Hollanda demiryollari isletmesinin bisikletli ulasimi nasil arttiririz diye yaptigi arastirmalardan birisi. Bunu kendi deneyimlerinden yola cikarak, bisikleti sehir ici ulasim ve planlamada one cikartmak isteyen diger sehirlere tavsiye olarak hazirlamislar.
Ozeltle bisiklet kullanimi bir ihtiyaclar, istekler piramididir temeli saglamlastirmadan ust asamalara gecemezsiniz demisler. Keyif alinacak bir yolculuk icin once guvenlik ve guvenilirlilik, ardindan hiz ve kolaylik gelir demisler. Bunlari sagladiktan sonra memnuniyet kismina gecebilirsiniz diye devam etmisler. Bunlari hallettikten sonra bisiklet surmenin keyfi icin calismak mantiklidir diye sonuca varmislar.
Bisiklet kullanimini nasil arttiririz, diye modelleme de yapmislar. Toplumun hangi kesimi, ne icin kullaniyor digerlerini isin icine nasil katariz diye dusunup yapilan calismalardans onra da boyle bir model cikmis.
Bisiklet tiplerine gore yapilan yolculuk mesafesi ve suresi konularinda arastirma sonuclarini da tablo olarak sunmuslar. Elektrikli bisiklet karsiti arkadaslara selamlarimi iletiyorum bir kez daha buradan.
Tahmin edilebilecegi gibi ilk kolon mesage, ikincisi bisiklet, yol bisikleti, elektrikli bisiklet ve hizli elektrikli bisiklet ( hizi 25 - 45 km/s arasi )
Arastirmanin tamami icin linki birakiyorum, merakli arkaslara.
(link)