Scudo Sports

Bisiklet önerileri

merhabalar
bir müddet bisiklet arayışı içindeyim.
mosso legarda 2130 almaya karar verdim.
yalnız bir yer haricinde bulamadım. bu yerde ise 46 kadro kalmış. benim boy 175 51 kadro uygun olduğunu biliyorum.

sorum 46 kadro alsam sorun yaşar mıyım. bisiklet küçük durur mu ? ne gibi sorunlar çıkabilir ?fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

46 kadro sorun yaşatır.
Mümkün olduğu kadar iç bacak boyunuza ve uzanma mesafenize uygun kadro bulmaya çalışın.
 
Scudo
(link)

Arkadaslar merhaba ilandaki bisiklet benim tamircimdeki bisiklettir bugun gidip gordum bisiklet gercekten temiz satan arkadasta zaten temiz ve durust guvendigim bir arkadas fakat aklima takilan sorular var mesela aynakol 6800 serisi ve fren manetlerinin uzerinde ultegra yazisi yok cube bisikletlerde acaba mix bir sistem mi yapilmis ileride satarken bu benim satis fiyatimi dusurur mu ornegin hepsinin ayni seri olmasi bir arti degilmidir fiyati aramizda hallediyoruz yazilandan cok daha uyguna verecek bana benim salcano xrs 001 karbon ve r 7000 sistem bisikletimi takasta 13 bin liraya sayacak ustune 4.5-5 arasi bir sey kaliyor sizce hem fiyat olarak hem de set olarak uygun mu.Bu arada 49 kadro zaten bana buyuktu bu tam benim boyuma da uygun bir bisiklet.Fikirleriniz benim icin degerli.
 
Arkadaşlar selamlar
Uzun yıllar sonra yeniden bisiklet almak istiyorum.183 cm boy,125 kiloyum.
Bisiklet seçerken özellikle kilomu dikkate alırsak nasıl bir seçim yapmalıyım?
Bir bisiklet tamircisi 29 jant ve shimano göbek seçmelisin özellikle demişti.
Şehir içinde kullanacağım ancak dağ bisikleti de olur.Çünkü dağ bisikleti efor harcatır diye düşünüyorum.
5000 tl civarı ayırabilirim

Şimdiden teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA
Arkadaşlar selamlar
Uzun yıllar sonra yeniden bisiklet almak istiyorum.183 cm boy,125 kiloyum.
Bisiklet seçerken özellikle kilomu dikkate alırsak nasıl bir seçim yapmalıyım?
Bir bisiklet tamircisi 29 jant ve shimano göbek seçmelisin özellikle demişti.
Şehir içinde kullanacağım ancak dağ bisikleti de olur.Çünkü dağ bisikleti efor harcatır diye düşünüyorum.
5000 tl civarı ayırabilirim

Şimdiden teşekkürler
Carraro Daytona 930 modeline bakabilirsiniz Deore Set mevcut HD bir bisiklet veya Merida Big Nine serilerine ancak Merida muhtemelen 0 bulmanız zor olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Wolflarsen
Carraro Daytona 930 modeline bakabilirsiniz Deore Set mevcut HD bir bisiklet veya Merida Big Nine serilerine ancak Merida muhtemelen 0 bulmanız zor olur.
İlginiz için teşekkürler hocam, iki bisiklete de bakınacağım
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA
Hocam peki şehir bisikleti düşünürsem,
bisan trx 8600 deore (indirimde şu an 5000 tl)
Carrano sportive 230(6500 civarı)
Carrano sportive 330(6500 civarı)
Bunlar nasıllar , 125 kilo oldugumu göz önüne alırsak götürür mü?
Teşekkürler
 
Arkadaşlar selamlar
Uzun yıllar sonra yeniden bisiklet almak istiyorum.183 cm boy,125 kiloyum.
Bisiklet seçerken özellikle kilomu dikkate alırsak nasıl bir seçim yapmalıyım?
Bir bisiklet tamircisi 29 jant ve shimano göbek seçmelisin özellikle demişti.
Şehir içinde kullanacağım ancak dağ bisikleti de olur.Çünkü dağ bisikleti efor harcatır diye düşünüyorum.
5000 tl civarı ayırabilirim

Şimdiden teşekkürler

Kilonuz fazla olduğu için şehir bisikleti pek uygun olmaz gibi. Jant teli sayısına bakın, sonuçta bu ağırlığı tekerlekler taşıyo. 36 tel olursa rahat edersiniz, 32 telden aşağı da inmeyin.
 
amortisörlü dağ bisikleti istiyorsanız carraro daytona veya big serisi ile bisan mtx 7400-7500-7600 hangisi bütçenize uyarsa.
ince lastik trekking istiyorsanız carraro sportive veya bisan trx serileri. ömür boyu kullanırsınız
 
  • Beğen
Tepkiler: Wolflarsen
Merhabalar, eşim için bir bisiklet alma arefesindeyiz. Göbekten vitesli bir elektrikli bisiklet almaya karar verdik. Trek, Kalkhoff ve Riese & Müller baktık. Gönlümüz şekil olarak Trek dese de Riese & Müller’e özellik olarak bayıldık. Düşündüğümüz modeller Trek Electra ve Riese & Müller’de Swing 3 Vario. RM’de kayış var ve Enviolo 380 göbekten vites var. Enviolo sonsuz oranlı ve yaplama gerektirmeyen bir vites. 380 ise %380 dişli oranından geliyor. Trek’te Nexus 8 ve zincir var. Buna göre Enviolo daha iyi geldi. Bunun yanında ikisinde de Bosch marka aynı kapasitede pil var. Motor ise RM’de 65nm torklu Bosch, Trek’te 55nm Bosch. Kayış, enviolo ve güçlü motorun sonucunda ise yaklaşık %30 fiyat farkı çıkıyor. Bu arada tabii RM Almanya’da elle yapılan bir bisiklet. Trek ise fabrikasyon. Bu sistemleri deneyen var mı, sizce bu farka değer mi?
 
Merhabalar, eşim için bir bisiklet alma arefesindeyiz. Göbekten vitesli bir elektrikli bisiklet almaya karar verdik. Trek, Kalkhoff ve Riese & Müller baktık. Gönlümüz şekil olarak Trek dese de Riese & Müller’e özellik olarak bayıldık. Düşündüğümüz modeller Trek Electra ve Riese & Müller’de Swing 3 Vario. RM’de kayış var ve Enviolo 380 göbekten vites var. Enviolo sonsuz oranlı ve yaplama gerektirmeyen bir vites. 380 ise %380 dişli oranından geliyor. Trek’te Nexus 8 ve zincir var. Buna göre Enviolo daha iyi geldi. Bunun yanında ikisinde de Bosch marka aynı kapasitede pil var. Motor ise RM’de 65nm torklu Bosch, Trek’te 55nm Bosch. Kayış, enviolo ve güçlü motorun sonucunda ise yaklaşık %30 fiyat farkı çıkıyor. Bu arada tabii RM Almanya’da elle yapılan bir bisiklet. Trek ise fabrikasyon. Bu sistemleri deneyen var mı, sizce bu farka değer mi?
Bahsettiğiniz bisikletler harika ötesi bisikletler, yurt dışında yaşıyorsanız bu seçeneklere ulaşabilmeniz gayet normal fakat Türkiye'de bu bisikletlere sahip olabilecek kişi sayısı çok sınırlıdır.Bildiğim kadarıyla size şunu önermek isterim, Enviolo nuvinci'yi çok duydum fakat kullanmadım sonsuz oranlı ve gerçekten bakım gerektirmiyorsa harika bir seçenek, fakat shimano alfine serisini tercih edecekseniz kesinlikle alfine 11 tercih etmeniz gerekli,sebebi ise bakımlarını çok rahat kendiniz yapabilmeniz ve ağır tarafa doğru +3 vites seçeneği.Geleceğim en önemli konuya; hangisini seçerseniz seçin fakat kesinlikle kayışlı bir sistem olsun.Hem çok sessiz ve pürüzsüz bir sürüş sağlıyor, hem uzun ömürlü, hemde yağlama ve bakım derdi yok ve bundan dolayı üstünüz başınızda kirlenmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
Bahsettiğiniz bisikletler harika ötesi bisikletler, yurt dışında yaşıyorsanız bu seçeneklere ulaşabilmeniz gayet normal fakat Türkiye'de bu bisikletlere sahip olabilecek kişi sayısı çok sınırlıdır.Bildiğim kadarıyla size şunu önermek isterim, Enviolo nuvinci'yi çok duydum fakat kullanmadım sonsuz oranlı ve gerçekten bakım gerektirmiyorsa harika bir seçenek, fakat shimano alfine serisini tercih edecekseniz kesinlikle alfine 11 tercih etmeniz gerekli,sebebi ise bakımlarını çok rahat kendiniz yapabilmeniz ve ağır tarafa doğru +3 vites seçeneği.Geleceğim en önemli konuya; hangisini seçerseniz seçin fakat kesinlikle kayışlı bir sistem olsun.Hem çok sessiz ve pürüzsüz bir sürüş sağlıyor, hem uzun ömürlü, hemde yağlama ve bakım derdi yok ve bundan dolayı üstünüz başınızda kirlenmiyor.

Merhabalar,

çok teşekkürler. Trek’te Nexus 8 var. Halihazırda Nexus 7 olan bir bisikletim var. O yüzden karakteristiğini biliyorum diyebilirim. Alfine olan bir model maalesef yok. Yine kayışlı model de yok Trek’te. RM şu an aslında bayağı daha ön planda şekil olarak en çok Trek’i beğensek de. Dediğiniz gibi kayış avantajı var. Enviolo oranları ve kalitesi ile Rohloff’la karşılaştırılır düzeyde ve alacağımız bisiklette de en yenisi olacak. Süspansiyonlu sele, bir üst sınıf Bosch motor ve hidrolik frenler gibi hatırı sayılır farklar da mevcut. Bu nedenle şimdilik onu ön plana koyduk. Önümüzdeki hafta bir test sürüşü yapıp son kararı vereceğiz artık. O zaman biz de bu sistemleri ilk kez deneyimleme şansına erişeceğiz.
 
Merhabalar,

çok teşekkürler. Trek’te Nexus 8 var. Halihazırda Nexus 7 olan bir bisikletim var. O yüzden karakteristiğini biliyorum diyebilirim. Alfine olan bir model maalesef yok. Yine kayışlı model de yok Trek’te. RM şu an aslında bayağı daha ön planda şekil olarak en çok Trek’i beğensek de. Dediğiniz gibi kayış avantajı var. Enviolo oranları ve kalitesi ile Rohloff’la karşılaştırılır düzeyde ve alacağımız bisiklette de en yenisi olacak. Süspansiyonlu sele, bir üst sınıf Bosch motor ve hidrolik frenler gibi hatırı sayılır farklar da mevcut. Bu nedenle şimdilik onu ön plana koyduk. Önümüzdeki hafta bir test sürüşü yapıp son kararı vereceğiz artık. O zaman biz de bu sistemleri ilk kez deneyimleme şansına erişeceğiz.
RIESE & MULLER markasının Roaster ve Supercharger modelleri'de benim hayallerimi süslüyor. Kesinlikle bu markayı tercih etmelisiniz, fabrika videolarına kadar izlemiş tüm sosyal medya hesaplarını takip eden biri olarak yaptıkları işlere büyük bi saygım, güvenim ve hayranlığım var.Umarım ülkemiz ekonomisi biraz iyileşir ve biz de bu bisikletlere ulaşabilecek seviyelere geliriz. Hangi kararı verirseniz verin şimdiden hayırlı olsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
RIESE & MULLER markasının Roaster ve Supercharger modelleri'de benim hayallerimi süslüyor. Kesinlikle bu markayı tercih etmelisiniz, fabrika videolarına kadar izlemiş tüm sosyal medya hesaplarını takip eden biri olarak yaptıkları işlere büyük bi saygım, güvenim ve hayranlığım var.Umarım ülkemiz ekonomisi biraz iyileşir ve biz de bu bisikletlere ulaşabilecek seviyelere geliriz. Hangi kararı verirseniz verin şimdiden hayırlı olsun...

Çok teşekkür ederim, içimi çok rahatlattınız. Bu fiyatlara çıkınca insan iki kere düşünüyor. Bir de gerçekten bisiklet kullanımımızı daha da artırmak istiyoruz. O nedenle uzun seneler bizi memnun edecek, konforu üst düzey olacak ve bakımı en az olacak bir şey çok işimize geliyor. RM gerçekten Trek ve yan markası olan Diamant’a göre de çok daha iyi görünüyordu mağazada. Duruşundan kendini belli eden bir marka. Bende zamanında VFS Fahrradmanufaktur’un yaptığı etkiyi hatırlattı. Uzmanlığının elektrikli bisikletler olması da bizim için bir avantaj. Bizim de kafamıza çok yattı ama bir sürmeden karar vermeyeceğiz yine de. Roadster’dan ziyade Supercharger’ı ben de çok beğendim. Kendime cyclecross bakmasam ben de onlara yönelirdim sanırım. Bence Türkiye’deki sorun sadece ekonomik de değil, hem kültürel hem politik. Yıllarca kurlar sabitken de bu tarz markalar gelemedi, yerleşemedi. Bisiklet kültürü, bisikleti bir araç gibi görme ve saygı gösterme yerleşmedikçe bu tarz günlük kullanılan bisikletlerin en iyi markaları ülkeye gelmeyecek. RM, Kalkhoff, Diamant, Gazelle gibi markaların distribütörü dahi yok mesela. Zira bisiklet hala üst segmentte sadece bir hobi. Bu nedenle de tur ya da yol bisikletleri ancak geliyor. Kendime göbekten vites bir şehir bisikleti bakarken Diamant veya Gazelle bulamamıştım bile. Ama aynı yerde Pinarello bile alsan mağazada görme şansın vardı.
 
Çok teşekkür ederim, içimi çok rahatlattınız. Bu fiyatlara çıkınca insan iki kere düşünüyor. Bir de gerçekten bisiklet kullanımımızı daha da artırmak istiyoruz. O nedenle uzun seneler bizi memnun edecek, konforu üst düzey olacak ve bakımı en az olacak bir şey çok işimize geliyor. RM gerçekten Trek ve yan markası olan Diamant’a göre de çok daha iyi görünüyordu mağazada. Duruşundan kendini belli eden bir marka. Bende zamanında VFS Fahrradmanufaktur’un yaptığı etkiyi hatırlattı. Uzmanlığının elektrikli bisikletler olması da bizim için bir avantaj. Bizim de kafamıza çok yattı ama bir sürmeden karar vermeyeceğiz yine de. Roadster’dan ziyade Supercharger’ı ben de çok beğendim. Kendime cyclecross bakmasam ben de onlara yönelirdim sanırım. Bence Türkiye’deki sorun sadece ekonomik de değil, hem kültürel hem politik. Yıllarca kurlar sabitken de bu tarz markalar gelemedi, yerleşemedi. Bisiklet kültürü, bisikleti bir araç gibi görme ve saygı gösterme yerleşmedikçe bu tarz günlük kullanılan bisikletlerin en iyi markaları ülkeye gelmeyecek. RM, Kalkhoff, Diamant, Gazelle gibi markaların distribütörü dahi yok mesela. Zira bisiklet hala üst segmentte sadece bir hobi. Bu nedenle de tur ya da yol bisikletleri ancak geliyor. Kendime göbekten vites bir şehir bisikleti bakarken Diamant veya Gazelle bulamamıştım bile. Ama aynı yerde Pinarello bile alsan mağazada görme şansın vardı.
Çok doğru çok güzel konuştunuz.Türkiye’de ben bisikletin daha bi 20-30 sene ulaşım aracı olarak görülmeyeceğine eminim.Çünkü belediyelerde bile bisikleti ulaşım aracıyla kullandırmak için bisiklet yolu vs hiçbir çalışma yok.Bu güzel kültürü ve öyle kaliteli güzel markalarıda hep batı ülkelerinde göreceğiz maalesef
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
Hanımın bisikleti konusunda net gibiyiz. Yarın gidip test edip beğenirsek bağlayacağız artık. O nedenle kendi bisikletimi de sorabilirim. Trek kullanıcılarına yazmıştım ama maalesef bir yorum gelmemiş, buradan sorayım bir de :)

Uzun bir süredir hep şehir/tur bisikleti kullandım, kullanıyorum. 2015 model bir Scott Sub Retro bisikletim var. Göbekten vitesli, alüminyum kadrolu, kontra vitesli bir canavar. Şu ana kadar inanılmaz memnun kaldım kendisinden. Uzun turlarda çok keyifli gerçekten. Tek sıkıntısı ise tabii ki ağırlık ve viteslerin yokuşlarda yetmemesi. Özellikle günübirlik turlarda kullanmak üzere, biraz da artık yola geçmek istememle bisiklet bakmaya başladım. Gravel ya da cyclecross almayı düşündüm zira yaşadığım yerde çok güzel arazi rotaları da var ve oralarda da kullanırım diye düşündüm. Karşıma çok iyi bir fiyatla Trek Crockett 5 Disc modeli çıktı. Bağlamayı düşünüyorum ancak ilk yol/gravel bisiklet deneyimim olacak. Yine ilk kez Sram set kullanmış olacağım alırsam. Bu bisiklet bu arada Türkiye'de satılmıyor. O nedenle tech spec'leri görebilmeniz açısından ingilizce linkini aşağıya bırakıyorum. Sram kullanan, Trek kullanan, Gravel kullananların yorumlarını beklerim. Sizce iyi görünüyor mu?

Bu bisiklette hoşuma giden cidden hafif olması, araziye de girebilecek kadar uygun olması, yapısının sağlam olması, kış ve ıslak koşullarda hem kadronun hem lastiklerin daha uygun olması (yaşadığım yer itibariyle önemli bir kriter benim için), turlarda da endurance kadar olmasa da nispeten konforlu olması. Viteslerin 11 vites olması ve kasetin küçük olması ise tek handikapı. Bu arazi için böyle tercih edilmiş elbette ancak ikili olsa ortadaki ve daha büyük olsa yol bisikletleri gibi yokuşlarda özellikle çok daha rahat ederdim. Ancak kondisyonum göbekten vites sağolsun iyi, bana tüy gibi gelir diye düşünüyorum :)

(link)

Bu arada linke üşenenler için ise bazı özellikler şu şekilde:

  • Shifter: SRAM Rival, 11-speed
  • Rear derailleur: SRAM Rival 1, medium cage, 36T max cog
  • Cassette: SRAM PG-1130, 11-32, 11-speed
  • Brake: SRAM Rival hydraulic disc
  • Ağırlık: 9.02kg
  • Ağırlık Limiti: 125kg
 
bisiklet.jpgizmirdeyim bisikletimi yol bisikletiyle takaslamak istiyorum düşünen olursa üstüne bir miktar para verebilirim detaylı fotoğraflarını da atabilirim
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Road_Runner
Öncelikle Merhabalar, konu açmayı bulamadığım için sorumu burada soracağım.

İşyerim 3 km mesafede, işe bisikletle gidip gelmek istiyorum ama aynı zamanda gün içinde 1 saat falan spor amaçlı( zayıflamak için) bisiklet de sürmek istiyorum.

Şimdi ana konumuz şu, ben kilolu biriyim. 1.90 boyunda ve 150 KG yim. Bana dayanacak, sağlam, uzun ömürlü, koltuğu rahat( haliyle kalçalarım büyük, batmaması lazım) hem işe gidip geleceğim hem de günde bir saat kadar dolanacağım beni taşıyabilecek bir bisiklet önerisi gerek. Bütçem 2000 2500 TL arası. Hangi marka, kaç jant ya da hangi özelliklere sahip bir bisiklet almalıyım, daha başlangıç olacak benim için.

Şimdiden işi bilen abilerime/kardeşlerime teşekkür eder, tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
 
Geri