Scudo Sports

Bisiklet yolları üzerine vol 2

Hollanda'da sehir icinde araclar icin hiz limiti 50 km/s'ten 30 km/s'e dusurulmustu gecen yil. Araba dusmani hukumet bununla da yetinmemis simdi de kaldirimi olmayan yollarda otomobiller ve motorsikletler icin hiz sinirini 15 km/s'e dusurmus.

(link)

Bisikletliler ise yakinda bize de hiz sinirlandirilmasi getirilir diye endise etmeye baslamis, twitter'da geyikleri donuyor.
15 km/s mi?
E hiç yola çıkmasınlar :D
 
Scudo
Abi 15 km/h nedir? Ben o hıza düşsem, araç geri geri gidiyor sanıyorum :ssrtcbya: .

Hollanda'da sehir icinde araclar icin hiz limiti 50 km/s'ten 30 km/s'e dusurulmustu gecen yil. Araba dusmani hukumet bununla da yetinmemis simdi de kaldirimi olmayan yollarda otomobiller ve motorsikletler icin hiz sinirini 15 km/s'e dusurmus.

(link)

Bisikletliler ise yakinda bize de hiz sinirlandirilmasi getirilir diye endise etmeye baslamis, twitter'da geyikleri donuyor.
 
Abi 15 km/h nedir? Ben o hıza düşsem, araç geri geri gidiyor sanıyorum :ssrtcbya: .
moonwalk.gif
Simdi linkledigim yaziyi okudum duzgun sekilde, olay tamamen duygusal. Kaldirimi olmayan sokaklar asagidaki gibi. Bu sokakalara kaldirim yapma maliyeti cok yuksek oldugu icin hizi dusurmeyi uygun gormusler.

1280x720a.jpg
 
Hollanda demiryollari isletmesinin bisikletli ulasimi nasil arttiririz diye yaptigi arastirmalardan birisi. Bunu kendi deneyimlerinden yola cikarak, bisikleti sehir ici ulasim ve planlamada one cikartmak isteyen diger sehirlere tavsiye olarak hazirlamislar.

Ozeltle bisiklet kullanimi bir ihtiyaclar, istekler piramididir temeli saglamlastirmadan ust asamalara gecemezsiniz demisler. Keyif alinacak bir yolculuk icin once guvenlik ve guvenilirlilik, ardindan hiz ve kolaylik gelir demisler. Bunlari sagladiktan sonra memnuniyet kismina gecebilirsiniz diye devam etmisler. Bunlari hallettikten sonra bisiklet surmenin keyfi icin calismak mantiklidir diye sonuca varmislar.

Screenshot 2021-07-28 at 17.18.16.png

Bisiklet kullanimini nasil arttiririz, diye modelleme de yapmislar. Toplumun hangi kesimi, ne icin kullaniyor digerlerini isin icine nasil katariz diye dusunup yapilan calismalardans onra da boyle bir model cikmis.

Screenshot 2021-07-28 at 17.24.44.png

Bisiklet tiplerine gore yapilan yolculuk mesafesi ve suresi konularinda arastirma sonuclarini da tablo olarak sunmuslar. Elektrikli bisiklet karsiti arkadaslara selamlarimi iletiyorum bir kez daha buradan.

Screenshot 2021-07-28 at 17.28.37.png

Tahmin edilebilecegi gibi ilk kolon mesage, ikincisi bisiklet, yol bisikleti, elektrikli bisiklet ve hizli elektrikli bisiklet ( hizi 25 - 45 km/s arasi )

Arastirmanin tamami icin linki birakiyorum, merakli arkaslara.

(link)
 
Calgary ve Amsterdam'ın bisiklet altyapılarını karşılaştırmışlar. Güzel video olmuş

 
  • Muhteşem
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Avrupa bisiklet federasyonuna bağlı güvenli bisiklet sürüş destekçileri programı ( safer cycling advocate program, doğru mu çevirdim emin değilim ) şehirlerde guvenli bisiklet altyapısı oluşturmak için yol gösterici best practice ( bunu da en iyi uygulama diye çevirebiliriz sanırım ) dokümanı hazırlamış ve internet üzerinden yayınlamış.
Bisiklet kullanıcı grupları, kimlerin kullanacağının hedeflenmesi, ekonomiye katkısı, sürdürülebilirlik, güvenlik, sürücü eğitimi, altyapı ve bakımı gibi bütün başlıkları bir araya toplamışlar.

Geçenlerde Ekrem Başkan çıktı açıklama yaptı, "Ana caddelerde bisiklet yolları yapılması için ısrarcı olacağım" diye. Keşke bu gibi talihsiz açıklamalar öncesi ilgili danışmanları bunun gibi kurumlardan destek alsaydı. Belki o da olur ileride.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Geri