Öncelikle geçmiş olsun. Eğer ki vidalı ise arka göbeğiniz, rulmanlı olan göbek ile değiştirmeniz bu konularda daha az dert açar. Onun dışında jantınız komple standart bir aliminyum ve 2-3 yıllık ise, malzeme mukavemetini yitirmeye başlıyor, laçkalaşıyor. Jant akor yapılsa da tutmuyor ve jant tellerinin köklerinden kopmalar başlıyor. İmkanınız varsa, bence rulmanlı yeni bir arka hatta mümkünse set olarak jantlarınızı değiştirmeniz iyi olur.Arkadaşlar benim bir sorum olacak. Bisikletim hem sağa çekiyor hemde jant kadro demirlerini ortalamıyor. Ben ortalayıp takıyorum bir süre sonra tekrar ayarı bozuluyor. Bisiklet yolda kasıyor. Eksen kayması oluyor yani. Kulağı değiştirdim sorun çözülmedi. Ayrıca akord yaptırıyorum bir süre sonra çark tarafındaki teller geriliyor. Bu konuda ne yapmam gerekiyor.
Can abim, saygıdeğer abim, aynı şeyi yaşadım o yüzden diyorum. Ayrıca ruble ile alakalı bir şey demedim, tamam tatlı sert didişiyoruz ama İftira atma 😁 Önceki bisikletimde vidalı göbek kullandığım için, vidanın ve yuvasının yamulmasından bisikletin ön lastiği ile arka lastiği aynı izi bırakmıyordu. Şimdiki bisikletimde stock jantlarda da uygun akor yapılsa da bir türlü uzun vadede akor sabit kalmıyordu ve jant tellerinin bazıları fazla gerilmekten köklerden kopuyor bazıları da yerinden çıkıyordu. Sırf bu sebeplerden 2 tane arka aktarıcı janta dolandı. Neticede sakat iş. Hatta örüm tipi cross 2 idi.. Şimdi 32 den 36 tele ve cross 3 örüme çıkardım, jantı karbon aldım.. . Göbeği de mtb göbeği aldım korkuma 😅 hatta 2-3 kadro kulağı bile yedekledim..@Serkan822
- Gidon boğazı kadro düzlemine tam paralel monte edilmemiş olabilir.
- Teker dingili maşa boşluğunu doldurmuyor veya maşaya geniş geliyor olabilir. Maşayı içeri veya dışarı kasarak monte edince de maşanın iki tarafı eşit bükülmeyip böyle bir kaçıklık yaratıyor olabilir. Dingil genişliğini maşanın içine fiti fitine oturacak şekilde ayarlamanız gerekir bu durumda.
- Normalde dişli tarafındaki teller daha gergin olur zaten.
- "Bisiklet yolda kasıyor" gibi bir cümleyle ne demek istediğinizi halen anlayamadım.
@SerdarCYCoo2Bursa Teknik konulara da el atmaya başlamışsın maşallah. Ama sorunla alakalı şeyler söyleyebilsen iyi olacak. Ruble tipiyle, jantın kaç yıllık olduğuyla ne alakası var bu durumun...
benim zaten dingil mandal kadro yuvalarına tam olarak oturmuyordu Can. Ben jantı ortalayıp sıkıştırıp o şekilde biniyordum. bisikletin yolda kasıyor olması (ellerimi bırakınca yamukluk hissi vermesi) ondan olabilirmi. Acaba yuvalara oturtmayı nasıl çözebilirim. Mandalı da yamultma sebebi tam oturmaması galiba@Serkan822
- Gidon boğazı kadro düzlemine tam paralel monte edilmemiş olabilir.
- Teker dingili maşa boşluğunu doldurmuyor veya maşaya geniş geliyor olabilir. Maşayı içeri veya dışarı kasarak monte edince de maşanın iki tarafı eşit bükülmeyip böyle bir kaçıklık yaratıyor olabilir. Dingil genişliğini maşanın içine fiti fitine oturacak şekilde ayarlamanız gerekir bu durumda.
- Normalde dişli tarafındaki teller daha gergin olur zaten.
- "Bisiklet yolda kasıyor" gibi bir cümleyle ne demek istediğinizi halen anlayamadım.
@SerdarCYCoo2Bursa Teknik konulara da el atmaya başlamışsın maşallah. Ama sorunla alakalı şeyler söyleyebilsen iyi olacak. Ruble tipiyle, jantın kaç yıllık olduğuyla ne alakası var bu durumun...
Teller ölçülmeden alınıp takıldığından kısa gelip sadece birkaç diş ile tutuyor olabilir mi? "jant tellerinin bazıları fazla gerilmekten köklerden kopuyor bazıları da yerinden çıkıyordu" ifadesi sanki teller ölçmeden rasgele takılıyormuş gibi hissettiriyor.@SerdarCYCoo2Bursa
...Telin yerinden çıkması ne demek bu arada?...
"Kasıyor" denildiğinde "gitmekte zorlanıyor" anlaşılıyor, jant yerinden kaçtığında frene ya da başka bir yere sürtüyormuş izlenimi doğuruyor. Sanırım doğru ifade "çekiyor"....bisikletin yolda kasıyor olması (ellerimi bırakınca yamukluk hissi vermesi) ondan olabilirmi...
Bisiklette tansiyonun en fazla yaşandığı yerlerden biri de göbekler.. Yine darbe gören yerler. Bir taraf fazla gergin diğer tarafı fazla gevşek kaldığı için olabilir. Ya da cant çemberinin genel çember formu kaybolmuştur. Bu konuda yazdığım gibi, stock jantı söktüğümde, jantın elimde kurumaya yakın bir oyun hamuru haline geldiğini farketmiştim.. Tabi konudan da çok uzaklaşmayayım. Salcano nun jantlarını da pvc, profil, bisiklet vs üreticisi güneydoğu Asya wienman marka olduğunu öğrendim. Aslında dayanıklı olmalıdırlar fakat mikro eğilip bükülmeler ve yanlış akortlar jantın ömrünü çalmış olmalı.. Kilo olarak da 98,5 kg ile başladım, şu an 90 kg ım@SerdarCYCoo2Bursa
- Vidalı göbekte QR kullanırsan mili bir nebze erken yamulur, bu durum tekerde bir miktar kaçıklığa sebep olabilir. Ama burada sorun vidalı göbek değil QR kullanmaktır.
- 32 telde tel kopuyor? Kaç kilosun 120 mi? MTB ci arazici falan da değilsin asfaltta sürüyorsun. Telin yerinden çıkması ne demek bu arada?
Sorunların sebebini görebilen az buçuk kafası çalışan bir bisikletçi bul bence sen.
@Serkan822 QR kullanıyosun anladığım kadarıyla. E milin üstündeki sınır somunlarının konumlarını ayarlasana. Dingili maşaya oturttuğunda jant kadro düzlemiyle çakışacak şekilde bir konum bulacaksın mil üstündeki somunlara. "Mandalı yamultmak" derken?
Can benim dingili maşaya oturttuğumda jant kadroda eşit durmuyor. Aynı düzlemde olmuyor Bu sorunu nasıl çözebilirim@SerdarCYCoo2Bursa
- Vidalı göbekte QR kullanırsan mili bir nebze erken yamulur, bu durum tekerde bir miktar kaçıklığa sebep olabilir. Ama burada sorun vidalı göbek değil QR kullanmaktır.
- 32 telde tel kopuyor? Kaç kilosun 120 mi? MTB ci arazici falan da değilsin asfaltta sürüyorsun. Telin yerinden çıkması ne demek bu arada?
Sorunların sebebini görebilen az buçuk kafası çalışan bir bisikletçi bul bence sen.
@Serkan822 QR kullanıyosun anladığım kadarıyla. E milin üstündeki sınır somunlarının konumlarını ayarlasana. Dingili maşaya oturttuğunda jant kadro düzlemiyle çakışacak şekilde bir konum bulacaksın mil üstündeki somunlara. "Mandalı yamultmak" derken?
@SerdarCYCoo2Bursa
Bisiklette tansiyonun en fazla yaşandığı yerlerden biri de göbekler.. Yine darbe gören yerler. Bir taraf fazla gergin diğer tarafı fazla gevşek kaldığı için olabilir.
İdeal akortlanmış bir yol bisikleti tekerinde tel kopmaz. Çember daireselliğini de kaybetmez. Yok öyle bişey.
Bu konuda yazdığım gibi, stock jantı söktüğümde, jantın elimde kurumaya yakın bir oyun hamuru haline geldiğini farketmiştim.
Oyun hamuru? Burası tamamen sallamasyon.
Salcano nun jantlarını da pvc, profil, bisiklet vs üreticisi güneydoğu Asya wienman marka olduğunu öğrendim. Aslında dayanıklı olmalıdırlar fakat mikro eğilip bükülmeler ve yanlış akortlar jantın ömrünü çalmış olmalı.
O mikro eğilip bükülmeler her jantta oluyor. Ömrünü çalmaktan kastın ne? Mahalle manavının servis yaptığı 26 jant bisiklette 25 yıllık tek kat alüminyum jant var, geçen sordum bisikleti aldığından beri aynı jantı kullanıyormuş. 2-3 ayda bi akort ettirip kullanıyorum diyor.
Ben bilmediğim konularda foruma yazmıyorum, sana da tavsiye ederim.
@Serkan822 Bisikletçi eline düşmeden sorununu buradan halletmek için bir şey soruyosun, o zaman biraz daha detaya girmen lazım. Tekerler QR mı, somunlu mu, bu kaçıklık hangi tekerde var, ne tarafa doğru, hiç bişey belli değil. "Mandalı yamultmak" dediğin nedir diye sordum cevap vermemişsin. Birincisi, dingili maşa boşluğuna tam oturacak şekilde pul veya somunla doldurmalısın. Ruble aynakola göre ideal konumundayken jant kadroyu ortalamıyorsa akort işlemi ile jantın tekrar hizalandırılması gerekiyor.
Benim dingili maşaya oturttuğumda arka jant kadroda eşit durmuyor. Sağda 2cm solda 3 cm boşluk oluşuyor. Dolayısıyla buda bisiklette çekme yapıyor.@Serkan822 daha önce çektirme vidasını fazla sıktığım için bisiklet çizgisinden kayıyordu, düzeltince sorun da çözüldü. muhtemelen sizin durum farklı ama sağa çekme olayı belki de bundandır.
Eskişehir’de sorunumu çözecek bisikletçi tanımıyorum. Burada daha yeniyim. Arka jantta benim sorunum jantım mandallı. Bu sorundan dolayı mandal da biraz yamukluk oluşuyor.@SerdarCYCoo2Bursa
Bisiklette tansiyonun en fazla yaşandığı yerlerden biri de göbekler.. Yine darbe gören yerler. Bir taraf fazla gergin diğer tarafı fazla gevşek kaldığı için olabilir.
İdeal akortlanmış bir yol bisikleti tekerinde tel kopmaz. Çember daireselliğini de kaybetmez. Yok öyle bişey.
Bu konuda yazdığım gibi, stock jantı söktüğümde, jantın elimde kurumaya yakın bir oyun hamuru haline geldiğini farketmiştim.
Oyun hamuru? Burası tamamen sallamasyon.
Salcano nun jantlarını da pvc, profil, bisiklet vs üreticisi güneydoğu Asya wienman marka olduğunu öğrendim. Aslında dayanıklı olmalıdırlar fakat mikro eğilip bükülmeler ve yanlış akortlar jantın ömrünü çalmış olmalı.
O mikro eğilip bükülmeler her jantta oluyor. Ömrünü çalmaktan kastın ne? Mahalle manavının servis yaptığı 26 jant bisiklette 25 yıllık tek kat alüminyum jant var, geçen sordum bisikleti aldığından beri aynı jantı kullanıyormuş. 2-3 ayda bi akort ettirip kullanıyorum diyor.
Ben bilmediğim konularda foruma yazmıyorum, sana da tavsiye ederim.
@Serkan822 Bisikletçi eline düşmeden sorununu buradan halletmek için bir şey soruyosun, o zaman biraz daha detaya girmen lazım. Tekerler QR mı, somunlu mu, bu kaçıklık hangi tekerde var, ne tarafa doğru, hiç bişey belli değil. "Mandalı yamultmak" dediğin nedir diye sordum cevap vermemişsin. Birincisi, dingili maşa boşluğuna tam oturacak şekilde pul veya somunla doldurmalısın. Ruble aynakola göre ideal konumundayken jant kadroyu ortalamıyorsa akort işlemi ile jantın tekrar hizalandırılması gerekiyor.