Levent Gocmen,
Hosgeldiniz Levent bey
Umuyorum sizi şöyle güzeel bir yol bisikletine kavuştururuz da, binince "yahu bu neredeyse motor kadar hız yapıyormuş, hem de benzinsiz! Hem de daha saglikli ve eglenceli! Ben bunca yıl neden hiç bisikleti denememişim" dedirtiriz size
Ciddi bir ikiteker tecrubeniz olmasından dolayi, direk karbon bir bisiklet almanızın daha dogru olacagını düşünüyorum. Aluminyumla sıkılacaginizi ve performansinin size yetmeyecegini dusunuyorum. Cunku iki tekerde hiza zaten alisiksiniz ve eminim ki bisiklet uzerinde performans arayacaksiniz. Kilonuz da ideal, uzun suredir motor kullandiginiz icin şimdi alacaginiz yol bisikleti ne kadar agresif olursa olsun, yani uzerinde ne kadar cok egilecek olursaniz olun, bu pozisyonun sizi rahatsiz etmeyecegini, daha açik konusmak gerekirse belinizi falan agritmayacagini dusunmuyorum. Size bakinca potalsiyel bir performans canavari goruyorum

100 km'de 30 ortalama goruyorum üç vakte kadar!

Eger tespitlerim dogruysa, size onerim 105 setli, karbon kadrolu, taninmis marka bir performans canavari. Aklima ilk Lapierre geliyor. Fakat buna gecmeden once "Neden 105?" meselesini konusalim ve netlestirelim.
Shimano 105, amator performanscilar icin mukemmel bir set. Oldukca performansli, yeterli, yaris kosabilecek duzeyde ve cok da uzun omurlu, tikir tikir calisan, akici bir setten bahsediyoruz. Bu setin bir kademe alti olan Tiagra performans acisindan daha dusuk seviyede ve yaklasik 400 gr daha agir ve en onemlisi karbon bir kadroya Tiagra set, F1 arabasina fiat motoru takmak gibi dusunulebilir

105'in bir kademe üstü olan ultegra ise, profesyonellerin bile yarislarda zaman zaman kuandigi bir ekipman, tanik olduysaniz eger; Cumhurbaskanligi bisiklet turundaki bisikletlerin ciddi bir kisminda Ultegra set vardi. Ultegra oldukca ciddi, performansi yuksek, hafif ve asil onemlisi pahali bir set. Butcenizden dolayi ultegrayi elemek durumundayiz cunku karbon kadro + ultegra dedigimiz an fiyat direk 10.000 TL civarina cikiyor

Ozetle, 105 set konusunda tereddute yer yok.
Karbon kadro kararimda da sizin performans odakli bir surucu olacaginizi dusundugumdan dolayi eminim.
Çemberi biraz olsun daraltabildigimize gore, baska bir onemli meseleye gecelim. Aluminyum kadrolar da çeşit çeşit ve bunlarin da kaliteli olanlarinin karbondan aşagi kalir yanlari hemen hemen yok. İyi markalarin ust seviye aluminyum kadrolarindan bahsediyorum. Buna da acik kapi birakiniz.
Karsilasacigimiz bir diger gariplik de piyasada satilan cogu bisikletin 'full set' gelmemesi. Bu tabiri ben uydurdum, şimdi uydurdum

yani şunu demek istiyorum; 105 set kabaca 9 parcadan olusur. Fakat firmalar bu parcalarin bazilarini tiagra koyar ve ortaya tiagra/105 karisimi bir bisiklet cikar. Bunu yapmalarindaki amac bisikleti daha dusuk fiyata satabilmek, yani bir nevi maliyeti azaltmak. Specialized, canondale bu konuda öncü

Özellikle specialized bisiklerin uzerindeki çogu malzemeyi kendi uretimi olan malzemelerden secer. Yani ornegin 105 setteki 9 parcadan sadece 4'unu kullanir, geri kalan 5 parcayi kendi markasini koyar, maliyeti dusmus olur, daha cok kar eder.
Baska onemli ve kafa karistirici, hatta sinir bozucu husus jant meselesi. 2010 yilina kadar bisiklet piyasasi daha sınırlıydı ve satışlar 2 çeşit yapiliyordu; sadece kadro satışı veya komple, full bisiklet satisi. Sadece kadro satisini aciklamama gerek yok, full bisiklet satisinda ne demek istedigimi anlatayim, ornegin karbon bir kadrodan bahsediyorsak, bu kadronun hakkini verebilecek ekipmanlarla birlikte satilmasi. Mesela bir cervelo kadrodan bahsedelim, bunu ultegra veya dura ace setle satarlardi (en iyi setler bunlar) ve bu bisiklete de en iyi jant setini takarlardi. Fiyati cok yuksek olurdu, ama bisiklet yaris canavari olurdu. Fakat fiyatindan dolayi kimse alamazdi. 5000 dolar gibi fiyatlardan bahsediyoruz. Sadece kadro fiyati da 2000 dolar(cervelo orneginden devam ediyorum) Bu durumda Cervelo almak isteyen amator tuketicinin isi zordu. Komple 'super bisiklet'e parasi mumkunu yok yetmezdi. Sadece kadroya parasi yeterdi, ama ona da binemezdi. Sadece kadroyu alip, diger parcalarini toplamaya ve bisikleti olusturmaya kalksa da 3500 dolardan daha azina bunu yapmasi mumkun degildi.
Firmalar bunu hala devam eden bir sistemle cozduler ve tuketiciye ulastilar. Nedir bu cozum? Pahali ve kaliteli bir kadroya dandik malzeme koyarak satmak

yani sen 2000 dolara sadece kadro alacagina 2800 dolar verip komple bisiklet alip direk binebiliyorsun! Fakat bisikletin uzerindem kadronun hakkini veremeyen, yani kadro kalitesine denk olmayan bir set olan 105 set var, daha da beteri ve uzucusu, 500 lira degerinde shimano R500 jant seti var

F1 arabasina tofaş tekeri takmak gibi dusunun...
Biz kullanicilar bunun sebebini cogu zaman anlayamiyoruz, neden boylesine iyi kadrolara boyle vasat malzemelerin takildigina tepki gosteriyoruz, ama adamlarin amaci bizim o bisikleti alabilmemiz. Tabi boyle bir bisikleti satin alinca da kisa bir sure sonra once jant seti terfisi, ardindan grupset terfisi yapmak farz oluyor. Cunku kadro bunu hakediyor! :islik:
Ufak bir internet arastirmasiyla bu durumun çok yaygin oldugunu ve hemen her firmanin boyle sattigini gorebilirsiniz. En bariz ornek; adamlar cervelo P5 gibi bir canavari, mavic cosmic elite jant setiyle satiyor... O kadrodan o jantla performans alinmasi imkansiz kere imkansiz
Kafanizdaki olasi soru isaretlerini simdiden cizmeye calistim ki karar verirken neyin ne oldugu bilin

Size onerim, şimdiki adimda gezebildiginiz kadar websitesi gezerek, kendinize bir marka begenmeniz, mumkunse aşik olmaniz

Her firmanin kendine has cizgileri ve tarzi var. Hatta bazen uzerindeki marka yazisi bile asik edebiliyor bizi kendine (bkz. Pinarello, cipollini, de rosa ) :islik:
Siz tabiki bu markalara bakmayin, fiyatlari bizlere uygun degil.
Ama;
Lapierre,
Specialized, (karbon kadro alamazsiniz o butceye)
Trek, (karbon kadro alamazsiniz o butceye)
Focus
Gibi markalara goz gezdirmeniz.
Yani ne carraro, bianchi,sedona gibi giris seviyesi firmalarina bakip zaman kaybedin, ne de De Rosa, Pinarello gibi uçuk firmalara bakarak zaman kaybedin
Bize begendiginiz bisikletleri siralayin, 3 tane, 5 tane veya 10 tane bisikleti yazin, biz de artilarini eksilerini konusalim.
Once cemberi biraz daha daraltin yani. Ben elimden geldigince sınırlari belirlemeye calistim
O zaman detaya gireriz, bu bisiklet endurancedir, kamyonculuga merakliysaniz alin, bu model tirmanis modelidir, dag kecisi olacaksaniz alin, bu model aerodur, yalniz kurt olacaksaniz alin, bu model all rounddur her turlu gider, şeklinde sectiginiz modeller arasindan daha iyi bilgilendirmesini yapariz
Benim secme tarzim bu, cunku ben şu an kullandigim bisikletin aero oldugunu bilmiyordum, gördüm ve aşık oldum, aşık olduktan sonra ogrendim aero bisiklet oldugunu, "aa iyiymis" dedim ve aero jant aldim

olaylar boyle gelisti. Umarim daha iyisi sizin basiniza gelir

