Scudo Sports

Bisiklet teknolojisi neden bu kadar eski?

Taxonera

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.361
Tepki
788
Yaş
47
Şehir
İzmit
İsim
Gökhan
Bisiklet
Mosso
Başlığı okuyunca aklınıza ne geldi...

Uzatmak istemiyorum. Birşeyler gevelersem konuyu dağıtırım. Demek istediğim şu...

Bir teknoloji ilerler ilerler ve durur. Örnek:Tüplü tv artık üretilmiyor. Neden, çünkü teknolojisi ilerlemiyor aynı zamanda yerine LCD çıktı o da bitti şimdi LEDler var gibi.

Ama bisiklette öyle değil. 1990 yılına ait bir ürünü shimano hala üretip bisikletlerde kullanılıyor. Ruble mesela vidalı ruble neden üretilir. Kaset ruble çıkmış iken. Maliyet demeyin bana shimano veya Sram üretmese bisiklet üreticileri kaset almak zorunda kalır ve fiyatlar aşağı iner.

21vitesli shimanonun tourney serisi neden üretiliyor. Tourney üstüne kaç model çıktı. Ama hala üretiliyor. Başka bir teknolojide yeni modeller çıktıkça eskisinden vazgeçilir.

Ne demek istediğimi sanırım anlattım. Amacım bir tartışma veya polemik değil. 2015 Ağustos'tan beri bu hobinin içindeyim ve hala çok cahilim. Ama dikkatimi çeken bir nokta oldu bu kadar kısa sürede.

Yorumlarınız...
 
Scudo
Bisiklet yaygın bir taşıt değil ki... Adamlar neden ar-ge yada ne bileyim yatırım yapsın? Ülkemizde örneğin çocuk oyuncağı gözüyle bakılan bi taşıt bisiklet. Maliyeti de var işin içinde maliyet diyeceğim malesef ayrıca satış stratejileride..
 
@Taxonera
21 vites Tourney kullanıyorum.Daha öncede 27 Deore kullandım ve fazla bir fark yok.Kondüsyonu Tourneyle yaptım.
Tourney ideal bir settir fazla lükse kaçnmadanda ekonomik bisiklet kullanıcılarına hitap etmektedir.
Tourney ile gidemeyeceim mesafe çıkamayacağım eğim olmadı.
21'lik Tourney ile devamlı maraton yapıyorum ;)
 
Mercedes neden çeşit çeşit model üretiyorsa, Kiğılı'ya gittiğinizde 1000 TL'ye de 200 TL'ye de takım bulabiliyorsanız; bu da aynı sebepten. Herkese aynı şeyi satamazsınız, herkesin standart bir geliri yok. Ayrıca maliyet diye de bir gerçek var. İnkar edilemez. Neden sadece karbon bisikletler satılmıyor demekle aynı.
 
@sspl
Bisikletin yaygın olmadığından bahsetmişsiniz.Bu memleketimiz için geçerli bir durum ve çoğu küçük ölçekli ülkelerinde gerisindeyiz.
Bisiklet yaygın bir taşıt ve üzerindeki bir çok set tabikide ar-ge yapılarak üretiliyor.
Shimano'da 7000 mühendisin 3500'ü sadece bisiklet üzerine çalışma yapıyor ve her bütçeye göre ürün sunuyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alprdnc10 ve sspl
durumu olan insanlar, filmleri 4K teknolojisine sahip tvlerde izleyebilirler ama durumun yoktur aynı filmi tüplü tvde de izlersin. Sonuç olarak filmi öyle ya da böyle izlersin. Her bütçeye ait ürün satmak zorundalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Candan Biberci aslında bahsetmek istediğim yerli üretim'di. yani yerli bir marka yok shimano gibi. yatırım ve ar-ge'den kastım buydu. bisiklet hala yer yüzünde bence gerektiği gibi yaygın kullanılan bir araç değil. bir liste vardı dünya genelindeki tüm ülkelerdeki çocukların okula bisiklet ile gitme yüzdeleri diye. bir kaç ülke hariç gerisi %5lerin altında. bir çok video var biz nasıl trafikte problem yaşıyorsak ingiliz vatandaşları aynı problemleri ingilterede yaşıyor. çok dallanıp budaklanmasın özetle gerektiği gibi ilgiye sahip değil bence dünya genelinde.
 
Modifiye edecek parça bırakmazsanız modifiye parça satamazsınız. Shimano da bu işin neredeyse tekeli sayıldığına göre mantık basit :D Başka bir mantık yürütürsek; manuel vites var, birde otomatik. Otomatiğinde yarı otomatiği, kulakçıklısı vesairesi var :D Sonuç olarak her şey paraya bakıyor :snzdglsn:
 
@Candan Biberci
Aynen Candan reisin dedigi gibi. Teknoloji mekanik insan gucune dayali bi makinede bi yere kadar ilerler ve durur. Fakat durma dye biseyde yok aslinda. Durmadan yeni tasarimlar cikiyor fakat anafikir hep ayni sadece gramlar dusuyor, cepler boşaliyor o kadar
 
@mariokaldato katılıyorum işin argesi sadece gramlara dönüşmüş durumda. zaten diğer tarafta en üst seviyelere çok yaklaşılmış olduğunu düşünüyorum. sonuçta ne kadar hızlı vites değiştirebiliriz ki ?
o yüzden 30 yıllık teknoloji satar hala
 
Bence bu konuda bisikletin fizike güce dayalı bir araç olmasından kaynaklanıyor.Yani bisikletin motor yada herhangi sebeple güce katkı sağlar şekilde üretilmesi durumunda dünya üzerinde çok tutmadığını görüyoruz. Karşısındaki duygu olan kendi gücümüzle bisikleti haraket ettirmek durumu bisiklet konseptine daya uygun bir pazarlama duygusu oldu. Bunun yanında hitap ettiği kesim açısından çok geniş yelpazesi olduğundan talep olduğu sürece arzın olması tabi bir olay olarak karşımıza çıkıyor. Analayanda anlamayanda keyif aldığı sürece bu iş böyle devam eder diye düşünüyorum
 
Bir bilen olarak bu konuyu trollerin tasallutundan kurtaracağım. Şimdi şöyle başlayalım ihtiyaçlar ve teknolojiler birlikte gelişen bir piyasa mekanizmasıdır. İhtiyaç olacakki teknoloji çözüm üretecek. savaş sanayinin en çok geliştiği dönem rekabetin yoğun olduğu soğuk savaş yıllarıdır. Mesela 1960 lı yıllarda Sr 71 gibi uçakların imal edildiği dönemdeki otomobil teknolojilerine bir bak ne kadarda geri kalmış diye düşünürsün. Çünkü yatırım yeni silahların geliştirilmesineydi. Bence, yine bundan bir kaç gün önce açmış olduğum bir başlıkta (bisikletin altın çağı) belirtmiş olduğum üzere bisiklet son 10 yıldır altın çağını yaşamakta. Yani gözlemini çokta isabetli bulmadığımı vede katılmadığımı söylemek isterim. Bisikletle ilgili bir sürü bir sürü şey bu on yılın mahsülü. Elektroniğin girişi, bilgisayarlar, power metreler, gpsler, karbon teknolojisi, aerodinami, hafif alü teknolojisi, sönümleme aygıtları, güvenlik ekipmanları daha sayamadığım bir sürü şey. Bunu görebilmen için bir on yıl öncesinin yarışlarına göz atmanı salık veririm. Bu gelişmeler çevreci bakış açısının yaygınlaşması ile fosil yakıt kullanılan araçlardan bisiklete olan yönelimden kaynaklanmaktadır. tabi birde değişimi daha yavaş olan şeylerde vardırki buda yeni çözüm yollarının çok verimli olmaması nedeniyle geleneksel tasarımların devam ettirilmesindendir.
 
Bisiklet temelinde pedal çevirmek ve yol katetmek üzerine değilmidir. Teknoloji beklentisi olan gitsin motor alsın. Ki bana kalırsa teknolojinin sonuna kadar kullanıldığını düşünüyorum. Saniyenin 10000 de 1 i kadar hızlı vites değiştirebilcek teknoloji sunsa parmakların, beynin buna yetişebilecek mi. Şuan da teknoloji sayesinde daha ergonomik ve sağlıklı kadro, sele vs. kullanabiliyoruz. Çok abartmamak gerek bana kalırsa.

Ekleme: karbon kadro üretiliyo diye aluminyum kadrodan vazgeçilirse bisikletler ne kadar ulaşılabilir olur, bisiklet her kesime hitap etmeli.
 
Bisiklet teknolojisinin gelismesine sadece yariscilar ve performans bisikletcilerinin ihtiyaci var bence. Zira ortalama bir kullanicinin altus, claris, acera vs bile fazlalikla isini goruyor.
 
@Erkin Kalender hocam kendi adıma konuşayım haberdarım ama di2, eps var diye klasik yöntemlerden vazgeçecek değiliz, teknoloji diye diye bisikleti maksadından uzaklaştırmayalım. Herkes ihtiyacı dahilinde bisiklet alabilmeli,
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Geri