Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Ben kazanın olduğu yere çok yakın oturuyorum, eskiden bu yolda ben de sürerdim. Ancak şimdilerde yoldaki trafik çok arttı, uzun zamandır bu nedenle sürmüyorum. Sabah erken çıksam da hafriyat kamyonları oluyor, güzel bir tırmanış rotası olsa da sürmekten vazgeçtim, kimseye de tavsiye etmiyorum. Yolun bazı kısımlarında emniyet şeridi çok geniş. Ama bir iki yerde iyice daraldığı oluyor.
Sürücülerse sıklıkla telefonla uğraşıyor, mesaj yazıyor…
Bazen de bisiklet süren arkadaşlar yola çok yayılıyor. Koşucularda da aynı durum söz konusu hem ters yönde hem de yayılarak koşuyorlar. Sürücünün dikkati birkaç saniye dağılsa kaza kaçınılmaz oluyor. Sabah erken saat, sürücünün gözüne güneş karşıdan vuruyor, bisikletin arka ışığı yok ya da yetersiz, orta şeride kadar açılmış gidiyor mesela. Sürücü telefona baksa, kasise baksa, kenardaki ağaçlara baksa, multimedya ekrana baksa her şey birkaç saniyede olup bitiyor.
Kendim araba sürerken az daha ters yönde koşan birine çarpacaktım, son anda fark ettim, kendisinin haberi bile olmadı. Bir de koşuforum’da trafiğin tersinden koşmak daha güvenli diyorlar… Ne güvenlisi, çarpacak arabayı fark etse kaçacak zamanı olmayacak ama farkında değil. Anlatamadım kendilerine bir türlü.

Tekrarının olmamasını, yaralı arkadaşların acilen sağlıklarına kavuşmalarını, herkesin üzerine düşen dersi çıkarmasını diliyorum.
 
Scudo
Tr
Ben kazanın olduğu yere çok yakın oturuyorum, eskiden bu yolda ben de sürerdim. Ancak şimdilerde yoldaki trafik çok arttı, uzun zamandır bu nedenle sürmüyorum. Sabah erken çıksam da hafriyat kamyonları oluyor, güzel bir tırmanış rotası olsa da sürmekten vazgeçtim, kimseye de tavsiye etmiyorum. Yolun bazı kısımlarında emniyet şeridi çok geniş. Ama bir iki yerde iyice daraldığı oluyor.
Sürücülerse sıklıkla telefonla uğraşıyor, mesaj yazıyor…
Bazen de bisiklet süren arkadaşlar yola çok yayılıyor. Koşucularda da aynı durum söz konusu hem ters yönde hem de yayılarak koşuyorlar. Sürücünün dikkati birkaç saniye dağılsa kaza kaçınılmaz oluyor. Sabah erken saat, sürücünün gözüne güneş karşıdan vuruyor, bisikletin arka ışığı yok ya da yetersiz, orta şeride kadar açılmış gidiyor mesela. Sürücü telefona baksa, kasise baksa, kenardaki ağaçlara baksa, multimedya ekrana baksa her şey birkaç saniyede olup bitiyor.
Kendim araba sürerken az daha ters yönde koşan birine çarpacaktım, son anda fark ettim, kendisinin haberi bile olmadı. Bir de koşuforum’da trafiğin tersinden koşmak daha güvenli diyorlar… Ne güvenlisi, çarpacak arabayı fark etse kaçacak zamanı olmayacak ama farkında değil. Anlatamadım kendilerine bir türlü.

Tekrarının olmamasını, yaralı arkadaşların acilen sağlıklarına kavuşmalarını, herkesin üzerine düşen dersi çıkarmasını diliyorum.
Trafikle aynı yönde koşsa, tehlike anında ara gaz verip mesafeyi mi açacak koşan adam?

Siz vuracak kadar dalgın araç kullandıktan sonra nerede gittiğinin önemi pek yok.

"Sürücü telefona baksa, kasise baksa, kenardaki ağaçlara baksa, multimedya ekrana baksa her şey birkaç saniyede olup bitiyor."

Yol dışında hiçbir şeye bakmayacaksınız araç kullanırken, çözüm bu kadar basit.
 
Tr

Trafikle aynı yönde koşsa, tehlike anında ara gaz verip mesafeyi mi açacak koşan adam?

Siz vuracak kadar dalgın araç kullandıktan sonra nerede gittiğinin önemi pek yok.

"Sürücü telefona baksa, kasise baksa, kenardaki ağaçlara baksa, multimedya ekrana baksa her şey birkaç saniyede olup bitiyor."

Yol dışında hiçbir şeye bakmayacaksınız araç kullanırken, çözüm bu kadar basit.
Sürücüler açısından söylediklerinizde son derece haklısınız, ben de sizin gibi düşünüyorum.
Dikkatsiz sürücüyü savunuyormuşum gibi algılanmasın.
Benim yaşadığım olay özelinde konuşacak olursak, havanın karanlık olması ve koşucunun simsiyah giyinmiş olması, üzerinde ışık ya da reflektör olmaması etkili oldu. Dikkatim tamamen yolda olduğu için kendisini fark ettim, aksini düşünmek bile istemiyorum.

Yol dışında hiçbir şeye bakmayacaksınız çözüm bu kadar basit demişsiniz, doğru. Ancak eksik.
Birçok kişinin hoşuna gitmeyecek olsa da bence araç yolunda koşulmamalı. Bu daha da basit.

Konunun başka yere gitmesini ya da asla sonuca varılmayacak tartışmalara girmek istemiyorum. Elbette yolda koşanların da kendilerine göre gerekçeleri olduğunun farkındayım, tıpkı yolda bisiklet sürenler gibi.

Telafisi olmayacak şeylerin başımıza gelmesindense, VO2 max azıcık düşük oluversin, Strava’da bazı istatistikler düşük kalıversin, ama ailemize çocuklarımıza sevdiklerimize sporumuzu yaptıktan sonra hepimiz sağ salim kavuşalım istiyorum. Gerçekçi bir bakış açısıyla düşünecek olursak, içinde bulunduğumuz koşullarda yolda koşmak da bisiklet sürmek de oldukça riskli aktiviteler. Hepimiz kendimize göre bu riski en aza indirecek tedbirleri alarak sporumuzu yapmaya çalışıyoruz.
 
Kendim araba sürerken az daha ters yönde koşan birine çarpacaktım, son anda fark ettim, kendisinin haberi bile olmadı. Bir de koşuforum’da trafiğin tersinden koşmak daha güvenli diyorlar… Ne güvenlisi, çarpacak arabayı fark etse kaçacak zamanı olmayacak ama farkında değil. Anlatamadım kendilerine bir türlü.
Karayolları Trafik Kanunu

Dördüncü Bölüm
Yayalar, Hayvanla Çekilen veya Elle Sürülen Araçlarla Hayvan Sürücüleri ve Yarışlar Hakkında Kurallar

Yayaların uyacakları kurallar:

Madde 68
3. Her iki tarafında, yaya yolu ve banket bulunmayan veya kullanılır durumda olmayan iki yönlü trafiğin kullanıldığı karayollarında yaya kafileleri dışındaki yayalar, taşıtyolunun sol kenarını izlemek zorundadır.



Yani, o tersten koşan kanunen doğru olanı yapıyor. Arkanızdan gelen aracı göremediğiniz için kaçma şansınız aşırı düşüktür, fakat karşıdan gelen aracın her hareketini önceden görebildiğiniz için kazadan kaçınmaya "fırsat" oluşacaktır. Bu nedenle daha güvenli olan yayaların sol banketten yürümesidir.
 
Karayolları Trafik Kanunu

Dördüncü Bölüm
Yayalar, Hayvanla Çekilen veya Elle Sürülen Araçlarla Hayvan Sürücüleri ve Yarışlar Hakkında Kurallar

Yayaların uyacakları kurallar:

Madde 68
3. Her iki tarafında, yaya yolu ve banket bulunmayan veya kullanılır durumda olmayan iki yönlü trafiğin kullanıldığı karayollarında yaya kafileleri dışındaki yayalar, taşıtyolunun sol kenarını izlemek zorundadır.



Yani, o tersten koşan kanunen doğru olanı yapıyor. Arkanızdan gelen aracı göremediğiniz için kaçma şansınız aşırı düşüktür, fakat karşıdan gelen aracın her hareketini önceden görebildiğiniz için kazadan kaçınmaya "fırsat" oluşacaktır. Bu nedenle daha güvenli olan yayaların sol banketten yürümesidir.
Kanunda bahsedilen yol bu yol değil. Dolayısıyla o tersten koşan da kanunen doğru olanı yapmıyor.
Yolun her iki tarafında banket de var, geniş kaldırım da var, hatta koşu parkuru ve atletizm pisti var. Ama yine de asfaltta koşmayı tercih ediyor. Başına bir şey gelirse kanuna göre maalesef suçlu. Örnek bir fotoğraf bırakıyorum.
IMG_7365.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
o tersten koşan
Ben de Sarıyer sahilde sürerken denk geliyorum, tersten koşmaları yoldan bağımsız bilinçli bir tercih, onlar tersten gelince ben de taşıt yoluna doğru kaymak zorunda kalıp riske giriyorum, tek tek laf anlatamayacağım için tartışmıyorum ama yanlış buluyorum. Tek tek anlatma şansım olsa da kabul edeceklerini de sanmıyorum o da ayrı mesele.
 
Ben de Sarıyer sahilde sürerken denk geliyorum, tersten koşmaları yoldan bağımsız bilinçli bir tercih, onlar tersten gelince ben de taşıt yoluna doğru kaymak zorunda kalıp riske giriyorum, tek tek laf anlatamayacağım için tartışmıyorum ama yanlış buluyorum. Tek tek anlatma şansım olsa da kabul edeceklerini de sanmıyorum o da ayrı mesele.
Tersten koşma olayı aşırı saçma geldi. Koşu parkurları var diye düşündüm önce ama bu bisiklet yollarında dolanmak gibi bir şey geldi bana önce. Sonra düşündüm 120 km koşmayacaklar sonuçta. Bence koşu parkurlarında kosmalilar.
 
Konyaaltı bisiklet yolunda yine kaza yaşanmış. Bu sefer bisikletlinin akıbetini bilmiyorum ama sanırım yaya olduğunu düşündüğüm hanımefendi feci düşmüş, koluna serum, boynuna boyunluk takmışlardı. Bu arada ben de 2-3 km sonra, aynı bisiklet yolunda, 16-17 km hızla seyrettiğim halde (yolu bilenler vardır, yol bisikletli bazı arkadaşlar 30'dan aşağı gitmiyor), ne sıyrılma ne kaçma şansım olmayan yerde, 8-9 yaşlarında bir çocuk zart diye önüme atlamış bulundu... az yere serecektim ki, ailesinin gözü önünde çarpılmaktan son anda kurtardım.

Bizim halkımız bisiklet yolunu, yaya yolu yani kaldırım olarak görüyor. Bisiklet yolu olan yerde, bisikletlinin motorlu taşıt yolundan gitmesi yasak. Bisiklet de he deyince duran bir alet değil. İnsanların bu kadar algısının kapalı olma nedeni araştırılması lazım.
 
Son düzenleme:
Konyaaltı bisiklet yolunda yine kaza yaşanmış. Bu sefer bisikletlinin akıbetini bilmiyorum ama sanırım yaya olduğunu düşündüğüm hanımefendi feci düşmüş, koluna serum, boynuna boyunluk takmışlardı. Bu arada ben de 2-3 km sonra, aynı bisiklet yolunda, 16-17 km hızla seyrettiğim halde (yolu bilenler vardır, yol bisikletli bazı arkadaşlar 30'dan aşağı gitmiyor), ne sıyrılma ne kaçma şansım olmayan yerde, 8-9 yaşlarında bir çocuk zart diye önüme atlamış bulundu... az yere serecektim ki, ailesinin gözü önünde çarpılmaktan son anda kurtardım.

Bizim halkımız bisiklet yolunu, yaya yolunu yani kaldırım olarak görüyor. Bisiklet yolu olan yerde, bisikletlinin motorlu taşıt yolundan gitmesi yasak. Bisiklet de he deyince duran bir alet değil. İnsanların bu kadar algısının kapalı olma nedeni araştırılması lazım.
Ben bisiklet yolu varken bile kara yolunda sürüyorum artık şehir içinde.
 
Konyaaltı bisiklet yolunda yine kaza yaşanmış. Bu sefer bisikletlinin akıbetini bilmiyorum ama sanırım yaya olduğunu düşündüğüm hanımefendi feci düşmüş, koluna serum, boynuna boyunluk takmışlardı. Bu arada ben de 2-3 km sonra, aynı bisiklet yolunda, 16-17 km hızla seyrettiğim halde (yolu bilenler vardır, yol bisikletli bazı arkadaşlar 30'dan aşağı gitmiyor), ne sıyrılma ne kaçma şansım olmayan yerde, 8-9 yaşlarında bir çocuk zart diye önüme atlamış bulundu... az yere serecektim ki, ailesinin gözü önünde çarpılmaktan son anda kurtardım.

Bizim halkımız bisiklet yolunu, yaya yolu yani kaldırım olarak görüyor. Bisiklet yolu olan yerde, bisikletlinin motorlu taşıt yolundan gitmesi yasak. Bisiklet de he deyince duran bir alet değil. İnsanların bu kadar algısının kapalı olma nedeni araştırılması lazım.
Daha önce bisiklet yolundan yürüyen yayalar yüzünden kaza yapmıştım. Bugün aynı bisiklet yolundan geçtim tekerlekli sandalye ile hastasını taşıyan ve bebek arabasıyla yürüyen bir kişiyi gördüm ve önceki tecrübelerimden dolayı muhattap olmadan geçtim çünkü bir şey desem çevreden bana sataşacak gerizekalı dolu. Aslında kaldırım gayet geniş fakat neden ısrarla orayı kullandıklarını anlamış değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Konyaaltı bisiklet yolunda yine kaza yaşanmış. Bu sefer bisikletlinin akıbetini bilmiyorum ama sanırım yaya olduğunu düşündüğüm hanımefendi feci düşmüş, koluna serum, boynuna boyunluk takmışlardı. Bu arada ben de 2-3 km sonra, aynı bisiklet yolunda, 16-17 km hızla seyrettiğim halde (yolu bilenler vardır, yol bisikletli bazı arkadaşlar 30'dan aşağı gitmiyor), ne sıyrılma ne kaçma şansım olmayan yerde, 8-9 yaşlarında bir çocuk zart diye önüme atlamış bulundu... az yere serecektim ki, ailesinin gözü önünde çarpılmaktan son anda kurtardım.

Bizim halkımız bisiklet yolunu, yaya yolu yani kaldırım olarak görüyor. Bisiklet yolu olan yerde, bisikletlinin motorlu taşıt yolundan gitmesi yasak. Bisiklet de he deyince duran bir alet değil. İnsanların bu kadar algısının kapalı olma nedeni araştırılması lazım.
En kötü kazamı 6 km hızla bisiklet yoluna yağmur sonrası düşen yapraklar yüzünden yaptım (bileğim çatladı) .
En dikkatli olunması gereken yol.
IMG_20251005_20043212.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Ben bisiklet yolu varken bile kara yolunda sürüyorum artık şehir içinde.
Her yerde bisiklet yolu olmadığı için mecbur ben de ana arterlere dalıyorum.
Daha önce bisiklet yolundan yürüyen yayalar yüzünden kaza yapmıştım. Bugün aynı bisiklet yolundan geçtim tekerlekli sandalye ile hastasını taşıyan ve bebek arabasıyla yürüyen bir kişiyi gördüm ve önceki tecrübelerimden dolayı muhattap olmadan geçtim çünkü bir şey desem çevreden bana sataşacak gerizekalı dolu. Aslında kaldırım gayet geniş fakat neden ısrarla orayı kullandıklarını anlamış değilim.
Konyaaltı kent meydanında dediğiniz tekerlekli sandalye durumunu da bugün yaşadım. Yaşlı bir vatandaş, engelli evlatlarını bisiklet yolunu işgal edecek şekilde yerleştirmişti. Durup kendisini uyardım, zahmet oldu kendisine, oldukça ağır kanlılıkla geri aldı.

Yani yolun bisiklet yolu olduğuna dair tabela da koysanız, "YAYALAR, YAYA YOLUNU KULLANIN, BİSİKLET YOLUNDAN YÜRÜMEYİN" diye polis anons da yapsa, olmaz. Neden mi?

Yine bugün, aynı bisiklet yolunda, akülü buggy tarzı 2 kişilik araç süren polis, koşan seksi kızların götüne bakacağım diye üstüme sürdü :D Eğitim şart da bu millet, eğitim için dirençli...

En kötü kazamı 6 km hızla bisiklet yoluna yağmur sonrası düşen yapraklar yüzünden yaptım (bileğim çatladı) .
En dikkatli olunması gereken yol.

Sırf kaza yapmamak için Konyaaltı bisiklet yolunu kullanmak istemiyorum 😀 Ana yol arnavut kaldırım olmasa oradan giderim.
 
Millet eğitime dirençli çıkarımınız kalbimi fethetti @TOOL

Arada alıntı yaparım, bilgi 😀
 
(link)

Kazada ders alabileceğimiz detay verilmemiş.
 
Kanunda bahsedilen yol bu yol değil. Dolayısıyla o tersten koşan da kanunen doğru olanı yapmıyor.
Yolun her iki tarafında banket de var, geniş kaldırım da var, hatta koşu parkuru ve atletizm pisti var. Ama yine de asfaltta koşmayı tercih ediyor. Başına bir şey gelirse kanuna göre maalesef suçlu. Örnek bir fotoğraf bırakıyorum.
330679 dosyayı görüntüle
Yalnız bu örnek diye gönderdiğiniz yolda, banket yok. Bisiklet trafiğini aksatmamak kaydıyla, yayalar bisiklet yolundan gidebilir, koşabilir. Gerçi buna gerek yok, gayet geniş bir kaldırım. Tersten koşan kişi bu örnekteki yoldan koşuyorsa, evet, psikolojik sorunları vardır.

Kanun şöyle der:

DOKUZUNCU BÖLÜM
Yayalar-Hayvanla Çekilen veya Elle Sürülen Araçlar-Hayvan Sürücüleri ve Yarışlar Hakkında Kurallar
Yayalar
Madde 138
Yayalar taşıt yolu bitişiğinde veya yakınında yaya yolu, banket veya alan varsa buralardan yürümek, her iki tarafında banket bulunan ve kullanılabilir durumda olan yollarda kendi gidiş yönüne göre sol bankette yürümek zorundadırlar.

Ancak;

3) Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya mevcut bulunmaması halinde, bisiklet yolu varsa bisiklet trafiğine engel olmamak şartıyla bisiklet yolunda, bisiklet yolu yoksa imkan oranında taşıt yolu kenarına yakın olmak şartıyla taşıt yolu üzerinde yürüyebilirler.
4) Her iki tarafında yaya yolu ve banket bulunmayan veya kullanılır durumda olmayan iki yönlü yollarda yaya kafileleri taşıt yolunun sağ kenarında diğer yayalar gidişlerine göre taşıt yolunun sol kenarında yürümek zorundadırlar.
 
Geri