Scudo Sports

Bisiklet tavsiyeleri

@Infinity dragon lastik demişken; ben Mosso aldığımda 2-3 günde bir lastiğim patlardı. Bir türlü sorunu bulamıyordum, arabaya yüklediğimde bile durup dururken patladığı oluyordu. 1-2 at sonra farkettim ki jant bandı bir yerde delikmiş, alındığından beri arızalıymış, heralde 10-15 tane falan iç lastik harcamışımdır. @Levent Gocmen bu yüzden bisiklet seçimi yaparken marka önemli. Belli markalarda her şeyde olduğu gibi çoğu zaman aynı ekipmanları daha fazla para ödeyerek alıyoruz ama en azından sizi soğutacak böyle problemlerle karşılaşmazsınız.
 
Scudo
@Infinity dragon
Bunu bir genelleme olarak vermeyelim bence, yanıltmasın kimseyi. Yol veya dağ bisikleti arasında lastik patlakları bakımından (Patlama ihtimali açısından) bir fark yok. Hatta dağ bisikletini arazide kullanıyorsanız patlak sayısı çok daha fazla olur.
 
Disk fren - v-fren konuları hep tartışma çıkarma potansiyeline sahip konular

Yağmurda filan frenlerin çok bir anlamı kalmıyor, yol tutuşu çok azaldığı için yumuşak frenleme yapmak gerekiyor. Daha doğrusu hiç fren yapmamak gerekiyor. burada frenden daha çok sürücünün tecrübesi önemli. Hızı düşürüp yavaş bir şekilde gidilebilir. Ben şimdiye kadar hidrolik frenim var yağmurda sürerim diyen birisini görmedim, daha doğrusu hızlı sürerim diyeni görmedim.

Ben ilk kez yağmurlu havada sürdüğüm zaman, zemin de 1-2 cm civarı su birikintisi vardı. Önüme bir balıkcı oltasının çıkması sonucu frenlere asılmıştım. Bisiklet anında durmuştu ama beni durduramamıştı havada süzüldüğüm anı hala hatırlıyorum.

Hidrolik frenli bir bisiklet normal v-frenli yol bisiklete göre 2000-3000 lira civarı daha pahalı oluyor. Konforu artırır ama hidrolik frene güvenip de yağmurlu, karlı havada yola çıkılmaz. bu fiyat farkına da 2. bir bisiklet alınabilinir

2130 dolar disk
(link)

1559 dolar v-fren
(link)
 
merhaba, eğer bisiklet ile yurtdışı turlar da yapmak istiyorsanız. Gravel diye geçen türlerden almanızı tavsiye ederim.
ama ben uçakla gidip belli lokasyonda gezip veya yarışlara katılıp döneceğim diyorsanız, yol bisikleti almanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@serkant yakıt


Teşekkürler, denemek kesinlik ile faydalı bir iş olacaktır, ama ölçü konusunda suanda uyuştuğum bir arakdaşım yok. Umarım bisikleti alana kadar bir iki deneme şansım olur.

Ayrıca oturuş pozisyonunun ve bisikletin ne kadar konforsuz olacağını az cok tahmin edebiliyorum. :) iki yıl Yamaha R6 kullandım, gerçekten çok gereksiz aletler :)

@FarukB58

Değerli yorumunuz ve bilgiler için teşekkür ederim.

@Mustafa Zeybek


Tamam tamam ben anliyorum seni :)
Çok dertli bir durum değil, sorun ise hayatın her anında çıkması muhtemel bir şey, her işte bir parça risk vardır.. Bunu yönetmeyi bilmek üstesinden gelmek için yeterli olacaktır.


@Infinity dragon

Her işin bazı zor ve can sıkıcı yanları var, sanırım insan kendisini bu ve benzeri durumlara hazırlamalı. Teşekkür ederim.


@Ercn

Katılıyorum size, kalite tesadüfen ortaya çıkan bir şey değildir.
 
Levent Gocmen,hoş geldiniz.Motosiklet Net den tanıyorum sizi.Yurtdışı turlarınızı da zevkle okuyorum.
Arkadaşların önerdiği Canyon Endurance CF 7.0 çok akıllıca bir seçim.Satış fiyatı 1300 Euro
civarı.
İnternetten sipariş verip,yurtdışı çıkışlarınızdan birinde bisikleti teslim alıp kutusunda uçağa verip gümrük ödemeden,Türkiye'ye getirebilirsiniz.Böylece 300 euro civarı kargo,vs.ödemekten kurtulursunuz.
Forumda,Canyon alıp,gerek kendi getiren,gerek kargo ile getirten arkadaşların açtığı pek çok konu var.Önce onları bir okuyun,kafanız netleşsin.Sonra tekrar sorularınızı sorasınız.
 
Levent Gocmen,

Hosgeldiniz Levent bey :)

Umuyorum sizi şöyle güzeel bir yol bisikletine kavuştururuz da, binince "yahu bu neredeyse motor kadar hız yapıyormuş, hem de benzinsiz! Hem de daha saglikli ve eglenceli! Ben bunca yıl neden hiç bisikleti denememişim" dedirtiriz size :cool:

Ciddi bir ikiteker tecrubeniz olmasından dolayi, direk karbon bir bisiklet almanızın daha dogru olacagını düşünüyorum. Aluminyumla sıkılacaginizi ve performansinin size yetmeyecegini dusunuyorum. Cunku iki tekerde hiza zaten alisiksiniz ve eminim ki bisiklet uzerinde performans arayacaksiniz. Kilonuz da ideal, uzun suredir motor kullandiginiz icin şimdi alacaginiz yol bisikleti ne kadar agresif olursa olsun, yani uzerinde ne kadar cok egilecek olursaniz olun, bu pozisyonun sizi rahatsiz etmeyecegini, daha açik konusmak gerekirse belinizi falan agritmayacagini dusunmuyorum. Size bakinca potalsiyel bir performans canavari goruyorum :D 100 km'de 30 ortalama goruyorum üç vakte kadar! :krnz:
Eger tespitlerim dogruysa, size onerim 105 setli, karbon kadrolu, taninmis marka bir performans canavari. Aklima ilk Lapierre geliyor. Fakat buna gecmeden once "Neden 105?" meselesini konusalim ve netlestirelim.
Shimano 105, amator performanscilar icin mukemmel bir set. Oldukca performansli, yeterli, yaris kosabilecek duzeyde ve cok da uzun omurlu, tikir tikir calisan, akici bir setten bahsediyoruz. Bu setin bir kademe alti olan Tiagra performans acisindan daha dusuk seviyede ve yaklasik 400 gr daha agir ve en onemlisi karbon bir kadroya Tiagra set, F1 arabasina fiat motoru takmak gibi dusunulebilir :naslyany: 105'in bir kademe üstü olan ultegra ise, profesyonellerin bile yarislarda zaman zaman kuandigi bir ekipman, tanik olduysaniz eger; Cumhurbaskanligi bisiklet turundaki bisikletlerin ciddi bir kisminda Ultegra set vardi. Ultegra oldukca ciddi, performansi yuksek, hafif ve asil onemlisi pahali bir set. Butcenizden dolayi ultegrayi elemek durumundayiz cunku karbon kadro + ultegra dedigimiz an fiyat direk 10.000 TL civarina cikiyor :bsmagryr:
Ozetle, 105 set konusunda tereddute yer yok.
Karbon kadro kararimda da sizin performans odakli bir surucu olacaginizi dusundugumdan dolayi eminim. :harika:

Çemberi biraz olsun daraltabildigimize gore, baska bir onemli meseleye gecelim. Aluminyum kadrolar da çeşit çeşit ve bunlarin da kaliteli olanlarinin karbondan aşagi kalir yanlari hemen hemen yok. İyi markalarin ust seviye aluminyum kadrolarindan bahsediyorum. Buna da acik kapi birakiniz.
Karsilasacigimiz bir diger gariplik de piyasada satilan cogu bisikletin 'full set' gelmemesi. Bu tabiri ben uydurdum, şimdi uydurdum :D yani şunu demek istiyorum; 105 set kabaca 9 parcadan olusur. Fakat firmalar bu parcalarin bazilarini tiagra koyar ve ortaya tiagra/105 karisimi bir bisiklet cikar. Bunu yapmalarindaki amac bisikleti daha dusuk fiyata satabilmek, yani bir nevi maliyeti azaltmak. Specialized, canondale bu konuda öncü :snzdglsn: Özellikle specialized bisiklerin uzerindeki çogu malzemeyi kendi uretimi olan malzemelerden secer. Yani ornegin 105 setteki 9 parcadan sadece 4'unu kullanir, geri kalan 5 parcayi kendi markasini koyar, maliyeti dusmus olur, daha cok kar eder.
Baska onemli ve kafa karistirici, hatta sinir bozucu husus jant meselesi. 2010 yilina kadar bisiklet piyasasi daha sınırlıydı ve satışlar 2 çeşit yapiliyordu; sadece kadro satışı veya komple, full bisiklet satisi. Sadece kadro satisini aciklamama gerek yok, full bisiklet satisinda ne demek istedigimi anlatayim, ornegin karbon bir kadrodan bahsediyorsak, bu kadronun hakkini verebilecek ekipmanlarla birlikte satilmasi. Mesela bir cervelo kadrodan bahsedelim, bunu ultegra veya dura ace setle satarlardi (en iyi setler bunlar) ve bu bisiklete de en iyi jant setini takarlardi. Fiyati cok yuksek olurdu, ama bisiklet yaris canavari olurdu. Fakat fiyatindan dolayi kimse alamazdi. 5000 dolar gibi fiyatlardan bahsediyoruz. Sadece kadro fiyati da 2000 dolar(cervelo orneginden devam ediyorum) Bu durumda Cervelo almak isteyen amator tuketicinin isi zordu. Komple 'super bisiklet'e parasi mumkunu yok yetmezdi. Sadece kadroya parasi yeterdi, ama ona da binemezdi. Sadece kadroyu alip, diger parcalarini toplamaya ve bisikleti olusturmaya kalksa da 3500 dolardan daha azina bunu yapmasi mumkun degildi.
Firmalar bunu hala devam eden bir sistemle cozduler ve tuketiciye ulastilar. Nedir bu cozum? Pahali ve kaliteli bir kadroya dandik malzeme koyarak satmak :snzdglsn: yani sen 2000 dolara sadece kadro alacagina 2800 dolar verip komple bisiklet alip direk binebiliyorsun! Fakat bisikletin uzerindem kadronun hakkini veremeyen, yani kadro kalitesine denk olmayan bir set olan 105 set var, daha da beteri ve uzucusu, 500 lira degerinde shimano R500 jant seti var :acpsnr: F1 arabasina tofaş tekeri takmak gibi dusunun...
Biz kullanicilar bunun sebebini cogu zaman anlayamiyoruz, neden boylesine iyi kadrolara boyle vasat malzemelerin takildigina tepki gosteriyoruz, ama adamlarin amaci bizim o bisikleti alabilmemiz. Tabi boyle bir bisikleti satin alinca da kisa bir sure sonra once jant seti terfisi, ardindan grupset terfisi yapmak farz oluyor. Cunku kadro bunu hakediyor! :islik:

Ufak bir internet arastirmasiyla bu durumun çok yaygin oldugunu ve hemen her firmanin boyle sattigini gorebilirsiniz. En bariz ornek; adamlar cervelo P5 gibi bir canavari, mavic cosmic elite jant setiyle satiyor... O kadrodan o jantla performans alinmasi imkansiz kere imkansiz :acpsnr:

Kafanizdaki olasi soru isaretlerini simdiden cizmeye calistim ki karar verirken neyin ne oldugu bilin :):harika:

Size onerim, şimdiki adimda gezebildiginiz kadar websitesi gezerek, kendinize bir marka begenmeniz, mumkunse aşik olmaniz :D Her firmanin kendine has cizgileri ve tarzi var. Hatta bazen uzerindeki marka yazisi bile asik edebiliyor bizi kendine (bkz. Pinarello, cipollini, de rosa ) :islik:
Siz tabiki bu markalara bakmayin, fiyatlari bizlere uygun degil.
Ama;
Lapierre,
Specialized, (karbon kadro alamazsiniz o butceye)
Trek, (karbon kadro alamazsiniz o butceye)
Focus
Gibi markalara goz gezdirmeniz.
Yani ne carraro, bianchi,sedona gibi giris seviyesi firmalarina bakip zaman kaybedin, ne de De Rosa, Pinarello gibi uçuk firmalara bakarak zaman kaybedin :D

Bize begendiginiz bisikletleri siralayin, 3 tane, 5 tane veya 10 tane bisikleti yazin, biz de artilarini eksilerini konusalim. :harika:

Once cemberi biraz daha daraltin yani. Ben elimden geldigince sınırlari belirlemeye calistim :)

O zaman detaya gireriz, bu bisiklet endurancedir, kamyonculuga merakliysaniz alin, bu model tirmanis modelidir, dag kecisi olacaksaniz alin, bu model aerodur, yalniz kurt olacaksaniz alin, bu model all rounddur her turlu gider, şeklinde sectiginiz modeller arasindan daha iyi bilgilendirmesini yapariz :D

Benim secme tarzim bu, cunku ben şu an kullandigim bisikletin aero oldugunu bilmiyordum, gördüm ve aşık oldum, aşık olduktan sonra ogrendim aero bisiklet oldugunu, "aa iyiymis" dedim ve aero jant aldim :D olaylar boyle gelisti. Umarim daha iyisi sizin basiniza gelir :harika:o_O
 
@Tavariş Merhaba
öncelik ile hoşbulduk. Dünya küçük, internet de çok büyük sayılmaz aslında :)
Kendime bir dead-time belirledim, bu süreç mart sonu gibi duruyor. Bu süreye kadar bisiklet hakkında edinebildiğim bilgiler doğrultusunda bir bisiklet sahibi olacağım gibi duruyor.

Ama bu kadar insanin aynı şeyden tutarlı bir şekilde bahsetmesi, kadro geometrisi olarak Endurance tercih edeceğim konusunu netleştirdi diyebilirim.
 
@Serkan Mıstınoğlu eline sağlık Serkan abi. Bütün konuyu tek mesajda toplamışsın :D

@Levent Gocmen ktm bisiklet de üretiyor. Ona da göz atabilirsin :)
Bu arada 2018 modellerde ek %20 vergi var. Siz Türkiye' den almazsınız ama bu bilgi de aklınızın köşesinde bulunsun.
 
Hoşgeldiniz. Aksesuarlara da hatırı sayılır bir bütçe ayırmanız gerekecek, bisiklet giyimi ile motorsiklet çok farklı, ek olarak güvenlik ekipmanları (ışık, kask) vb de işin içerisinde. Yol bilgisayarı da isteyeceksiniz. O yüzden bütçenizi komple bisiklete harcamak yerine birazını kenara ayırın derim.

Hatta "favori bisiklet"inizi hemen bulup telaşla almak yerine, boyunuza (ve zevkinize) uygun 2. el bir bisikletle de başlayabilirsiniz. Sarı logolu malum siteye göz atın, tabi görüp binip denemeden almayın.


(Yazın 0 aldığım o zamanki favori bisiketim, üzerinde acemilik izleriyle 2 aydır satışta duruyor)
 
@Levent Gocmen

Endurance kadro son yillarda parladi :cool:
Fakat garip de algi olusturdu. Sanki hic yormuyormus ve bunu da performansi, ortalamayi koruyarak yapiyormus gibi o_O
Endurance kadrolarda 2 püf var, birincisi daha rahat oturus pozisyonu, ki bu da ruzgari daha cok yiyip, daha yavas gideceginiz anlamina geliyor. Endurance kadrolarin tumunde kisa bir toptube(üst boru) bulunur. Yani kadro sizi tamamen yatirmak istemez.
İkincisi de kadro borularinin titresimi emecek sekilde, konforlu olacak sekilde tasarlanmis olmasi. Titresim sonumlemek konfor acisindan iyi, fakat performans acisindan kotu. Bir TT bisiklete binmeyi tecrube edenler bilir, asfalttaki her bir çakil tanesini hissedersiniz. Bisiklet adeta takir tukur gider asfaltta. Cunku kadrosu o kadar katidir, serttir ki, titresimleri oldugu gibi size iletir.
Endurance kadro da kusursuz degil yani kisaca :D Dedigim gibi, kamyoncularin tercihi :eek:
 
@mert8753

O ses jant setinin 10000 lira olduğunun göstergesi, çok istersen yeni jant seti alabilirsin. yada arka janta pet şise sok.
 
@mert8753
Chris king gobek alsaniz yeter :D youtube videolarindan sesi mutlaka dinleyin :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bisiklet seçiminde ana kriterlerden biri amaca uygunluk ve kullanım alanıdır.Önemli olan ürünün,kişinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamasıdır.Kişinin ihtiyacı mal taşımaksa gider kamyon alır,spor araba almaz.Kamyonun da yeri ayrıdır spor arabanın da.Bundan dolayı kullanım amacı önemlidir.,iyi belirlenmelidir.
Bazen insanlar; ihtiyacı olmadigi veya kullanım amacına yönelik olmadigi halde mal ve hizmet alabilir işin içine duygular da girebilir orası da ayrı bir konu.
Bence bisiklet dünyasının gerçek kamyonları tur bisikletleridir
:)Tabiki de endurance kadrolu bisikletler , diğer yol bisikletleri ne göre biraz kamyon kalır
 
@Serkan Mıstınoğlu



Hoşbulduk Serkan bey;
Öncelik ile yazmış olduğunuz detaylı posttan ötürü cok mutlu olduğumu belirtmek isterim. Motosiklet benim hayatımda aşık olduğum sayılı nesnelerden bir tanesi. Onun bir tarifi yok, “ Motosiklete binmek için bir yerlere gitmekten hiç sıkılmadım “ şartlar izin verdiği sürece üzerinden asla inmeyi düşünmediğim demir bir at benim için.
Bisiklet ise, motosiklete başlamadan once deli divane gibi gece gündüz tepesinden inmediğim, yapmadığım akrobasi hareketi kalmayan bir araçtı.. Tek tekerde, tek elimi bırakarak metrelerce gidebilirdim, veya ayaklarımı pedallar üzerine koyup, gidonu saga sola kırarak ama ilerlemeyerek dengede durmak felan en büyük hobilerim arasındaydı, ve halen bu dengeyi sağladığımı görmek beni maziye götürmedi değil.:)
Bunca yıl neden denemediğimi de biliyorum aslında.
Son 2 yıla kadar maalesef deli gibi sigara tüketiyordum, 2 yıl oldu bırakalı, bir dönem elektronik sigara kullandım, fakat artık onu da kullanmıyorum. Aslına bakarsanız gözümü korkutan tek nokta başaramayacağım idi.
Ama yavaş yavaş koşu antrenmanlarında, daha iyiye gittiğimi görmek ümitlendirici oldu, düşünsenize aynı parkurda, son koşunuz hep bir öncekinden daha iyi ve daha da iyiye gidiyor. Bu gerçekten heyecan verici bir şey.
İki teker konusunda mütevazilik edemeyeceğim, 25 yıldan fazlası var hayatımda, 2 tekerlek üzerinde geçen. Motosiklet’in bana avantajının olduğunu düşünüyorum, aynı şekilde iyi bisiklet kullanmanın da, motosiklet ‘e başlama konusunda epeyce bir faydası olduğu da oldukça net bir durum, hiç bisiklet kullanamayan bir insanın motosiklet kullanmasını bekleyemezsiniz. Gibi gibi…
Kilo – boy orantısına gelecek olursak, çok ağır bir adam sayılmam, bu da hem koşarken hem de bisiklet üzerinde oldukça fayda sağlayacak bir avantaj. Oturuş pozisyonu konusunda çekeceğim bir sıkıntı olacağını bende düşünmüyorum, zira nerede ise artık kambur vaziyette dolaşıyorum ;) Aşağıdaki arkadaş ile 2 seneyi aşkın vakit geçirdik maalesef..

lboqvr.png


Size katılmadığım tek nokta ; Performans konusunda canavar olabileceğim .. :))
105 set konusu da oldukça net bir hal aldı kafamda, sanıyorum bir üst modelini düşünmek için aradan 1-2 sene geçmiş olması gerekecek ve bu sure içerisinde de yeterli gelecek. Cünkü hakkını veremeyeceğiniz bir aleti almak da doğru olmaz.
Jant meselesi, fren meselesi bunlar gerçekten önemli detaylar, ama bir bisiklet edinmeden bunların derdine düşmemeliyim gibi geliyor, Okey, iyi bir kadroya sahip bisiklet, karbon ya da değil, 105 setli (Mümkünse 9 parçasıda orj.) pedalı olan, frenleri ve jantları olan bir bisiklet.. Çünkü kullanmadan herşey hazır olsun öyle binelim diye bir durum olmaz, olursa da keyfi kalmaz, düşünsenize merakınız var, uğraşacak birşey yok, herşey iyi zaten?
Velhasıl sizing yazdığınız bu mesaji aksam eve gittiğimde, sakin bir kafa ile tekrar okuyarak yeteri kadar doğru anladığımdan emin olacağım, ayırdığınız zaman için teşekkür ederim.
Tabiki modelleri sıralayacağım ve burada başınızın etini yiyeceğim, bundan şüpheniz olmasın ;)
Sevgiler.



@Mustafa Zeybek

Tamam uçak bileti bakıyorum şimdiden ;P

@ekranci


Tavsiyeler ve öneriler için teşekkür ederim, Ekipman için bir takim harcamalarım olacak, aslına bakarsanız bu iş için ayırdığım bir bütçe yok, kafamda belirlediğim bir rakam var, 3 de olur 5 de olur 7 de olur, ama bi 10 bin olmaz şeklinde, bakmışsınız 10 vermişiz, düşük ihtimal ama bilinmez, ayrıca motosiklet ile bisiklet ekipmanları arasında dağlar kadar fark var, fakat beni sevindiren bir tarafı, genel olarak astronomik rakamlar olmaması. Motosiklette durum maalesef böyle değil

@Serkan Mıstınoğlu


Fezaya süreceğiz fezaya, kamyon çekmez bizi :) tork değil beygir lazim ;)
 
Aslına bakarsanız kadro geometrisi, oturuş pozisyonu, pedal açısı vs vs derken; aslında bisiklet alınca "bike fit" yaptırsanız daha iyi olur. @Levent Gocmen

Bu tabi çok sonra ki aşama, yani önce bisikleti almanız lazım. Aldıktan sonra otururken, pedal basarken ayağım boynum ağırmasın daha konforlu süreyim derseniz ben şiddetle tavsiye ederim. Forumda da "bike fit" konusunda güzel paylaşımlar var. Okumanızı tavsiye ederim.
 
Geri