Scudo Sports

Bisiklet tavsiyeleri

Scudo
@Levent Gocmen

Ben duygusal yaklaşmanızı öneririm. Sizi üzmeyecek en yüksek fiyat bandında en beğendiğiniz kadroyu alın derim. Vites seti çok da önemli değil biz fani (amatör) sporcular için. Jant seti çok çok daha önem taşıyor ama bisikletlerin stok jant setleri çok iyi olmuyor. Düşük grupset + yüksek jant seti alışverişi yaparsanız en yüksek performansı satın alırsınız. Ya da ilerleyen zamanlarda jant seti yükseltilebilir dahabiyi olur o zamana kadar da aerobik kapasitenizi artıtır tekniğinizi geliştirirsiniz. Çok da düşünmeyin sadece kadronun güzelliğinden ve kalitesinden emin olursanız gerisi zaten zamanla bir takım kaşıntılar sonucu değiştirilen şeyler :D
Kadroda içten kablolama sistemi olan bi bisiklet olmasını tavsiye ederim o da görecelidir.
Bir de bisikleti alacağınız yer de bakımları öğrenene kadar önem arz ediyor. Bisiklet servisleri ekseriyetle disiplinsiz yerler maalesef.
 
@Serkan Mıstınoğlu

sevgili serkan bey maalesef kamyoncu sozunuze katılmıyorum, endurance kadrolar kamyoncuların degil belediye otobusculerinin tercihidir :p o sizin hissettiginiz cakıl cikolata buyuklugundeki tasların (sismanlık basa bela cakıl tasını bile cikolataya bagladım :) ) ne oldugunu bilmez bile endurance cı uzerinden gecer gider (hele ki 28 ve uzeri lastigi varsa). levent beyin hız tutkusunu tatmin ettigi bir aleti var zaten, en gral TT bisiklete de binse performansı yanından gecmeyecektir :p bu isin bir de maliyet bolumu var tabi halihazırda motor sahibi olan birinin yıllık giderleri zaten cok ciddi boyutta iken en kucuk bir kazada bile kadrosunu tamir edememe ihtimali olan bir karbon bisiklet sahibi olma riskinden bahsetmemissiniz :)
karbon ve alu bisikletler arasındaki zaman farkının yaklasık %5 oldugu ( ben soylemiyorum birkac yerde duydum/okudum ) noktada karbon bisikletin esnemezlik keyfi icin hem konfordan hem de paradan fedakarlık etmeye deger mi bir daha dusunmek gerekir. 100 dk da alabilecegim mesafeyi 105 dk da almak benim icin sorun olmaz cunku daha ucuz :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Esenlikler dilerim.
(link)

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
(link)

Canyon kullanıcısıyım.Diğer marka bisikletlerle mukayese kabil değil zira diğer markaları kullanmadım.Bu yüzden objektif ve adaletli olabileceğimi zannetmiyorum.Vakıf olmadığım bir konu hakkında konuşmak istemem.Bisikletimden memnunum.Üzerindeki donanım gayet tatmin edici.Fakat ben hakkını veremiyorum.Canyon markasını düşünebilirsiniz.En azından bilgi edinin.
Kalın sağlıcakla

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: DutPekmezi
@Levent Gocmen Hoşgeldiniz motorcu dostum.Sevgili Barkın Bayoğlunun ölümünden sonra motordan ve kadir kıymet bilmeyen motorcu camiasından bende ayrıldım.Kasım ayında Yamahanın Tracer 900 ü sattım.Fakat ben uzun zamandır bisiklete de biniyordum.
Size önerim kadro ölçünüzü bulup
karbon bir yol bisikleti almanız. Bisiklette en önemli unsur kadrodur.Kadrosu size uygun ve iyi olsun.Gidon, gidon boğazı kişiye göre değişir. Örnegin kadrosu 54 bir bisiklet aldınız
fakat omuzlarınız genişse 40 cm uzunlukta bir gidon size dar gelebilir. Ya da gidon boğazı 10 cm dır 12 cm almak isteyebilirsiniz.Standart satılan bisiklette bunlar uymayabilir ve size daha çok masraf çıkarır. Iyi bir kadro ve maşası olan bisiklet seçin.Diğerlerini modifiye edersiniz. Diğerleri tiagra set, alüminyum gidon ve boğazı, jantlar değiştirilir zamanla. Ben giant tcr advanced 3 aldım.tcr advanced 1 de vardı bir sürü para verecektim ve onu da kendime uyarlamaya çalışacaktım.Şimdiden kolay gelsin diyorum.

Bu arada uzun tur için şimdiden karar vermeyin.biraz sürün çünkü motor en hızlı iken bisiklet en yavaş araçtır. Zorlayıcı dır. Yılgınlığa sebep olabilir. Aynı zamanda bilinçsiz kullanılırsa sağlığınız bozulabilir
 
@Levent Gocmen merhaba foruma ve bisiklet camiasına hoş geldin :)
Bende bisikletten motorsiklete geçiş yapan birisi olarak şunu söyleyebilirim. İkisinin de tek ortak yanı ekipmanları ve yedek parçaları çok pahalı kullanmaya başlayıp tecrübe kazandıkça karşına bir sürü extra çıkıyor. Örneğin kilitli pedal, şehir bisikleti kullanan insan lar kilitli pedalın ne olduğunu bilmez ama yol bisikleti kullanan ve yarışlara katılanlar kilitli pedal almanın gerekli olduğunu bilir. Benim tavsiyem Türkiye'de distiribütörü olan bilindik markaları tercih etmen aldığın üründe bir sorun olursa hemen çözebilirsin.
 
@Levent Gocmen Zengine sormuşlar:"Ne istersin?"diye.
Zengin:"Bana fakirin hayallerini getirin."demiş.
Herkes,size tavsiyesini söylüyor;ben de hayalimi söylüyorum:CANYON
Geri kalan herşey ayarlanır.Unutmayın kervan yolda düzülür.Önce canavarı almak en önemlisi.Bisikletin en güzel yanlarından biri de araştırma yapmak.Kolay gelsin,keyfini çıkarın.
a146z5.png
 
@hamlet2006
Hayaldenmi bahsediyorsun abi:) Aşıladınız bana CANYON sevdasını gözümü şundan ayıramıyorum... Ama inşallah Enduranca cf 7.0 alınca buna çeviricem zamanla..... Sırf şu vergi muhabbetinden dolayı hayallere set çekmek zorunda kalıyorum :(
aeora canyon.jpg
 
@hamlet2006

Vallahi ne desem bilemedim,
Öncelik ile zengin olmadığımı biliyorum :)
Sadece sorumlulukları nispeten az bir adamim.
Kendi kendini geçindirmeye çalışan, evli olmayan vs..vs.

Eğer bu karar süreci içerisinde bu bisikleti alırsam, istediğin kadar sende kalabilir, bundan hiç şüphen olmasın, kırarsan senin bisikletini alırım ona göre anlaşalım :)
 
@Onur İstanbul

Size katılıyorum, fakat söyledikleriniz kişiden kişiye, durumdan duruma değişir. Yol bisikleti kullanan 7'den 77'ye insan var elbet, herkes performans amaçlamıyor. Fakat beni de tanıdığınız üzere, yazdıklarımda genel olarak performans kullanıcılarına hitap ederim, kendim de bu grubun bir üyesiyim sonuçta :) Beslenmemi, uykumu bile bisiklet antrenmanlarına göre ayarlamak hoşuma gidiyor çünkü :D
Dediğiniz gibi, sıradan kullanıcılar için %5'lik, %10'luk performans farklılıkları rahatlıkla göz ardı edilebilir, fakat ben gibi birkaç yıldır yol bisikleti üzerinde olan ve her yıl bir önceki yıldan daha iyi (antrenman) dereceleri yapmayı hedefleyenler çaylaklar için yıllık %5 performans artışı mükemmel bir oran oluyor :) Örnek vermek gerekirse 100 km ortalamasının 28'den 30'a çıkması %5în biraz üzerinde bir artıştır fakat bizler için büyük bir başarıdır :D
Bu yüzden bu küçük gibi görünen rakamları çok da yabana atmamak lazım :ssrtcbya::tskler:
 
@Yavuz12 beni gayet idare etti ama daha zorlu parkurlara geçince biraz yetersiz kaldı yaptığım droplarda falan küçük sıkıntı çıkardı ama başlangıç için gayet iyi bir bisiklet başlangıcın üstünde de kullanılabilir ben gayet memnun kaldım
Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fayih1107
@Levent Gocmen
Biliyorsunuz,teşbihde hata aranmaz derler.Sadece anlatımı güçlendirmek için yazdım.:)
Anlatımınız,üslubunuz,samimiyetiniz; kültürlü,iyi niyetli ,gönlü zengin düzgün bir arkadaşımız olduğunuzu gösteriyor zaten.Bundan dolayı dört bir yandan arkadaşlarımız sizin için iyi niyetlerini göstererek güzel,kaliteli bisikletler tavsiye ediyor.
Siz premium bir bisiklet alırsanız inanın ben mutlu olacağım.(Allah gönlümü biliyor)
Yalnız yurtdışı alışverişlerde 1500 euro üstünde işin içine extra vergiler,gümrük müşavirleri,bürokrasi vb giriyor.(Bunu da belirteyim)
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent G.
ScoTT un gravell serisi hakkında yorumlarınızı bekliyorum 2016-17-18 modelleri örneğin. Gravel bisikletlerde kullanılan kadro yol bisikletine göre titreşimi emme oranı daha güçlüdür denilebilir mi?
 
Esenlikler;

Yanılmıyorsam Katusha ve Movistar takımları da Canyon markası kullanıyorlar.

Kadro boyu hesaplama:

(link)

İngilizce bilmeyenler için(ben de bilmiyorum):Chrome ile girin.Adres çubuğunun sağında yıldızın yanındaki bu sayfayı çevire tıklayın.)

Aşağıdaki fiyatlar Factory Outlet sayfasındandır.

(link)

XL boyutunda 2018 model 105 setli Alüminyum kadro Endurace AL Disc 7.0 2018

Bisikletin fiyatı:1449 dolar değil Türkiye'ye özel fiyatı 1409 dolar=5284 lira
Bisikletin kutusu:16 dolar=60 lira
Kargo ücreti:219 dolar=821 lira

%18 Kdv: 951 lira (Bisikletin fiyatı X 18 / 100 )

Toplam:7116 lira

Şu da var;

(link)

XL boyutunda 2017 model 105 setli karbon kadro Endurace CF 8.0 2017

Bisikletin fiyat:1499 dolar(Türkiye'ye özel fiyatı 1349 dolar)

Dileyenler buraya da bakabilirler.

(link)

Sağlıcakla kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: DutPekmezi
Merhaba arkadaşlar;
Bu yaz tura çıkmayı planlıyorum bisiklet ile ve elimde triban 500 yol bisikleti var.Bir çok kişi mevcut olan bisiklet ile tura çıktı diye tavsiye ediyor ama ben ergonomisi ile rahatsız edici olabileceğini düşünüyorum ve kafamda iki bisiklet kaldı.
GİANT ESCAPE 2 CİTY =2000
& Carraro CR-T WORLD =3300
Arada 1300 TL fark var ve ikisi arasında kaldım . Bazı arkadaşlar giant al geri kalan para ile kamp malzemeleri al diyor.bazilari CR-T al donanım çok önemli diyor.ne yapayım deneyimli arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
 
Geri