Goku
Üye
- Kayıt
- 14 Ocak 2013
- Mesaj
- 55
- Tepki
- 8
- Şehir
- Van
- İsim
- Kertenkele
- Başlangıç
- 1949—50
- Bisiklet
- Bikefriday
Herkese selam! Uzatmadan konuya giriyorum. Uzun zamandır içimde olan yenileme isteğini daha fazla bastıramadım ve bir köşecikde rastladığım markası Mars, modeli hakkında en ufak bir fikrim olmayan bu bebeği yenilemeye karar verdim. Doğukan Aksu'nun tüm konularını, yorumlarını takip edip bi çok şey öğrendim. Bilmeyenler varsa forumda aratıp ne harika işler çıkardığına bakabilirler. Benim yenilemeyi düşündüğüm bisikletin en ufak bir "klasik" değer taşımadığını düşünüyorum. Mars bisikletler hakkında bilgisi olupda paylaşan olursa çok memnun olurum. Daha önce forumdan bir arkadaş, aynı marka-model bisikleti yenilemiş onada şurdan bakabilirsiniz: (link)
Fotoğraflardan önce yapmak istediğim şey hakkında kısa bi bilgi vereyim.
-Tüm boya kaldırılıp yenilenecek
-Kadro üzerindeki tüm fazlalıklar kesilip atılacak
-Aktarıcılar sökülüp kaldırılacak
-Single speed uyumlu arka dişli ve ön dişli-aynakol temin edilip montaj yapılıcak.
Çok detaylı veya profesyonel bi çalışma olması gerektiğini düşünmüyorum, single speed fikri gibi, en pratik, en ucuz ve basit yollardan halletmeyi düşünüyorum. Bisiklet şuanda kırmızı, yeni kadro mavi, maşayıda beyaz yapmayı düşünüyorum. Daha sonra uygun gördüğüm yerlere sticker kullanarak renk katma kısmı kalıyor.
Gelelim fotoğraflara
http://b1302.hizliresim.com/16/8/jwjuv.jpg
http://b1302.hizliresim.com/16/8/jwjzl.jpg
Tavsiyelerinizi, tecrübelerinizi almak üzere aklımdaki sorulara geçiyorum şimdi.
1) Vites kollarının ortasında ne işe yaradığı hakkında fikir yürütemediğim eğik çivi benzeri şeyi kesmenin en kolay yolu nedir? Aynı şekilde maşadada sanırım dinamo bağlamak için bi kısım var, onuda aynı şekilde kesmek istiyorum. Kesip demir törpüsüylemi eşitlemem gerekir? Maşaya-kadroya zarar verirmi bu işlem?
2) Drop out single speed'e uygun diye biliyorum ama, emin olmak için tekrar sorayım.
3) Sizce gidonu böylemi kullanayım, yoksa kesip ters çevirmek daha mı güzel olur?
4) Single speed için arka dişliyi buldum diyelim, arkasını-önünü doldurucak halkaları nerden bulabilirim? Alternatif ne kullanabilirim? Yoksa hepsini birden bulabilirmiyim?
5) Zincir olarak şuanki zinciri kullanmam uygun olurmu? illa yeni zincir mi almalıyım en kalın baklalısından?
6) Gidondaki kir-pas'a wd40 kesin çözümmüdür?
7) Kadroda 1-2 yerde ezilme mevcut, aynı şekilde kesip atmayı düşündüğüm yerlerde sanmıyorum ama boşluk kalabilir. Bu yüzden çelik macunu kullanmayı düşünüyorum. Çelik macunu kullanıncada elektrostatik boya kullanılmadığını okumuştum, sprey astar, sprey boya, sprey vernik kullanmayı düşünüyorum. Alternatif olarak kullanabilceğim uygun fiyatlı bi boya yöntemi var mı yoksa eziklere razı gelip elektrostatikden şaşmamalı mıyım?
Bunlar sorularımdı, şimdi gelelim benim meraklılara 1-2 tavsiyeme. Youtube'da bi abimiz sıfırdan single speed yapımını inanılmaz detaylı bi şekilde ve her aşamasını özenle ve çok güzel bir kaliteyle videoya çekmiş. İlgilenen herkesin mutlaka izlemesi gerektiğini düşünüyorum. 6 seri halinde, 1.sine şurdan ulaşabilirsiniz: (link)
Okuduğunuz için teşekkürler, hatam olduysa affola, yardımlarınızı bekliyorum
Fotoğraflardan önce yapmak istediğim şey hakkında kısa bi bilgi vereyim.
-Tüm boya kaldırılıp yenilenecek
-Kadro üzerindeki tüm fazlalıklar kesilip atılacak
-Aktarıcılar sökülüp kaldırılacak
-Single speed uyumlu arka dişli ve ön dişli-aynakol temin edilip montaj yapılıcak.
Çok detaylı veya profesyonel bi çalışma olması gerektiğini düşünmüyorum, single speed fikri gibi, en pratik, en ucuz ve basit yollardan halletmeyi düşünüyorum. Bisiklet şuanda kırmızı, yeni kadro mavi, maşayıda beyaz yapmayı düşünüyorum. Daha sonra uygun gördüğüm yerlere sticker kullanarak renk katma kısmı kalıyor.
Gelelim fotoğraflara
http://b1302.hizliresim.com/16/8/jwjuv.jpg
http://b1302.hizliresim.com/16/8/jwjzl.jpg
Tavsiyelerinizi, tecrübelerinizi almak üzere aklımdaki sorulara geçiyorum şimdi.
1) Vites kollarının ortasında ne işe yaradığı hakkında fikir yürütemediğim eğik çivi benzeri şeyi kesmenin en kolay yolu nedir? Aynı şekilde maşadada sanırım dinamo bağlamak için bi kısım var, onuda aynı şekilde kesmek istiyorum. Kesip demir törpüsüylemi eşitlemem gerekir? Maşaya-kadroya zarar verirmi bu işlem?
2) Drop out single speed'e uygun diye biliyorum ama, emin olmak için tekrar sorayım.
3) Sizce gidonu böylemi kullanayım, yoksa kesip ters çevirmek daha mı güzel olur?
4) Single speed için arka dişliyi buldum diyelim, arkasını-önünü doldurucak halkaları nerden bulabilirim? Alternatif ne kullanabilirim? Yoksa hepsini birden bulabilirmiyim?
5) Zincir olarak şuanki zinciri kullanmam uygun olurmu? illa yeni zincir mi almalıyım en kalın baklalısından?
6) Gidondaki kir-pas'a wd40 kesin çözümmüdür?
7) Kadroda 1-2 yerde ezilme mevcut, aynı şekilde kesip atmayı düşündüğüm yerlerde sanmıyorum ama boşluk kalabilir. Bu yüzden çelik macunu kullanmayı düşünüyorum. Çelik macunu kullanıncada elektrostatik boya kullanılmadığını okumuştum, sprey astar, sprey boya, sprey vernik kullanmayı düşünüyorum. Alternatif olarak kullanabilceğim uygun fiyatlı bi boya yöntemi var mı yoksa eziklere razı gelip elektrostatikden şaşmamalı mıyım?
Bunlar sorularımdı, şimdi gelelim benim meraklılara 1-2 tavsiyeme. Youtube'da bi abimiz sıfırdan single speed yapımını inanılmaz detaylı bi şekilde ve her aşamasını özenle ve çok güzel bir kaliteyle videoya çekmiş. İlgilenen herkesin mutlaka izlemesi gerektiğini düşünüyorum. 6 seri halinde, 1.sine şurdan ulaşabilirsiniz: (link)
Okuduğunuz için teşekkürler, hatam olduysa affola, yardımlarınızı bekliyorum