyorum ve bazı kişilerden tepki alıyorum ama bisikletçi adam bisikletinin tamiratınıda bakımınıda kendisi yapmalı hem çok zevkli hem de zor bir mevzu değil.Çekinilecek korkulacak bir şey yok şunu unutmayın kimse bisikletinizi sizin kadar iyi tamir edemez.Kimse sizden daha iyi bakım yapamaz sizin bisikletinize davrandığınız gibi kimse davranmaz.

Youtube da bir sürü video var insanlar çekip yayınlamış ne nasıl yapılıyor nasıl oluyor diye.Zaten muhattap olduğunuz 3 - 5 adet alet edevat takım vs. bu işi öğrenin arkadaşlar fazlasıyla faydasını görürsünüz.
 
@bearsoldier
Hocam bence siz tanışma kısımlarına göz gezdirip şehrinizden tecrübeli birilerine mesaj atıp biraz zaman ayırmalarını isteyin. Sonunda şu gözünü para hırsı bürümüş bisikletçilere istediklerini vermeyin.

@OmerKa
Valla ben de eşyalarıma bizzat bakım/onarım yapmaktan zevk alırım gelin görün ki ilk seferler çok zorlayıcı olabiliyor. Önce biraz bisikletçileri izlemek lazım bence ben o kadar video izledim, adam 5 dk da akort ayarı anlatmış benim yakında tecrübeli ve becerikli diyebileceğim bir bisikletci var akort yapmayı 5 senede öğrendiğini söylüyor, internetten aktarıcı sınır vidalarını ayarlamak için video izledim işin sonunda bisikletçiye gitmem gerekti... Ya küçük küçük geri alınabilir adımlarla öğrenmek gerekiyor ya da işi bilen birinden izleyerek direkt dalmak :D Ben de vakit ve uygun ortam olsa yavaş adımlarla kendi başıma uğraşmayı yeğlerdim ama nerde...
 
  • Beğen
Tepkiler: bearsoldier
istanbul tamirci cenneti. çok güvenilir bir kaç bisikletçim de var. ama yine de ufak tefek şeyleri kendim hallediyorum. ne kadar kendim halledebilirsem o kadar iyi benim için. hem para hem vakit tasarrufu. halledemeyeceğim bir sorun olmadıkça gitmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben 2 aydır bisiklet sahibiyim, bisikleti ilk aldığımda sözde güzelce ayarlayıp verdiler, vites geçişleri saçmasapan bir şeydi. Sonra oturdum youtube'a baka baka ön arka mis gibi ayarladım, sonra ücretsiz ilk ay bakımı var demişlerdi geri götürdüm, dönüşte bir bindim vites gene ayarsız ayarsız geçiyor. Eve gelip oturup tekrar yaptım hepsini :)

Vesselam artık çok acil bir şey olmadıkça ve garanti için gerekmedikçe bisikletçiye bakıma götürmeyeceğim. Kendin öğrenirken uğraşırken 2 saat vakit harcıyorsun ama en azından güzel bir sonuç çıkıyor.
 
Arz/talep meselesi..
 
Sünnet oldum, ertesi gün uyandım ki hediye diye eşek ölüsü bir Bisan dağ bisikleti almışlardı. Kendi kafalarına göre. Kolum bacağım oldu. Gün boyu üstündeydim. Eskiden mekanizmalar basitti. Kullandıkça işleyişi vs çözüp fren ayarı, vites ayarı ne varsa kendim yaparak öğrendim. Ama şimdi vitesler alengirlenmiş, vites kolları çeşit çeşit. Hidrolik fren diye birşey çıkmış. Buna mukabil kaliteleri de yere düşmüş. Dişli kırmak diye birşeyi burada gördüm ben. Eskiler o kadar sağlamdı ki hiç rastlamadım. Şurada uzun bir aradan sonra üç aydır yeni bisikleti kullanıyorum. Öğrenecek çok şey var çözülür.

Keşke arabayı da youtube'dan izleyip tamir edebilsek. Yıl başından beri bilgisayara takıp sorun bulamadılar. Araba silkemeye devam ediyor. ?
 
@CoolEagle
Yok be vitesler Di2 mekanizmaların çıkması haricinde fazla değişmedi. 20 yıl öncesinin viteslerinde de L, H ve tel gerginlik ayar vidaları vardı şimdiki mekanik viteslerde de aynı ayar vidaları var. Ama hidrolik disk konusunda haklısınız. Onun yerine mekanik disk alırsanız ayarlaması ve bakımı v fren kadar kolay olur, hidrolik disk gibi hava koşullarından etkilenmez ayrıca yıpranmamış balata ve tellerle, doğru ayarlarla hidrolik disk kadar kısa mesafede durabilir. Hidrolik disk bana bisiklet servisleri para kazanabilsin diye konulmuş bir ekipmanmış gibi geliyor bazen.
 
Merhaba, konu açma yetkim olmadığı için buraya yazmak istedim, aşağıdaki fotoğraflara bakarak ön dişlilerimin değişip değişmemesi hakkında yorum yaparmısınız.
 

Dosyalar

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    73,2 KB · Okunma: 444
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    66,3 KB · Okunma: 445
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    68,8 KB · Okunma: 444
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    66,4 KB · Okunma: 443
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    73,2 KB · Okunma: 444
Dişler sağlam, sıkıntı yok. Yola devam :) O kısa dişler bisikleti ilk aldığınızda da öyleydi, vites geçişlerini kolaylaştırmak için bazı dişler kısa bazıları ince uzun filan yapılıyor zincir kolay yakalasın diye.
 
İşin aslı şu ki; her mesleğin bir standartı yok..
Meslek odaları, dernekler, sektör temsilcileri bir araya gelip bir standart oluşturamıyor...
Bakım- onarım- parça - kime ve neye göre fiyatlandırılıyor?
Kalifiye ustalığın ölçütü nedir?
Bayii / Servis olabilmenin koşulları nasıldır?
Bulanık suda balık ve alık avlanan bir acaiplik sözkonusudur..
 
@bearsoldier
Zincir uzamasına bakmak gerek. Dişli bozulması zincir uzamasından dolayıdır zincir uzaması ile ilgili arat google da videolar bulursun bunun için bir alet var sınırlar dışında uzamış sa değişmesi gerekir zincir değişince pedallarken pedala yüklenince zincir aynakol veya ruble dişlileri üzerinde atma yapıyorsa değişmesi gerekir.
 
Çok özür diliyorum, belki konuyu baltalıyorum ama inanın çok zor durumdayım, Arka en büyük dişlide pedalı ters çevirdiğimde zincir atıyor, diğer dişlilerde normal, birde arka dişliler çapraz duruyor, özellikle en küçük olan bu normal mi,
 

Dosyalar

  • IMG_20190610_132723.jpg
    IMG_20190610_132723.jpg
    951,6 KB · Okunma: 368
  • IMG_20190610_132708.jpg
    IMG_20190610_132708.jpg
    875,8 KB · Okunma: 368
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bisikletçi olayını tamamen bitirmeye karar verdim. Akort sehpası ve tel gerginlik ölçü aleti dahil her türlü aracı AliExpress'ten sipariş ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Gökmen
Zincir çaprazda kalıyor muhtemelen.
 
Geçenlerde sol pedalım gıcırdıyordu, dönmüyordu. Hangi bisikletçiye gitsem "bu adam olmaz, yeni rulmanlı pedal satalım" gibisinden bir şeyler söylüyorlardı. En dandiğini, en plastikten mamul olanını da 120 liraya vereceklerdi. Gerçi lokmayla pedalın kapağının altındaki vidayla azıcık oynuyorlardı ama eve dönünceye kadar o pedal yine dönmemeye başlıyordu. Gittim, 1 adet matkapa takılan 9 mm lokma ve bunu tutmak aynı zamanda da orta göbek anahtarı ile kullanabilmek için 30 mm kurbağacık aldım. Pedalı bisikletten söktüm, bir güzel dağıttım, bilyaları, bilya kapağını ve mili mazotta 20 dk. yatırıp temizledikten sonra pedalın içini bir güzel gresleyip geri topladım, bilya kapağı ve pedalın mili tutan somununun da ayarını birkaç denemede tutturdum. Hiçbir bisikletçi bunu yapamıyor. Öncesinde de jant telim kırıldığı, akort da yapamadığım için yine bir bisikletçiye iş yaptırmıştım, sonrasında lastik değiştirmem gerekti, tekeri yerinden söktüğümde qr milin iki tarafında olan yaylardan birinin olmadığını gördüm. Resmen "Ustanın iyisi parça arttırır" mantığıyla çalışmışlar. Bir de yukarıdaki mesajlarda iyi bisikletçi bulamadığım, İstanbul'da arayınca iyi bisikletçi bulabileceğim söylenmiş. Mezun olduğum kalitesiz bir temel lise ile ilgili bir forum sitesinde yakınma içeren bir konu açtığım için o temel lise yamuk yaparak beni mahkemeye verdiği için ve konuyu silmem sonucunda dava geri çekildiği için bir kere ağzım yandı bu yüzden gittiğim bisikletçilerin adını buraya açık bir biçimde yazmayacağım ama bu bisikletçiler Bağdat caddesi kenarında veya civarında Göztepe - Kızıltoprak arası eksende bulunan, adları bu foruma üye olup İstanbul Anadolu yakasında yaşayan herkes tarafından bilinen forumda ün yapmış bisikletçiler. Yine de mahalle bisikletçilerinden bir tık iyilerdir yapabildikleri bazı işçilikler ve komple parça çeşidi bakımından (bakın komple parça diyorum yoksa maşanın kilit düğmesi, aktarıcının yayı gibi küçük parçalar hiçbirinde yok) ama dört dörtlük değiller maalesef.

Ama içlerinden bir tek G***** A*** bisikleti iki nedenden dolayı severim. Bir keresinde bana güzel bir kıyak yapmıştı buraya yazmayayım ama hakikaten güzel bir kıyaktı bir de eski (1-6 ay önce basılmış) ama jelatini üstünde hiç kullanılmamış Cyclist dergilerini tanesi 2 liradan satıyor. O yüzden buranın hakkını yemek istemem ama aynı sorunları burada da yaşadım maalesef.
 
@alicangul29 Hangi akort sehpası ve tel ölçü aleti sipariş ettiniz? Ben Tac X 3175 e bakıyorum ama fiyat ikiye katlamış. Yılbaşı discount veya c.reaction gibi sitelerden %50 indirimli alabiliyordum ancak onlarda da shippping adamın belini kırıyor.
 
İyi bir bisikletçinin,
Hem esnaf,
Hem iyi bir tamirci,
Hem de teknik anlamda bilgili

Olması gerekmektedir. Bunlardan biri eksik olursa o dükkandan hayır beklememek lazım.

Yoksa sektör güzel, kazançlı, hatta keyifli bir iş. Ama bu işin yapanın en başında bir kullanıcı da olması gerekiyor ki gelen müşteri ile empati kurabilsin. Talep doğrultusunda çözüm üretebilsin.
Şu bir gerçek ki, bu sektörde sadece çözüm üretenler ayakta kalabilir.
 
Ülkemiz açık pazar olduğu için, yurtdışından oluk oluk ithal mal ülkemize boca ediliyor. Sonra dolar birden 7lira 20 kuruş oluyor, geri gelse de 5.5 lara artık piyasa eski piyasa değil. Hiç bir ithalatçı parasını riske atmaz artık. Antin kuntin yedek parça stoğunu bir allahın kulu tutmaz. Çünkü kime kimbilir ne zaman lazım olacak, lazım olduğunda adam gelip alacak mı bakalım, çinden maçinden daha ucuz bulurum diye yüzünüze bakmayacak belki de. İthalatçılar çok kar koyuyor, devlet çok vergi alıyor diye aliexpress e yüklenildiği için, şu an belki de ithal ürün tedarikçileri kin çıkarıyordur. Şimdi kargo pahalı, dolar ha keza değerli, vergi de var artık. Buyrun cenaze namazına.
 
Bisikletçi olayını tamamen bitirmeye karar verdim. Akort sehpası ve tel gerginlik ölçü aleti dahil her türlü aracı AliExpress'ten sipariş ettim.
ne yaptınız ? geldi mi siparişler? fotoğraf ve link atarsanız memnun oluruz.
 
Geri