Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Yine senaryo aynı. Alkollü bir araç sürücüsü ve 17 yaşında karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir genç :(
(link)
@trainspotting35
Screenshot_2020-09-01-12-46-09.jpg

İnsan değil bunlar.
 
Scudo
Birkaç kez benimde başıma geldi.Gece arabadan aydınlatma kullanmayan bisikletliyi görmek neredeyse imkansız.Mutlaka ön ve arka ışık kullanmak gerekiyor.
 
(link) bu arkadaşımız aramızdaysa geçmiş olsun.
Geçmiş olsun arkadaşa...
Sonunu göremediğimiz viraja hızlı girmemek gerek. Hele de sürülen yolu iyi bilmiyorsak, yüksek hızlara çıkmamak gerek..
 
Geçmiş olsun arkadaşa...
Sonunu göremediğimiz viraja hızlı girmemek gerek. Hele de sürülen yolu iyi bilmiyorsak, yüksek hızlara çıkmamak gerek..
Bakış kaçırmış. virajın dışına baktığı için olmuş kaza.. geçmiş olsun.. iki teker bambaşka bir dünya hiç bir zaman "ben oldum"dememeli.. Her zaman öğrenmeye açık olmalı.
 
Bu kaza, Bursamızın en güzel güzergahlarından Uludağ ana yol inişinde olmuş.
Bizim de ayda 1-2 kez severek sürdüğümüz bu rota, inişi keyifli hale getiren uzun ve temiz asfaltında 70-80 k.m. leri görebildiğimiz hızlara çabucak çıkılan bir eğime sahip.
Yaklaşık 35 k.m. durmadan iniş yapılabilir, "Mahoriç" tarzı aero pozisyon denenebilir..
Tabi hız arttıkça eğimin yanında dönüş ve keskin virajlar da tehlikeli hale geliyor.
Bariyerler yapılmadan önce ormana düşenler, ciddi yaralanmalar da oluyordu.

Ramazan Sarıöz arkadaşımız ucuz atlatmış.
Kazada kameraya yansımayan bir araç mı var, dikkatini dağıtan bir gelişme var mı, bilemiyorum...
Kendisine geçmiş olsun ve kazanın üzerinde kalıcı bir etki bırakmamasını diliyorum...
 
Bariyerler yapılmadan önce ormana düşenler, ciddi yaralanmalar da oluyordu
Öyle bariyerler kesinlikle çağdışı; o bariyerler yapılacağına yapılmasın daha iyi. Motorcu, bisikletçi katili bariyer onlar.
 
Bir bilim adamı türklerin %90ı deli olduğu için asla korkmazlar demişya adam harbi doğru demiş :D Yoruma bak bisikletiyle arabaya niye çarpıyor azımı bozardımda neyse^^
 
Öyle bariyerler kesinlikle çağdışı; o bariyerler yapılacağına yapılmasın daha iyi. Motorcu, bisikletçi katili bariyer onlar.
Bariyer dikmeleri doğrudan asfalta çakılmış ise çok tehlikeli, kaza esnasında ölümcül oluyor maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
Bariyer dikmeleri doğrudan asfalta çakılmış ise çok tehlikeli, kaza esnasında ölümcül oluyor maalesef.
Gerçekten çok ciddi sıkıntı var o bariyerlerde. Motorcu veya bisikletçi düşüp sürüklendiğinde o bariyer dikmeleri uzuvların kopmasına neden olabiliyor. Allah korusun, çok dikkat etmek lazım.
 
(link)
Karayolları Trafik Yönetmeliği gereği yol kenarları düzenlenmektedir. Ülkemiz özelinde yaşanan kazalar göz önüne alındığında bu bariyer/oto korkuluk uygulaması ; araçların yoldan çıkmasını, sürücü ve yolcuların güvende olmasını sağlamak üzere uygulanmaktadır.
Yüksek hızlardaki araçların kaza olasılıkları da yüksektir. Oto korkuluk uygulamasında bisiklet ve motorsiklet sürücülerinin olumsuz etkileneceği bir durumdan öte, o sürücülerin trafik kuralları ve yönetmeliklere ne kadar uygun araç kullandıkları önemlidir.
Aracın hız limiti üstünde, araç hakimiyetinin kaybolduğu ,dönüşlerde firenaj ve manevra tecrübesizliği, alkollü araç kullanımı v.b. bir çok nedenden ötürü kazalar olur.
Kimi yerlerde, (bugün yaşanan kaza gibi) aracın daha dik yar ve uçurumlara yuvarlanmasını da önleyen gene bu oto korkuluklardır....
 
Birkaç kez benimde başıma geldi.Gece arabadan aydınlatma kullanmayan bisikletliyi görmek neredeyse imkansız.Mutlaka ön ve arka ışık kullanmak gerekiyor.
arabadan görmek zor doğru. geçenlerde biriside benim üzerime sürünce karanlıkta bende iki adet lamba aldım yarın birgün dönüşü olmaz kazanın diyerek
 
(link)
Karayolları Trafik Yönetmeliği gereği yol kenarları düzenlenmektedir. Ülkemiz özelinde yaşanan kazalar göz önüne alındığında bu bariyer/oto korkuluk uygulaması ; araçların yoldan çıkmasını, sürücü ve yolcuların güvende olmasını sağlamak üzere uygulanmaktadır.
Yüksek hızlardaki araçların kaza olasılıkları da yüksektir. Oto korkuluk uygulamasında bisiklet ve motorsiklet sürücülerinin olumsuz etkileneceği bir durumdan öte, o sürücülerin trafik kuralları ve yönetmeliklere ne kadar uygun araç kullandıkları önemlidir.
Aracın hız limiti üstünde, araç hakimiyetinin kaybolduğu ,dönüşlerde firenaj ve manevra tecrübesizliği, alkollü araç kullanımı v.b. bir çok nedenden ötürü kazalar olur.
Kimi yerlerde, (bugün yaşanan kaza gibi) aracın daha dik yar ve uçurumlara yuvarlanmasını da önleyen gene bu oto korkuluklardır....

Türkiye'de motosiklet veya bisiklet sürücülerinin evrensel trafik kurallarına harfiyen uyuyor olsa bile düşmemelerinin herhangi bir garantisi olamaz.Yola yağ sızar, tekeri patlar o olur bu olur bir şekilde düşüp sürüklendiğinde ''katil bariyerler'' jilet gibi giyotin gibi keser.
Yönetmelik yapmasını da uygulamasını da denetlemesini de bizden çok daha iyi bilen çağdaş Avrupa ülkeleri, motorcular apaçilik yapıyor, bisikletçiler son sürat viraj iniyor , viraj dinamiklerini bilmiyor diye değil ''trafik kurallarına uyan sürücülerin de hatalı olanların da katil bariyerlerde uzuvları , kafaları kopmasın'' diyerek olası herşeyi hesaplayarak modern motorcu dostu bariyerler yaparlar.

Bu bariyerin yönetmeliği olsa ne olur anayasası olsa ne olur. Yüzlerce haber var, kafası kopan , kolu kopan motorcu haberi


4491d28fa2b182325c9ed58af5e00900-1544191995-1024x604.jpg


Motorcu bisikletçi dostu bariyerin en azından şu şekilde olması gerekiyor.Ülkemizde de bazı yerlerde mevcut.
istanbul-katil-bariyerler-yerine-motorcu-dost-11704238_amp.jpg



 
Her konuda olduğu gibi "sürekli iyileştirme" gereken bir konu.
Her konuda olduğu gibi "sentez" yapabilinecek bir konu.
Her konu da olduğu gibi mutlak "yasal standartlar" ve "evrensel ölçütler" olması gereken bir konu...
Biz Uludağ inişlerinde ne kadar keyif alıp adrenalin pompalasak ta , kendi ve yakınlarımız için haklı bir "korku" ile temkini elden bırakmıyoruz. Saniyelik bir hata, dikkatsizlik, bir kozalak ya da köpek bize ağır bedeller ödetebilir diye gözümüz yolda parmaklarımız frenlerde..
Ben bugün kü kaza ve giderek iniş yaparken başımıza gelenlerden konuşalım isterdim....
 
Ben bugün kü kaza ve giderek iniş yaparken başımıza gelenlerden konuşalım isterdim....

Bu yorumunuzu görünce ''Konuda alakasız bir şeyler yazıp çizen mi var?'' diyesim de gelmedi değil.....

Arkadaş viraj içinde de kontra vermiş gidona, bunun sonucunda da bisiklet de düzleşmiş(dikleşmiş) ve ''çağdışı bariyerlere'' vurmuş bu kadar.Kendisine geçmiş olsun.
 
Kaza olmuş her iş bitmiş ve kurtarılması gereken bir insan var.
A) Korkuluklara çarpan bir vatandaşın kurtarılması senaryosu.
B) Korkuluklara çarpmış fakat korkulukları da aşmış insanın kurtarılması senaryosu.

A)Korkuluklar da benim bugüne kadar tanık olduğum en kötü senaryo 90 lik dik açıyla korkuluğa saplanılmasıdır. İnsan vücuduna veya vasıtaya ağır metal girişi olacağından ayırıcı ekipmandan ziyade kesici ekipman kullanılması icap eder. Son derece tehlikeli bir durumdur. Yakıt kaçağı ihtimaline karşı ve vücuda saplanan cismin sabitlenerek çıkarılması dahil en zor kurtarma işlemidir.
Düz duvara çarpar gibi paralel açıda olan bir kazada kurtarma operasyonu daha kolaydır. Yaralı sıkışmıştır. Kurtarma ekipleri kesici ayırıcı yardımıyla işlemlerini daha kolay yaparlar. Sıkıntı iç kanama riski fazladır. Müdahalenin hızlı bir şekilde yapılması gerekir.
B) Birşekilde bariyer aşıldıysa ivmeyi kaybedinceye kadar sürekli kaza atlatmaya devam edeceksiniz. Uçurum olabilir. Derin su havzası olabilir. Ormanlık olabilir. Kurtarma ekipleri için en zor senaryodur. Yaralıya ulaşma ve bölgeyi kritize etme ve buna göre konumlanma çalışması da işin içine girmiştir. Bitti mi bitmedi. Çarpışma durumuna göre A ve B maddesinde kısaca açıkladığım kurtarma işlemleri yine devam edecek.

Demek istediğim şu , korkuluklardan ve sonrasından mutlaka korkun. İster dik açı isterseniz paralel açıyla karşılaşacağınız bir kazanın olası sonuçlarını anlattım. Olayı kurtarma ekiplerinin gözünden de anlattım. Hangi vasıtayı kullanırsanız kullanın sakin sürüş sistemini kendinize şiar edinin.

Kaza yapan arkadaşa çok geçmiş olsun.
 
Dün akşama doğru yaklaşık 20km sürüş yaptım. Dönüşte yanımdan bir minibüs ve onun arkasına takılmış, tamponuna sıfır giden yol bisikleti geçti. Benim mtb ile hızım yaklaşık 22 km/h desek, benden en az iki kat daha hızlıydı. Uzunca arkasından gitti sonra gözden kayboldular.

Bunu görünce aklıma iki şey geldi:

Bu arkadaşın bir yere gitmesi gerekiyor ama arabası yok, hatta dolmuşa verecek parası yok bisikletle gideceği yere hızlıca gitmeye çalışıyor.

Yok eğer bir yere gitmiyor spor yapmak için sürüyorsa, neden hava direncini azaltmak için dolmuşun arkasına takılıyor?

Bu güvenliğe oldukça dikkat eden arkadaşımız olası bir kazada kafasını korumak için kask takmış birde, eğer buraları okuyorsan benden sana bir tavsiye olmayan bir şeyi zaten koruyamazsın.
 
@Eren Çalışkan sinirleneceksiniz biliyorum ama şunu da bir izleyin :snzdglsn:


Videoda işe daha hızlı gitmek isteyen fakat minibüse de para vermek istemeyen 2 kardeşimizin yürekleri parçalayan hayat hikayesinden 6 dakikalık bir kesit sunulmuş. Zaten yolda minibüsü de selam çakarak solluyorlar (04:59).
13.png


Bisiklet>minibüs
 
Bugün ehliyete başvurdum, trafikte bisikletli taraftım bir de diğer tarafı göreyim de kendimi daha iyi koruyayım diyorum..şimdi dört tekerliler düşünsün!😎
 
Geri