@M.A.Y.
trafikte kullanan bisikletliler genelde trafiğe entegre oluyorlar, olmak zorundalar. bi bisikletlinin, arkadaki şoförün düzgün fren yapacağına inanarak yolu tıkadığına rastlayamazsanız. ama sağ tarafta yolu kaplayan araç varsa mecburen sola çıkmak gerekiyor.
tam da bugun olan bişey; çift şeritli yolda bir sıra park etmiş, önümde ilerleyen araç durdu (duran 2.araç sırası oluştu) ve kapısını açtı mecburen yolun ortasına kadar çıktım, arkamdan gelen taksi, karşıdan araç geldiği ve beni ezmeden - ona çarpmadan geçemeyeceğini anladığı için fren yaptı, herhalde pek mutlu olmadı ki sonra yanımdan gazlayarak geçti. hesaplarıma göre bu durumda 2.18 sn olan zaman farkını kapatarak, 0.03 tl değerinde lpg yakmak gibi kaçınılmaz bi kaybı olmuştur
sorun şurada ki, trafikte araç kullananların çoğu çok kısa bi alanda dikkatli, örneklemek gerekirse sola çıkmadan önce beni geçmeye çalışan aracı kafamı çevirerek kontrol ettim, taksiyi gördüm ve çıktım, fren yaptı. biraz deneyimli bi şöför olduğu için duran aracı gördü, ilk olarak sola çıkacağımı düşündü (çünkü agresif türk stili budur, herhangi bi araç bunu yapacaktı) hızını artırıp beni engellemek istedi ama ben onu geçirtmedim
ama beni geçseydi de ileride yine yavaşlaması gerekiyordu, tamamen farketmediği kısım buydu
benim anladığım ferrarisi porschesi yoksa eğer, sürücüler çok alıngan olabiliyorlar, 20 yılı aşkın bi süredir trafikte kocaman arabalarının içinde yalnız başına giden insanları türlü araç ya da ekipmanla geçmişliğim vardır, sonuç aynı, kazara bi aralık bulup geçersen deli olup sadece seni geçmek gibi tutkuların peşinden gidebiliyorlar, iş bu raddeye geldi mi ileride yola çıkan yayayı, duran trafiği yada kırmızı ışığı farketmeyebiliyorlar.
sanırım en sevdiğim 2. şey de hırsla beni geçip 20 mt. ötede kırmızıyı farketmeyen ve takılan sürücüyü geçerkenki surat ifadesi
işin özü bisiklet kullanmak başlı başına bi eylemken buna trafiği eklediğiniz de işler 2 katından fazla zorlaşır genelde, serinkanlı kalarak refleksleri geliştirmek yararlı olacaktır. araçların hızlarını ve hareketlerini çok iyi algılamak gerekiyor. yol bisikletine yeni başlayanların trafiğe çıkmadan önce uzunca bi süre bisikletin limitlerini güvenli bi yerde tanımalarını ve ön teker çekiş kaybından dolayı düşene kadar denemelerini öneririm
trafikte droplardan kullanmayı tercih edin, daha iyi fren yaparsınız ve ön tekeriniz daha iyi tutunur. eğer tek elle tutmanız gerekirse gidon boynuna yakın bi yerden tutun. ayağa kalkarsanız ön teker göbeğini geçmeyin. ve en önemlisi her durumda çok rahatlıkla arkanıza bakabilir hale gelene kadar buna çalışın. yol bisikleti ve incelen lastikler hassasiyet anlamına gelir, bu hassasiyete uyum sağlayana kadar trafikte şansınız zorlamayın.
bisiklet forumda olan sürücülerin düşünceleri böyleyken bisiklet kullanmayanlarin bu isteğinizi nasıl karşıladığını tahmin ederek tüm bu şeylerin hepsini birden sorunsuzca yapabileceğinizi sanıyorsanız trafiğe çıkın. he bi de borcunuz falan varsa onları da kapatın gene tabi, sonuçta aslanların önüne atılan gladyatör gibi bişeysiniz ve bilin ki bu mantıklı değil! muhtemelen sizde "normal" değilsiniz
not: bisikletçinin yaptığı doğru değildir, eğer bu şekide kullanmaya devam ederse yoldan gelen tüm darbeler omuzlarına ve dirseklerine fazladan baskı uyugulayacaktır, dirseklerini biraz daha kırarak tutmalıdır