Scudo Sports

Bisiklet yükseltmek

@Nevfell Bence mevcut bisikletinizle devam edin. İlk yol bisikletiniz sanırım bunu sürüp biraz alışın belki de yol bisikletini sevmeyip bırakacaksınız belli mi olur? Olmadı ileride jant seti alırsınız Mosso ile kullanırsınız. Onu satınca da yeni bisikletinize takarsınız ya da yedek olarak kullanırsınız jantları.
 
Scudo
@Nevfell Bence mevcut bisikletinizle devam edin. İlk yol bisikletiniz sanırım bunu sürüp biraz alışın belki de yol bisikletini sevmeyip bırakacaksınız belli mi olur? Olmadı ileride jant seti alırsınız Mosso ile kullanırsınız. Onu satınca da yeni bisikletinize takarsınız ya da yedek olarak kullanırsınız jantları.
Sevdim tatlı gidiyor ama bir kaç kişi mosso alinirmi dedi şevkim kaçtı bende alir almaz buranın marketine ve sahibine ilana koydum.. Giant Trex scot merida al diyolar.. Meridada bu sitede ilan buldum oda 52 kadro Merida reacto 400
 
Özellikle jantların ve lastiklerin ağırlığı diğer parçalara göre çok daha önemli çünkü ağır bir tekerlek sadece doğrusal ivmelenmeye karşı değil aynı zamanda tekerin dönüş hareketi nedeniyle açısal ivmelenmeye karşı da daha yüksek bir (link) oluşturuyor.
Zaten cavalier serisi yeni başlayan kapmak için yapılan rengarenk kadro, 40 mm profil 2.5 kg jantlar satılan bir bisiklet. Kadrosu çok iyi aslında, karbon maşa ve giriş seviyesi jant olsa 10 numara olur yeni başlayan için
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard
Sevdim tatlı gidiyor ama bir kaç kişi mosso alinirmi dedi şevkim kaçtı bende alir almaz buranın marketine ve sahibine ilana koydum.. Giant Trex scot merida al diyolar.. Meridada bu sitede ilan buldum oda 52 kadro Merida reacto 400
Başkalarının dediğine takılmayın bu kadar. Herkes kendi perspektifinden bakıyor olaya. Mosso başlangıç bisikleti olması açısından yeterli. Ne tür sürüşü daha çok seviyorsunuz ya da yapmaya zaman ve imkanınız var onu belli bir süre kullanmadan kestirmeniz zor. Bisikleti kullanın, iyi bakın, ileride Endurance, All-Rounder, Kriteryum, Tırmanış, Aero, Gravel, CX vb. ihtiyacınıza göre daha üst seviye bir bisiklet alırsınız bunu da satarsınız ya da günlük kullanım için ayırırsınız.

@selim82 2850 gram tam olarak.
 
Specialized Sirrus Elite var bende 2016.
Sizce yükseltme için en mantıklı tercihler hangi aksamı olur?
Bisikletin özellikleri linkte
(link)
 
Şunu hep merak ediyorum; 2 kg verip aynı bisikletle yapılanla, aynı kiloda olup bisikleti 2 kg hafifleterek yapılan performans arasında fark var mıdır? Toplam kilo da 100 olsa mesela...
Sürücü hafifliği ile bisiklet hafifliğinin etkisi çok farklı. 2 kg hafif bisiklete binmek 2 kg zayıflamaktan daha fazla performans kazanımı sağlar.
 
@makaram aslında benim tahminimde o yöndeydi ama bilimsel açıklaması nedir acaba, ağırlık merkeziyle mi alakalı..?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Aynı mantıkla 1-2 kilo daha hafif bisiklet almanın da etkisi yok denecek kadar az :)
Evet günlük hayatta etkisi pek yok. Sadece yarışlarda 1 saniyenin bile önemli olduğu durumlarda önemli.
 
Arkadaşlar, benim sizin kadar çok tecrübem olmayabilir. Şunu sormak istiyorum. Peki yokuş çıkarken, belki 1 - 2 kg'ın etkisi çok değil. Ancak sanıyorum ilk iş hafif bir bisiklet almak ile başlıyor. Sonrasında bisikletin o ağırlıkta kalmasına çalışıyor insan. Yani psikolojik olarak ta etkisi oluyor ve önceki zamanlarında kullandığın bisikletlerde önemsemediğin diğer tüm aksesuarlardan vaz geçip, mümkünse kullanmamaya çalışıyorsun. En olmadı illa bazılarını kullanacaksan da daha hafif olanlarından satın almaya çalışıyorsun.
Şöyle örnek vereyim. Tabi ki herkes ben değil, ama bir önceki bisikletim şehir bisikletiydi ve boş ağırlığı 14.5 kg civarıydı. İşe gidip gelirken kullandığım için önce kadro çantası, peşinden ön arka fener, sonra sırt çantası devreye girdi. Sonra kilit, pompa suluk vs. derken ağırlığı 18 kg.'ı geçti. Derken terliyorum dedim, arkaya port bagaj taktırdım. Ağırlık çok önemli değil diyordum ki demir bagaj ve çamurluklarla işe 20 kg üzeri bisikletle gider oldum. Bir yokuşum var ki canıma okuyordu. Derken yol bisikletine geçince, 10.05 kg (0.5 kg'ı dikkate almazsanız direkt 10 kg denilebilir) bana tüy gibi geldi. Dedim ki, bu bisikletimle de işe gideceğim ama gündüz kullanıyorum, lambalar iptal. Zaten bisiklet üzerinde hiç bir aksesuar yok, bari ben de yalın kullanayım. Çamurluk takılmıyordu zaten, alternatif şimdilik aramadım. Port bagaj takmaktan vaz geçtim, çok daha ufak bir sırt çantası aldım, içinin eşyalarını sadeleştirdim. Kadro çantasını bu bisiklete de taktım ama yine içine koyduklarımı azalttım. Pompa, suluk ve kafesi yine var ama yine hafif ve portatif olanları seçtim. Bu arada çiftinin ağırlığı 455 gr lık kilitli pedal olayına da girdim.
Neyse, sonuçta şu an işe 13 - 13,5 kg arası bir ağırlıkla gidip geliyorum. Aradaki fark istemsizce 6,5 - 7 kg kadar düştü. Güzel bir kazanç diyorum. Bence bisiklette hafiflik olayına girince, abartmasak bile güzel etkisi oluyormuş. Yani bende böyle oldu.
 
2.el temiz Sirrus Elite (2016) aldım yeni.
Linkteki bisiklet.
Yükseltmek için sizce neye/nelere yatırım yapmalı?
Vites takımları mı?
Krank, ruble? Veya başka?

(link)
 
Son düzenleme:
@Nevfell Bence siz takılmayın böyle şeylere. Bisikletiniz yeni. Özellikleri gayet iyi. Keyfini çıkarın. Sonra pişman olmayın. @a.gul29 Arkadaşımıza da katılıyorum.
 
@Nevfell Bence siz takılmayın böyle şeylere. Bisikletiniz yeni. Özellikleri gayet iyi. Keyfini çıkarın. Sonra pişman olmayın. @a.gul29 Arkadaşımıza da katılıyorum.
Teşekkür ederim abi yinede 105 setli Merida Reacto 400'e geçmeyi planlıyorum bütçem yeterli olunca geçicem şuanlık gayet memnunum jantlar ağır diyolar ama ben yokuşları rahat çıkıyorum vitesler sessiz geçiyor ses yok sürerken eski bisikletime göre bu ince teker bisiklet bana zarif ve hızlı geldi..
 
konu hazır açılmışken sorayım öncelikle bisikletimden çok memnunum ( mosso 2024 h modeli. Uzun bir aradan sonra tekrar bisiklete başladığım için bu modeli tercih ettim. ) altus set kullanılıyor vites geçişlerinden de memnunum fakat daha iyi bir arka ve ön aktarıcıya geçiş yapabilir miyim stabil çalışması konusunda önemli mi yoksa altus yeterli midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
konu hazır açılmışken sorayım öncelikle bisikletimden çok memnunum ( mosso 2024 h modeli. Uzun bir aradan sonra tekrar bisiklete başladığım için bu modeli tercih ettim. ) altus set kullanılıyor vites geçişlerinden de memnunum fakat daha iyi bir arka ve ön aktarıcıya geçiş yapabilir miyim stabil çalışması konusunda önemli mi yoksa altus yeterli midir?
Altus yeterlidir. Stabil çalışması ayarıyla alakalı. Daha iyi geçiş stabillik isterseniz tabiki 2-3 seri üstüne bakmalısınız . Acera alırsanız hiç fark hissetmeyebilirsiniz
 
Başkalarının dediğine takılmayın bu kadar. Herkes kendi perspektifinden bakıyor olaya. Mosso başlangıç bisikleti olması açısından yeterli. Ne tür sürüşü daha çok seviyorsunuz ya da yapmaya zaman ve imkanınız var onu belli bir süre kullanmadan kestirmeniz zor. Bisikleti kullanın, iyi bakın, ileride Endurance, All-Rounder, Kriteryum, Tırmanış, Aero, Gravel, CX vb. ihtiyacınıza göre daha üst seviye bir bisiklet alırsınız bunu da satarsınız ya da günlük kullanım için ayırırsınız.

@selim82 2850 gram tam olarak.
İlk bisikletim mosso cavalier tourney oldu. 2017 de bende anlamadığım için direk aldım. Allah tan kadro boyunu tutturdum. 3 ay sonra onu satarak 735 tca tiagra aldım. Cavalilerden sonra çok iyi geldi. Cavalier kadro olarak gerçekten kaliteli bir üretim. 2. El güzel bir jant ile gayet güzel binilir. 2850 grama rağmen 10.5 kg 1900 kg ortalama bir jant ile 9 kg civarına iner. Psikolik sınırın altına inmiş olur
 
  • Beğen
Tepkiler: fbyekta07 ve ag249
@Nevfell Daha ne olsun. Bak keyfine 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: proxyminee
@ete4116 Hayırlı olsun, aynı model bisikleti alalı 5 aya yakın oldu..Çok nemnunum öncelikle..Ben aktarıcılara dokunmadım, onun dışında tura dair modifikasyonlarım oldu..Jantlar mavic olarak değişti, 800 gr hafifledi süper oldu..Frenleri Alivio değiştirdim, arka ruble 36 yaptım, aynakol değişmedi..Sele, pedal, gidon, gidon boğazı, lastikler de tura istinaden değişti...
Jantı şiddetle tavsiye ederim...
 
Mosso ile 1 yılı devirdik. Aslında satıp daha iyi bir Gravel almayı hedefliyordum ama G4'ün fiyatının 9 binleri geçtiğini görünce pes ettim.

Maşa, jant seti, 11-36 ruble ve deore uzun arka aktarıcı ile bisileti yükselttim denebilir. İşlem sonrası bisiklet 12,1 kg'dan 10,4 kg indi. Bambaşka bir alet oldu.

Jantları Cole Rollen Brontes aldım. Biraz ekonomiyi büktü ama gerçekten çok iyi jantlar. Maşa Ali Expres'den EC90 marka 26" dağ bisikleti maşası. Arka aktarıcı deore m592 oldu.

Bu arada çıkan maşanın borusu çelik ve ağırlığı 900 gr! Bunu alüminyum diye sattılar sağ olsunlar. Değişim sürecinde Atek bisikletten Üzeyir ustaya buradan da teşekkür edeyim. Kendi bisikleti gibi uğraştı. Ellerine sağlık.

Çıkan maşa...
IMG-20200829-WA0001.jpeg

Son hali
20200828_205403.jpg

Maşa

Screenshot_20200829-094233_WhatsApp.jpg

Arka aktarıcı

Screenshot_20200829-094239_WhatsApp.jpg
 
@Osmın Güzel olmuş tebrikler. Bu arada 900 gram, çelik bir maşa için iyi bir ağırlık. Hatırlıyorum da Triban 100'deki maşa 1300 gramdı. Karbon dağ bisikleti maşaları da 450-500 gramdan aşağı olmuyor pek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spd-SL Terlik
Geri