Scudo Sports

Bisiklet yolunda bisikletle yayaya çarptığı için 91 tl ceza yemek

@Cem Berk Taşbaş

Kusura bakmayında yol boşsa basarım basmayan varsa yalan söyler ama yanından geçerken '''SAĞINIZDAYIM VE SOLUNUZDAYIM'''Diye bağırır uyarırım.diğer bisikletci arkadaşlarımı.
 
Scudo
@Oğuzhan k

Bu konu uzar gider de gerek yok, ceza olayı tam bizim memurlarımıza yakışır bir hareket.. Hepsine lafım yok ama genel olarak benim bugüne kadar rastladığım tüm memurlar yaşa bakıp davranıyor. Resmen başı boşmuşuz gibi küçük olanların büyüklerin yanında söz hakkı yokmuş gibi davranılıyor.. Dinlenmiyoruz bile, zaten olayı yaşan arkadaş da okuldan dönüyor. Ben yaşlarımda muhtemelen o da..
 
Eeeee işte yaş büyükse her haltı ben bilirim ben gördüm geçirdim sen daha dün doğdun felan falan aynen böyle ama bilmezler'''akıl yaşda değil başda'''gençlerde biraz hakkını arasın tırsmasın polisse polis askerse asker ne yani töğbe haşa allah değil yaaa haklıysam sonuna kadar giderim bu yaşıma kadarda gittim ucunda ölümde olsa.
 
ben olsam o cezayı hiç ödemezdim ceza neye kesilmiş plaka yok bişey yok şahısa mı kesilmiş? ödemesen zaten ceza ana paranın 3 katı olunca duruyor iki sene sonrada af çıkıyor ceza filan kalmıyor ortada .
 
@Mehmet Tuğrul CANBAŞ

Böyle birşey söz konusu değil, Karayolları Trafik Kanunu'nun 3. Maddesini açın bakın, şunu görürsünüz:
Karayolu : Trafik için, kamunun yararlanmasına açık olan arazi şeridi, köprüler ve alanlardır.
Peki trafik nedir?
Aynı maddede şu da yazar:
Trafik : Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir.

Yani karayolları; yayaların, hayvanların ve araçların (gerek motorlu, gerek motorsuz) kullanımı içindir. Bunlardan birinin diğerine göre önceliği veya üstünlüğü söz konusu değildir.

4 tekerlekli araca binerek daha üstün bir varlığa dönüştüğünü sananların saçma düşüncelerinin bu forumda bile dile getirilmesi çok üzücü.
 
@Oğuzhan k

Ülkemizde bisiklet yolları, bisiklet trafiğinin nispeten yoğun olduğu güzergahlarda, yayalar için kaza riskinin azalması, bisikletliler için de daha emniyetli sürüş sağlanması amacı ile kimi yerde yaya kaldırımının bir bölümünün, kimi yerde de kara yolunun bir bölümünün özel işaretlerle ayrılması şeklinde oluşturulan yollardır.

Malesef öyle danimarka, hollanda gibi sadece bisikletler kullansın, trafiğin diğer unsurlarının girişi kesinlikle yasak olsun mantığı yok(ve bence şu anda olması imkansız).

Ben de bisiklet kullanıcısı olarak aynen sizin istediğiniz gibi gitmek istediğim bütün güzergahlara bisikletimle, bisiklet için ayrılmış özel yolları kullanarak, yaya-patenci-motorcu-motorlu araç ile karşılaşmadan gitmek istiyorum tabiki, ancak günümüz Türkiye'sinde böyle bir imkanımız yok malesef.

Konunun açılmasını tetikleyen olayda, genç arkadaş başından geçen olayı anlatırken süratli olduğunu söylüyor. Trafikte süratin felaket getirdiğini söylemeye gerek yok.

Yaya karşıdan karşıya geçerken koşmamalı, bisikletli (bisiklet yolundayken dahi sürat yapmamalı), Motorlu taşıt sürücüsü kullandığı yolun hız limitlerine riayet etmeli.

Velhasıl, kurallar hepimiz için var, uyarsak medeni, uymazsak maganda oluruz.

Saygılarımla
 
@Mehmet Tuğrul CANBAŞ

Neden yavaş gidecekmişim bisikletimle?
Karayolları yönetmeliği şehir içinde 30 km/s, otoban (otoyol) haricindeki şehirler arası yollarda da 45 km/s hız limiti belirlemiş bana. Ben bunu %10 ihmal/dalgınlık payını da hesaba katarak aşmadığım sürece kimsenin benim hızıma karışmaya hakkı bulunmuyor. Bisiklet yolunda ya da asfaltta olması hiç fark etmez, aksini belirten bir durum olmadıktan sonra yapacağım hız, yasal limiti aşmadığı müddetçe benim inisiyatifimde olan bir durum.
 
@Murat B.

Trafiği oluşturan etmenlerin, kanunda sıralandığı şekilde bütün ulaşım yollarını kullanım önceliği olduğu inancına sahip biriyim. Yani birinci öncelik yayalar sonra hayvanlar en sonda araçlar (motorlu ve motorsuz).

Yaya geçidine yaklaştığında gaz pedalına yüklenen kişi ile, "burası bisiklet yolu, istediğim şekilde giderim, kimse de bana karışamaz" diyen kişinin medeniyetsizlik yarışında birbirinden geri kalır tarafı yok bence.

@Murat B.

Mesajımda alıntılayıp kalın puntoya dönüştürdüğinüz kısım sebebi ile bu cümleyi yazdığınızı düşünüyorum.Bununla alakalı cevabımı yokarıda benim kalın punto ile yazdığım bölümde bulabileceğinizi belirtir, saygılar sunarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Şimşek
Katılıyorum @Sefa isimli üyeye. Ancak yine de dikkatli olmak gerekir. Ülkemizde suçsuz da olsanız ceza yenilebiliyor. Öte yandan size de zarar gelebilir. Bir kaza sırasında suçsuz olmanız çekeceğin acının durumunu değiştirmez.
 
@Sefa

Süratli gitmekten kasıt limitlerin üzerine çıkmaktır.

Kaldı ki görüş ve sürüş kalitesine olumsuz etki yapacak olası durumlarda izin verilen azami limitler de otomatik olarak düşer. (sis, yoğun yağış, buzlanma ve görüşü kapatacak miktarda yoğun bitki örtüsü gibi)

Uygun fren mesafesini sağlayamayacağınız sürate çıkmak doğru değildir ancak yine de sizin sorumluluğunuzda evet, hızlanabilirsiniz. Ancak unutmayın ki trafikte önemli olan hızlanmak değil, gerektiğinde kendinize ve çevrenize zarar vermeden durabilmektir.
 
Yayalara çarpmamak gerekir de;iş Nasreddin Hoca fıkrasına döndü.Kardeşim hırsızın hiç mi suçu yok? Araçların olduğu kadar yayaların da özgürlüğü sınırsız değil.Ben yaya'yım özgürlüklerim var,kafasıyla özellikle Belçika ve Hollanda'da bisiklet yolunda gezinmenizi tavsiye etmem.çarparlar,hakaret ederler,yetmedi polis çağırırlar.Çünkü bisiklet kültürü olan herkes bisikletin manevra kabiliyetinin kısıtlı olduğunu bilir.Bisiklet yoluna girerek bir bisikletlinin düşmesine ya da yaralanmasına sebep olursanız vay halinize.

Bu tip tartışmalar ise bisiklet kültürü oluşmamış ülkelerde yapılıyor malesef."Dikkatli olmak" Ne dikkati;mısır patlağı gibi,ya da eski atari oyunlarındaki böcükler gibi,nereden ne zaman çıkacağı asla belli olmayan homo sapien'lerden bahsediyoruz.Bisiklet yolunda arabasına koyduğu çocuğunu gezdiriyor,mangal yakıyor,yetmedi polisi de ara diyor;masa kurup servis yapıyor...

Yayalara çarpmak hoş değil,bu bir gerçek.Ama mesele bu değil ki,o yaya'nın onca yol varken neden bisiklet yolunu kullandığı.
 
Körün güzüne parmak sokarcasına "30 km/s hıza kadar hakkım var, basar giderim heyoooo" kafasında biri değilim zaten onu merak etmeyin. Limitler dahilinde olsun ya da olmasın, hızımı arttıracaksam ona göre önlemlerimi de alıyorum, trafik içerisindeki diğer unsurları da kontrol ediyorum ve ona göre davranıyorum (kavşaklarda/ışıklarda yavaşlamak hatta durmak vs).

Hangi koşulda ne tür sıkıntılar yaşayabileceğimin bilincinde olan ve kendimi ona göre kontrol edebilecek biriyim, kör noktadaki bir viraja 50 km/s ile girmeyecek kadar seviyorum yaşamayı.
 
Mesele trafik değil trafikde hızdan bahsedilmiyor biz bisiklet yolu müsaitse basmak ve hızlanmakdayız arkadaşlar trafikde zaten işimiz yaş bari bıraksınlar'da bisiklet yolunda basalım yahu.ama kuralınca arkadan sinsi,sinsi gelip uyarmadan yanımdan geçen ruh hastası arkadaşlar çok.bari haber ver mübarek.
 
@Mehmet Tuğrul CANBAŞ:in:

@Mehmet Tuğrul CANBAŞ

Ben de "burası bisiklet yolu, istediğim şekilde giderim, kimse de bana karışamaz" zihniyetini de savunmuyorum zaten. Fakat kesin olan birşey var, o da bisiklet yolunda yaya ile bisiklet çarpışıyorsa, suç aranacak son kişi bisikletlidir. Hata, önce yayada ve yolun düzeninden sorumlu olan kamu kurumlarnda aranmalıdır.

Bu arada, Karayolları Trafik Yönetmeliğinde şöyle bir madde var:
Yaya ve Okul Geçitleri
Madde 146- Yaya ve okul geçitlerinde aşağıdaki kurallar uygulanır.
Görevli kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan, ancak başka bir trafik işareti ile belirlenmiş olan yaya ve okul geçitlerine yaklaşan bütün sürücülerin araçlarını yavaşlatmaları, bu geçitlerden geçen veya geçmek üzere bulunun yayalara ilk geçiş hakkını vermeleri ve varsa okul geçidi görevlilerinin verecekleri işaret ve talimata uymaları mecburidir.
Yani yaya geçidine yaklaşan tüm araçlar (bisiklet dahil) hızlarını düşürmeye ve geçitte bulunan veya geçide gelmek üzere olan yayalara yol vermek zorundadır. Bisikletlilerin uyması gereken kurallar arasında ise "her an yer yerden yaya çıkacakmış gibi tedbir almak" bulunmuyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sefa
Asla kabul edilemez bir durum bu haklıyken haksız duruma düşürülmek bir insan için son derece kötü bir durumdur neyse bu kez sakin olup içimden asıl geçenleri yazmayacağım
 
Demek ki 273 TL kadar borcum varmış :D:D:D
 
itiraz edin 750 lira falanda avukatlık ücreti alırsınız.
 
Hiç bir olayda karşı tarafı dinlemeden objektif olamazsınız. Şimdi karşı taraf dinlemeden çarpan kişinin söylediklerine bir bakalım:
''Aslında olay tam olarak şöyle;
Konya’da bisiklet yolları var böyle mavi renkte.İşte o yollardan birinde okuldan eve geliyodum.Hafif sola bi viraj vardı.Belediye sağolsun bu virajı kör nokta haline getirecek şekilde ağaç dikmiş.Bi adamla eşi pazardan dönüyomuş virajın içinde kaldıklarından görmedim ben onları.Biraz hızlıydım.Tam böyle dönerken bi anda oldu.Adam bağırdı çağırdı.Bizim hasarımızı öde yoksa polis çağırırım falan dedi.Ben de burası bisiklet yolu sen burda yürümeyecektin falan derken aradı bu polisi.Polis geldi.Olayı anlattık.Sonuç ceza bana girdi.Şimdi ben sulh ceza mahkemesine gidersem paramı geri alabilirmiyim önemli olan o.Çünkü o paranın yeri vardı.O para lazım abiler''

-Kişi virajın olduğunu önceden biliyor, görüyor.
-Ağaçtan ötürü kör nokta oluştuğunu biliyor, görüyor.
-Bunlara rağmen virajlı yerde hızlı gidiyor.
-Ve çarpıyor
-O kadarki çarpana kadar onları göremiyormuş bile...
O çarpılan bayan bisiklet yolundaymış evet. Ancak belliki dönemeçte. Amma karşıya geçecekti amma köşeyi dönüp devam edecekti. Bilmiyoruz. Bisiklet yolunu sürekli mi işgal ediyordu? Bilmiyoruz.
Arkadaşlar ışıksız kavşaklarda ve dönemeçlerde geçiş üstünlüğü kimindir?

Ben sordum ben söyleyeyim. Yayanındır. Motorlu taşıt ya da bisikletin değildir. Karayolu veya bisiklet yolu; yayaya çarpan kişi haksızdır. Bu yüzden ceza alması gerekir. Çarpana kadar onları göremediğine göre karşıya geçeceklerdi. Hatta yaya geçidi üzerinde çarpıldıysanız verilen cezanın yanında tazminat davası da açabilirsiniz.
(link)
Yanlış anlaşılmak istemem. Bisiklet yolu kullanan biriyim ve burada bulunan araçlardan ben de şikayetçiyim. Yalnız yukarıdaki satırları okuyunca gözümün önüne sadece duygu sömürüsü yoluyla bilgi toplamaya çalışan biri geldi.
 
@MehmetAliB.

Bu dedikleriniz kavşaklar için geçerli, viraj (dönemeç) için değil. Anlatılanlara göre de olay bir kavşakta değil, viraj çıkışında gerçekleşiyor. Yaya geçidi veya kavşak olmayan yerde karşıdan karşıya geçerken araçların mesafe ve hızını kontrol etmek yayanın sorumluluğudur, görüş mesafesi buna olanak vermeyecek kadar kısıtlı ise; o noktada karşıdan karşıya geçen yaya kusurludur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sefa
trafikte aracın önüne atlayan yayalar hariç hangi yayaya çarparsanız çarpın suçlu çarpan araçtır. Yolun ortasında birisi isterse otursun onu ezme hakkınız bulunmuyor. Acele etmeyelim ve dikkatli olalım.
bence uzlaşmak medeniyet gereğidir.
 
Geri