Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Scudo
Kazaya bu açıdan bakınca adam sistemlerinin ne kadar önemli olduğu da ortaya çıkıyor; birincisi araç o şerit çizgisini aşıp emniyet şeridine girmez yol içine atar sizi, ikincisi bisikletli algılayıp acil fren desteği ile aracı durdurur. Geçen gün yaya geçidi olmayan yerde adamın biri önüme atladı araç öyle bir fren yaptı ki emniyet kemerim kilitlendi eve geldiğimde kızarmıştı omzum. Maalesef adam yeni araçlarda zorunlu olsa da bizim ülkede sahip olunan araç parkı çok eski. Orantısz vergi ve aşım gücünün azlığı tek başına fakirlik değil böyle sonuçlar da doğuruyor. Tabi bütün bunlar şoförü ve o yaşta o algı düzeyinde ona araç kullanmaya izin veren yetkililerin suçunu hafifletmiyor. Esas suçlu en başta şoför.
 
Mekanı cennet olsun.Çok üzücü.Ailesine , sevenlerine sabırlar dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Çok üzücü. Allah ailesine, sevenlerine sabır versin.

Kazaya bu açıdan bakınca adam sistemlerinin ne kadar önemli olduğu da ortaya çıkıyor; birincisi araç o şerit çizgisini aşıp emniyet şeridine girmez yol içine atar sizi, ikincisi bisikletli algılayıp acil fren desteği ile aracı durdurur. Geçen gün yaya geçidi olmayan yerde adamın biri önüme atladı araç öyle bir fren yaptı ki emniyet kemerim kilitlendi eve geldiğimde kızarmıştı omzum. Maalesef adam yeni araçlarda zorunlu olsa da bizim ülkede sahip olunan araç parkı çok eski. Orantısz vergi ve aşım gücünün azlığı tek başına fakirlik değil böyle sonuçlar da doğuruyor. Tabi bütün bunlar şoförü ve o yaşta o algı düzeyinde ona araç kullanmaya izin veren yetkililerin suçunu hafifletmiyor. Esas suçlu en başta şoför.
Kesinlikle haklısınız. Akıllı araçlar çoğalana kadar bu tür kazalar olmaya devam edecek. O zamana kadar trafik denetimlerinin artırılması da çok önemli. Geçen bayramda trafik denetimleri o kadar sıkıydı ki İstanbul, İzmir arası gidip geldiğim süre içerisinde sadece iki aracın aşırı hızlı gittiğini gördüm. Herkes hız limitlerine olabildiğince uyuyordu benim gözlemleyebildiğim.
 
Bugün bir bisikletli arkadaşımızı daha kaybettik.Yol kenarında grup halinde ilerleyen bisikletçilere, tüm trafik kurallarını hiçe sayarak son sürat çarpan bir araç… Sonuç: biri artık aramızda değil, üç kişi ise hastanede yaşam mücadelesi veriyor.

Sadece bisiklet sürüyorlardı. Sadece spor yapıyor, nefes almak istiyorlardı. Yolun kenarındaydılar, görünür kıyafetler giymişlerdi, kurallara uymuşlardı. Ama ne fayda? Beton yığınlarıyla dolu, sadece otomobillerin hüküm sürdüğü bu düzende bir kez daha ezildiler.

Her gün bisiklet süren birinin aklında şu cümle var artık: “Bugün sağ salim eve dönebilecek miyim?”

Ne özgürlüğümüz kaldı, ne huzurumuz. Şehirlerimizi arabalar kuşattı. Sessizliğimizi, güvenliğimizi, yaşama hakkımızı elimizden aldılar. Her sokak başı bir tehdit, her yol kenarı bir mezar potansiyeli. Biz bisikletliler artık görünmeyen birer hedefiz.

Yollar sadece araçlara ait değil!
Biz de varız, biz de yaşayacağız!
Biz bisiklete binerken ölmek istemiyoruz!

Lanet olsun bu beton sevdasına, lanet olsun sadece arabaların var olduğu bu düzene!
Bir arkadaşımız daha öldü, kaç kişi daha ölmeli ki ciddiye alınalım?
 
Başımız sağ olsun, sanmam ama bari bu kez son olsun 😔
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Maalesef 6-7 ay ile salınır, barçın barı arkadaşımıza alkollü ve ehliyetsiz sürücü çarptı, emniyet şeridinde giderken, hatta bisiklet ile yolları paylaş tabelası vardı. 6.5 ayda tahliye edildi. 9 yıl aldı, (en yüksekten) infazı 4.5 yıl,( 5 yıl altı olduğu için) içeride bulunduğu süre göz önünde bulundurularak tahliye edildi. Özetle g.tünüzü kollayın arkadaşlar maalesef
 
bu genişlikte bir emniyet şeridine sürüş esnasında telefona bakmayan birinin girmesi mümkün değil.
istanbulda çok görüyorum, otomobil sürücüsünün, yayanın, motrolu kuryenin falan elinde her zaman telefon.
geçen mecidiyeköyden gayrettepeye giden caddede bir kaza vardı, dümdüz yolda 4 araba birbirine girmiş, sebebi telefon.

özellikle sürücüler, bu telefona bakmalar yüzünden herkesin canına kast ediyorlar.

işim gereği bir eğitim için 3 gün boyunca bayrampaşadan maltepe gitmem gerekti ve bu ulaşımı mecburen hep metro ile yaptım. normal hayatımda bu kadar toplumun arasına karışmayan asosyal bir bireyim. insanlardan genellikle uzak duruyorum.

Abi metroda herkesin elinde telefon. herkes telefona bakıyor. özellikle genç kızlar tam birer facia. ellerinden telefon düşmüyor ve sürekli bakıyorlar.
yolda yürürken bile herkes telefona bakıyor.

insanlar ileri seviyede mal olmuş. bu kadar malın arasında hayatta kalmak gerçekten bir mucize.

dikkat edin kendinize, kaldırımda yürürken bile.
 
Son düzenleme:
çok üzücü bir olay, Allah rahmet eylesin. Sürücü hatası olduğunu anlayabiliyoruz, bilgilerden.
Keşke üst segment araçlardaki erken uyarı ve otomatik frenleme sistemi kolay ulaşılabilir bir teknoloji olsa da olabilecek tüm araçlara uygulansa, ama 8-10 yıldan önce zor.
Tabi bazı sürücüler bu sistemleri deaktif edebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
çok üzücü bir olay, Allah rahmet eylesin. Sürücü hatası olduğunu anlayabiliyoruz, bilgilerden.
Keşke üst segment araçlardaki erken uyarı ve otomatik frenleme sistemi kolay ulaşılabilir bir teknoloji olsa da olabilecek tüm araçlara uygulansa, ama 8-10 yıldan önce zor.
Tabi bazı sürücüler bu sistemleri deaktif edebiliyor.
Şu an satılan her araçta var bu sistemler, tamamen kapatılamıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Şu an satılan her araçta var bu sistemler, tamamen kapatılamıyor
işte 90 model şahinler vb leri heryerde.

birde şunu anlamadım, ne zaman kaza haberi görsem ya eski şahin ya eski doğan karışmış, tükenmedilerde. doğuruyor sanki. sanayide birleştirip birleştirip trafiğe sokuyorlar herhalde
 
Çok üzücü bir haber, neden hep böyle haberler duymak zorunda kalıyoruz,
Özgür bey'e allahtan rahmet yaralı arkadaşlarına acil şifalar diliyorum,
Özgür bey'in ailesinede sabırlar dilerim,
70 yaşında aracın direksiyonuna geçen şahıs içinde ne desek boş, allah bildiği gibi yapsın :mad:
 
Şu an satılan her araçta var bu sistemler, tamamen kapatılamıyor
2024 yılında satış gören her 2 araçtan hemen hemen 1'i ikinci el. Satılan her 2 ikinci el aracın 1'inden fazlası 10 yaş üstü. Yani çok kaba bi hesapla, piyasada satış gören araçların 4'te 1'i 10 yaş üstü. Hele ki şimdi millet bekliyor ki hurda teşvik kanunu çıkacak, herkesin elinde 20-30 küsür yaşında arabalar.

işte 90 model şahinler vb leri heryerde.

birde şunu anlamadım, ne zaman kaza haberi görsem ya eski şahin ya eski doğan karışmış, tükenmedilerde. doğuruyor sanki. sanayide birleştirip birleştirip trafiğe sokuyorlar herhalde
Lanet olsun şu Tofaş kuş serisi araçların güzellemesini yapıp duranlara. Millet eğlenmek için kalkıp bunları hayata döndürüyor, sonra da salıyor piyasaya. Hepsi bi saatli bomba.
 
Geri